کد خبر 1490535
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
نیجریه

منابع رسانه ای از حمله مسلحانه به کاروان حامل کارکنان سفارت آمریکا در نیجریه و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از حمله به کاروان حامل اعضای سفارت آمریکا در نیجریه و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» به گفته پلیس نیجریه، افراد مسلح به کاروان کارکنان سفارت آمریکا را در جنوب شرقی نیجریه حمله کردند و ۲ کارگر محلی و دو پلیس را کشتند.

به گفته پلیس، مهاجمان در امتداد جاده اصلی در منطقه «اوگبارو» در ایالت آنامبرا، یکی از کانون‌های خشونت جدایی‌طلبان در منطقه، به کاروان تیراندازی کردند. سخنگوی پلیس گفت: «مهاجمان دو نفر ا نیروی سیار پلیس و دو کارمند کنسولگری را به قتل رساندند و اجساد و خودروهایشان را به آتش کشیدند.»

مقامات نیجریه یک گروه جدایی‌طلب را عامل این خشونت‌ها می‌دانند که مبارزاتی را برای جدا شدن از این کشور واقع در غرب آفریقا برای تشکیل کشوری مستقل رهبری می‌کند. جدایی‌طلبان در چند سال اخیر با ادامه درخواست همه پرسی وخشن‌تر شده‌اند.

حمله در شهر «آتانی» واقع در ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایلی) مرکز ایالت آنامبرا ، نگرانی‌ها را در مورد ایمنی ساکنان و مسافران در بحبوحه خشونت جدایی‌طلبان که در سال‌های اخیر در منطقه جنوب شرقی نیجریه بیداد کرده، افزایش داد.

مقامات محلی و پلیس نیجریه اخیرا نیز اعلام کردند که دستکم ۷۴ نفر در دو حمله جداگانه توسط افراد مسلح اخیر در ایالت «بنوئه» کشته شدند(جزئیات بیشتر).

وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که پرسنل این کشور در نیجریه در حال همکاری با سازمان های امنیتی این کشور برای بررسی حمله روز سه شنبه هستند. وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: «امنیت پرسنل ما همیشه در درجه اول اهمیت قرار دارد و ما هنگام سازماندهی سفرهای میدانی اقدامات احتیاطی گسترده ای انجام می دهیم.

ماهیت سفر کارکنان سفارت ایالات متحده در آنامبرا و همچنین شمار افراد در کاروان مشخص نیست. رئیس پلیس منطقه گفت، مایه تاسف است که کاروانی از این قبیل بدون مراجعه به پلیس د وارد ایالت می‌شود.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در واکنش به این حادثه گفت که پرسنل این کشور در نیجریه در حال همکاری با سازمان های امنیتی این کشور برای بررسی این حمله هستند. وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: «امنیت پرسنل ما همیشه در درجه اول اهمیت قرار دارد و ما هنگام سازماندهی سفرهای میدانی اقدامات احتیاطی گسترده ای انجام می‌دهیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    26 0
    به به، خیلی هم عالی!! لطفأ ادامه بدین، ممنون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس