واکنش وزیر ورزش به احتمال حضور مربی خارجی در استقلال/ سجادی: چانه بودجه ورزش کوچک نیست

وزیر ورزش و جوانان به مذاکره استقلالی‌ها با یک مربی خارجی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، حمید سجادی وزیر ورزش در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی حکمرانی در ورزش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قرارداد باشگاه استقلال با سرمربی اسپانیایی مدنظرش ریالی یا ارزی خواهد بود، گفت: من درباره اینکه استقلال به دنبال مربی خارجی است، اطلاعی ندارم. خبرهایی که تا دیروز داشتم این بود که این باشگاه به دنبال مربی ایرانی است. امروز از صبح در جلسه هستم و دراین‌باره به من خبری نداده‌اند. در صورتی که استقلال با مربی خارجی قرارداد ببندد، همان چیزی که ضوابط تعیین کرده، اجرا می‌شود؛ اگر باید ریالی باشد، ریالی و اگر ارزی باشد، ارزی بسته می‌شود.

سجادی در ادامه به اشاره به بخش‌نامه فدراسیون فوتبال درباره نقل و انتقالات، تصریح کرد: یکی از آخرین حکمرانی‌ها در ورزش، بخش‌نامه اخیر فدراسیون فوتبال است که واقعاً جای تشکر دارد و اتفاقات باشگاه و باشگاه‌داری خوب دیده شده و سقف بودجه و قرارداد گذاشته شده است. همچنین در این بخش‌نامه سقف بودجه ۲۵۰ میلیاردی در نظر گرفته شده که برای چند تیم به ۳۳۰ میلیارد می‌رسد. بخش‌نامه خوبی است و از دستورالعمل‌های فیفا و قوانین حاکم بر فوتبال دنیا الهام گرفته است. اگر این بخش‌نامه رعایت شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد.

وزیر ورزش درباره اینکه چانه ورزش کوچک گرفته شده و در برنامه هفتم توسعه، ورزش دیده نشده است، گفت: اینطور نیست و چند حکم مالی و بودجه‌ای درباره ورزش در این برنامه گنجانده شده است. ما مسائل را می‌گوئیم و با توجه به بضاعت ورزش به آن جواب داده می‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه امسال وضعیت بودجه ورزش نسبت به سال گذشته بهتر است، خاطرنشان کرد: از قبل گفته می‌شود که چانه بودجه ورزش کوچک گرفته شده، البته یک سال‌هایی اینطور بوده است، مانند زمانی که خودم ورزش می‌کردم به عنوان تنها ورزشکار در بازی‌های آسیایی در رده جوانان سه مدال که دو برنز و یک نقره بود، کسب کردم و پس از آن آقای کفاشیان که آن زمان رئیس فدراسیون دوومیدانی بود به من گفت به خاطر مدال‌های تو، بودجه ما دوبرابر شده است. گفتم بودجه فدراسیون مگر چقدر است؟ گفت بودجه یک سال فدراسیون یک میلیون و ششصدهزار تومان بود که الان رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به خاطر این دو مدال بودجه دوومیدانی را دوبرابر کرد و بودجه ما سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.

سجادی افزود: در سال ۱۳۶۶ بودجه فدراسیون دوومیدانی تازه وقتی من سه مدال گرفتم، سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد و به این چانه کوچک می‌گویند. بعدها که ساختار و فدراسیون‌ها شکل گرفتند، بودجه‌های عمرانی گنجانده و وضعیت بهتر شد. به عنوان نمونه وقتی من وزارت را تحویل گرفتم پروژه‌های نیمه‌تمام ورزش ۶ هزار پروژه بود که الان به زیر ۴ هزار پروژه رسیده و این برای تکمیل شدن بودجه می‌خواهد و اگر چانه ورزش کوچک باشد، انجام نمی‌شد!

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها ۵ هزار هِمت پول لازم است که سال گذشته هزار همت دریافت کردیم اما خب بضاعت و مقتضیات کشور را هم باید در نظر بگیریم و فقط انتقاد نکنیم. حالا باید بررسی کنیم و با گرفتن سرمایه‌گذار مشترک بخشی از این پروژه‌ها را به پایان برسانیم. یک گزارش خدمت آقای مخبر (معاون اول رئیس جمهور) دادم که با توجه به فراگیر شدن فوتبال در کشور احتیاج به زیرساخت داریم و در هیئت دولت پیشنهاد دادند که چند زمین مصنوعی لازم داریم و پس از نامه ما با تامین بودجه احداث هزار زمین چمن مصنوعی موافقت شده و دستور به سازمان بودجه رفته است و منابع آن به ما تخصیص داده خواهد شد. موافقت با احداث یک‌هزار زمین چمن مصنوعی دیگر نشان دهنده چانه کوچک ورزش نیست بلکه نشان‌دهنده نگاه عمیق به ورزش است.

وی در پایان درباره حواشی هنجارشکنانه عده‌ای در پیست اتومبیل‌رانی ورزشگاه آزادی، گفت: بلافاصله از حراست خواستم پیگیری کنند و گاهی اتفاق می‌افتد که در گوشه‌هایی افرادی چنین حرکاتی انجام می‌دهند و متاسفانه کل ورزش زیر سوال می‌رود و ما موافق این اتفاقات نیستیم. همان موقع که خبرش را شنیدم به حراست دستور رسیدگی دادم. ورزش نباید به آسانی لکه‌دار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    خوب دیگه چی بگه بنده خدا . میگه دلاری نبند ریالی ببند . 10 هزار میلیارد هم ریخت و پاش کنی همه رو نقد دودستی از بیت المال مردم میذارم جلوتون . برو پول بپاش برو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس