مهدی غضنفری

مهدی غضنفری، مدیر عامل صندوق توسعه ملی اخیرا از کوچک‌تر شدن این صندوق ملی به دلیل سوء مدیریت دولت‌ها خبر داده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

علیه شرع، علیه قانون

روایت فرزند ناخلف محمدصادق خرازی!

روایت فرزند ناخلف محمدصادق خرازی! / ذبح قانون جلوی چشم دولت

حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان به تازگی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به قوه قضائیه، از این قوه خواست مغازه‌هایی که قوانین کشور در آنها رعایت نمی‌شود را پلمب نکند.

به گزارش جماران، در بخشی از متن نامه مذکور آمده است: اقدام به پلمب اماکن تجاری و فضاهایی که زنانِ به تعبیر حاکمیت، مکشوف الحجاب، در آن‌ها تردد می‌کنند، فی‌الواقع تلاش برای ایجاد فشار در درون خودِ جامعه علیه این دست شهروندان به‌واسطۀ مجازات دسته‌ای دیگر است. این کار سوای از آن‌که شرعاً محل اشکال و اخلاقاً نارواست، قانوناً نیز دارای اشکالات جدی از نظر قانون اساسی (اصل 46 و قاعدۀ تسلیط) و آیین دادرسی و در تعارض با اصل شخصی بودن جرائم و مجازات‌ها (ماده 141 قانون مجازات اسلامی) است.

این نامه می‌افزاید: سوای از این ملاحظات شرعی و فقهی و اخلاقی و قانونی، پرسش اینجاست که با کدامین تحلیل عقلانی و عُقلایی، در این شرایط سخت اقتصادی و با چه منطقی، محل کسب و درآمد مردم را پلمب می‌کنند؟ آن‌هم به اتهامی که حتی در صورت اثبات متوجه کسی که مجازات شده است، نیست! درحالی‌که مردم زیر بار فشار تحمل‌ناپذیر تورم لجام‌گسیخته، بیکاری و دیگر مشکلات اقتصادی در حال له شدن‌اند، پلمب مکان کسب آنان، هم معیشتشان را مختل می‌کند و هم احساسشان به حاکمیت را به شدت ناپسند و ناخوشایند می‌سازد.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: حال جامعه از اصحاب قدرت انتظار دارد که فراسوی شعارها، حداقلِ حقوقِ شهروندی که میثاقِ ملیِ قانون اساسی برای ملت قائل شده است را رعایت کند؛ بدیهی است که این انتظار از قوۀ قضاییه که باید ملجا و مأوایِ مظلومان و ستمدیده دیدگان باشد، بیش از هر جای دیگری است. حزب ندای ایرانیان، با این مقدمات و ملاحظات از جنابعالی استدعا دارد به عنوان قاضی‌القضات دستور به توقف این اقدامات غیرقانونی بدهید و مدافعِ حقوق پایمال شدۀ ملت باشید.[1]

*از بدیهی‌ترین دلایلی که باید از آنها با عنوان علت‌های نامرادی و بی‌خاصیتی احزاب در ایران یاد کرد؛ از جمله همین بیگانگی برخی احزاب با قانون و مذهب رسمی کشور است.

گویا هیچ صاحب محاسبه‌ای در حزب ندای ایرانیان نبوده که به صاحبان این بیانیه بگوید رعایت حجاب در محیط اجتماع؛ ‌ قانون کشور است.

هر عقلی ولو یک عقل مخالف نظام هم می‌داند که رعایت قانون همیشه واجب‌الاتباع است.

ادعای فشار اقتصادی به دکان‌هایی که عالما عامدا قانون کشور و حکم مذهب رسمی را رعایت نمی‌کنند و پلمب می‌شوند نیز در حدی بی‌مبناست که آن را باید شبیه حرف‌های سال 88 اصلاح‌طلبان ارزیابی کرد!

چه اینکه همه می‌دانیم اولا تعداد دکان‌هایی که قصد رعایت قوانین موضوعه کشور را ندارند بسیار تا بسیار معدود است و ثانیا و مهمتر آنکه باز هم همه می‌دانیم هیچیک از این کسب و کارهای موصوف نه تنها در مضیقه اقتصادی نیستند بلکه اتفاقا از آنجا که به دلیل مالیات کم و بی‌نظارتی؛ در سیری مطلق به سر می‌برند؛ هوس می‌کنند در مقابل قانون کشور و دین مردم هم قد علم کنند.

و گرنه کسی که نیاز شدید اقتصادی داشته باشد؛ در یک فهم ساده می‌داند که باید هر قانونی را رعایت کند تا کسب و کارش پابرجا بماند.

ما همچنین از حزب ندای ایرانیان این سؤال را می‌پرسیم که کدامین حاکمیت و کشور را در جهان می‌شناسند که در آن صاحب یک شغل بخواهد محل کسب خود را به تریبونی علیه نظام حاکم و مردم تبدیل کند و البته احزاب سیاسی هم از او پشتیبانی کنند!؟

این نامه همچنین جای تبریکات ویژه‌ای به آقای سیدمحمدصادق خرازی، چهره محوری و بنیادگذار حزب ندا را نیز دارد که روزگاری می‌خواست در پناه قانون کشور؛ حزبی با 5 هزار جنتلمن تبدیل کند اما اکنون خودش از این حزب بیرون رفته و شجره‌ای اینچنین را بعنوان یک میراث؛ تحویل نظام و مردم داده است!

***

دولت از محل مالیات خانه‌های خالی فقط 82 میلیون تومان درآمد داشته!

ذبح قانون جلوی چشم دولت

روایت فرزند ناخلف محمدصادق خرازی! / ذبح قانون جلوی چشم دولت

مهدی موحدی بک‌نظر، رییس مرکز برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی درباره دلایل عدم موفقیت اجرای قانون مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی و اشکالات اطلاعات از شناسایی این واحدها که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شد و همچنین درباره اظهارات اخیر یک مقام مسئول در وزارت راه برای آغاز گشت میدانی در جهت شناسایی خانه‌های خالی گفته است: طبق قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف بر شناسایی خانه‌های خالی و ارایه اطلاعات این واحدها به سازمان امور مالیاتی است و پس از اینکه اصلاحات مصوب سال ۹۹ تحت عنوان ماده 54 مکرر بر مجموعه قوانین مالیاتی مصوبه قانون مالیات مستقیم سال 94 صورت گرفت، مقرر شد که سامانه ملی املاک و اسکان راه‌اندازی شود که اطلاعات خانه‌های خالی با آن تعریفی که در ماده ۵۴ عنوان شده را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بدهد تا به اتکای آن سازمان امور مالیاتی، علمیات مالیات ستانی را به اجرا برساند.

به گزارش شرق، او می‌افزاید: اما نکته اصلی این است که سامانه ملی املاک و اسکان که قرار بر این بود که اطلاعات خانه‌های خالی را ارایه دهد؛ به دلیل نقص اطلاعات و به واسطه اشکالاتی که در به روز رسانی این سامانه وجود دارد، نتوانسته تا به امروز، اطلاعات قابل اتکایی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد و این مساله مشکل جدی این ساختار محسوب می‌شود.

موحدی همچنین در انتقاد از طرح اعلامی وزارت راه برای گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی تصریح کرده است: اساسا رصد خانه به خانه امکانپذیر نیست چراکه در صورت اجرای رصد خانه به خانه و میدانی هر چند یک وقت یکبار می‌توانند این اقدام را انجام دهند؟ قانون می‌گوید خانه‌ای مشمول مالیات می‌شود که در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشد اما ممکن است که این 120 روز در روزهای سال توزیع شود، برای مثال ممکن است در طول دو ماه در سال خالی باشد و در ماه بعد ساکنان مستقر شوند و باز هم در ماه بعدی این واحد خالی از سکنه شود، چند بار باید این واحد مورد رصد قرار بگیرد که به طور دقیق به عنوان خانه خالی شناسایی شود.

او می‌گوید: سوال بعدی این است که نحوه اجرای رصد چگونه خواهد بود؟ چند مامور مالیاتی و کارشناس را برای چند بار برای رصد می‌توان به کار گرفت؟ به نظر می‌رسد افراد یک بار هم قانون خانه‌های خالی را نخوانده‌اند که بدانند خانه خالی به معنا یکبار خالی بودن در سال نیست که اثبات شود این خانه خالی است بلکه بحث شناسایی خالی بودن یک واحد در 120 روز در یک سال مالیاتی است. همچنین به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور بدون لحاظ معافیت‌های تبصره ماده 53 ماهانه مشمول مالیات بر درامد اجاره می‌شود یعنی عملا ماه به ماه این واحدها باید مورد رصد و گشت میدانی قرار بگیرند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی همچنین با اشاره به میزان درآمد مالیات خانه‌های خالی در سال گذشته گفت: سازمان امور مالیات مجری مالیات ستانی است و قراربر این است که این مالیات ستانی بر اساس اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی از شناسایی خانه‌های خالی می‌دهد انجام دهد اما به دلیل ارایه اطلاعات ناکافی وصول مالیاتی از خانه‌های خالی در سال گذشته قابل توجه نبود، به طوریکه وصول مالیات از خانه‌های خالی در سال گذشته 82 میلیون تومان بود در حالی که باید در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی به دست می‌آمد.[2]

* ما شاهد ذبح علنی قانونی هستیم که اگر دقیق اجرا می‌شد، قطعا موجب کاهش قیمت مسکن و اجاره می‌شد و بخشی از مشکلات مردم عزیز را در بحث "گرانی" می‌کاست.

لکن عملا شاهد مجلس‌آرایی، نمایش‌هایی مثل گشت‌های شناسایی واحدهای خالی(!) و نتیجه‌ای شوم مثل درآمد فقط 82 میلیون تومانی از محلی هستیم که قرار بوده 2 هزار میلیارد تومان برای خزانه مملکت سود به همراه داشته باشد و البته از آلام مردم نیز بکاهد.

ما قضاوت در این باره و اینکه علت این ناکارآمدی، این ترک فعل آشکار و این اجرا نشدن یک قانون رسمی کشور چیست را بر عهده مردم عزیز و مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

"صندوق توسعه ملی" دارد آب می‌رود

روایت فرزند ناخلف محمدصادق خرازی! / ذبح قانون جلوی چشم دولت

مهدی غضنفری، مدیر عامل صندوق توسعه ملی طی سخنانی در همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه گفته است: اساسنامه صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که -این صندوق- یک صندوق توسعه و صیانتی است اما این اتفاق رخ نداده است. صندوق ذخیره ارزی به این دلیل نابود شد که به مفاهیم توجه نشده بود؛ صندوق توسعه ملی هم با حکمرانی غلط می‌تواند به سرنوشت صندوق ذخیره ارزی دچار شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی بعد از ۱۰ سال کوچک شده است و اگر استهلاک منابع ادامه پیدا کند صندوق از بین می‌رود، تصریح می‌کند: زمانی که میخواهیم منابع صندوق را پس بگیریم، می‌گویند چرا می‌خواهید پول را از تولید بگیرید؟ درحالی که تولید منجر به توسعه نمی‌شود بلکه باعث رسوب منابع صندوق می‌شود.

غضنفری همچنین با تأکید بر اینکه صندوق توسعه ملی باید هر سال نسبت به سال قبل بزرگ‌تر شود، اظهار کرد: اگر صندوق کوچک شود چیزی برای نسل بعد نگذاشتیم و کسانی که چیزی برای نسل بعد نمی‌گذارند نباید ادعا کنند هوشمند هستیم.[3]

*مخاطب صحبت‌های دقیق آقای غضنفری در وهله اول دولت است که باید در چشم امید داشتن به منابع صندوق توسعه تجدید نظر کند و ایضا برای حجیم شدن آن تلاشی وافر به خرج دهد.

در وهله دوم نیز این مجلس است که باید در برنامه هفتم توسعه به حساسیت‌های صندوق دقت کند.

راهبرد سران دولت باید بزرگتر شدن صندوق توسعه ملی و تفکیک نگاه سرمایه_ثروت به درآمدهای خدادادی باشد. در غیر این صورت نسل‌های آینده مسئولان کنونی را هرگز نخواهند بخشید.

پر واضح آنکه باید منتظر بود و دید که آیا در پایان این دولت، شاهد حجیم شدن صندوق توسعه بعنوان یک دستاورد دولت آقای رئیسی خواهیم بود یا خیر!؟

گفتنیست طبق اعلام غضنفری، حجم صندوق توسعه ملی 150 میلیارد دلار است که دولت‌ها تاکنون 100 میلیارد دلار از آن برداشت کرده‌اند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1593572

2_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-878713

3_isna.ir/xdNQ2Q

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    15 8
    امان از بی عقلی آنها و ناکارامدی اینها
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      7 2
      یه نفر کیف دستی اش را به نجاسات الوده کند وارد این مکانها شود صاحب مغازه و احزاب مهلک جهنمی غربگرا غلط کنند چنین اشخاصی را وادار به ترک محل کنند خوب کاسبی نباید مختل بشه دیگه
    • SE ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      29 1
      بکی با لباسهای مندرس و هپلی وار وارد این فروشگاها بشود پرتش میکنند بیرون ولی بی حجابها را تحویل میگیرند
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      این بیشرفها یه بدبختی بساط دستفروشی جلو مغازه یا پاساژ انها پهن کنه باهاش برخورد میکنند و گستاخانه میگن اینجا جا این کارا نیست انگار خیابان را هم مالک هستند حتی جلو مغازه ها مانع میگذارند تا بقیه پارک نکنند و اختیارداری خیابان را هم مال خود میدانند
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      چند سال قبل خرازی یک مصاحبه انگلیسی انجام داد
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    18 15
    اصلاح طلب و بیحجاب دشمن بشریت است.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      2 2
      شفا عنایت فرماید
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      3 2
      اصلاح طلب وبی حجاب دشمن تو هستن
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      3 0
      اصلاح طلب کیلویی چند تهش اسلام آمریکایی هست همان بهایی گری
  • سید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    39 6
    هرکجا و هر زمان عملی خلاف شرع صورت گیرد، بلاشک اصلاح طلبان تهوع آور به عنوان حامی و وکیل مدافع حاضر می شوند! اما دریغ که یک بار به حمایت از حدود و قوانین شرعی برخیزند!!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    10 4
    ندای ایرانیان؟!!! فکر میکنید اگر آماری نهیه شود چند نفر ایرانی اینها را مبشناسند؟!
    • اقبال مهدوی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      35 3
      این ندا ندای ایرانیان نیست ندای دشمنان ایرانیان است، ندای ایرانیان حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن و روز قدس و شب های قدر و نماز عید سعید فطر بود که شما خود را بخواب زدیدتا نبینید فی قلوبکم مرض
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      3 0
      آقای خرازی ، سلام سوال من این است که به استناد کدام قانون دو سال در دوره آقای روحانی بجای ورود واکسن و به بهانه مبارزه با کرونا، تمامی کسب و کارها را تعطیل کردید ؟
  • محمدی نسب IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    5 0
    اگر از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در صنایع بزرگ و زیر ساخت ها یا کسب دانش و تکنولوژی و تحقیق و توسعه استفاده کنند مشکلی نیست این صندوق واسه همین اقدامات گذاشتن ولی اگر برای خرج های روزمره و رفاهی استفاده شود باید مانع شد
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    7 2
    ما بختیاری ها ضرب المثل داریم میگه؛*کارگر بالا زور استاد *(کارگری که به استادش زور میگه )اینم جریان پسر خرازی هست، وقتی دید زورش نمیرسه از حزبی که خودش تشکیل داد زد بیرون،چون نوچه ها زورشون بیشتر شده بود
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    7 8
    بهانه ندهید تا به بهانه نرسند و با آن به هدف فروپاشی نزدیک نشوند... !!!! به ملت رحم کنید.........
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 1
    حاج حسین عزیز تا زمانی دست دولت مردان چه اصلاح طلب یا به دورغ اصولگرا (که از دوچرخه سواری فقط زنگ زدن و قیافه دوچرخ سوار رادارند)از زندگانی اشرافگری و دست در جیب بیت المال(رانت گرفتن وام های بالای هزار میلیاردی وسهیم داشتن خود و خانواده و کیشان از سفره انقلاب و خرج و هزینه خانواده و.. از کیسه دولت)کوتاه نشود هیچ اتفاق مثبتی نه در اقتصاد کلان نه در فرهنگ و نه...... رخ نخواهد داد بروید بایک دوربین مخفی فیلمی از نوع زندگانی وارتباطات اجتماعی و سفرهای خارجی خود و خانوادهایشان در خارج و داخل ایران بردارید انگاه متوجه فاجعه در ارکان دولت ومجلس و... خواهید شد حقیر کارمند سابق وزارت خارجه بوده و خود شاهد خرید و بریز به پاش انها چه در خارج و داخل بوده ام . مقامات دول اروپایی حتی کشورهای مرتجع عرب این کارها را نمیکنند اگر هم بکنند در انظار عمومی برای حفظ شان و ابروی دولتشان نمیکنند
  • امیرحسام IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    9 9
    خیلی جالبه نویسنده این مقاله حتی نتونست یه استدلال حقوقی ساده در برابر اصل شخصی بودن مجازات‌ها بیاره و یه جواب آبکی که نمیتونه مخاطب رو قانع کنه سمبل کرد! گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      5 4
      پس درد حقوقی دارید و با دستگیری فرد مجرم بیحجاب مشکلی ندارید ؟ اگر مجلس خرید فروش با این اشخاص را ممنوع و مغازه دار را ملزم کرد تا به محض ورود این مجرم خطرناک عامل رواج انواع مشکلات اجتماعی به پلیس اطلاع دهد چتو ؟
    • امیرحسام IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      1 1
      دوست گرامی طبق قانون مجازات فعلی مجازات جرم بی‌حجابی و نه کم یا شل حجابی جزای نقدی هستش و نه زندان! درد حقوقی دارید یعنی چی؟! الان راننده اسنپ رو به خاطر جرم مسافر جریمه کنید این عدالته؟! مغازه کاسب بد بخت رو به خاطر مشتریش پلمپ کنید این عدالته؟! وجدانت رو بکن قاضی!
  • سید فروزان CH ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    27 1
    ایشان در پاریس هم که تشریف داشت فقط و فقط سلطنت طلبان و مخالفان نظام را تحویل میگرفت و از همانموقع هم رفت تو کار جنتلمن بازی
  • مسعود دیپلمات IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    3 5
    اولا" محل های پلمپ شده، نه بخاطر مشتری بی حجاب، بلکه بخاطر کارمند بی حجاب بوده است. ثانیا" مجرم اصلی، همانا مدیر آن واحد است، پس از آن، کارمند مربوطه. بنابراین یا باید مدیر عوض شود یا کلا" پلمپ گردد. البته برخورد با مشتری بی حجاب با نیروی انتظامی است. واما عدم سرویس دهی به مشتری بی حجاب هم باید قانون شود تا قابل اجراء باشد.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      4 2
      چرا الکی برای توجیه کار دیگران دروغ سرهم میکنی؟ از هزاران پیام هشدار و جریمه برای رانندگان مسافرکش و تاکسی بخاطر مسافر بدحجاب و بیحجاب بیخبری یا خودتو بخواب زدی بتونی دروغ بگی ؟
    • مسعود دیپلمات IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      2 1
      اولا" که بی خبرم! چون راننده تاکسی نیستم. ثانیا" همه این پیام هائی که گفتی، تا زمانی که قانونی نشود خلاف قانون است. ثالثا" اگر کسی خانم بی حجابی را سوار خودرو شخصی یا تاکسی بکند و دور شهر بچرخاند ، تکلیف چیست!؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    21 0
    خرازی از انگلیس چه خبر
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    13 0
    خرازی از ویلا پیام دادی درآمدت کجا صرف شده/
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    3 1
    ای مسئولین کشور سعی کنید شرایط مردم را درک کنید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 2
    عربستان داره میاد پولدار بشین
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 0
    دوستان صادق خرازی بیانیه نداده، حزبی که بوجود آورده بود بیانیه داده.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    به نظر میاد در این عکس داره دعا میکنه که " اللّهم عجّل وفاتی فی حیاتی بعدَ مماتی " !
  • فرزند ایران IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 4
    ده بار گفتیم که کسی که بی حجابی میکند باید به همراه پدر یا شوهرش که نقش مستقیم در بی حجابی وی دارند جریمه و از برخی خدمات قانونی محروم شوند. با این قوانین و اجرای فشل لقمه رو دور سر خودشون میگردونند و فقط لطمه به دیگران میخوره. برید داخل مترو و اتوبوس و خیابان ببینید بی حجابی هنوز سرجاشه. انگار نه انگار که طرح "عفاف و حجاب" داره اجرا میشه!! کو ؟ کجاست؟ همه که باز ول هستند!! چرا قوانین اینقدر احمقانه و بدون قاطعیت اجرا میشه؟؟ در قضیه گشت ارشاد پلیس باید مجری و ضابط قضایی می بود نه ارشاد کننده!! وقتی طرف احساس امنیت میکنه به کارش ادامه میده. چقدر دیگه این مملکت باید هزینه بدهد؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 1
    تقریبأ صد در صد کشف حجابها در محلات لاکچری و بسیار مرفه شهرهای بزرگ صورت می گیرد و کسب و کارهایی هم که پلمب شده اند همگی در همین محلات بوده اند. بنابراین وقتی که به اغتشاشات اخیر شورش اشرافیت گفته می شود دقیقأ توصیف مناسبی شده است. این آقای صادق خان هم کاملأ می داند که پایگاه مردمی وی و بقیه براندازان فقط همان محلات لاکچری و اشرافیت وطن فروش است که اینگونه نعل وارونه می زند و نظام را متهم به قانون شکنی می کند. اوف و ننگ بر جناب صادق خان خرازی که همان یک ذره ای شرافت و انصاف را دور ریخت و خودش را برای دو ریال جیره و مواجب به لجن کشید.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      1 0
      الان کسب و کار راننده اسنپ لاکچری هستش که به خاطر مسافرش جریمه میشه؟!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    4 1
    خب یعنی الان باید ایستگاههای مترو پلملپ بشن و روسای مترو اخراج و جریمه بشن که اینهمه بیحجاب و نیمه لخت درش تردد میکنند؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    4 2
    اتفاقا همین فشار و پلمب ها بهتره چون یه دفعه میترکونه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    بیانیه حزب فرار به جلو برای فرار از مسئولیت های شرعی و قانونی هست و خوب هست خود گویند محل مغازه ها و شیوه کسب و کارشان خود ایجاد کننده فضا و اغواگری هست یا نیست
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    4 1
    مشرق عوضی اگه صادق خرازی فرزند ناخلف هستش پس چرا به این ناخلف ها حکم میدن تو جمهوری اسلامی؟
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      چون همشون سر یه سفره اند و ملت سرکار
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 1
    پلمپ مغازه در واقع بنوعی درگیر کردن مردم با هم است آیا این دوقطبی سازی نیست ؟
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      دو قطبی سازی هست البته من از این دو قطبی سازی لذت میبرم
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    فکر نکنم شما مشکل کار ومشکل درامد داشته باشید واگر درست میگید ثروت خودرا بین آنها تقسیم کنید
  • سروش IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    این همه قانون قانون نکن مشرق نیوز این چه قانونی هست که هرکس پست و مقامی در این مملکت گرفته روز اول سوار خر بوده اخرش با بنز و بی ام و میره
  • عبدالله IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    قوم موسوم به اصلاح طلب با توجه به سابقه ننگین خود در ابعاد مختلف چون پایگاه اجتماعی ندارند لذا با ترویج فساد و بی بند وباری و حمایت از ارازل و اوباش میخواهند به اهداف شوم خود برسند. لکن هر چه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر غرق میشوند.
  • امیرحسام IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    آقای محترم مجلس که هیچی گنده تر از مجلس هم حق حقوق بشر و حقوق اولیه مردم رو که طبق قانون اساسی برای هر شهروند تعریف و به رسمیت شناخته شده رو با وضع قانون عادی نقض کنه!
  • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    گفتنیست طبق اعلام غضنفری، حجم صندوق توسعه ملی 150 میلیارد دلار است که دولت‌ها تاکنون 100 میلیارد دلار از آن برداشت کرده‌اند این سخن آقای غضنفری به این معنی هست که 100 میلیارد دلار برداشت شده از این صندوق هرگز به این صندوق بازنگشته است این یعنی ....
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 1
    تمام کامنتهت از وابستگان حکومت است اما آیا هرکس چیزی بگوبد برخلاف شما بیسوادها باشد ناخلف است اصلآ ما هفتاد مبلبون ناخلفیم شما ده میلیون خدای خلاف
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 1
    مردک نفهم کاسب میتونه راه نده وجریمه هم نشه بی ناموس
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 1
    تا آنجایی که بندۀ حقیر ( با سطح آگاهی های سیاسی و وقایع رخدادی پائین ) متوجّه شدم ، پلمب های مذکور برای مکان هایی بوده که مسئولین و کارکنان آنها اصرار بر قانون شکنی و کشف حجاب داشته و دارند ! حال یکی از مشهور ترین سیاسی باز های مملکت چگونه متوجّه نشده و موضوع را وارونه جلوه میدهد ! بیان گر تفکرات غربگدا ها و فعالیت های احزاب سیاسی در کشورمان است !!!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    خیلی،پدر این فرزند هم خلف نبوده!!!
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    از کوزه همان بربرون تراود که دراوست
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    هر ملک و زمینی اجاره رفت و یا فروخته شد باید پاسگاه و کلانتری یا اماکن اطلاع رسانی و ثبت بشه گشت برا پیدا کردن خانه های از طرف وزارت راه به مسخره گرفتن این قانون هست
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 0
    اقدام به پلمب اماکن تجاری و فضاهایی که زنانِ به تعبیر حاکمیت، مکشوف الحجاب، در آن‌ها تردد می‌کنند، فی‌الواقع تلاش برای ایجاد فشار در درون خودِ جامعه علیه این دست شهروندان به‌واسطۀ مجازات دسته‌ای دیگر است...... حرف حساب زده
  • US ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    فرزندان شمخانی و سایر چی؟! خلف هستند، یا ۴۰۰۰ آقازاده مقیم آمریکا و انگلیس و اروپا چه؟!
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    این خانمهای بی حجاب که با کمال وقاحت و پرروئی در خیابانها یا ترک موتور بعضی افراد جولان میدهند و کسی هم مزاحم انها نمیشود به پشتیبانی شبکه های معاند خارجی و شخص " مصی کثافت نژاد" و اصلاح طلبان شکست خورده داخلی این کارها را انجام میدهند. روزنامه های اصلاح طلب وظیفه ذاتی شان حمایت از همین بی حجاب هاست. نکته مهم اینست که در انتخابات گذشته و اینده اصلاح طلبان روی رای این خانمهای بی حجاب و بد حجاب و شل حجاب حساب ویژه باز کردند. انتخاب شیخ دیپلمات در 1396 هم به کمک رای همین طیف بی حجاب و بد حجاب و شل حجاب بود. زنانی که در کابینه شیخ دیپلمات بودند نظیر همین " شهین خانم " همگی پشتیبان همین طیف از زنان بی حجاب و بدحجاب و شل حجاب بودند.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 2
    شناسنامه وکارت ملی بی حجاب ها را باطل کنید
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    آقای سید محمد صادق خرازی آیا شما راضی هستید خانواده محترمتان در مکانهای پلمب شده رفت آمد کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس