اسرائیل

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اذعان کرد اسرائیل با بالونی بزرگ و پیشرفته از اردن، سوریه، لبنان و عراق جاسوسی می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت مدعی شد ارتش اسرائیل از یک بالون در منطقه الجلیل برای نظارت بر ورود هر هواپیما به آن سوی مرز استفاده می‌کند.

این روزنامه اسرائیلی، این بالون را بزرگترین بالون جهان با طول ۱۱۷ متر و مجهز به دوربین، کامپیوتر و رادارهای ویژه توصیف کرده است.

یدیعوت آحارونوت اعتراف کرد: این بالون در مثلث مرزی اردن و سوریه قرار دارد و زمین‌های آن‌ها را رصد می‌کند و همچنین می‌تواند موشک‌های دوربرد و پهپادهای به پرواز درآمده از عراق، ایران، سوریه، اردن و لبنان را شناسایی کند.

این روزنامه ادعا کرد که این بالون هواپیماها را نیز در فرودگاه سوریه در دمشق و عمق خاک لبنان رصد می‌کند.

ارتش اسرائیل پیش بینی می‌کند که جنگ بعدی یک رویارویی چند جانبه با حملات مشترک هزاران هواپیما و موشک‌های کروز باشد.

این روزنامه ادامه داد: «حمل و نقل و پرتاب بالون ساده نبوده و یکی از پیچیده‌ترین عملیات لجستیکی است که نیروی هوایی اسرائیل در دهه گذشته انجام داده است. خدمه آمریکایی برای مونتاژ این بالون که خاور دور را صدها کیلومتر دورتر در عمق خاک دشمن رصد می‌کند، وارد اسرائیل شدند.»

این بالون برای افزایش زاویه دید، می‌تواند به ارتفاع زیادی برسد و در نتیجه فاصله طولانی تری را مشاهده کند. این بالون شبیه بالون دیگری است که از راکتور دیمونا محافظت می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس