علی نیکزاد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تازگی دفاعیه متقنی را پیرامون "مدیریت میدانی" و سفرهای نظارتی مجلس یازدهم مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

زخمی شدن ۳ کودک و یک زن بر اثر حمله سگ

اجرای حکم اعدام را تا زمان ظهور متوقف کنید! / زخمی شدن ۳ کودک و یک زن بر اثر حمله سگ

روز یکشنبه گذشته (۱۷ اردیبهشت)، یک قلاده سگ در ۲ روستا از توابع شهرستان بیرجند به سه کودک و یک زن ۵۸ ساله حمله و آنان را به شدت مجروح کرده است.

این سگ مشکوک به هاری پس از حمله، معدوم و نمونه‌برداری برای آزمایش‌های لازم نیز انجام شده است.

مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند در همین رابطه با بیان اینکه شهرداری بیرجند حدود یک هزار قلاده سگ بلاصاحب را در یک پناهگاه نگهداری می‌کند و با جدیت به دنبال مدیریت بحث سگ‌های ولگرد است، می‌گوید: با این وجود غذارسانی غیر اصولی شهروندان باعث ورود سگ‌ها به محدوده شهر می‌شود.

محمود ظهوری همچنین با اشاره به هزینه‌های بالای نگهداری سگ‌های بی‌صاحب برای شهرداری؛ به راهکارهای موجود در قبال این سگ‌ها اشاره و تصریح کرده است: مرگ با ترحم نیز راهکاری است که باید کارگروه استانی، مدت زمانی را برای نگهداری سگ‌ها مشخص کند و پس از آن اگر رهاسازی نشود و سگ هم متقاضی نداشت از طریق مرگ با ترحم معدوم شود که چون حامیان حیوانات نسبت به این مساله اعتراض دارند این روش هم فعلا انجام نمی‌شود.[۱]

*این اتفاق تلخ در حالی است که سال گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر حمله سگ‌های ولگرد به شهروندان منتشر شد که برخی از آنها منجر به مرگ کودکان و حتی بزرگسالان شده بودند.

دقت شود که ما عملا شاهد حراج جان و امنیت مردم در قبال موجودات درنده‌ای هستیم که عده‌ای مانع روش‌های اصولی برای حذف خطر آنها هستند.

در این باره لازم به تأکید است که ضرورت دارد توسط نهادهای قضایی و قانونی؛ برای افرادی که به سگ‌های ولگرد غذا می‌دهند نیز مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شود تا معضل زاد و ولد این حیوانات خطرناک هرچه سریعتر کنترل شود.

مسئولان ذیربط در قبال معضل سگ‌های ولگرد در ایران باید موضع خود را مشخص کنند که آیا همچنان می‌خواهند از قیل و قال عده‌ای نادان که امنیت و سلامت مردم و کودکان را به مشتی سگ ولگرد فروخته‌اند، بترسند یا اینکه با راهکارهای عقلانی و دینی و ضمن رعایت حقوق حیوانات؛ شر موجودات مزاحم را از سر مردم و کودکان کم خواهند کرد!؟

***

دفاع استدلالی نیکزاد از سفرهای نظارتی سران مجلس

اجرای حکم اعدام را تا زمان ظهور متوقف کنید! / زخمی شدن ۳ کودک و یک زن بر اثر حمله سگ

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس یازدهم، به تازگی در سخنانی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد در دفاع از طرح نظارتی قالیباف و سفرهای نظارتی سران مجلس گفته است: این مجلس کارهایی که انجام داده را بیان نکرده است. ما ۵۷ سفر نظارتی داشتیم، رئیس مجلس، نواب رئیس و روسای کمیسیون‌ها به همراه اعضای کمیسیون‌ها سفرهای استانی مختلفی را به منظور نظارت و بازدید میدانی انجام دادند و این در جهت کمک به دولت بود.

او می‌افزاید: اگر ما به سفرهای استانی رفتیم و نظارت داشتیم برای این نبود که دخالتی در مدیریت استانداران و فرمانداران داشته باشیم، حضور ما به خاطر عدم اقدام به فرمایشات رهبری معظم انقلاب است.

نیکزاد تصریح کرده است: از ۲۲۰۰ همت بودجه، ۱۷۵۰ همت آن جاری و بالغ بر ۳۷۶ همت آن عمرانی است. از این ۳۷۶ همت عمرانی ۸۵ همت آن بین استانداران تقسیم شده است. معنای این حرف این است که بالغ بر ۷۵ الی ۸۰ درصد بودجه در کشور در اختیار وزرا و رئیس سازمان‌ها به صورت متمرکز قرار گرفته است.

او می‌گوید: ما در جهت عدالت در سفرها حضور پیدا کردیم که بتوانیم از اعتبارات متمرکز مانده در دست وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای مناطق محروم و کم‌برخوردار استفاده کنیم.[۲]

*برخی اصلاح‌طلبان و مخالفان قالیباف؛ در ابتدای طرح تئوری مدیریت و نظارت میدانی از سوی قالیباف؛ مدعی شدند که او قصد کار انتخاباتی دارد.

لکن امروز و پس از گذشت بیش از ۳ سال مشخص شده است که مجلس انقلابی راهبردهای دقیقی برای این مسئله داشته است.

راهبردهای دقیقی که حتی می‌بینیم از جانب نیکزادی مورد تأکید قرار می‌گیرد که به لحاظ خاستگاه گفتمانی متعلق به طیفی است که بدشان نمی‌آید گاهی قالیباف را هم نقد کنند.

در عین حال همه باید بدانند که مجلس در اجرائیات کشور هیچ نقشی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد و این دولت و رئیس جمهور است که با رأی مردم انتخاب می‌شود و می‌تواند کارآمدی یا ناکارآمدی و گرانی یا ارزانی را به نمایش بگذارد.

***

تا ظهور امام زمان حکم شرعی اعدام را اجرا نکنید!

اجرای حکم اعدام را تا زمان ظهور متوقف کنید! / زخمی شدن ۳ کودک و یک زن بر اثر حمله سگ

محمدتقی فاضل‌میبدی، فعال اصلاح‌طلب و عضو تشکل چپ موسوم به مجمع محققین و مدرسین حوزه که پیش از این با اظهاراتی مبنی بر دست داشتن گروه‌های تندروی مذهبی در جریان "نمایش مسمومیت دانش‌آموزان" موجب جنجال‌های فراوانی شده بود و البته بعدا حرف خود را پس گرفت؛ به تازگی نیز صحبت‌های عجیبی را پیرامون اعدام مطرح کرده است.

او در مصاحبه با ایلنا و در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگزین شدن مجازات‌های دیگر به جای حکم اعدام گفته است:

"یکی از مراجع تقلید می‌گفت در زمان غیبت، حکم شرعی اعدام نباید اجرا شود. "

او می‌افزاید: حکم شرعی اعدام باید زمانی اجرا شود که همه شرایط اسلام و مزایای آن در جامعه حاکم باشد. مثلا اگر در اسلام، عدالت اجتماعی که روی آن تأکید شده وجود نداشت و حاکم نبود یا مخالفتی که اسلام با جامعه طبقاتی دارد؛ اگر در جامعه شما آن مخالفت وجود نداشت، اگر کسی دزدی یا توهین کرد، باید برای او شرع اجرا شود؟ خیر. از سویی اسلام می‌گوید جایی که شبهه است، حد و وضع داریم.

میبدی اظهار می‌دارد: قبل از صدور حکم اعدام باید دید آن فرد به چه قصدی این کار را انجام داده است؟ چه فشاری بر او وارد شده؟ از لحاظ روحی و روانی در چه شرایطی بوده؟ تحت تاثیر چه عوامل و جریانی بوده؟ بنابراین من بر این باورم که اعدام کار درستی نیست و آقایان باید بروند با مراجع و بزرگان مشورت، بحث و صحبت کنند چرا که این موارد خیلی مهم است.[۳]

* غلط بودن این حرف به سادگی هرچه تمامتر قابل اثبات است.

چه اینکه مثلا اگر قرار باشد بخشی از شرع مقدس در جریان مجازات مجرمین اجرا نشود؛ پس حکما بخش‌های دیگر مثل زندان و تعزیر و جریمه نیز باید تعطیل شود!

از طرف دیگر بدیهیست که نمی‌توان یک جامعه انسانی را بر اساس برخی تفکرات غلط؛ تا زمان ظهور معطل نگه داشت و احکام الهی را اجرا نکرد به این بهانه که عده‌ای با تحلیل غلط؛ همه چیز را منحصر به ظهور امام عصر(ع) می‌کنند.

چه اینکه مشیّت الهی نیز یک مشیّت عقلانی است و مشیّت عقلانی هم حکم بر آن دارد که در زمان غیبت انسان کامل و امام معصوم؛ همه احکام قابل استنباط اجرا شوند تا جامعه ضمن طی کردن روند سیر خود؛ برای فهم آخرالزمانی نیز آماده شود.

در این باره البته استدلال‌های بسیار زیاد دیگری در بحث جامعه‌ی منتظر نیز مطرح است که جویندگان حقیقت می‌توانند با مراجعه با آرای منتشره در این باب، بر دایره دانسته‌های خود بیافزایند.

دقت شود که با استدلال عوامانه میبدی می‌بایست به شرایطی فکر کرد که در آن قاتلین و اشرار و دزدان نوامیس از هیچ مجازات شدیدی نمی‌ترسند و جملگی با جولان در شهرها دست به جنایت می‌زنند اما امثال آقای میبدی نیز منتظر هستند تا امام عصر ظهور کند و حساب اینان را کف دستشان بگذارد!

***

1_ https://irna.ir/xjMq2k

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-611900

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1355802

4_

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    87 60
    آشیخ ....احتمالا اعدام تو و امثال تو رو متوقف کرده اند تا ظهور والا تا الآن چند باره باید اعدام میشدی بخاطر تعاون بر اثم و عدوان !
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      47 70
      آقای میبدی میشود لطفأ اسم آن مرجع تقلید که فرموده اند "در زمان غیبت، حکم شرعی اعدام نباید اجرا شود." را بیان بفرمایید.
    • SE ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      22 5
      این گیوتین لازمه
    • SE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      26 4
      میبدی حرکت بعدیش تقاضای اجازه عقد شرعی برای همجنسگرایان است مانند کشیشهای کلیسای پروتستان
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      25 4
      همه روحانی های غربزده باید اعدام شوند تا انقلاب حجامت شود.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      27 19
      جای ایت الله خلخالی خالی.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      25 3
      چرا اصلاح طلبا اینجوریند ؟
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      15 2
      همین حرفی که زده باعث میشه خونوادش به خطر بیفتند چون خیال قاتل راحت میشه که تا ظهور کسی کاریش نداره
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      15 2
      طبق این گفته خود اقای محمدتقی فاضل‌میبدی، فعال اصلاح‌طلب میشود نتیجه گرفت چنانچه هر شخصی اقای محمد تقی فاضل میبدی را به قتل رساند پس تا زمان ظهور نباید قاتل ایشان اعدام گردد قاعدتا اینگونه تا زمان ظهور انشاالله یک اصلاح طلب دیگر در قید حیات نخواهد بود که مقابل حضرت امام زمان قرار بگیرد . اقایان خودشون فرمان صادر کردند.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      11 2
      فدائیان اسلام خود اصلاح طلب ها فتوا صادر کردند تا ظهور اعدام نباشد میتوانید نسلشان را از بین ببرید اعدامتان نخواهند کرد
    • CA ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      17 2
      خاخام فاضل‌میبدی😆😆😆
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      15 1
      اآقای میبدی شاید آیت االه بایدن چنین حکمی را داده اند و شاید هم آیتالله گوترش
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    41 50
    امان از بی تقوایی هوای نفس همه چیز را توجیه می کند
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      20 16
      برخی معممینی که نتوانسته اند تحصیلات و دروس حوزوی را به خوبی و با پشتکار دنبال کنند، چاره کم سوادی و ملا نبودن را در اصلاح طلب شدن جست و جو می کنند! گویی آب گشته و گودال پیدا کرده است!!!
  • آخوند IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    31 8
    خواستم فحش بدم ولی شما متاسفانه پیام و نظر را ثبت نمی کنید شما دوم خردادی ها چقدر بدبخت هستید فرقی بین آخوند و کت شلواری های شما وجود ندارد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    36 21
    سید مرتضی علم الهدی و آیت الله العظمی سید احمد خوانساری اجرای اعدام در عصر غیبت را جایز نمی دانند
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      8 13
      این مطلبو از کجا در آوردی ؟
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 5
      از جواهر الکلام و جامع المدارک
  • عزیز IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    36 40
    انشاالله که یک روزی یک دزد سرگردنه ای جلوی آقای میبدی وخانواده اش دربیاد اونموقع آقای میبدی میگه دادگاه لازم نیست اعدامش کنید. شیخ ساده لوح!!!!!
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      4 2
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    23 12
    میبدی بدون شک یک نادان امثال اشعری هاست جانی وجنایتکاری که قتل انجام داده باعت ترس وحشت مردم وبهم ریختن خيابان شده اگر اعدام نشود وبه سزای اعمال‌ خود نرسد سنگ روی سنگ بند نمی شود ارازل واوباش جری تر شده‌ زندگی برمردم تلخ می کنند ودرچنین شرایطی هرج ومرج جامعه فرا می‌گیرد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    19 23
    فاضل میبدی انشاالله اگه قسمت شد میزنم تو و بقیه اصلاحطلب های ..... میکنم میفرسمت ..... تا زمان ظهور صبر میکنم تا قصاص بشم :)
  • احمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    10 1
    حالا از کجا معلوم امام زمان در بین ایرانیان ظهور کند حتی مسیحی ویهودی و...هم اعتقاد به نوعی ظهور دارند تکلیف چیست؟ ضمنا احکام اسلام از قرآن واحادیث گرفته شده وپیش شرط امام زمانی هم ندارد
  • بیژن IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    17 44
    خودش را بکشید
    • رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      14 16
      احسنت. خودشو بکشید، قاتلش رو ول کنید
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    12 60
    اگر این طوری ما تا زمان ظهور هر گناهی کنیم مجازات نمیشیم حتی در آن دنیا چون امام زمان ظهور نکردن.یعنی پیامبر فقط برای زمان خودش آمده.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    9 1
    فکری به حال سگبازهای آپارتمانی هم بکنید که روزانه آسایش وامنیت سایر ساکنین را می درند
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 0
      پلیس و قوه قضاییه خود را مسئول نمی دانند شهرداری هم فعلا مشغول فکر کردنه
  • ممد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 6
    حرف آقای میبدی از جهاتی کاملا درسته.تا عدالت وجود نداشته باشد و مثلا تعدادی مجلسی و دولتی و صداسیمایی و غیره برای مثلا رانت ماشین به صف نشوند و دستانشان قطع نشود ، نمیشه یک نفر را به جرم دزدی جزئی قطع ید کرد.این در حالی است که جرم مسئولین به سبب توجیه کردن هاشان و شکستن قبح گناه بیشتر از یک دزد معمولی ست. ایضا مسئولی که شرایط کار فرینی را با وام های میلیاردی به حلقه نزدیکان خود ، نابود میکند.ایضا بانک ها و ایضا ... و ایضا در این چند روزه ، خالی کردن جیب مردم در بورس.
    • شاپور6 IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      6 0
      امام رحمت الله علیه فرمود، ضربه ای که اسلام از آخوندهای خیانتکار خورده از دشمنان نخورده، اهل جهنم هم از بوی تعفن آخوند خیانتکار به اسلام در عذابند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 5
    نمره کارآیی مجلس ازنظرملت ایران منفی صداست.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    5 5
    اعدام حکمی سنگین هست و وقتی در جامعه مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی هست نباید اعدام کنیم. فقط در موارد خیلی خاص اعدام اجرایی شود. مثلا کسانی که در دولت قبل با گرانی عمدی بنزین موجب کشته شدن معترضان شدند حکمشان اعدام هست
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 6
    حرف های فاضل میبدی در این مورد اعدام صحیح میباشد. اعدام حکمی سنگین هست و وقتی در جامعه مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی هست نباید اعدام کنیم.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      3 2
      حرف شما این معنی رو میدهد که اگر شخصی شما وخانواده شما را سلاخی کرد و کشت قصاص نشود برود دنبال نفر بعدی و خانواده بعدی را بکُشد و سلاخی کند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    5 5
    بنده طرفدار دولت انقلابی آقای رئیسی هستم و معتقدم حکم برخی دولتمردان دولت دوازدهم اعدام هست اما حرف های فاضل میبدی در این مورد اعدام صحیح میباشد.
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 3
      خاک بر سرت
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 2
    بنده طرفدار دولت انقلابی آقای رئیسی هستم و معتقدم حکم برخی دولتمردان دولت دوازدهم اعدام هست
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 3
      طرفدار باش و از طرفداریت بمیر
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 5
    بنده طرفدار دولت انقلابی آقای رئیسی هستم و معتقدم حکم برخی دولتمردان دولت دوازدهم اعدام هست اما حرف های فاضل میبدی در این مورد اعدام صحیح میباشد. اعدام حکمی سنگین هست و وقتی در جامعه مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی هست نباید اعدام کنیم. فقط در موارد خیلی خاص اعدام اجرایی شود. مثلا کسانی که در دولت قبل با گرانی عمدی بنزین موجب کشته شدن معترضان شدند حکمشان اعدام هست خصوصا اینکه سپاه هشدار داده بود مبنی بر اینکه شرائط مهیا نیست. لذا ح ر باید اعدام شود. یا قاتلی که در حال عصبانیت نیست و با خیال راحت آدم کشته باید اعدام شود ولی اکثر قاتلین باید حبس ابد شوند.هکذا .نباید فلان قاچاقچی را اعدام کنیم. این اعدام ها شرعی نیست.
  • حسین IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    7 1
    باشه اشکالی نداره اگه اجازه میدی مردم تحت فشار اقتصادی بیان تو و خانوادتو بکشن حکومت هم قصاص نکنه و جایزه هم بده
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      2 2
      کسی نگفت جایزه به قاتل بدهند. گفتم فقط برخی قاتلین که با خیال راحت و بدون فشار خاصی باید اعدام شوند. اگرم کسی خانواده منو بکشه و معذور باشه من راضی به حکم حبس آب و اخذ دیه هستم ای . اول متن رو بخون بعد دهنت رو باز کن.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 1
    این سگ ها را معدوم کنید. در همه جای وقتی جمعیت یک گونه جانوری به حدی می رسد که برای محیط زیست یا انسانها مضر و خطر آفرین می شود اقدام به امحاء کنترل شده آن گونه جانوری می کنند. برای مثال در استرالیا بارها نسبت به امحاء کانگوروها اقدام کرده اند یا گرگ ها و روباهها و یا خرگوشها و دیگر گونه های جانوری در بقیه نقاط دنیا. اما این جا از دو کامنت اینترنتی در توئیتر و اینستاگرام آنچنان وحشتی بر وجود و سر تا پای نظام می افتد که صدها شهروند هم قربانی سگهای ولگرد و یا سگهای ولگردهای لاکچری بشوند هم پلیس و دولت هیچ کاری نمی کنند.
  • سید فروزان CH ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    3 1
    فاظل مبیدی زمانی می‌تواند از ظهور صحبت کند و از خودش فتوا بسازد که حداقل سبیل خود را مدل ... رنگ نکند
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 62
      من خنک تر بی نمک تر از تو ندیدم
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    13 5
    رذل میبدی
  • محرم IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 1
    متاسفانه این سگها توسط برخی افراد ناآگاه وله ظاهر دلسوز ولی نادان تغذیه می شوند ،مرغی که خیلی از مردم به دلیل فقر ندارند بخورند اینها به سگها می دهند و باعث شده اند که سگ‌ها ودر همه جای شهرها جا خوش کرده انداز وهرز گاهی به دلیل هاری وخصوصیت حیوانی به مردم نیز حمله ور می شوند همین دو روز پیش در یکی از پارکهای کیانمهر مهرشهر کرج به من و داییم حمله کردند ولی چون ما دونفر وروستازاده هستیم نرسیدیم و فراریشون دادیم .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 1
    مگر در زمان حضور لئمه به همه اسلام عمل میشد مگر زمان حضرت علی دزدی نبود مگر قتل نبود مگر تجاوز نبود بزرگترین جنایت در زمان خود حضرت واقع شد وان شهادت خود حضرت بود.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    3 1
    پیشنهاد می شود به جای اعدام آقای فاضل میبدی را نمد مال کنید نمد مالی نه حرام شرعی است نه قانونی پس اگر خواستید آقای میبدی را به خاطر اظهار نظرهای غیر قانونی و غیر شرعی کارش بیخ پیدا کرد اعدامش نکنید نمد مالش کنید تا استخوانش نرم شود
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      20 نمره ات 20 در نکته سنجی و طنزپردازی.
  • سعید IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 1
    جلسات نمایندگان یک استان می تواند فضای مقابله را به فضای همکاری تبدیل نماید .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    احمق فت و فراوون
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    باشه حالا بیا پایین بچه
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    شما همش از حمله ی سگ ها خبر بزنید ، و مسئولین هم عین خیالشون نباشه ! تازه جدیدا پلنگ رو هم اضافه کردن
  • محمد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    عزیزان اگر بنده بیام تمام اعضای خانواده شما رو ... شما صبر میکنی تا امام زمان بیاد عدالت برقرار کنه ؟؟!!! یکم کمتر حرف مفت بزنید لطفا
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 0
    میبدی را دستگیر و اعتراف کنید تا خودش بگوید اعدامم کنید.
  • داریوش IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 0
    اصلاح طلبان نیاز مبرم به رای دارند و کلا هم روی رای بی حجابها و خلافکاران و اعدامی ها حساب کرده اند
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    پس هر گناهی هم کنیم نه این دنیا نه آن دنیا مجازات نداره. من اول تو میکشم که اعدامم نمیکنن
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    اول خودت باید پاره کرد چون به گفته خودت اعدام نباید باشه من موافق سخن شما هستم هر کی مخالف ما هست بکشیم چون گناهی انجام ندادیم و مجازات نمیشیم..
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 1
    این بابا زنجیر پاره کرده حتما از اعدام توهین کنندگان به پیامبر اسلام ناراحت شده اگر شریعت را قبول نداره چرا از لباس بیرون نمیاد
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 1
    میشه تا ظهور امثال تو حرف نزنند فکر کنم ظهور زودتر واقعدمیشه ها
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    البته این مطلبم را بگذارم امکانش هست که مشرق را خوش نیاید .اینکه دراسلام معاش ومعاد هرفرد مسلمان باید درنظرگرفته شود حرف درستی است اسلام دین محبت واعتدال وبرحق است ومسلمان هم براسلام که همان تسلیم است باید تمکین کند .اما درباب معادلات اجتماعی این را باید درنظرگرفت که مبلغین ومروجین دین که عمری را برای تبلیغ دین گذرانده اند باید پاسخ دهند که علی الرغم این همه منابع عظیم و مختلف کشور که یکی ازمیان همه کشور از ثروتمندترین آنهاست چرا با وجود همه امرونهی ها هنوز اندرخم یک کوچه هستند .من نه جناح چپ ونه جناح راست وامثال این مسائل را قبول ندارم و هنوز اینها قافیه ها را نشناخته اند ونسخه هایی می پیچند که فقط بدرد آنهایی میخورد که مَشغول درس وبحث حوزوی هستند ونباید حکمی که داده میشود تا زمانیکه جامعه به آرامش نیازمند هست سبب قطبی نگری درجامعه شود و هرچند میدانم که ممکن است مشرق را خوش نیاید لیکن مهمترین مسائلی که درحال حاضر درحق مردم جفا میشود که شایسته آن نیستند مسائلی هست که ازگفتنش انسان شرمسار است .
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 1
    حالا اگه کسی عضو خونواده این آقا رو عمدا به قتل رسوند و جنازه رو به آتش کشید، به علت اختلاف طبقاتی 2 ماه زندان براش خوب بود؟
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 1
    دوربین های سردار رادان باید خائن ها را شناسایی و قوه غذاییه اعدام کند.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    3 1
    جوک آخر زمانی فاضل میبدی
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 1
    یعنی اجرای احکام متوقف بشه امریکا در ملا عام مبارزه با تروریسم کرد ما الان
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    بیچاره این فاضل میبدی و امثالهم که استحاله شدند. معلوم نیست برای رضای چه کسانی حرف می زنند. ان شاء الله امام زمان که بیاید گردن امثال شماها را می زند که ولی زمان ، این سید پاک و صادق و پرتلاش و دلسوز و متعهد واولاد پیامبر را حمایت که نمی کنید هیچی دارید چوب لای چرخ می گذارید.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 1
    این کریه المنظر دیگه خجالت نمیکشد از این وراجیهایش
  • علی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    شاید نظر کسانی چون جناب فاضل میبدی را با یک شرط ساده پذیرفت: وقتی یک نفر جانی و ... خدای نخواسته یک نفر از نزدیکان ایشان را بناحق از بین ببرد ایشان در آن شرایط هم همین نظر را خواهند داشت؟ البته با روش ساده‌تری هم می‌توان موضوع را به نتیجه رساند کسی یا کسانی مزاحم ایشان شوند و یک سیلی جانانه به گوش مبارک ایشان بنوازند. البته این جماعت از حکم شرعی به این دلیل فرارمی‌کنند که اعمالشان جلوی چشمشان هست. آیا حکمی انسانی‌تر و عادلانه‌تر از حمک قصاص وجود دارد؟
  • محمد IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    از این جماعت به اصطلاح حامی حیوانات تمام هزینه های نگهداری این سگ ها را بگیرید آنوقت تعداد واقعی این حامی ها معلوم میشود.این کم کاریه سیستم هست که سگ ها این چنین جان ملت رو به خطر میندازن.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    حالا اگه یکی زد فاضل میبدی رو کشت چی میشه
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    میبدی رسما رد داده به چه قیمتی داری اینقدر خلاف موازین قطعی و اصلی اسلام و انقلاب حرف میزنی و ذهن خالی جوانان بیچاره و بی پناه رو پر از شبهه میکنی ملعون؟؟!! اگه نظر شخصی و برداشت خودته که همینطور هم ادعا میکنی، در این صورت نظرتو نگه دار برا خودت و خفه شو که ضربه به دین و ایمان ملت نزنی
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    اول خیلی قوانین اسلام کاری کردن که اجرا نشه. بی حجابی به وجود آوردن حالا میخوان جلوی اعدام بگیرن. امام اگر بود مثل اول انقلاب که ملی گراها اعدام درست نمیدونستن و بر ضد خیلی احکام اسلام نظر بد داشتن امام این افراد مرتد دانست اگر توبه نکنن
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    3 0
    برو برا اغراض دنیویت احکام خدا را تعطیل میکنی
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    وای چه ربطی به اسلام داره خیلی از کشورهای در بلوک آمریکا مثل ژاپن هم حکم اعدام دارند اتفاقا تو کشوری که به خاطر فقر یک عده ممکنه آدم کشی کنند برای سرویس جاسوسی غربی کار کنند نیروی امنیتی از نظامی تا پلیس را بکشند در شبکه های مواد مخدر شرکت کنند با اسلام یا بی اسلام اعدام لازمه تو هم دهنتو ببند و گرنه نمیشه تو کشور راه رفت
  • علی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    آدم بی مغز
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام اقای میبدی شما را به خدا ردای پیامبر را از درار بیش از این جهنم بر خود نخر
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 1
    این شیخ یا مثل ابوموسی عشعری هست یا عمروعاص یا خوارج نهروان
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 3
      هر کسی مثل شما فکر نکنه باید بهش تهمت بزنین؟؟؟چرا فکر میکنید همه باید مثل شما فکر کنن؟
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    در کشورهای غربی مثل آلمان و هلند جمعیت سگ های ولگرد به صفر رسیده ولی در ایران اسلامی غربزده ها اجازه نمیدهند سگ های ولگرد سامان دهی شوند. جمعیت ملیونی سگ های ولگرد با عقیم سازی چند صد سگ و نگهداری آن ها سامان دهی نخواهد شد
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    خیلی راحته ی ی از نزدیکان شیخ را کسی بکشد و بعدا قضاوت برای قاتل را خود شیخ بر اساس نظر آن مرجع تقلید انجام دهد
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    سیر نمیشین ؟
  • کارمند ساده IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    میگن که تا مرد تا سخن نگفته باشد ... این حرف انجام ندادن حدود الهی همان حرف حجتیه و بهایت است و تو خود بخوان ...
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    چرا این سگهای هار و نجس را معدوم نمی‌کنند همه جای ایران پر سگ است
  • مسعود دیپلمات IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    من به آقای میبدی که منتظر امام زمان است عرض می کنم که امام زمان حی و حاضر است این شمائید که غایب اید. ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همین جاست بیایید بیایید معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار در بادیه سرگشته شما در چه هوایید آن مرد، ظهور کرده و غایب شمایید افسوس که بر شمس شموس پرده شمایید
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    این مردک چرا باید لباس روحانیت به تن داشته باشه و با همین لباس صاحب تریبون بشه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    پس بهتره خمس و زکات کفاره و ... رو هم تعطیل کنید.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    این نظر جدیدی نیست که ایشان داده اند صاحب جواهر فتوای سید مرتضی را نقل می کند که اجراء حدود در عصر غیبت جایز نیست تا زمان ظهور امام ع .شیخ طوسی همین فتوی را در تلخیص الشافی از سید مرتضی آورده است آیت الله خوانساری در جامع المدارک همین فتوی را دارند .
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    بیچازه به طلاب و دانشجویانی که در کلاس درس این آخوند متحجر کسب علم می کنند !!!! و آفرین و دستمریزاد به کسانیکه تدریس وی را مجاز کرده اند !!!!!!
  • مسعود دیپلمات IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    7 0
    من به آقای میبدی که بدنبال امام زمان است عرض می کنم که امام زمان حی و حاضر است این شمائید که غایب اید. ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همین جاست بیایید بیایید معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار در بادیه سرگشته شما در چه هوایید آن مرد، ظهور کرده و غایب شمایید افسوس که بر شمس شموس پرده شمایید
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 4
      کو چطور ما امام زمان رو نمی‌بینیم تو میبینی
    • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      3 0
      چشم بصیرت لازم است تا او را ببینید. نعوذ بالله شاخ و دم که ندارد.: قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    به نظر می رسد که ایشان یک ساده لوح نیست بلکه مامور است حالا وزارت اطلاعات و اداره اطلاعات سپاه باید پیگیر قضیه باشند آدم ساده لوح وقتی یکبار سرکوفت شنید دیگر تکرار نمی کند اما ایشان باید ماموریت خود را تا بی آبرویی کامل خود ادامه دهد مهم نیست مزد بگیرد یا نگیرد مهم اجرای انگیزه شیطانی اوست
  • بهرام/اهواز IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    آقای میبدی که درخواست داری یا شاید مدعی فتوا هستی که احکام الهی را تا ظهور امام عصر تعطیل شود تو باید از فاضل بودن ساقط میشدی. متعجبم که پیرو خط امامی ها و مجمع به اصطلاح روحانیون سکوت میکنند. شما ارزش سکانداری تریبون اسلام را نداری.
  • حاند US ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 0
    اقای فاضل میبدی چرا فقط حکم قصاص را تا ظهور متوقف کنیم بهتر نیست بقیه حکم های قران برای شرب خمر، فعل زنا، دزدی و... را هم تا ظهور متوقف کنیم. اینگونه کشور پر میشود از .فساد و فحشا. شما احتمالا هم فکر حجتیه نیستید.که می خواهید کشور پر از ظلم شود؟
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    اگر یکی برود و از نزدیکان همین شخص را به قتل برساند ایا خود ایشان درخواست اعدام نمی کند ؟ یقینا درخواست اعدام و قصاص خواهد کرد و با لباس روحانیت تمام فشار لازم را برای گرفتن و اجرای حکم اعدام میکند اما وقتی به مردم میرسند اینگونه حکم صادر میکنند یک سوال باید از ایشان پرسید اگر افرادی که باید به جرم قتل نفس و یا محاربه و افساد براساس رای دادگاه اعدام شوند حکم حبس ابد داده شود اولا این حکم ایا بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از تکرار این جرایم دارد یا خیر ؟ دوما برفرض حکم جایگزین اعدام بعنوان حبس ابد داده شود آیا باید قوه قضائیه و دولت تا زمان زنده ماندن این افراد از کیسه بیت المال هزینه تغذیه و پوشاک و درمان آنها را بدهد سوما ایا نباید برای اینها زندانهای جدید و با نگهبانهاو نیروهای دیگر تاسیس و جذب گردد ؟ اینهمه هزینه بردوش کیست ؟ ایا این افراد با حکم جایگزین اعدام در طول زمان آیا مشمول عفو قرار باید بگیرند یا نه ؟ مهمتر از همه اینکه در کجای قرآن و روایات ائمه (ع) استنباط میشود که حکم اعدام فقط باید در زمان حکومت امام معصوم صادر و اجرا شود ؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    این حرف یعنی، ایجاد فساد، ظلم و جنایت در جامعه برای نزدیک شدن ظهور حضرت! یعنی مخالفت با جمهوری اسلامی، یعنی حکومت لائیک. ولی صریح بیات نکرده است.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اگه مردی من حاضرم تو رو سقط کنم بشرطی که اعدامی نباشه چون ایمان دارم پیشوامون ظهور کنه به من جایزه هم میده
  • محمدایوب IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    اجرای حکم اعدام متوقف شود یک حرف از مادر عروس اما چه مادر نکبتی
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    سگ های ولگرد را به چین صادر کنید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    اگر این آقا خودش یا یکی ازعزیزانش ترور یابنحوی جان خود را از دستدادنددوطبق ادعای خودش مبنی بر اینکه هیچ مجرمی را تا ظهور امام زمان علیه السلام نباید اعدام کرد پس بایدمنتظر بماندوبازماندگان این محروم از حکومت انتظاری برای پیگیری پرونده .محاکمه ودریافت دیه واعدام قاتل رانداشته باشند
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آقای میبدی شما نه اسلامرا قبول دارید و نه ظهور آقا را قبول دارد در ضمن شما در آن حد اندازه نیستی بگی اعدام باشد و یا نباشد !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس