کد خبر 1501343
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
جلال نصیریان پدر گردشگری ایران درگذشت

جلال نصیریان پدر صنعت گردشگری و هتلداری ایران در سن ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش مشرق، جلال نصیریان پدر صنعت گردشگری و هتلداری ایران پس از سال‌ها خدمت و آموزش در صنعت گردشگری و تربیت دانشجویان و مدیران بسیار، در سن ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگذشت جلال نصیریان استاد پیشکسوت و نام‌آور حوزه آموزش گردشگری را به خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور تسلیت گفت.

گفتنی است شادروان جلال نصیریان متولد ۱۳۲۲ در شهر اهر در استان آذربایجان شرقی و جزو اولین افرادی بود که به صورت حرفه‌ای آموزش گردشگری در ایران را آغاز کرد.

وی که به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی تسلط داشت مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته مدیریت هتلداری و جهانگردی از انگلستان دریافت کرده بود.

جلال نصیریان از سال ۱۳۴۸ و در سن ۲۶ سالگی و به عنوان کارشناس تسهیلات جهانگردی وارد سازمان جلب سیاحان شد و در سال ۱۳۸۰ پس از ۳۰ سال سابقه کار مدیریتی و دولتی در صنعت گردشگری کشور بازنشسته شد.

مرحوم استاد نصیریان سال‌ها کارشناس درجه‌بندی هتل‌های کشور بود و همچنین در طول مدت فعالیت دولتی خود استانداردهای آموزشی و روند کاری در هتل‌های ایران را تنظیم و جهت‌دهی می‌کرد.

مرحوم نصیریان در سال ۱۳۸۰ و پس از بازنشستگی از مناصب دولتی مؤسسه آموزشی آوای جلب سیاحان را به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مؤسسات آموزش گردشگری در کشور راه‌اندازی کرد و با استفاده از تجربیات مدرسین حرفه‌ای و متخصصین گردشگری، در زمینه خدمات آموزش گردشگری و هتلداری فعالیت نمود.

بسیاری از مدیران سابق و فعلی هتل‌های کشور و مراکز اقامتی، آژانس‌های مسافرتی و تور لیدرهای حرفه‌ای از شاگردان مؤسسه یا کلاس‌های درس استاد بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    10 4
    واقعا تو گردشگری عقبیم ترکیه برا سال ۲۰۲۶ برنامه ۱۰۰ میلیون گردشگر را دارد حالا ما چی ؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      3 6
      ترکیه جا برای ۱۰۰ میلیون گردشگر نداره
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      3 1
      دمت گرم که فقط آمار گردشگر برات مهمه نه اینکه کیه از کجا میاد چقدر پول میاره . 90 درصد گردشگرهامون شدن افاغنه ای که فقط با یه دست لباس تنشون میان اینجا پول دربیارن . چقدر قشنگ !! آمار اونا و کلی گردشگر عراقی و پاکستانی 100 میلیون نفر بشه حال میکنی ها
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    5 0
    خداوند رحمت کند . خوش بسعادت کسانی که نام و اثر نیک از خود بر جای میگذارند
    • مخمل IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      چرا خوبان در اوان جوانی می‌میرند؟
  • حسین IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    ما گردشگری زیارتی داریم نه سیاحتی ایا اون امکانات همه خودتون می دانید چی توی ایران ما می توانیم در اختیار گردشگر مثلا ایتالیایی بذاریم معلوم که نه پس گردشگر خارجی خر کله اش گاز گرفته بیاید ایران
  • رضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    الحمدلله صنعت گردشگری ایران حرف اول در منطقه را میزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس