کد خبر 1491893
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
بن‌گویر خواستار عملیات مشابه غزه در کرانه باختری شد

وزارت خارجه ترکیه یورش «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه یکشنبه (۲۱ مه) یورش «ایتمار بن گویر» به مسجدالاقصی در قدس اشغالی را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد آنکارا یورش به مسجدالاقصی در تاریخ ۲۱ مه توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تحت حمایت نیروهای امنیتی این رژیم در نقض آشکار قوانین بین‌المللی را به شدت محکوم می‌کند.

ایتمار بن گویر امروز برای دومین بار از زمان تصدی پست وزارت در کابینه بنیامین نتانیاهو به صورت غیرقانونی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست وارد صحن‌های مسجدالاقصی شد.

آنکارا در ادامه محکومیت این اقدام، از تل‌آویو خواست مسئولانه عمل کند و به انواع اقدامات تحریک‌آمیز که وضعیت تاریخی این مکان مقدس را نقض می‌کند، پایان دهد. وزارت خارجه ترکیه افزود به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست که مقام‌های صهیونیست جایگاه تاریخی این مکان را به چالش بکشند و به اقدامات آتش‌افروزانه و فاشیستی دست بزنند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع آگاه در حزب «عوتسما یهودیت» ( قدرت یهود) نوشتند نتانیاهو کاملا در جریان قصد ورود غیرقانونی بن‌گویر به مسجدالاقصی قرار داشت.

بن‌گویر پس از ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی، سخنان تحریک‌آمیز همیشگی خود را تکرار کرد و مدعی شد: «حاکمیت قدس از آن اسرائیل است و تهدیدهای حماس هیچ فایده‌ای ندارد». وی در ادامه مراسم دعای تلمودی خود را تحت تدابیر شدید امنیتی صهیونیست‌ها در بخش شرقی مسجدالاقصی، برگزار کرد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دی ماه هم اقدام به تعرض به مسجدالاقصی کرده بود که با محکومیت گسترده‌ای از سوی طرف‌های مختلف فلسطینی و منطقه‌ای همراه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ح IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 2
    آفتاب از کدوم ور دراومده؟؟ نوکر درجه یک اسرائیل و از این کارا؟؟ آخرالزمان شده به خدا!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس