اتحاد ملت

یک حزب اصلاح‌طلب اخیرا از اعدام تروریست‌ها و اشرار مسلح انتقاد کرد. علت این انتقاد چیست و صحنه‌گردانان آن چه کسانی هستند؟!

سرویس سیاست مشرق _ کانال تلگرامی امتداد (ارگان رسانه‌ای حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت) اخیراً متنی را با عنوان "گزارش جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت" منتشر کرده است که در آن عبارت "اعتراض به اجرای اعدام‌های اخیر" به چشم می‌خورد.

در این گزارش مذکور آمده است:

"موضوع اجرای برخی احکام اعدام در روزهای اخیر در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. دفتر سیاسی حزب اتحاد ضمن انتقاد شدید به روند جاری درباره صدور و اجرای پرشمار احکام اعدام و ابهامات و انتقادهای فراوان راجع به آن، گروه حقوق بشر حزب را موظف کرد تا ضمن بررسی موضوع، گزارش تفصیلی و جامعی را به همراه پیشنهاد اتخاذ موضع به دفتر سیاسی ارائه کند. همچنین اعضا نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر افزایش اعدام فعالان بلوچ ابراز نگرانی کرده و خواستار توضیح دلایل و زمینه ها از سوی دستگاه قضایی شدند."

طبق گزارش مذکور، خانم آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد نیز در این جلسه حضور داشته است.

*نوحه‌سرایی برای مجازات تروریست‌ها و اشرار مسلح!/ فعال قومی با شرور مسلح چه تفاوت‌هایی دارد؟

نکته عجیبی که در عبارت‌های بالا به چشم می‌خورد این است که دقیقا مشخص نیست چرا حزب اتحاد ملت از اعدام چند تروریست، 2 هتاک به ساحت قرآن کریم، تعدادی شرور مسلح و یک سرکرده باند کلان مواد مخدر ابراز نگرانی و انتقاد دارد؟!

وجه عقلانی این نگرانی و این انتقاد چیست؟

طی هفته‌های اخیر و در بحث مجازات اعدام؛ مردم ایران شاهد اعدام افرادی مثل حبیب اسیود بوده‌اند. تروریستی که دستانش تا مرفق به خون مردم و کودکان بیگناه ایران آلوده بود و البته مورد حمایت برخی کشورهای غربی نیز قرار داشت.

قابل تأمل اینکه شاید نگرانی آقایان و خانم‌های حزب اتحاد ملت؛ بیشتر شعبه‌ای از اعلام نگرانی آن چند کشور اروپایی پس از اعدام حبیب اسیود است وگرنه عقلانیت اقتضا نمی‌کند که یک حزب سیاسی که ذاتا وظیفه صیانت و پاسداری از قانون و امنیت کشور را بر عهده دارد؛ اینچنین به میدان دفاع از تروریست‌ها بشتابد.

در ادامه این مسئله همچنین می‌توان به قصاص فردی که پلیس‌کشی کرده بود،‌ اعدام 2 ساب‌النّبی، اعدام سرکرده باند بزرگ توزیع مواد مخدر و تعدادی شرور مسلح نیز اشاره کرد.

چرا حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت به اعدام اینان اعتراض دارد و از آن ابراز نگرانی می‌کند؟!

آیا امنیت مردم و زنان و کودکان سزاوار ابراز نگرانی است یا امنیت چند قاتل و کسانی که از تباه کردن زندگی آدم‌ها پول به جیب می‌زنند؟!

بماند که پیش از این نیز پیش‌بینی می‌شد حزبی که دبیر کل آن رسما و علنا سگ‌بازی می‌کند؛ ژنتیکی مثل اعتراض به اعدام 2 قرآن‌سوز را هم از خود بروز دهد!

از همه مهمتر اینکه سیستم قضایی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران در این اعدام‌ها اشتباهی هم مرتکب نشده و یا خونی را پایمال نکرده است که مثلا نیاز به ورود یک حزب سیاسی برای دادخواهی باشد.

بدیهی است که همیشه احتمال اشتباه نیز وجود دارد لکن سیستم قضایی و امنیتی در نظام جمهوری اسلامی نشان داده که به وقت اشتباهات احتمالی که البته بسیار هم کم و معدود هستند؛ مرد پذیرش، عذرخواهی و جبران است و از این بابت از هیچ ملامتی نمی‌هراسد.

لکن دست حزب اتحاد ملت از این حیث نیز خالی است و بواسطه اعدام‌های اخیر هیچ ادعا و نگرانی بحقی رخ نداده است. مگر آنچه در مواضع برخی کشورهای غربی از بابت اعدام تروریست‌ها دیدیم!

در بحث اعدام اشرار مسلح یا به قول سران حزب اتحاد ملت "فعالان بلوچ"(!) نیز باید دانست که "فعال اجتماعی یا قومی" یعنی کسی که اسلحه ندارد، در بیابان‌ها تردد نمی‌کند، کسی را نکشته و ترور نکرده است و از محل ترانزیت مواد مخدر هم صاحب درآمد نیست.

فهم تفاوت این مفهوم (فعال اجتماعی یا قومی) با اشرار مسلح نیز سخت نیست و انتظار بود سران حزب اتحاد ملت در حدی از فهم سیاسی و اجتماعی قرار داشته باشند که چنین بدیهیاتی را بفهمند و در یک جلسه حزبی در تهران، چوب حراج به امنیت سیستان و بلوچستان نزنند.

انتقاد حزب اتحاد ملت از امنیت ملت!/ حراج امنیت زاهدان در تهران

حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی تحت‌الحمایه غرب که اخیرا اعدام شد

*انتقاد حزب اتحاد ملت از امنیت ملت

همچنان سؤال اینجاست که علت انتقاد کادر حزب اتحاد از بابت اعدام‌های اشاره شده چیست؟

آیا ظلمی به تروریست‌ها و اشرار و قاچاقچی‌ها روا داشته شده یا خونی پایمال شده یا اعدام افراد ساب‌النّبی غلط بوده است؟

در نگاه تحلیلی به نظر می‌رسد که مسئله حزب اتحاد ملت هرگز این انگیزه‌های عقلانی در اعتراض به مجازات اعدام نیست بلکه مسئله اصلی "ضرورت داغ نگه داشتن خیابان‌ها" در ادامه اغتشاشات سال گذشته و نیز لبیک گفتن به اعتراض بی‌مبنای برخی کشورهای غربی علیه ایران است.

دقت شود که از همین روست که می‌بینیم اخیراً یک بازوی فکری اصلاح‌طلبان تندرو نیز به صحنه آمده و به مجازات اعدام اعتراض کرده است. محمدتقی فاضل میبدی، از اعضای تشکل اصلاح‌طلب موسوم به مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه به تازگی در اظهاراتی خواستار توقف حکم اعدام تا زمان ظهور شده است![1]

رسم رابطه منطقی بین این گزاره‌ها نشان می‌دهد که ما عملا با یک پروژه از پیش طراحی شده مواجهیم که اهدافی دوگانه را در داخل و خارج از ایران پی گرفته است.

پروژه‌ای که اولا بازیگران داخلی آنرا بایستی در اردوگاه اصلاح‌طلبان تندرو و در میان "بانیان آشوب" جستجو کرد و ثانیا متوجه خطرات موجود در بطن آن بود.

***

1_mshrgh.ir/148م7942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    16 3
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند مردم باخبر میشدند کار به اینجا نمیکشید
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      17 5
      خبررسانی وظیفه صداسیمااست. اگر اونموقع اینستاگرام بودباخبر میشدند
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      30 0
      انها پیرو رژیم صهیونیستی هستند که اخیرا در بلوچستان خیلی فعال شده پس سرمایه هایشان در ایران (افسادطلبان) هم باید از مجازات تروریستها در استان سیستان بلوچستان ناراحت باشند و منافقانه انها را پشت "فعالان بلوچ" قائم کنند
    • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      امیر عبداللهیان ؛ ظریف قد بلند! بعد از ابقا یا انتصاب سفرای دولت قبل ، حقیقت تو برایم وقتی ثابت شد که افخم اصلاح طلب افراطی را کردی مدیر کل امور بانوان وزارت خارجه. مشرق سکوت نکن
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      3 0
      جناب اینستاگرامی نه اینکه امروز از اینستاگرام شیطان مطلع شدند که چه میخواهند سر این مردم بیاورند شیاطین و بدبختهای در پیتی پس حتما اون موقع متوجه می‌شدند البته خودتی و...
  • سید IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    32 1
    چون پایگاه اجتماعی این احزاب که برایشان در زمان انتخابات رأی آور است، همین اقشار و خانوادهایشان هستند پس باید از این جانیان حمایت کنند و از اعدامشان ناراحت باشند!!!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    47 0
    یک سوال تکراری! آیا منافقین بدتر از کفار نیستند؟ آیا قرآن نفرموده و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه؟ پس چرا این موجودات منافق را تا الان زنده می گذارید؟
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      8 0
      جمهوری اسلامی اگر دنبال اصلاحات عمیق و اساسی است اول باید با مسئولینی که به اسم مصلحت و الان وقتش نیست و اینها اولویت نیست با زیر پا گذاشتن قانون با محاکمه این فتنه‌گران و داعشی های وطنی مماشات می کنند برخورد کنه
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      5 0
      این منافقین پول ملت را بلعیده اند و حالا بر علیه ملت و به نفع دشمنان این ملت خوش رقصی می کنند باید اینها را به خاطر دمیدن در کوره اغتشاشات و نا امنی محاکمه و به اشد مجازات رساند و واقعا فرمایش حضرت امام که فرمودند منافقین از کفار بدترند اثبات شد
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      خانم ترانه علیدوستی علنا از این 3 قاتل اصفهانی که اقرار کردند و 3 مامور را به شهادت رسوندن و تعدادی را زخمی کردند حمایت کردن. سوال اینجاست صرفنظر از تخریب نظام و قوه قضائیه حمایت از قاتل مگه جرم نیست مگه این خودش همدستی با قاتلین محسوب نمیشه. ایشون چکار باید بکنه که دستگیر و مجازات بشه، البته نه 1.5 میلیون!
  • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    23 1
    اون موقع که آرمان علی وردی توی خیابون توسط ۷۰ نفر شکنجه شد کجا بودن مدیان زن زندگی آزادی ؟ اون موقع که روح الله عجمیان رو روی آسفالت خیابون کشیدن کجا بودن مدیان زن زندگی آزادی ؟ اون موقع که شاهچراغ ۱۳ تن به شهادت رسیدن کجا بود مدیان زن زندگی آزادی ؟ #قاتل_را_اعدام_نکنید !!!🔪
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      7 0
      بازم عکس آذر سگباز دین ستیز بیسواد.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      4 7
      از نظر مردم کسانی که بر ضد مردم و همکاری برای کشتن آنها اقدام کنند شهید محسوب نمیشوند.
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      حاکم جان اول برادریت را ثابت کن بعد در مورد شهید نظر بده نوچه شیطان
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      مردم از دید شما اون چند هزار نفر آدمهای ارازدل و اوباش و چاقوکش یا اون پزشک بی وجدان ؟ اون جمعیت 20 میلیونی در 22 بهمن هم که حتما آمده بودند هواخوری!!
  • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    22 2
    اون موقع که آرمان علی وردی توی خیابون توسط ۷۰ نفر شکنجه شد کجا بودن مدیان زن زندگی آزادی ؟ اون موقع که روح الله عجمیان رو روی آسفالت خیابون کشیدن کجا بودن مدیان زن زندگی آزادی ؟ اون موقع که شاهچراغ ۱۳ تن به شهادت رسیدن کجا بود مدیان زن زندگی آزادی ؟ #قاتل_را_اعدام_نکنید !!!🔪
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 6
      زن زندگی آزادی
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      زن هرزگی کثافت کاری ما فقط دیدیم این چند وقت... خلائق هرچه لایق
  • هادی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    9 0
    این انتقادها طراحی شدن واسه فشل کردن حکومت. اینکه حکومت جرات اجرای قانون و نداشته باشه. البته تقصیر حکومت هم هست.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      چند روز پیش از یه دستفروش در مورد نحوه بساط پخش کردن سوال کردم و گفتم کسی باهاتون کاری نداره؟ با تمام بسوادی‌ش یه جواب عجیب و قابل تامل گفت! گفته که افراد قدیمی واسه خودشون جا و مکانی دارن و معمولا ماموران شهرداری فقط به افراد جدید کار دارند ولی بعد از اغتشاشات واسه اینکه از سر و صداها کم کنند و درگیری ایجاد نکنند دیگه با افراد جدید هم کاری ندارند و میزارن در هر جایی بساط بزارن! نکته جالبه این بود که این بابا هم که اصلا نه سواد داشت و نه اهل سیاست بود فهمیده بود که نظام از اجرای برخی قوانین عقب نشینی کرده. خوب در چنین شرایطی از ترانه علیدوستی و یا سایر سلبریتیها انتظار دارید از مجازات اعمالشان هراسی داشته با‌ش؟ به نظرم یا نباید قانون وضع کرد یا اگر وضع میشه نباید مماشات کرد.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    5 0
    آنارشیست ها هوای همدیگر را دارند. فضای مجازی پر شده از حساب های کاربری که همزمان کلیپ های ریگی، عبدالحمید و زنان نیمه لخت را منتشر می کنند. در صورتی که ظاهرا این عقاید متناقض نما هستند.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    6 0
    ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان .
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    20 0
    بیشرف های منافقی مثل آذر منصوری به دم هر سلاخ جلادی یه «فعال» می بندن. اینو از BBC یاد گرفتن. یکی «فعال عرب» هست که عامل سلاخی 400 نفره. اون یکی «فعال کرد» هست (مهتدی بیشرف) که عامل قتل هزاران بیگناهه. لابد مریم رجوی هم فعال سیاسی یه. مخ اینا یجور دیگه کار می کنه. شاید اصلا این زنیکه کثافت مخ نداشته باشه!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    3 0
    بی صبرانه منتظراعدام قاتلان بیرحم شهیدعلی وردی وشهیدعجمیان هستیم وهرکس ازاین قاتلان حمایت کنه درریخته شدن خون این شهداشریکه # مرگ برمنافق ومرگ برحامیان نفاق
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    3 1
    اعضای همین حزب را به بند بکشید تا زبانشان لال شود اینها لیاقت آزادی ندارند بدبختهای جیره خوار غربیهای وحشی و جنایتکار
  • یوسف از همدان IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 17
    مشکل شما اینه که هنوز متوجه نشدید بخش بزرگی از ملت ایران
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      بخش بزرگ ملت ایران در راهپیمایی ها و مناسبتها معلوم شدند، همدانی اگر شما بخش بزرگ بودی در واقعیت خودت را نشان می‌دادی نه در مجاز با کمک شیطان بزرگ مثل بادکنک باد بشی و خودت را گم کنی البته بزرگی شما در خیلی جاها معلوم شده مخصوصا در وکالت به چاهزاده پالانی که انداز آرای باطله بهش وکالت ندادند پس سعی بیشتر بکن تو میتونی🤣🤣🤣🤫👎
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    46 0
    قوه قضائیه باید بزنه تو دهن آذر نفهم. این الدنگ تروریست رو تطهیر می کنه و بهش میگه فعال بلوچ! پدرسوختگی و بیشرفی تا کجا؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    6 0
    قوه قضائیه باید بزنه تو دهن آذر نفهم. این الدنگ تروریست رو تطهیر می کنه و بهش میگه فعال بلوچ! پدرسوختگی و بیشرفی تا کجا؟
  • حجت IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    4 0
    علت مشخصه. با اعدام اراذل ، نه تنها از عوامل میدانیشان کم می شود، که خیلی ها از ترس مجازات اعدام جرات خرابکاری و آشوب رو نخواهند داشت
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    3 0
    شما که کاری نمی‌کنید. خود خدا مرگشون بده
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    5 0
    فاضل میبدی روحانی با ریش ستاری و قیافه ترسناک
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    3 0
    اولا که اصلا نمیشه درک کرد چرا به این جماعت معلوم الحال که شاهکارشون تحمیل فاجعه نافرجام برجام به ملت و کشور و انقلاب و به طبع اون وارد آمدن خسارات بیشمار اقتصادی و صنعتی و امنیتی و اجتماعی و ترور عزیزترین و پاکترین فرزندان این ملت بود هنوز انقدر بها و میدان داده میشه!!! ولی باید از این حضرات پرسید که چنانچه اعمال تروریستی و خرابکاری اغتشاشگران کوچکترین آسیب جسمی و جانی و مالی به ایشان وارد کرده بود باز هم در نقش منتقد ظاهر میشدن یا نه.
  • من IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 4
    درانقلاب57 قرارنبود
  • یزدان IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 6
    اتهامایی که به اونا بستین به شماها بیشتر میاد
  • خلیل IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    4 1
    اصلاح طلبان پیاده نظام اسرائیل و آمریکا در ایران هستند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    5 1
    بعضی ها رفتن روحانیت خوندن تا لباس روحانیت بپوشن تا در این شکل به روحانیت و اسلام ضربه بزنن و کسی به باطن اونها شک نکنه
  • حسن IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    6 1
    اصلاح طلبان خودشان آتش بیارمعرکه واشوب وفتنه هستند وباید جوابگوی خونهای ریخته شده دراغتشاشات باشند.سران فتنه ومزدورانشان تحریک به آشوب میکنند.باید با برخورد جدی وقوی بااین تحریک کنندگان به آشوب صورت بگیرد.
  • Omid IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    جبهه نیروهای مردمی پاک و اصیل ایران آریایی
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    تره به تخمش میره اصلاح طلب به ارباب .والبته طبیعی هم هست طوق بندگی شیطان برگردن شیطان پرستان
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    رفتی هستین.قول میدم
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    چرا این حزب فاسد غیر قانونی اعلام نمی شه؟چرابساطشون جمع نمی شه؟
  • صادق IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    علت مخالفت های احزاب غیر قانونی آشوب طلب در مورد اعدام تروریست معاند ووابسته بهصهیونیست جهانی که منافع خودرادر فروش مواد مخدر وجنگ .وخون ریزی که مشوق افراد جاهل ولی. مزدور بیگانه را در کشور فعال هستندطبیعی است که از این جنایتکاران دستک پرورده خود ضمن حمایت از اینها. علنا مخالفت خودشان رااز شعار پوسیده عامل انگلیسی وارث او نیم پهلوی توسط مزدور های داخلی اصلاح طلب بدون هیچ ابایی وترسی از حکومت علیه امنیت ملی واسلامی به میدان بیاد .همگام با رسانه‌های غربی انگلیسی واینتر نشنال. با سرمایه های بهغارت رفته دولت قبل حداقل ۳۶ تریلیون ارز برای آشوب وبراندازی که بعضی از روحانیون بی بصیرت مردورخرج شودونیسنده وانتقاد کننده این فرقه ضاله بهاییت را حزب مدعی طرفدار امنیت کشور یاد مینمداژدواین تحلیل مشوق موضع دشمنی ‌پایدارعلیه امنیت کشور خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس