طالبان

مولوی عبدالکبیر، کفیل و معاون سیاسی ریاست‌الوزراء در دیدار با روزا اوتونبایوا، نماینده سازمان ملل در افغانستان، خواستار خروج نام مقامات طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل شد.

به گزارش مشرق، ارگ طالبان با انتشار اطلاعیه ای نوشت مولوی عبدالکبیر، کفیل و معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با روزا اوتونبایو، نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار کرده است.

در این اطلاعیه آمده است سرپرست ریاست‌الوزراء گفت ادامه همکاری‌های سازمان ملل متحد با مردم افغانستان نقطه خوب و مثبتی است و باید بیشتر شود.

وی افزود بر اثر جنگ‌ و فساد در حکومت گذشته، اقدامات اساسی در افغانستان انجام نشده، بنابراین کمک‌های بانک جهانی و سایر نهادهای بین المللی به افغانستان بسیار مهم است.

کفیل ریاست الوزراء همچنین خاطرنشان کرد همکاری سازمان‌های بین‌المللی باید در زمینه‌های امنیت غذایی، احداث سدها، ساخت زیربناها و ایجاد سردخانه‌های بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد بانک جهانی و جامعه بین المللی باید پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند و نهادهای بین المللی دفاتر و فعالیت‌های شان را مانند بانک جهانی، در افغانستان از سرگیرند.

کفیل ریاست الوزراء در این دیدار تصریح کرد در افغانستان عفو عمومی اعلام شده و بیشتر از ۵۵۵ نفر از مقامات حکومتی و نظامی حکومت قبلی از طریق کمیسیون تماس، دوباره به کشور برگشتند.

سرپرست ریاست الوزرا در دیدار با نماینده سازمان ملل همچنین گفت «زیر چتر حاکمیت طالبان جزایر قدرت، فساد، جنگ و ناامنی پایان یافته و رسانه‌ها فعالیت دارند».

برپایه اظهارات معاون رئیس الوزرا؛ "جامعه بین المللی باید در بخش حذف نام های مقامات طالبان از فهرست سیاه به تعهداتش عمل کند و طالبان خواستار دیپلماسی فعال و روابط خوب با جامعه بین المللی است".

وی همچنین اضافه کرد: "با توجه به خشک‌سالی و فقر، مردم افغانستان به کمک های بیشتر جامعه بین المللی نیاز دارند، افغانستان بجز حق مشروع خود، در هیچ جا حق‌آبه بیشتری را نمی گیرد، اگر در این زمینه نگرانی و تشویشی وجود داشته باشد، ما می توانیم نگرانی ها را از راه گفتگو و تفاهم حل کنیم".

همچنین در این اطلاعیه آمده است که روزا اوتونبایوا، نماینده سازمان ملل در افغانستان گفته است: "اطلاعات ما از طریق ماهواره نشان می دهد در زمینه کشت خشخاش کاهش زیادی دیده شده است. به علاوه ما از کشورهای چین و هند نیز خواهان کمک به کشاورزان افغانستان شده ایم".

نماینده سازمان ملل افزود "ما می دانیم کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان کافی نیست؛ اما تلاش می کنیم تا این کمک‌ها افزایش یابد".

در اطلاعیه دفتر معاون رئیس الوزرا گفته شده اوتونبایوا همچنین اقدامات طالبان را در زمینه منع کشت و قاچاق مواد مخدر موثر و مفید خوانده و افزوده است که جامعه جهانی این پیشرفت مهم را مثبت تلقی می‌کند.

پیش از این نیز مولوی عبدالکبیر، سرپرست ریاست الوزراء با شماری از نمایندگان کشورهای خارجی دیدار داشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    چرادربیاد
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    خخخخخ
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 1
    یه مشت تروریست مملکت رو به زور گرفتن حالا میگن همسایه ها یاری کنید تا ما شوهرداری کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس