فیروز نادری

فیروز نادری عضو پیشین ناسا از گردن به پایین فلج شد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: نادری، عضو پیشین «ناسا» در صفحه فیس‌بوک، از فلج شدن خود در پی یک حادثه خبر داد و نوشت: «من ضربان قلب پایین ناگهانی داشتم که باعث شد از حال بروم و سرم به دیوار برخورد کند و یکی از مهره‌های گردنم جابه‌جا و نخاع‌ام آسیب ببیند و از گردن به پایین فلج شوم.»

این بازیچه گروهک‌های برانداز، چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه زرد و صهیونیستی «ایران اینترنشنال» جوگیر شده و گفته بود اعتقادی به بهشت و جهنم ندارد اما باید روحانیون را به زحل بفرستد که شبیه جهنم است!

عطاءالله مهاجرانی در واکنش به این خبر به کنایه در توئیتر نوشت: قرار بود سفر یک‌طرفه به زحل تدارک کند، و در سیزده‌به‌در جشن به در دیگری! می‌بایست در خشونت کلامی حد نگه دارد و کسی را به جهنم زحل نفرستد! شبانگه به سر فکر تاراج داشت- سحرگه نه تن سر؛ نه سر تاج داشت/ به یک گردش چرخ نیلوفری- نه تاجی به جا ماند و نه نادری!

همچنین کانال رادیو مفسر در فضای مجازی نوشت: شبکه‌ای از فعالان رسانه‌ای که یک دهه پیش در فضای سیاسی و مطبوعاتی آمریکا مسئول لابی‌سازی و لانسه کردن برجام بودند؛ پس از یک دهه و نیز تغییر دولت در ایران سردمداران شورش ۱۴۰۱ شدند. اسامی‌ای همچون کریم سجادپور، مسیح علینژاد، فیروز نادری، تریتا پارسی و... یک دهه پیش همسو پروژه برجام را جلو می‌بردند. پس از یک دهه با شکست نسبی پروژه برجام‌، لابیست‌های برجام بانی آشوب ۱۴۰۱ شدند. کریم سجادپور که یک دهه پیش در بنیاد کارنگی فعالیت می‌کرد و هفته‌ای یک‌بار با وزیر خارجه آمریکا جلسه داشت در بسیاری از نشریات غربی درصدد تئوریزه کردن برجام بود؛ وی در شورش سال گذشته بانی پروژه جرج تاون و منشور همبستگی بود. علینژاد به یکی از سران شورش سال گذشته بدل شد. تریتا پارسی رئیس نایاک نیز اعلام کرد برخلاف یک دهه پیش سیاست نایاک حمایت از پروژه براندازی است.

اما در این میان سرنوشت «فیروز نادری» از همه جالب‌تر است. وی که تا دو دهه پیش حتی در برخی از برنامه‌های نجومی شبکه چهار سیما شرکت می‌کرد. در طول این سال‌ها مهم‌ترین نماد دیاسپورای ذهنی جامعه ایران در باب مهندسان ایرانی شاغل در ناسا بود. وی تا یک دهه پیش ذیل سازمان غیرانتفاعی «پایا» به همراه ولی‌ نصر از لابیست‌های برجام محسوب می‌شد و به همراه انوشه انصاری جایزه اصغر فرهادی را از آکادمی اسکار تحویل گرفت. در ماه‌های اخیر وی از مهم‌ترین حامیان شورش ۱۴۰۱ بود. فلج شدن او از گردن به پایین؛ آن هم چند روز پس از تهدید به سوزاندن معممین، دراماتیک‌ترین سرنوشت ممکن برای وی بود.

مهم‌تر از مواضع یک‌سال اخیر وی، ریشه‌یابی این مسئله است که لابیست‌های پروژه برجام چگونه پس از یک دهه به سردمداران حرکت سال گذشته تبدیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    18 5
    پیداست که مقدمات رفتن خودش به زحل فراهم شده.
    • رسول IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      2 2
      به نظر من اون قبل از اینکه فلج بشه کور بوده چون با وجود این همه عظمت که خدا تو ستاره ها و کهکشان ها قرار داده و با اون همه فرستی که داشت نتونست به بزرگی و حکمت خدا پی ببره .متاسفم
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    10 5
    موضوعی که براندازان گاهی فراموشش می کنند این است که هر که با آل علی درافتاد، لاجرم برافتاد!! فرخ نژاد و علی کریهی و سایرین هم در نوبتند و ان شاءاللّه به زودی !!!!!!!
  • رضا IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    17 4
    نادری هر خری بود از فرعون که گردن کلفت تر نبود، گردنش شکست.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    11 4
    خداوند خودش می داند با این مفسدین چگونه برخورد کند
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    3 3
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    4 0
    فیزیکدان اتمی یا اختر فیزیکدان معمولا به خدا یا فردی که خلق کرده باشد اعتقاد ندارند چون جهان را از انفجار بزرگ و ناشی از بوزن هیگز و به مرور ایجاد جرم و ناشی از فرکانس میدانند
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      1 1
      و به از آن بیشتر هم نمی خواهند فکر کنند که اون بوزون چه جوری به وجود اومده
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 2
    به درک اصلا بهتر که فلج شد خداکنه خبر مرگش رو بشنوم
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 2
    من کاری به این بنده خدا ندارم اما چرا از نظر اینا امیزش دو مردم یا گروپ مردها با هم قابل احترامه و نباید کاریشون داشت ولی به راحتی مسلمانان سراسر دنیا رو مسخره میکنن حالا گیرمیم به قول این بنده خدا بهشت جهمنم نباشه مگه تو اسلام گفتن برو دزدی کن یا ادم بدی باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس