سیاهکلی: کلیات طرح حمایت از کاربران فضای مجازی فردا به رای گذاشته می‌شود

یک نماینده مجلس اخیرا صحبت‌های جالبی را درباره تراکم ثروت و امکانات در وزارت صمت مطرح کرده که خوانش آنها برای آنالیز دقیق فعالیت‌های این وزارتخانه یک ضرورت است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

شبکه‌ای که حسن روحانی عضو آن است

شبکه‌ای که حسن روحانی عضو آن است/ خط و نشان سپاه برای گرانفروشان و اخلالگران اقتصاد

حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران و چهره نزدیک به اصلاح‌طلبان به تازگی در اظهاراتی که برخی محافل تحلیلی آنها را انتخاباتی ارزیابی می‌کنند، گفته است: اکثریت قاطع جامعه، جوانانی هستند که در ۴۰ سال گذشته به دنیا آمده‌اند. این نسل جدید و جوان، فرهنگ خود، زبان خود و خواسته‌های خود را دارد. دنیای اطراف خود را می‌بیند و مقایسه می‌کند. ما نمی‌توانیم با زبان تحکم با آنها سخن بگوییم.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید:

"آن‌ها برای مشارکت، باید قانع شوند. باید انگیزه پیدا کنند. باید ببینند که رأی و نظر آنها مهم و محترم است. راه همراه کردن جوانان، دورباش و کورباش نیست. زبان تازیانه در این عرصه کارساز نیست. جوانان باید امکان تغییر را ببینند تا سرمایه کار و ابتکار خود را به میدان بیاورند. خطر بزرگ فرار مغزها تنها با ایجاد زمینه جذب و امید به اثرگذاری، از سر کشور دور می‌شود. میدان را باید برای جوانان باز کرد تا بمانند و بسازند."[1]

*درباره اظهارات آقای روحانی بیان چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

یکم_ جوانان عزیز کشور باید بدانند که "آزموده را آزمودن خطاست"!

به این معنی که آقای روحانی و کارنامه دولت 8 ساله او به روشنی به هر ذهنی جویای حقیقتی نشان می‌دهد که میزان تطابق روحانی با "گفتمان جوانی" تا چه اندازه است و رئیس دولتی که به مدرسه پیرمردها شهره بود و وزارت ورزش و جوانان صدارتش عملا هیچ معجزه‌ای برای جوانان نداشت آیا می‌تواند مدعی شناخت جوانان و ارائه تز برای آنها باشد و یا ادعا کند جوانان کشور برای مشارکت با داغ و درفش مواجه‌اند!؟

دوم_ رماندن مردم و جوانان از صندوق رأی "خیانت" و مشروط کردن حضور در انتخابات "نفاق" است.

انتظار این بود که آقای روحانی بعنوان یک منتقد وضع کنونی (که خود سهم بزرگی در ایجاد آن دارد!) اما به جوانان بگوید که راه حل قرار گرفتن مشکلات در مسیر رفع شدن؛ صرفا و فقط از دالان "صندوق رأی" می‌گذرد نه اینکه شاهد باشیم آقای روحانی همنوا با اصلاح‌طلبان تحریمی از اما و اگرهای مشارکت حرف بزند.

چه اینکه مردم و جوانان حتی اگر ببینند فردی یا افرادی هستند که رأی و نظر آنها را محترم نمی‌شمارند؛ پس منطقا بایستی اتفاقا با مشارکتی وسیع‌تر در انتخابات شرکت کنند تا به جای قبلی‌ها افرادی را برگزینند که به رأی آنها احترام می‌گذارند و مقولاتی مثل آمریکا و باندبازی و برجام را بزرگتر از رأی مردم نمی‌دانند!

سوم_ در مسئله فرار مغزها نیز باید دانست که ما و مردم ایران اقلا طبق بیان معاون علمی و فناوری شخص آقای روحانی در دوران ریاست جمهوری؛ با یک دروغ بزرگ و ادعای اثبات نشده مواجهیم. [2]

ادعایی که حاملانش هرگاه خود را تنها و دور از مردم می‌بینند؛ بلافاصله با استناد به ادعاهایی بی‌اساس مدعی فرار مغزها از کشور می‌شوند.

جریان و آدم‌هایی که اینهمه پیشرفت‌های بزرگ کشور در عرصه‌های علمی، امنیتی، پزشکی، صنعتی، نفتی، معدنی و ... که به مدد نخبگان حاصل آمده است را نمی‌بینند و هرگاه قصد بیان ادعایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند؛ پای فرار نخبگان را به میان می‌کشند.

گفتنیست، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور وقت زمانی پیرامون ادعای فرار مغزها گفته بود:

"بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند و یک شبکه‌ای دارد این ادعا را به ذهن جامعه ما تزریق می‌کند. "

دکتر ستاری گفته بود کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند "وقیح" هستند.

***

صحبت‌های جالب یک نماینده درباره ثروت وزارت صمت

شبکه‌ای که حسن روحانی عضو آن است/ خط و نشان سپاه برای گرانفروشان و اخلالگران اقتصاد

لطف‌ا... سیاهکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون وزارت صمت و جریان استیضاح اخیر گفته است:

"ما با یک وزارتخانه ثروتمند و پر امکانات اما بحران‌زده طرف هستیم، بنابراین کارکردن در آنجا ساده است. برعکس اینکه بسیاری فکر می‌کنند کار کردن در آنجا سخت است! خیر، وزارت صمت جزء آن وزارتخانه‌هایی است که مدیریت کردن در آنجا ساده است زیرا امکانات دارد، ثروت دارد، درآمد دارد و یک بنگاه اقتصادی است. بنگاه اقتصادی بخواهد بحرانی شود دیگر کجا را باید مدیریت کنیم؟ وزارت صمت باید به دیگر وزارتخانه‌ها کمک کند."

او می‌افزاید: حتماً باید فردی بیاید که این موارد را درک کند، قدرت مدیریت بالا و تجربه داشته باشد، افرادی که تجربه ندارند چرا باید لوکوموتیو اقتصاد کشور را به حرکت در بیاورند؟ بنابراین مجلس محکم است و ما از دولت خواهش می‌کنیم عنایت کند افراد باتجربه و کاربلد را برای امر وزارت معرفی کند زیرا ما بدون تعارف کسی که بیاید را نقد می‌کنیم و اصلاً نقد بی‌رحمانه داریم، چراکه مردم گرفتار هستند و انتظار دارند. [3]

*صحبت‌های این نماینده محترم درباره ماهیت و امکانات وزارت صمت و همچنین روش مدیریت در این وزارتخانه کاملا صحیح هستند.

این نکته باید مورد اقتراح باشد که چه بسا همین تراکم حجم امکانات و پول در وزارت صمت است که موجب ترویج نگاه‌های سهم‌خواهانه‌ (که لزوما به دنبال فساد نیستند و صرفا به دنبال جذب امکانات برای بخش‌های مربوط به خود هستند) نسبت به این وزارتخانه می‌شود و همین مسئله هم بخش زیادی از انرژی هر وزیری را خواهد گرفت که بخواهد به جای مدیریت در وزارت صمت؛ مشغول جلب رضایت این و آن شود.

ما قضاوت درباره صحبت‌های این نماینده محترم مجلس پیرامون وزارت صمت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

"گرانی بیقاعده" یک مسئله اقتصادی نیست

خط و نشان سپاه برای گرانفروشان و اخلالگران اقتصاد

شبکه‌ای که حسن روحانی عضو آن است/ خط و نشان سپاه برای گرانفروشان و اخلالگران اقتصاد

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز یکشنبه گذشته طی سخنانی در همایش طلایه‌داران و جهادگران اقتصاد مقاومتی در اردبیل گفته است: گرفتاری‌های معیشتی و اقتصادی در شان ملت شهید داده و شهیدپرور انقلابی ما نیست. همه ما و مردم، نهادهای انقلابی و دولت باید پای کار باشیم و به تکالیف خود عمل کنیم و در این صورت خداوند بهترین نتایج را رقم می‌زند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه معیشت و اقتصاد موضوع دائمی مردم است، افزود: باید دولت آقای رئیسی این موضوع را حل کند و همه بسیجیان، پاسداران و جهادگران پشت سر دولت هستیم برای اینکه درباره معیشت مردم اقداماتی انجام دهند که نگرانی‌های مردم رفع شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرنخ همه خباثت‌ها در موضوعات اقتصادی و معیشتی آمریکاست، گفت: کسانی که ستون پنجم شیطان بزرگ آمریکا هستند، ماجراهایی را در داخل درست می‌کنند که نگرانی‌های مردم را در موضوعات معیشت و اقتصاد به وجود می‌آورد.

سردار فدوی افزود: ما باید مقتدرانه، قوی و سریع اقدامات اساسی علیه ستون پنجم که بی‌محابا و بدون ترس، دستور شیطان بزرگ آمریکا را انجام می‌دهند و برای مردم ما مشکل درست می‌کنند عمل کنیم.

به گفته وی هر کسی در هر زمینه‌ای مخصوصاً در زمینه‌های معیشت مردم و اقتصادی دستورات آمریکا را انجام دهد، باید به مثابه ستون پنجم آمریکا با آن برخورد کنیم.

این مقام عالی نظامی کشورمان گفت: دشمنان باید از تهدید مردم و این که در معیشت مردم مشکل درست کنند، دست بردارند، شب می‌خوابند صبح با احتکار و گران کردن نیازمندی روزانه مردم منافع خود را تامین و برای مردم گرفتاری درست می‌کنند، در چنین شرایطی همه باید پای کار برویم و مسلماً خیل عظیم بسیجیان جهادی پای کار همه کارهای جهادی هستند و به زودی از این مرحله عبور خواهیم کرد.[4]

*انگشت اشاره سردار فدوی به سمت درستی نشانه رفته است و باید گفت که مردم در این شرایط امید زیادی به صادق‌الوعد بودن سپاه و اقتدار آن بسته‌اند.

چه اینکه همه کارشناسان متفق‌اند که ریشه مسائل اقتصادی و گرانی‌ها در داخل کشور و بر اثر نبود نظارت است و طبعا هنگامی که شاهد وقوع "جرم گرانفروشی" هستیم؛ سپاه بر اساس وظایف ذاتی خود بایستی به این مسئله ورود کند.

پر واضح آنکه امروز شاهد صعود بیقاعده قیمت‌ها در همه ابعاد هستیم و در این جرم آشکار عملا مردم تنها مانده‌اند و پناهی جز سپاه و رهبری ندارند.

دقت شود که مسئله گرانی در ایران هرگز یک مسئله اقتصادی نیست!

بلکه یک حادثه بی‌قاعده است که از هیچیک از قواعد دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند و این معضل که در سایه ناکارآمدی دولتی قرار گرفته حل نمی‌شود مگر با ورود یک نهاد مقتدر مردمی که باید به نفع انقلاب و مردم وارد عمل شود و جلوی گرانی را بگیرد.

و این همان سمت صحیح و دقیقی است که سردار فدوی به آن اشاره کرده است.

دقت شود که در تمام حاکمیت‌های روز دنیا برای اتفاقات بیقاعده اقتصادی، رهیافت‌های حکومتی تنظیم می‌شود و حکومت‌های پیشرفته هرگز اجازه نمی‌دهند به بهانه‌هایی مثل اقتصاد آزاد، قواعد بازار و... کسی بصورت دلبخواه اقدام به گرانفروشی و قیمت‌گذاری کند. چون این مسئله حتی با مبانی اقتصاد کاملا آزاد هم در تضاد است.

مثلا چندی قبل بود که شرکت سامسونگ به دلیل قیمت‌گذاری بیقاعده و گرانفروشی در کشور هلند؛ از سوی سازمان رقابت این کشور به مبلغ 47 میلیون دلار جریمه شد. [5]

***

1_ isna.ir/xdNPfM

2_ mshrgh.ir/1006425

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1354449

4_ https://irna.ir/xjMpc7

5_ http://fna.ir/47jtc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 31
  • حسین IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    61 73
    از این دو نفر و اطرافیانشان بر حذر باشید و به هیچ عنوان اجازه بازگشت اونها به صحنه سیاسی کشور رو ندین.
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      50 47
      تنها راه حل اساسی مشکلات اقتصادی اینه که سپاه خودرو تولید کنه و دو مافیای خودرو که دست فرزندان مرحوم استخره رو از میدون به در کنه که همین خودرو اقتصاد ما رو خراب کرده
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      31 18
      پول 70 دستگاه شاسی بلند 50 میلیارد تومان است تخلف 50 میلیارد تومانی خودرو در مقابل تخلف 6400 میلیارد تومانی مدیران بانک مرکزی دولت روحانی که همین 2 روز پیش دادگاهش برگزار شد همچون قطره در مقابل اقیانوس است.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      14 7
      اقای حسن فریدون وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      30 11
      قابل توجه حسن روحانی و همفکران غرب زده او.... «11» وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌// هرگاه به آنان (منافقان) گفته شود در زمين فساد نكنيد، مى‌گويند: همانا ما اصلاحگريم.// 1- گرچه منافقان پندپذير و نصيحت خواه نيستند، ولى بهتر است آنها را مؤعظه و نهى از منكر كرد. «قِيلَ لَهُمْ»// 2- نفاق، عامل فساد است. «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ»// 3- منافق چند چهره بودن خود را مردم‌دارى واصلاح‌طلبى مى‌داند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»// 4- منافق، فقط خود را اصلاح‌طلب معرّفى مى‌كند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» (ممكن است كسى دچار بيمارى سخت روحى باشد، ولى خيال كند كه سالم است.)// 5- منافق با ستايش نابجا از خود، در صدد تحميق ديگران و توجيه خلافكارى‌هاى خويش است. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»//
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      15 4
      فریدون مثل هشمی به عقاید شیخیه معتقد؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      32 5
      کابالا.
    • محمودسلمانی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 0
      وزیری گفت:من۶۰۰شرکت زیرمجموعه دارم تابیایم بررسی کنم زمان وزارت تمام شده؛وزارتخانه های بزرگ بایدکوچک شوند! خب،بااین منطق کشورمن هم بسیاربزرگ است بایدتجزیه اش کنیدبرود! ریل گذاری وسیستم سازی که رهبری وخردمیگویندیعنی بنای زیرساختهای مدیریتی که وابسته به بزرگی وحقارت متصدیانش نباشد!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      41 11
      روحانی و تیم محدودش تحرکشان را زیاد کردند تا هزینه رد صلاحیتشان بالا برود ولی فایده ندارد و‌ همه رد میشود طبیعتاً چون اکثرا در عمل عدم‌ التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه را نشان دادند
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 2
      ای بر دل ترسو میدانی اگر بیاید صد در صد آرا به او تعلق دارد و رییسی با یک رای خودش میرود کنار
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    8 1
    حرف زدن فایده ای نداردمردعمل
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      27 12
      فراماسونری بریتانیا.
  • م IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    23 66
    درودها بر جناب حسن روحانی
    • FR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      38 11
      چهره منافق و خنده نفرت انگیزی دارد
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      27 10
      ننگ و نفرین ابدی بر بنفش
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      26 1
      در قیامت با حسن فریدون محشور بشی انشالله
    • محمدقزل IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      27 15
      خیلی از مردم در زمان همین شیخ بنفش همه دارایی هایشان را باسرمایه گذاری در بورس از دست دان وخیلی از زندگی ها کن فیکون شد
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      30 7
      لعنت به حسن وحسین فریدون و دولتش که متاسفانه هنوز هم سرکار است
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      27 14
      این خنده شیطانیه مخصوصا آون لبخندی که میرفت تازه جمعه‌ فهمیده
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    41 16
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند مشکلات از همانجا شروع شد
    • سعید IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 18
      سازمان های نظرسنجی آمریکا ! چجوری تونستن انتخابات ایران رو تایید کنن اونوقت اخوی ؟! مثل اینکه تسنیم و مشرق نیوز بیان انتخاب آمریکا رو تایید کنن !
  • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    53 41
    دولت حسن را می توان بی کفایت و بی عرضه ترین دولت پس از انقلاب نامید که حتا روی دولت بی کفایت محمد خاتمی را هم سفید کرد! دولتی در تراز دولت های عهد قاجار و پهلوی که فقط به فکر ثروت اندوزی و مفت خوری برای اعضاء و حامیان خود بود و عملاً در این هشت سال حتا یک طرح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی یا منطقه ای قابل ذکر نداشت! به جز قرارداد ننگین و یک طرفه برجام بدفرجام!!
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      19 30
      شکسته نفسی می فرمایید جناب طرفدار ابراهیم رئیسی
    • سید IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      36 14
      جناب 1:25 ــ همین که از کرونا نمردی و واکسنت را آقای رئیسی تهیه کرد،احتمالاً حمل بر شکسته نفسی من کردی؟!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      10 14
      فاسدترین دولت بود فساد بی سابقه 92 هزار میلیارد تومانی در دولت فریدون رُخ داد.
    • بهنام IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      18 10
      دولت بعدی که روی دولت حسن را سفید کرد و مردم میگویند رحمت بر کفن دزد قدیم
    • سید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 1
      جنابان 10:25 و 12:57 ـــ احتمالاً بلبل زبانیتان ربطی به نوع خاص واکسن کرونایی که تزریق کرده اید، ندارد؟!!!!!!!
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 2
      چقدر شما و مشرق نیوز از حسن روحانی و خاتمی میترسید ترکستان هم بدلیل آن است که در اولین انتخابات صد در صد بی کم و کاست حتی یک درصد هم نه رییس جمهور محبوب تان یعنی رییسی اوت میشود شک نکنید با یقین قاطع میدانید که باحتید پس این ترس لایق شما هست
  • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    5 10
    عرض کنم مملکت به زودی با کمبود پزشک مواجه می شود! شاید باور نکنید !
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      33 0
      نه اینکه پزشکان امروزی توانایی علمی دارند کسی جرات نمیکنه پاهاش را دربیمارستانهای دولتی بگذاره چون عمودی میرود وافقی خارج میشود
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    5 11
    جالبه که اصلائیلی ها و روحانی از سال 76 و با نفاق خاتمی و هاشمی تمام تلاششون رو برای غرب زده کردن و گسترش سبک زندگی غربی جوانان انجام دادند فساد و فحشا گسترش دادند حالا از مفسدین میخوان نیرو جذب کنند برای مقابله با انقلاب اسلامی!جهرمی و ابتکار و مولاوردی اعضای کابینه شیخ حسن از بیحجابی و شرابخواری و همجنسبازی هم دفاع کردند و ظریف هم هسته ای رو داد به غرب و زنگنه و همتی و بقیه رفقا هم خودتحریمی و اختلاس! چه وقت زمان محاکمه منافقین میرسه؟
  • مصطفی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    4 3
    آفرین آفرین چقدر قشنگ تحلیل می کنید
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    18 22
    دوره همین حسن روحانی حداقل مواد غذایی ارزون بود چون یارانه اش رو میداد شما که همونم گرون کردید یه کیلو میوه نمیشه خرید یه دبه ماست ۹۰ هزار تومن یه کیلو مرغ ۱۰۰ تومن
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      6 9
      مشکلات و گرانی و تورم امروز نتیجه هشت سال اشتباه محض دولت حسن فریدون بوده است اگر ایشان مدیریت داشت که خزانه خالی و بدهکاری سنگین و خلق پول بدون پشتوانه را به دولت اقای رئیسی تحمیل نمیکرد اقایان دولت حسن خودشان میدانند چه مزخرفی تحویل دولت ابراهیم دادند .
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      1 3
      اون موقع ارز ارزان به عده ای خاص میرسید الان به کی میرسه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    8 11
    در دولت قبل دنبال مقصر می گردید؟
  • پویا مطلق IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    2 4
    سپاس فراوان با اندکی همت و عزم راسخ می توان به تمام اهداف مشخص شده در سال جاری رسید ولی باید توجه ویژه داشته باشید که الان حدود دو ماه از سال جاری می گذرد .
  • محمدی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    8 20
    چقدر از محبوبیت روحانی میترسید. نترسید بابا. لولو که نیست.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      9 2
      لولو نیست عمرو عاصی واسه خودش
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      5 1
      چرچیل هم نزد مستکبران محبوبیت داشت .
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      5 1
      شیطان برای گمراه کردن میلیاردها انسان یک تفکر است اما یکصد و بیست چهار هزار پیامبر برای هدایت بشر امدند ، ح ر ایده های بسیار جالبی برای بدبخت کردن مردم ایران و اعتقادات مردم ایران و بر گرداندن نظام سلطه وتسلط دوباره نظام سلطه بر مردم ایران دارد،چون کدخدایش شیطان بزرگ است ،هشت سال دولت او شاهدی بر این مدعاست.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      6 1
      لولو نیس یه خون آشام.
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      7 2
      محبوبیت ؟!! چرت نگو دادا
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    13 6
    یعنی بر هر جای دنیا بگی رئیس جمهور مون (روحانی) پاسپورت انگلیسی داره تست الکل ازت میگیرند یا مبرندت تیمارستان.
  • amir IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    13 6
    خدا لعنتش کنه
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    18 6
    اقاي روحاني اسكاتلندي الاصل بزن بر طبل بي عاري كه ان هم عالمي داردمثل اون ٨سال
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    8 6
    یعنی اگر شورای نگهبان روحانی را ایندفعه تایید کرد چی؟
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 5
      این نقدهای جدی به معنی بی صلاحیتی روحانی برای عبور از فیلترهای شورای نگهبان نیست
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    2 1
    ما چقدر اخلالگر اقتصادی داریم؟
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    15 2
    دستگاه قضایی کشور به خواسته ی به حق مردم (محاکمه ی روحانی و تیمش) اهمیت نمی دهد
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    11 1
    بازم عکس این خودشیفته ؟
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    14 3
    چرا عکس این نفرت انگیز رو میذاری تو سایتت.. از این که مردم رو ناراحت کنی لذت میبری ؟؟
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 3
      عکس پمپیو چی آون رو هم زیاد میزارن
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    11 1
    ما باید مقتدرانه، قوی و سریع اقدامات اساسی علیه ستون پنجم که بی‌محابا و بدون ترس، دستور شیطان بزرگ آمریکا را انجام می‌دهند و برای مردم ما مشکل درست می‌کنند عمل کنیم. ...این اقدامی تقریبا دیرهنگام هست، ولی بسیار ضروری و واجب که از نان شب واجب تر. واقعا چرا زودتر وارد عمل نمی‌شوید؟ بابا اون سرمایه اجتماعی و این حرفا، داره از بین میره برادران. بسم الله بابا. زودتر.
  • ۵و۶ IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 10
    ب کی میشه اعتماد کرد و رای داد ؟ دیگه بسه
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    5 0
    همه ابتکارات از ابتکارهای تامین مالی و بانکی فاسدان و اغتشاش گران شروع می شود . ثروت های بادآورده آقازاده ها را کنترل کنید حقوق های نجومی و پاداش های آنچنانی نفتی و بانکی را کنترل کنید ، مردم عادی فریب این فاسدان و پولداران مرفع را نمی خورند
  • FR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    9 4
    والله در سال‌های اخیر که با فرار بی مغزها مواجه هستیم
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      4 0
      حق
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      6 0
      فرار مغز ها دروغ بزرگی که سرمایه ای صهیونیستی (اصلاحات)سر مردم گذاشتند
  • FR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    13 1
    موضوع گرانی ها در ایران امروز خودش یک حربه جنگی ضد دولت و حاکمیت است. عجیب است اگر باز هم با انفعال تحمل شود
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      گرانفروش چی براش مهمه مذهب مردم چی آنقدر تو بی نظمی و هرج و مرج و عدم نظارت میبرن تا مملکت از شورش تجزیه بشه سر کوب مردم به جا گرانفروش هم تا یه حدی جواب میده همه این حکومتی ها هزار بار هم شرمنده این مردم باشند کمه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    2 10
    من به عنوان یک جوان از وقتی به یاد می اورم در بین سران مملکت ادمه بدرد بخوری نیست چه روحانی باشه چه خاتمی چه احمدی نژاد چه اخریش رئیسی
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    14 3
    شما رو به جون هرکی دوست دارین عکس این مردک بیشرف ح.ر. رو نذارین حتی عکسش هم استرس زاست
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 1
    حسن قفل کن باید میگفت ماباید مردم رابیزار.ناامید.منزوی.بدبین.فراری.تسلیم مقابل غرب .کنترل شونده توسط مجازی .سازشکار.رانت خوار.قبیله گرا.و......تربیت کنیم وماهم هدایت انها رابعهده بگیریم
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 1
    این افعال روحانی ،نوعی فرار به جلو است برای فرار از محاکمه ،چون هشت سال کشور را له کرد
  • کاظم IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    2 5
    اگر برای ۱۴۰۴ روحانی بیاد، شکست رییسی فراتر از قطعیه چون این آدم هیچی هم نداشته باشه، استاد از دور خارج کردن رقیبشه و دیدیم که چطوری بعد دو سال با یک سخنرانی جواب تمام توهین های دولت رییسی رو داد و عملا تو موقعیت حمله قرار گرفت
  • کارمند ساده IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    5 1
    وقتی دلار می شود 40 هزار تومان یا بیشتر و یا کمتر و پرداخت ها برای 70 درصد خانواده کارمندو کارگر ساده و کسبه و کشاورزان خرد با افزایش 27 یا 20 درصد داده می شود ، این گرانی نیست این ندادن حق مردم طبق قانون است و قانون این است پرداخت ها باید بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی یا مرکز آمار باشد آنوقت ببینید که گرانی است یا نه ؟ و تو خود بخوان حدیث مفصل از صورت مسئله را پاک کردن و آن ندادن حق مردم است ....
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 2
    به نظر می رسد. غیبت و حرف زدن پشت سر مرده ( از دل و قلب و ذهن و فکر ...مردم انقلابی ...) درست نیست.!
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 3
    از بورس چه خبر
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    6 2
    ملک حسن یک شیطن مجسم است
  • محمدایوب IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    2 1
    سایت ها و رسانه های انقلابی شما را به حضرت زهرا س اگر دین دارید با اعصاب مردم بازی نکنید عکس این انگلیسی خبیث دروغگو برادر دزد واطرافیان دزد وجاسوس پرور را نگذارید
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    4 1
    نمایشگاه داران ماشین نقش مهمی در ایجاد بازار آزاد ماشین و گسترش فاصله آزاد آن دارند...خصوصا نمایشگا های بزرگ و قدیمی که انبارهایی دپو از ماشین هایی که توسط کارت ملی افراد خریداری و با پرداخت مبلغی پول آنها را برای چند برابر شدن در اختیار دارند.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 0
    نمایشگاه داران ماشین نقش مهمی در ایجاد بازار آزاد ماشین و گسترش فاصله آزاد آن دارند..
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 1
    اگر می خواهید اقتصاد درست بشه اموال امثال آخوندی و نعمت زاده رو مصادره کنید
  • محمدکریم IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    4 5
    والا صد رحمت به روحانی...
  • سعید IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    6 1
    به لطف خداوند و تلاش مجاهدان کشور ، دشمنان خارجی کوچک تر از آن هستند که بخواهند به این سرزمین تعرضی کنند . اکنون مبارزه با دشمنان داخلی از جمله مهم ترین آنان که همان بر هم زنندگان نظم اقتصادی کشور است ، اولویت اول است . تمامی قوا برای حذف این جریانات به میدان بیایند . نفس دشمن داخلی بایستی بریده شده دستان خیانت کارشان از چرخه اقتصادی کشور قطع گردد . خواهش داریم ، اگر خبری از دولت قبل و یا رئیس آن دولت دارید ، تصویر تا مبارک این شخص را منتشر نکنید ، هنوز زخم های خیانت این شخص و رفیقانش بر تن این ملت نمایان است و نیاز به فراموشی و التیام دارد .
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 3
    دولت وقتی نمی تواند قیمت ها را 3 ماه ثابت نگهدارد یعنی همه چیز را باخته است.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    6 3
    حسن رو اب بخندی مردک دروغگو پررو 🤮🤮
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 0
    من سوالم اینست که چرا پس ازنزدیک به نیم قرن افرادی هنوز تورسانه ها سخن میگویند که قریب به نیم قرن حضوردارند مگر این جمعیت ۹۰ میلیونی فقط افرادی باشد که هرروز خدا چهره آنان دربرابر دیدگان مردم قرار بگیرند خداوکیلی قضاوت کنید آیا مشکلات موجود زاییده این چهره ها صرفنظر از هرگرایشی نیست
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    من دخالت سپاه را در اقتصاد درست نمیبینم ولی مشکل مسکن حادترین مشکل اقتصاد ایران هست بقیه مساعل را میشود تا حدی حل کرد اما شاید لازم باشد سپاه در مسئله مسکن کنترل قیمت و تولید دخالت کنه چون مسکن و اجاره بها دیگر دارد امنیتی میشود . اگر ماشین نداشته باشیم از حمل ونقل عمومی استفاده میکنیم اگر گوشت نخوریم نان و پنیر می خوریم ولی مسکن نباشد میمیریم . اجاره بها و خرید ملک مخصوصا درتهران و شهرستانهای بزرگ باید سر سامان پیدا کند
  • دلاوری IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 1
    رو آب بخندی
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    5 1
    ظاهراحتی قوه قضاییه هم بایدبه سپاه سپرده شودتادیگه شاهدبیانات زبانهای درازغربگداهانباشیم.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    خانواده های زیادی را می شناسم که ازدست همه عاصی هستند واگر چاره ایی داشتند کتک مفصلی به آنان میزدند و عقد فشاروگرانی را تو دلشون خالی میکردند بالاخره شماها که روزی اعتقاد داشتید راحت بین مردم هستید اگر هنردارید الان حضور پیدا کنید مردم عاصی شدند ازاینهمه گرانی
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 0
    درزمان روحانی مردم خانه وماشین خودرافروختن ودربورس سرمایه. کردن همه سوخت ودود شد
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 0
    ملت ایران هنوز منتظر محاکمه حسن روحانی ، جهانگیری و غیره هستند ، اونوقت حسن روحانی با پر رویی تمام میخواد برگرده به سیاست واقعا اینها پرروی نجومی هستند #محاکمه حسن روحانی و دولتش
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    سوختن از حسن روحانی آب یخ موجود است
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      آره تو راست میگی با دیدن و شنیدن نام حسن کلید بدجور میسوزیم چون یاد زندگی‌هایی که سوزوند میفتیم
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      آره تو راست میگی با دیدن و شنیدن نام حسن کلید بدجور میسوزیم چون یاد زندگی‌هایی که سوزوند میفتیم
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    بارالها ازدست وزبان مدیران خسته شدیم وسرنوشتمان را اینها تعیین کرده اند وچاره ایی نداریم ای چاره ساز بفریاد دل دردمندان برس که ازاین بندگانت کاری ساخته نیست فقط تورا داریم پس برس بفریاد ناتوانان وبا دم مسیحایی راه حلی را پیش رویمان بگذار که ازدست گرانیهای گریبانگیر مردم نجات پیدا کنیم فقط وفقط تورا داریم ما را دریاب
  • علی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    در سخنان نماینده مجلس و سردار فدوی نقطه مشترکی وجود دارد که آنهم وجود صاحبان قدرت و ثروت هست که عامل نابسامانی اقتصادی و معیشتی مردم هستند که صاحبان دلارهای ارزی صادراتی میباشند و با تغییر نرخ ارز ثروت یک شبه بلکه ساعتی چند صدهازار میلیاردی را به جیب میزنند و در واقع از جیب مردم بر می دارند لذا تا زمانی که دولت نتواند این مشکل را در وحله نخست از داخل زیر مجموعه خود که بخشی از آن یقینا مربوط به وزارت صمت میباشد و بخش دیگر مربوط به دارندگان ارز صادراتی بوده حل کند این مشکلات همچنان روند تصاعدی خود را طی خواهد کرد دولت باید در شرایط جنگ اقتصادی حکمرانی خود در زمینه ثبات نرخ ارز را با وادار کردن دارندگان ارز به بازار نیمائی نشان دهد و با زد وبند و برخورد با برخی عوامل دم دستی در بازار خرده فروشان هم کار درست نخواهد شد
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس