جنبش حماس، تشکیلات خودگردان و وزارت‌خارجه اردن با صدور بیانیه‌هایی جداگانه تعرض امروز وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق، وزارت‌خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای تعرض صبح امروز «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن هشدار درباره پیامدهای خطرناک اقدامات وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تعرض ایتمار بن‌گویر با هدف تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی صورت می‌گیرد که تلاشی شکست خورده است.

«محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با هشدار درباره خطرات شدید پیش‌روی مسجدالاقصی با وجود کابینه راست‌گرای افراطی در راس کار، تاکید کرد: همه پیامدهای این تعرض وحشیانه بر عهده اشغالگران است و از همه اقشار ملت فلسطین در قدس، کرانه‌باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می‌خواهیم با حضور گسترده در مسجدالاقصی تلاش‌ها برای هتک حرمت و یهودی‌سازی آن را به شکست بکشانند.

«ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه با ورود از باب المغاربه به مسجدالاقصی، به این مکان مقدس اسلامی تعرض کرد.

این یورش با حمایت شدید نظامیان صهیونیست انجام شد و طی آن بن‌گویر پس از عبور از صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، به سوی دیوار براق (محل انجام مراسمات دینی صهیونیستی) رفت. بن‌گویر در سخنانی در جریان این یورش تاکید کرد: تهدیدات حماس هیچ تاثیری ندارد، ما صاحبان قدس هستیم!

اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در تعرض گسترده به مسجدالاقصی که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، تشدید شده بود، همچنان ادامه دارد. روز پنج‌شنبه گذشته قریب به یک هزار صهیونیست با تعرض به مسجدالاقصی خودشان را برای برگزاری مراسم موسوم به راهپیمایی پرچم آماده کردند. در جریان برگزاری این راهپیمایی نیز صهیونیست‌ها به اجرای رقص‌های تحریک‌آمیز و ضرب و شتم فلسطینی‌ها در مناطق قدیمی قدس اقدام کردند.

قبله اول مسلمانان جهان طی دهه‌های اخیر همواره با تعرضات گسترده صهیونیست‌ها مواجه بوده است. شهرک‌نشینان صهیونیست در کل ایام هفته غیر از جمعه و شنبه در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجدالاقصی می‌کنند. این اقدام صهیونیست‎ها با هدف تغییر واقعیت و هویت مسجدالاقصی و همچنین تقسیم مکانی و زمانی این مکان مقدس اسلامی صورت می‎‌گیرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس