دیدار علی‌اف و پاشینیان با رئیس شورای اروپا پیش از نشست سه جانبه

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان پیش از نشست سه جانبه در بروکسل، با رئیس شورای اروپا به صورت دوجانبه دیدار کردند.

به گزارش مشرق، در آستانه نشست مشترک سران باکو، ایروان و اتحادیه اروپا در بروکسل، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان به صورت دوجانبه دیدار کردند.

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان از دیدار دوجانبه رئیس‌جمهور این کشور با رئیس شورای اروپا پیش از نشست سه جانبه سران باکو، ایروان و شورای اروپا خبر داد.

طبق برنامه قبلی قرار بوده که رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس شورای اروپا ۱۴ می (امروز ۲۴ اردیبهشت) در بروکسل مقر اتحادیه اروپا دیدار کنند.

به گزارش آذرتاج، الهام علی اف در دیدار با چارلز میشل از رئیس شورای اروپا به خاطر دعوت از او برای سفر به بروکسل تشکر کرد.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس شورای اروپا از احیای چارچوب فرایند عادی سازی روابط بین باکو و ایروان استقبال کردند. علی اف در این دیدار از میشل به دلیل تلاش‌هایش در این زمینه تشکر کرد.

علی اف و میشل همچنین تحولات ماه‌های اخیر در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مذاکرات اخیر باکو و ایروان در واشنگتن، وضعیت مرزهای دو کشور و دستورکار نشست سه جانبه امروز با ارمنستان را مورد بررسی قرار دادند.

قرار است امروز یکشنبه نشست سه جانبه علی اف، پاشینیان و میشل به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل برگزار شود.

دیدار علی‌اف و پاشینیان با رئیس شورای اروپا پیش از نشست سه جانبه
دیدار نیکول پاشینیان و چارلز میشل

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، عصر شنبه (دیروز) وارد بروکسل شد و در یک نشست غیر رسمی با رئیس شورای اروپا حاضر شد. بنا بر گزارش رسانه‌های ارمنستانی از قبیل وبگاه «آرمن پرس»، پاشینیان و میشل در این دیدار دوجانبه درباره وضعیت نظامی، سیاسی و انسانی منطقه صحبت کردند.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین با رئیس شورای اروپا درباره «اقدامات تحریک آمیز و تجاوزات» ارتش جمهوری آذربایجان حرف زد و هشدار داد که این اقدامات به منظور «مختل کردن تلاش‌ها برای احیای مذاکرات صلح» انجام می‌گیرد.

سفر سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل در شرایطی انجام شده که وزرای خارجه باکو و ایروان چندی قبل به میزبانی وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کردند و قرار است ۲۹ اردیبهشت وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو با هم دیدار کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس