کد خبر 1495837
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
امام خمینی(ره) معماهای حل‌نشده‌ بزرگان را حل کرد

سفیر اسبق ایران در لیبی و کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آنچه که دیگران ادعای حل کردنش را داشتند امام خمینی(ره) با عمل و تفکر خود مرتفع کرد و به تعبیر دیگر امام معماهای حل نشده‌ بزرگان را حل کرد.

به گزارش مشرق، سید جعفر قنادباشی در رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به شخصیت امام(ره) اظهار کرد: آنچه که دیگران ادعای حل کردنش را داشتند امام خمینی(ره) با عمل و تفکر خود مرتفع کرد و به تعبیر دیگر امام معماهای حل نشده‌ بزرگان را حل کرد.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از تجربه‌ پیامبر(ص)، در سفر به ایران هیچ طیفی را کنار خود ننشاند تا کسی از نام او سوء‌ استفاده نکند و از این طریق به بیت‌المال دست اندازی نکند و پس از ورود به ایران بهشت زهرا را برای سخنرانی انتخاب کرد.

این کارشناس با تاکید براینکه نلسون ماندلا را وارونه به ما معرفی کرده‌اند، تصریح کرد: کسی که با صلح و آرامش و بدون خونریزی بر آپارتاید پیروز شد، محکوم به اعدام بود و با یک درصد تخفیف او را به جزیره‌ای تبعید و زندانی کردند زیرا شاخه نظامی حزب کنگره آفریقا به نام نیزه‌ ملت را ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: در بیانات ماندلا آمده زمانی‌ که کسی از ما یاد نکرد ایرانیان به ما امداد رساندند ما نمی‌دانستیم چه کاری باید از پیش ببریم اما از انقلاب ایران و فکر و عقیده‌ لحظه به لحظه‌ امام انقلاب ایده گرفتیم.

این کارشناس با اشاره بر فعالیت تربیتی امام(ره) عنوان کرد: اخوان‌المسلمین بزرگترین حزب موجود در جهان است که تا به حال چهار بار تغییر استراتژی داده اما امام(ره) نهضت خود را با مطالعه شروع کرد و حزب جدیدی ایجاد نکرد.

وی اضافه کرد: امام(ره) ۳۰ سال در امر تربیت بود و در حوزه تربیت همواره به دنبال ساده زیستی بود.

سفیر اسبق ایران در لیبی با تاکید بر اینکه امام خمینی رضوان الله تعالی نیروهای پاکدست و گوش به فرمان تربیت کرده بود، تصریح کرد: امام(ره) از فرصت حج برای برائت از مشرکین استفاده کرد و هر سال نخبگان دنیا را به‌ عنوان هفته وحدت دور هم گرد آورد.

وی در پایان سخنان خود گفت: شیخ زکزاکی سال ۱۳۵۸ با امام راحل دیدار کرد و قرآنی هدیه گرفت. او رفت و میلیون‌ها انسان را با خود همراه کرد و هر سال هم شهدای بسیاری در راه اسلام هدیه می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس