کد خبر 1502053
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
دروغ‌های عبدالحمید و شکارگاه اینترنشنال

عوامل وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۹ خرداد یک ببر کاغذی ساختند تا شبکه‌ اینترنشنال آن را شکار کند. ادعا را تبدیل به مبنا و بر اساس همان مبنای موهوم، شروع به سناریوسازی‌ رسانه‌ای کردند.

به گزارش مشرق، شبکه اینترنشنال عصر روز ۲۹ خرداد به نقل از ادعای یک سایت محلی نوشت: «انتظامات مسجد مکی زاهدان فردی را که از طرف اطلاعات سپاه ماموریت داشته، در پوشش طلبه علوم دینی مولوی عبدالحمید را به وسیله سم ترور کند، شناسایی و بازداشت کرده است.»

دفتر عبدالحمید نیز بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد: «در پی انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد در فضای مجازی مبنی بر بازداشت یک فرد مظنون در مسجد مکی زاهدان، به اطلاع می‌رساند یک فرد مشکوک که ظاهرا با برخی نهادها وابستگی دارد، در مسجد مکی زاهدان شناسایی و بازداشت شده است. فرد مظنون اظهارات و اعترافات مختلفی کرده است؛‌ این اعترافات در دست تحقیق و بررسی هستند.»

«سازگارا» از متهمین انفجار تروریستی دفتر نخست وزیری در شهریور ۱۳۶۰ به همراه سیما ثابت در شبکه اینترنشنال تقلای بسیاری کردند که میان ادعای عبدالحمید و ماجرای ترور ادعایی اسکریپال (جاسوس فراری روس مقیم لندن )در سال ۲۰۱۸ مشابهت سازی و با کلمات اطلاعات سپاه، کا.گ.ب شوروی، عبدالحمید و خلافت بنی عباس جمله سازی کنند.

یک منبع آگاه واقعه را در گفتگو با فارس به شرح ذیل روایت کرد:

  • «نمایندگان مولوی عبدالحمید امروز (۳۰ خرداد) و پس از ۳ روز حبس این فرد را تحویل نمایندگان دستگاه‌های امنیتی می‌دهند. در جلسه تحویل ادعا می‌شود وی قصد سرقت و مسموم سازی را داشته، فرد حبس شده در حضور فرزند و مسئول دفتر مولوی عبدالحمید این ادعا ها را رد و آنرا ناشی از فشار عنوان می‌کند ... بر اساس تحقیقات به عمل آمده این فرد عنوان کرده است طی سه روز حبس به صورت مکرر بازجویی و تحت شکنجه های روحی، جسمی و تهدید قرار گرفته و مجبور به گفتن مطالب مورد درخواست بازجویان شده است.»

نیروهای عبدالحمید مدعی هستند که طلبه سنی اعتراف کرده برنامه ترور داشته است. اولاً؛ صحت این ادعا چگونه اثبات می‌شود؟ ثانیاً؛ نیروهای عبدالحمید دقیقا با چه مجوزی یکی از شهروندان بلوچ را خودسرانه اسیر و محبوس کردند و از او اعتراف گرفتند؟ ثالثاً؛ آیا همین اعترافات تحت شکنجه بوده است؟ این گزاره از این جهت حائز اهمیت است که فرد اسیر شده، از شکنجه خود توسط افراد وابسته به عبدالحمید خبر داده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همین رابطه گفت: «فردی که بازداشت [نیروهای عبدالحمید] بوده است شاکی است این بازداشت غیرقانونی بوده اگر شما تشخیص دادید این شخص قصد ارتکاب جرم را دارد باید علیه وی با دلیل و مدارک شکایت می کردید اما مبتنی بر حدس و گمان نمی‌توان اقدام کرد. اگر افراد و بستگان این فرد شکایت دارند می توانند شکایت کنند اما تاکنون شکایتی دریافت نکرده‌ایم اما این ادعا که این فرد قصد داشته شخص آقای عبدالحمید را مسموم کند، عوامل مسجد باید ثابت کنند وگرنه باید در برابر قانون پاسخگو باشند.»

پاسخگو کردن عبدالحمید و عوامل وابسته به او از این جهت حائز اهمیت است که کذب گویی این فرد مسبوق به سابقه است.

دروغ تجاوز جنسی - عبدالحمید روز ۱۵ آذر در صفحه توئیتری خود نوشت: اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن به قصد تحقیر و اعتراف اجباری در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان موید این امر است. عبدالحمید در صفحه توئیتری خود دو گزاره شکنجه و تجاوز جنسی را ادعا کرده است. سند چیست؟ اخبار برخی رسانه‌ها!

دروغ‌های عبدالحمید و شکارگاه اینترنشنال
توئیت روز ۱۵ آذر ۱۴۰۱ عبدالحمید مبنی بر شکنجه برای اعتراف اجباری

دروغ‌های عبدالحمید و شکارگاه اینترنشنال
توئیت روز ۶ دی ۱۴۰۱ عبدالحمید مبنی بر شکنجه برای اعتراف اجباری

سوژه ادعایی شکنجه و تجاوز جنسی آن برهه زمانی مربوط به یک زندانی به نام آرمیتا عباسی بود. شبکه CNN درباره این فرد نوشت که عباسی روز ۲۵ مهرماه به همراه نیروهای لباس شخصی به بیمارستان امام علی در کرج برده شد در حالی که موهای او تراشیده شده بود و به شدت می‌لرزید. در ادامه نیز با استناد به مکالمات به اصطلاح افشا شده کادر پزشکی ادعا کرد که به آرمیتا عباسی وحشیانه تجاوز شده است. [۱]

در مجموع سه گزاره درباره آرمیتا عباسی ادعا شد: اول؛ موهای آرمیتا تراشیده شده بود. دوم؛ به او تجاوز جنسی شده بود. سوم؛ تحت شکنجه شدید قرار گرفته است. عبدالحمید نیز برمبنای همین اتهامات مدعی شد که سیستم قضایی درحال شکنجه و اعتراف اجباری است.

این درحالی بود که ادعای تجاوز و شکنجه از سوی مادر آرمیتا عباسی نیز رد شده بود. عبدالحمید مدعی شد که قوه قضائیه در حال شکنجه و اخذ اعتراف اجباری است و کذب این ادعا با آزادی آرمیتا عباسی اثبات شد. تصویر و فیلم لحظه آزادی او در ادامه آمده است:

دروغ‌های عبدالحمید و شکارگاه اینترنشنال
چهره آرمیتا عباسی روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

دروغ کرونا و جامعه المصطفی - عبدالحمید روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ به جامعه المصطفی اتهام زد که طلاب این مجموعه عامل ورود کرونا به قم و شیوع آن در ایران شدند ولی ۱۷ ماه بعد در سخنرانی که از خطبه‌های نماز جمعه روز ۸ مرداد ۱۴۰۰ می‌باشد، سخنان عجیبی درباره شیوع کرونا به زبان آورد و آن را ناشی از عذاب الهی دانست. عبدالحمید در آخر مشخص نکرد شیوع کرونا در ایران به دلیل جامعه المصطفی بود یا عذاب الهی؟! بریده از صوت عبدالحمید در خطبه ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ادامه آمده است.

ادعای روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

اظهارات روز ۸ مرداد ۱۴۰۰

مسموم‌کردن دانش آموزان - عبدالحمید روز ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ هم گام با سم‌پاشی رسانه‌ای یک اردوگاه سیاسی خاص در داخل کشور و رسانه‌های لندنی مدعی شد: «بسیاری بر این نظر هستند که شاید همین به واقعیت نزدیک است که این، نوعی سرکوب اعتراضات است. همین دختران در مدارس اعتراض کردند و حالا اگر جریانی این مسمومیت دختران را دنبال می‌کند و آن‌ها که اطلاع دارند هم جلویشان را نمی‌گیرند، به خاطر اعتراضات است.»

عبدالحمید درحالی اتهام زنی می‌کند که خود در روز ۱۷ فروردین ۹۷ اتهامات علیه دارالعلوم تحت مدیریت خود را ناشی از مریض دلی عنوان کرد و گفته بود: متاسفانه برخی افراد مریض که دشمنی و حسادت هم دارند، مطالبی در فضای مجازی و اینترنت مطرح می‌کنند و با پخش بعضی شایعات و تهمت‌ها قصد تخریب دارند. این افراد از خدا بی‌خبر که از اخلاق اسلامی و انسانی فاصله دارند، از این موضوع غافل اند که الله آن‌ها را می‌بیند.

دروغ‌های عبدالحمید و شکارگاه اینترنشنال
اسکرین متن منتشره خطبه فروردین ۹۷ | منبع: سایت عبدالحمید

بیانیه وزارت اطلاعات در اردیبهشت ۱۴۰۲ نشان داد که ماده سمی در کار نبوده است.

چگونه است که هر شایعه‌ای علیه نظام ریشه در واقعیت دارد ولی گزارشات و اظهارات ضد دارلعلوم عبدالحمید ناشی از مریض دلی افراد است؟

اکنون عبدالحمید و حلقه مکی زاهدان پا را فراتر گذاشته‌اند و علناً به یکی از نهادهای امنیتی اتهام زده‌اند که قصد ترور او را داشته‌اند. این ادعا در سلسله کذبیات او مبنی بر تجاوز و شکنجه در زندان‌های قوه قضائیه است.

خودسری عوامل عبدالحمید مربوط به عدم برخورد قبلی با فرد مذکور و شبه نظامیان او در جنوب شرق کشور است. عوامل عبدالحمید روز دوشنبه ۲۹ خرداد یک ببر کاغذی ساختند تا شبکه‌ اینترنشنال آن را شکار کند. ادعا را تبدیل به مبنا و بر اساس همان مبنای موهوم، سناریوسازی‌ را شروع کردند.

هدف حداقلی این سناریو، منحرف کردن اذهان از حواشی یک هفته اخیر عبدالحمید است ولی یحتمل در فرامتن به دنبال کاراکترسازی از او به عنوان یک آزادی خواه مورد سوءقصد هستند که سرماخوردگی آتی این فرد نیز بر گرده نهادهای امنیتی باشد.

[۱]:https://edition.cnn.com/interactive/۲۰۲۲/۱۱/middleeast/iran-protests-sexual-assault/index.html

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    25 10
    متأسفانه دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه در برابر این عنصر معلوم الحال و کارچاق کن رسانه‌های معاند و مروج خشونت ( عبدالحمید) همه جوره کنار و کوتاه میان این قصه تا کجا ادامه دارد خدا داند!! فقط ی چیز این آقا با این روند هر روز گستاخ تر از دیروز خواهد شد و اوضاع بدتر از قبل
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      5 16
      یک مولوی عزیز اهل سنت روی منبر در مسجد می گفت: برید رحم رو از شیعیان یاد بگیرد!!!!!! ولی من دشمنی آقای عبدالحمید رو به غیر از شیعه ندیدم!!!!! هرچه شیعه تر دشمنتر!!!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      12 3
      پس اون مولوی وامام جمعه اهل تسنن که پارسال به وسیله تروربااسلحه شهیدشدچی!چه کسانی ربودندوبعدباگلوله اسلحه ترورکرد؟همون مولوی که میگفت درزمان جنگ هشت۸ساله ازکشوردفاع کرده ومی گفت خبردارد ممکنه چه افرادی وابسته به چه کسانی آینده ترورش کنند،اسمش یادم رفته این مولوی شهیدبزرگوارشهر زابل یاسیستان که زیرسرهمین عبدالپلیدبه احتمال زیادهست
    • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      2 4
      دوست عزیز این سران فته را اگر دست بهشون بزنی میشن علم شیطان تا بندازن به جان حق ولی اینطوری فقط یه توییت میزنند و برا روزنامه ها یه چرتی مینویسند هیچکسی هم نگاهشون نمیکنه
    • منتقد گمنام IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      3 0
      وحید بهشتی پیرو فرقه دراویش تحصن و اعتصاب غذای بالای هفتاد روزه میکند در حالیکه دور دهانش آغشته به غذاهاییست که پنهانی بلعیده ! استادش مصطفی آزمایش ضمن تملق فراوان از عبدالحمید او را رهبر مسلمانان ایران میداند ! گیلا کاملی ال وزیر اطلاعات اسرائیل بعد میزبانی شازده با وحید ملاقات میکند ! یکی از شانس های نظام ایران تهوع آور بودن مخالفانش است طوری که مردم در جمع بندی نهایی به این نتیجه میرسند که ظلم این حکومت از ننگ جانشینانش بهتر است !
  • اسماعیل IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    20 6
    مشرق عزیز شما نوشتید بنده وبسیاری خوانندگان حتم دارم که قبول کردیم اسماعیل زهی فردی کذاب وشیاد است اما چرا قوه قضاییه باهاش برخورد نمیکنه و این عبدالشیطان رامجازات نمیکنه
    • ali IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 0
      تا وقتی سیاسیون به مسجد مکی بعنوان صندوق رای نگاه می کنند و بعضی مدیران کل استان سیستان و بلوچستان تا محدوده خواف را تعیین می کنند همین آش و کاسه است جلوی تعیین نمایندگان مجلس توسط این باند را بگیرید همه چیز ارام می شود
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    15 7
    اعوذ بالله من عبدالشیطان الرجیم
  • کارشناس سیاسی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    14 6
    سخنرانی سراسر کذب و بیهوده مولوی عبدالحمید هر هفته در منطقه بلوچ بجز تحریک مردم هیچ ثمری ندارد باید از ادامه امام جماعت خلع شود او بر خلاف منافع ملی و فقط در جهت خوراک رسانه هایی معاند کار میکند فکر کنم شکار وهابیون سعودی شده است.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    12 6
    بازیچه mi6
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    10 7
    فتنه گری و وطن فروشی بخاطر یک مشت دلار
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    10 5
    جناب عبدلدلار! ببین اطرافت چه افرادی ریخت و پاش میلیاردی میکنند و به همین دلیل کلامشان در شما نفوذ دارد، همان ها عامل سرویس های جاسوسی غربی و عبری هستند
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    21 6
    در صفوف ایستاده بر نماز _ عمروعاص ها بسیارند باز!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    10 4
    پهن را که مسموم نمیکنند. رهایش میکنند تا خودش تجزیه شود
  • DE ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    10 10
    چطوریه که این ناصبی اسناد رسمی جعل میکنه، راحت آزاده. در عوض ما اگه نخ یه اسکناس ۱۰۰۰ تومنی و در بیار، مجرم هستیم؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    7 8
    خدا روشکر که هرکس خواسته به ایران اسلامی که نظر کرده خداست بی احترامی یا جسارتی بکنه به بدترین شکل ممکن به زمین گرم خورده ورسوا شده از اول انقلاب نگاه کنید تا به الان منافقین اواره،علی کریمی دربه درکه چند روزی از رسوایی نگذشته ،فتنه گران ۸۸،عالی جناب سرخ پوش،منتظر هستیم تا به این لیست افراد دیگه ی هم اضافه بشه که طبق قانون خدا اضافه خواهد شد نوبت عبد الحمید هم میشه👎👊👊👊
  • سید IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    11 7
    ظاهراً اکنون دیگر زمان آن رسیده است که عبدالابلیس پاسخگو و مسئولیت پذیر نسبت به رفتار و گفتارش باشد!!!!!
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    13 8
    با آل علی هر که در افتاد ور افتاد نوبت اینم میشه
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    8 7
    تا این ها رو به خارج فراری ندادن بگیریدش و حقشو بزارید کف دستش
  • محمود خطیبی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    9 7
    نمیدونم نیروهای امنیتی چرا و به چه دلیل با این فرد مماشات میکنن؟!!!تا کی باید جوانانی که اطلاعات کمی دارن فریب این فرد رو بخورن و جونشون رو از دست بدهند؟!!!!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    11 10
    خدا شر این فتنه گر رو به خودش میگردونه انشاالله
  • ش. AE ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    7 6
    تا کی این مردک وهابی رو باید نظام باهاش مماشات بکنه این مردک در مسجد مکی برای خودش حکومت درست کرده تا کی باید اخبار چرت و پرت های این مردک رو بشنویم و چقدر جوان های تعصبی جاهل در سیستان و بلوچستان به این مردک گوش می‌کنند چند وقت پیش که در مسجد مکی دزد گرفتن حالا عامل ترور یک سوال از قوه قضاییه و ارگان‌های امنیتی ایا اقدام‌های این عبد الپلید مخل کردن امنیت نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهرداد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    7 12
    پس خبرهای راست و واقعی را باید از کی شنید ؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      5 6
      از عبدالدلار
  • حمید ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    8 8
    مردک بیسواد.داعش پرورعبدالخبیث شیطان زهی
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 8
    باید به روش مقتدای ایشان در قضیه شیخ نمر مظلوم شمشیر را با گردنش آشنا کرد و بس
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    6 2
    کشور ما متاسفانه طوری شده چاپلوسی کنی میشی دوست انتقاد کنی میشه دشمن چرا پیشرفت نمیکنیم
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 6
    افرادیکه با عبدالحمید همکاری می‌کنند، آینده خود و مردمان بلوچ و سیستانی را ب نکبت می‌کشند. عبدالحمید کجا می‌تواند سطح زندگی شما ها را ارتقاع دهد؟ شما را هدایت کند. هدایت او شکستن شیشه بانک و تیراندازی ب سربازان است. آبادانی منطقه با ساختن جاده، سرمایه گزاری در کارهای تجاری و، ایجاد کار، احداث کارخانه، تاسیس مدرسه و دانشگاه، احداث ورزشگاه و غیره بدست می‌آید نه کارهای قاچاق و جنگ.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    4 5
    یک آینه ای به عبدالحمید بدهید خودشو نگاه کند ببیند شکل آدم دارد؟
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      1 0
      ۰تو شکل آدم داری مارو بسه نمیخواد نظر بدی ساندیس جیره خور...یک روز ساندیس قطع بشه نگاه کن چ حرفای به همونای که بهت دستور میدن این اراجیف رو بنویسی چ چیزای میگی
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    23 5
    از کشور بیرونش کنید بره جایی که نمیرد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    14 0
    عبدالحمید از بورس بگو .. بلکه ما بدبخت ها هم بعد از 3 سال به پولمون برسیم
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 1
    غیر از خودش کسی تجاوز نمیکنه
  • سهراب IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 1
    این مردک بیسواد باابزار دین بر علیه اقدام کرده .گرچه برادران مسلمان ما در اعلام روز عید فطر به حرف اوگوش ندادند اما به هر حال باعث فریب عده ای بیگناه شد.امروز هم باطرح یک چنین حرف هایی به دنبال آتش افروزی وایجاد جنگ نیابتی ارطرف داعشی هاست.ای کاش قوه قضاییه قاطعانه تر عمل کندواو را مفتضح نماید.
  • ایران قوی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 3
    این نهادی که به گفته خود این عبدالحمید قصد این ترور را داشته بیاد خودش رو تبریه کنه و اگه این شخص دروغ بسته بیاد و از این شخص شکایت کنه و اعاده حیصیت کنه نمیدونم چرا در مقابله این عنصر نامطلوب اینقد کرنش میکنید
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 1
      نهاد بی گناهه توهم زده عبدالحمید
  • صادق IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 1
    تا کی قراره این باعث نابود شدن بچه های مردم بشه بعد راست راست واسه خودش لذت ببره تعامل هم حدی داره
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 1
    یکی نیست این احمق وهابی رو خفه کنه.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 1
    منافقان‌وشیطان‌
  • لیمیت IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    من اصلا متوجه نمیشم چیزی که کل اخبار این رسانه خارجی به قول رسانه های داخلی سرتا پا دروغ است چرا رسانه های ما فقط به دنبال تجزیه و تحلیل و تکذیب و تادییه این خبرهاست،بعضی وقتا حس میکنیم از صبح زود تا پایان شب قشنگ اخبارهای اینارو یکی دنبال میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس