اعتراض خودروسازان به مصوبه 543 خودرویی شورای رقابت مردود اعلام شد

شورای رقابت با استناد به رأی هیأت تجدید نظر این شورا، اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ خودرویی شورا را مردود اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز ملی رقابت، هیأت تجدید نظر شورای رقابت در تجدیدنظرخواهی اعتراض خودروسازان نسبت به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، طی رأی ۱۲۷.۰۲.ه ت خود اعلام کرد: درخصوص تجدید نظرخواهی شرکت‌های ایران خودرو، مدیران خودرو، آتی موتور، بهمن موتور نسبت به دستورالعمل تنظیم بازار خودرو های سواری نظر به اینکه به لحاظ اقتصادی، شاخص تمرکز بازار خودرو نشانگر درجه قدرت انحصاری بالا در بازار خودرو است و محدویت های ناشی از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و قانون ساماندهی صنعت خودرو و ممنوعیت ورود خودرو نیز بر انحصاری بودن این بازار افزوده است، بنابراین در انحصاری بودن این بازار تردیدی وجود ندارد.

شورای رقابت همچنین اعلام کرد: به رغم ادعای تجدیدنظرخواهان، تعیین شرایط برای متقاضی خرید خودرو، با توجه به قید عبارت "مقدار وشرایط دسترسی به بازار کالاها وخدمات انحصاری" در بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل(۴۴) در حیطه صلاحیت شورای رقابت است.

شورای رقابت راساً اقدام به تعیین قیمت نکرده بلکه بر اساس فرمول ارایه شده توسط کارگروه خودرو مبادرت به تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری کرده و استخراج قیمت بر اساس این فرمول را به سازمان حمایت به عنوان نهاد متولی تعیین قیمت ارجاع داده است.

هیأت تجدید نظر شورای رقابت در این رأی تبصره‌ای با مضمون "کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند وعمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند" به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت الحاق داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • فاطمه دهباشی زاده مشهد IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    4 0
    زنده باد مشهد و زنده باد ایران
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 1
    همش سیاه بازی است تا قیمت رو به پائین است مصاحبه نابجا و الان اعتراض نابجا صورت می گیرد تا روند نزولی متوقف و گرا بدن چیزی ارزون نمیشود
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 0
    الان دست پیش گرفتین پس نیوفتین؟ فردا مردم نگن ارز مثلا شد ۴۵ چرا درخواست افزایش قیمت دادین
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 0
    فقط واردات خودرو (نو و دست دوم) میتونه قیمت ها را بیاره پائین.مداومت واردات.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    خودروساز اشتباهه بگیم بهتره بگیم شرکت های مونتاژ کننده وسوارکننده قطعات گاهاداخلی بی کیفیت
  • مجتبی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    فردا خودرو به بورس میره تا به دست مردم نرسه
  • سروش IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    یه تولید کنند حقیقی خودرو می تونه اعتراض کنه نه مونتاژ و اسمبل کننده قطعات!!! وقتی که قطعات وارداتی باشه و وابستگی شدید به ارز داشته باشه قیمت وسیله اسمبل شده بالا میره ولی وقتی تولید داخل بوده باشه و ارز بهش نخوره قیمت با تورم بازار بالا میره نه چند صد برابر و این قدر گران!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس