کد خبر 1495890
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
.

رسانه‌ها از رصد دقیق ناوهای آمریکا توسط ناوهای چین و نزدیک شدن یکی از آن‌ها به رزمناو آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، به دنبال تردد غیرمعمول رزمناوهای آمریکا و کانادا در تنگه تایوان، یک کشتی جنگی چین در فاصله ۱۵۰ یاردی با ناوشکن آمریکایی «یواس‌اس چانگ هون» قرار گرفت.

وبگاه کانادایی «گلوبال نیوز» امروز شنبه نوشت یک کشتی نیروی دریایی چین با سرعت بالا مقابل ناو چانگ هون آمریکا قرار گرفت و به دنبال این حادثه ناو آمریکایی جهت خود را تغییر داد. فرمانده کشتی کانادا در این منطقه مدعی شد که رزمناو چینی کاری «غیرحرفه‌ای» انجام داد.

نیروی دریایی آمریکا و کانادا اعلام کردند که کشتی‌های جنگی این دو کشور روز شنبه در یک ماموریت مشترک از آبراه حساسی که تایوان را از چین جدا می‌کند، عبور کردند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که این ماموریت نشان دهنده تعهد ایالات متحده به متحدان و شرکای منطقه‌ای است.

کشتی‌های چانگ هون و مونترال نزدیک به یک هفته است در دریای چین جنوبی تردد می‌کنند. نیروی دریایی کانادا اعلام کرده چینی‌ها به کشتی‌های کانادایی و آمریکایی از طریق رادیو تذکر دادند در حال ورود به قلمروی آبی چین هستند.

سخنگوی ارتش چین به تازگی با هشدار به ارتش آمریکا گفت مراقب تحرکات هوایی و دریایی خود در منطقه باشد.

در ادامه واکنش‌ها به ادعای آمریکا در زمینه پرواز ناامن یک فروند جنگنده چین مقابل یک هواپیمای تجسی آمریکا، سخنگوی ارتش چین گفت ارتش آمریکا باید مراقب تحرکات نیروهای دریایی و هوایی خود در منطقه باشد. ارتش چین اعلام کرده یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در ۲۶ ماه مه (پنج خرداد) عمدا به منطقه آموزشی این کشور وارد شد و به طور جدی صلح و ثبات منطقه را تضعیف کرد.

سخنگوی فرماندهی چین گفت در جریان تمرینات معمول در دریای چین جنوبی یک هواپیمای شناسایی «آر سی -۱۲۵» ارتش ایالات متحده به عمد وارد منطقه آموزشی چین شد. این سخنگوی نظامی گفت: «به صراحت از آمریکا می‌خواهیم مراقب تحرکات نیروهای دریایی و هوایی خود در خط مقدم باشد، قوانین بین‌المللی و توافق‌های مربوطه را کاملا رعایت و از حوادث دریایی و هوایی جلوگیری کند».

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) سه شنبه گذشته از رویارویی یک فروند جنگنده چین با یکی از هواپیماهای ایالات متحده بر فراز دریای چین جنوبی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    چین جیگر جنگ نداره اینو نانسی پلوسی باسفر به تایوان ثابت کرد!!فقط هارت وپورت الکی جنگیدن علاوه بر تجهیزات جرات وجسارت میخواد که چین نداره!! قربون شهامت امام خمینی که وقتی فهمید ناوگان عموسام در حال ورود به تنگه هرمز هستند گفت من باشم اولین ناوشون رو میزنم که حضرات رفسنجانی وروحانی ومحسن رضایی یهو زرد کردندو مصلحت اندیشی که نزنیم ونتیجه اسفناکش راهم در سقوط ایرباس و هدف قرار گرفتن سکوهای نفتی ایرانیان درخلیج فارس دیدند!!
  • US ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    13 2
    حکومت شیطانی آمریکا مثل یک خوک نجاستخواری است که هر کجا کثافت یا خون آلوده ای باشد در آنجا حضور پیدا می کند .
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      4 30
      وای وای نوکرای چین ذوق کردن امشب با ساندیس و تی تاپ جشن میگیرن اسکولا خخخ
    • امیر IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 1
      اونجا چین هست . الان به کشورهای اون منطقه توهین کردی ؟
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 0
      ساندیس برا ما کیک قهوه ایش براتو کنار گذاشتیم با خانواده میل کن
  • محمود IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    5 7
    چین هم بی وجود از آب دراومد
  • 9 IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    13 3
    احسنت بالاخره چین....جگر ایستادن مقابل قلدری آمریکا رو پیدا کرد
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 1
    چین با این‌همه قدرت، جرات شلیک به هواپیمای آمریکایی رو نداره. زنده باد پدافند ایران که مثل آب خوردن هواپیمای جاسوسی آمریکا رو میزنه
  • شهروند IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    ار کنترل تورم و گرانی مسکن و معضلات اجتماعی و فساد مسولان و اقامت توله هاشون تو کانادا چه خبر؟
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    حقیقتش اینگونه رفتار از دیگران در قبال آمریکا را حداقل بعد از جنگ دوم جهانی حتی باندازه شلیک اخطار و امثالهم که حداقل شاید ما بیخبریم علیرغم مهم بودن و تحلیل و تفاسیر خبری . موجبش را در حمله به عین الاسد میشود برداشت درست نمود . اگر چه مواجه دریائی قبل از آن ما داشتیم . اما بجهت شرایط زمانی و اهمیت بین المللی خاص آنزمان و صحبت های ترامپ بعنوان تهدید قبل از آن و توجه جهانیان و بازخورد ها و غیره
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 1
    ایران الگوی کامل برای جبهه شرق است. راهی جز ایستادگی و خاک مال کردن استکبار نیست. چین به پشتوانه قدرت ایران این حرکات را انجام میدهد و حمایت میکنیم دمش گرم.
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 5
    #انتقام شهید حاج قاسم آرزوی همه ایرانیان باغیرت است مرگ بر آمریکای تروریست و جنایتکار مرگ بر آمریکای قاتل ملت های عراق سوریه لبنان فلسطین پاکستان و غیره ان شاءالله نابودی آمریکا زودتر اتفاق بیفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس