کد خبر 1492712
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰
معرفی چند حرکت ورزشی مخصوص گردن درد

متخصص فلوشیپ جراحی ستون فقرات گفت: وقتی گردن در یک وضعیت خاص و نامناسب قرار می‌گیرد؛ خون‌رسانی مفاصل گردن مختل می‌شود و عضلات منقبض می‌ماند، بنابراین کم کم دردناک می‌شود.

به گزارش مشرق، سید علیرضا بصام پور متخصص فلوشیپ جراحی ستون فقرات در رادیو جوان عنوان کرد: تمام دردهای فیزیکی بدن رو به افزایش است به این علت که زندگی‌ها ماشینی شده است. اقلام ماشینی به ما کمک می‌کند که زندگی کنیم؛ ولی ما را از جنب و جوش میاندازد. به طور مثال؛ جوان‌ها خیلی از کارهایشان را با موبایل یا تبلت انجام می‌دهند، متأسفانه‌یه عده نیز حتی شب‌ها موقع خواب نیز موبایل به دست هستند تا شارژ آن وسیله به اتمام برسد.


وی ادامه داد: وقتی از تکنولوژی استفاده می‌کنیم؛ در حقیقت خودمان را کنار می‌کشیم و به جای خودمان تکنولوژی کار می‌کند، مسلم است که سبب درد خواهد شد. وقتی عضلات خود را در پوزیشن نادرست و ساختار بدن را در وضعیت بد قرار دهیم، کم کم نهادینه می‌شود و به عناصر نگهدارنده آسیب می‌زند و این‌ها نیز موجب درد خواهد شد.

متخصص فلوشیپ جراحی ستون فقرات در پاسخ به برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان درباره اینکه درد گردن مختص به کجای گردن است، اشاره کرد: یک کمربندشانه‌ای داریم که ازشانه شروع و از روی کتف‌ها به گردن می‌رسد؛ خود گردن را نیز داریم که همه این‌ها مجموعا جزء بیماری‌هایی است که با درد گردن کم و زیاد می‌شود و این‌ها را می‌توانیم طبقه‌بندی کنیم. یعنی ممکن است کسی درد در بالای کتف داشته باشد و این نیز جزء دردهای گردنی نیز محسوب می‌شود.

فلوشیپ جراحی ستون فقرات توضیح داد: یک حالتی داریم که سر به سمت جلو می‌رود؛ وقتی صاف و عادی‌ایستاده‌ایم، گوش باید بالای‌شانه و در یک خط قرار بگیرد، به این شکل اگر باشد هیچ فشاری بر روی عضلات گردن و نگهدرانده‌های گردن نباشد که اکثرشان از کتف شروع می‌شوند و به بالا می‌آیند.

بصام پور متخصص فلوشیپ جراحی ستون فقرات اظهار کرد: شایع‌ترین دلیل مراجعه به پزشک درد کمر است. اگر کسی بر روی زمین می‌نشنید و روی صندلی نمی‌نشنید، طریقه صحیح نشستن روی زمین را از اینترنت مشاهده کند.

بصام پور در پاسخ به شونده برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان گفت: یک سری حرکات در حین رانندگی حتماً انجام بدهند که خیلی آرام باشد، که تمرکزشان از بین نرود. وقتی گردن در یک وضعیت خاص قرار می‌گیرد؛ خون‌رسانی مفاصل گردن مختل می‌شود و عضلات منقبض می‌ماند، بنابراین کم کم دردناک می‌شود و بدین شکل است که یک سوزشی پشت گردن در خط وسط می‌گیرد که بهتر است که با حرکت آرام، بدن را به سمت جلو و عقب ببرند. منتهی اصول رانندگی اینکه بعد از یک ساعت و نیم رانندگی، چند دقیقه استراحت داشته باشند و از ماشین خارج شوند.

فلوشیپ جراحی ستون فقرات درباره آرتروز گردن خاطرنشان کرد: درمان آرتروز گردن، فیزیوتراپی است. البته توصیه می‌کنم، کسانی که علامت‌های آرتروز گردن دارند، حتماً یک‌ام آر آی باید بگیرند و مطمئن شوند که «کانال نخاع» بسته نشده باشد که اگر در حد آرتروز بود، باید فیزیوتراپی انجام داد و پمادهایی که به عنوان مسکن‌های موضعی و گذاشتن کیسه گرم و آب سرد استفاده شود و حتماً فیزیوتراپ راهنمایی می‌کند که در کدام نقاط کیسه آب گرم و سرد گذاشته شود.

وی تصریح کرد: علامت‌های درد گردن همیشه به یک شکل است، اما آرتروز گردن بدین شکل است که معمولاً با استراحت بهتر می‌شود با فعالیت بدتر می‌شود و با استرس، همیشه تشدید می‌شود. وقتی کسی دچار تنگی کانال نخاع می‌شود، هیچ علامتی نسبت به یک فرد آرتروزی ندارد؛ دو روز گردن درد می‌گیرد و با یک استراحت خوب می‌شود، مجدد دو روز درد دارد و مجدد ادامه پیدا می‌کند تا اینکه این درد فلج می‌کند، یعنی دست یا پا فلج خواهد شد.

بصام پور فلوشیپ جراحی ستون فقرات در رادیو جوان در پایان یادآور شد: افرادی که داری ۶۰ سال سن به بالا هستند و درد گردنی دارند؛ حتماً به پزشک مراجعه کنند لذا این درد مزمن است و همچنین درام آر آی دیده می‌شود و همچنین درمان تنگی کانال فقط با جراحی امکان‌پذیر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 0
    صد بار نوشتی فلوشیپ ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس