کره شمالی

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که کره شمالی با کلاهک‌های اتمی کوچک شده می‌تواند برخی شهرهای آمریکا از جمله «نیویورک» را هدف قرار دهد.

به گزارش مشرق، یکی از اعضای ارشد کنگره آمریکا مدعی شد که کره شمالی با موفقیت کلاهک‌های اتمی کوچک تولید کرده که می‌توانند شهر «نیویورک» را هدف قرار دهند.

«مایک ترنر» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» در پاسخ به سئوالی در مورد کوچک سازی موفقیت آمیز کلاهک‌های اتمی توسط کره شمالی و حمله به شهرهای آمریکا گفت:«فکر می‌کنم این همان مطلبی است که ما هم به آن معتقدیم.»

ترنر گفت: «کره شمالی اینک می‌تواند ایالات متحده، به ویژه شهر نیویورک را با سلاح‌های اتمی مورد حمله قرار دهد.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

توانایی فناوری جدید کره شمالی در هدف قرار دادن نیویورک

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا حین بازدید از روند آماده‌سازی پرتاب اولین ماهواره نظامی این کشور، در اختیار داشتن فناوری ماهواره جاسوسی را حائز اهمیت راهبردی در بازدارندگی علیه آمریکا برشمرد

مایک ترنر به‌عنوان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، دارای موقعیت مهم در کنگره ایالات متحده است و از اطلاعات محرمانه سازمان‌های اطلاعاتی دولتی خبر دارد. اظهارات ترن نشان دهنده این است که سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند کره شمالی در کوچک سازی کلاهک‌های اتمی به موفقیت دست یافته است.

ترنر در ادامه افزود، از آنجایی که کره شمالی توانایی هدف قرار دادن شهرهای بزرگ در شرق ایالات متحده را دارد، جلوگیری از حمله اتمی پیشگیرانه با استفاده از سلاح‌های اتمی آمریکا به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز شده و این نشان دهنده تضعیف بالقوه بازدارندگی گسترده چتر اتمی در شبه جزیره کره است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس