محسن میردامادی

یک جریان خاص سیاسی که قصد تحریم انتخابات را دارد از هم‌اکنون مشغول القای ناامیدی مردم از صندوق رأی است تا مسیر خیابان و اغتشاش مسلحانه را باز کند. باید در مقابل این توطئه هوشیار بود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اقدام به‌موقع شمخانی در مقابل آمریکا

اقدام به‌موقع شمخانی در مقابل آمریکا/ نکته‌سنجی باهنر درباره تناقض خاتمی

ایسنا گزارش داد: دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در توییتی در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا نوشته است:

"جیک سالیوان گفته؛ در صورت اقدام ایران برای ساخت بمب هسته‌ای، آمریکا آزادی عمل اسرائیل برای مقابله با آن را به رسمیت خواهد شناخت؛ این اعتراف یعنی مسئول همه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه افراد و تاسیسات اتمی ایران تاکنون آمریکا بوده و خواهد بود و قطعا باید تبعاتش را بپذیرد."[1]

*نکته جالب این توییت دبیر شورایعالی کشورمان که یک هوشمندی ستودنی در آن وجود دارد این است که دریابان شمخانی تنها در چند جمله کوتاه؛ این حقیقت را به رخ کشیده است که اسرائیل صرفا یک "سگ زنجیری" است.

سگی زنجیری که البته ایران، صاحب آن را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که برای رماندن این سگ زنجیری؛ چگونه و چطور باید با صاحب اصلی آن رفتار کند.

شاید بتوان این گمانه را مطرح کرد که شمخانی منتظر فرصتی بوده تا در شطرنج سیاست و امنیت؛ آمریکا را آچمز کند و البته جک سالیوان با حرکت اشتباه خود؛ فرصت لازم را برای دریابان شمخانی فراهم کرد.

آمریکا باید بداند که جنگ‌های جدید در جهان لزوما جنگ‌هایی دوطرفه نیستند و همپیمانان طرفین درگیری هم بخواهند یا نخواهند اما در زد و خوردهای این جنگ‌ها سهیم خواهند بود.

نکته واضح نیز اینست که اسرائیل بعنوان یک سنگ زنجیری منطقه‌ای که به پایان عمر خود نزدیک شده است؛ هرگز قادر به تأمین منافع همپیمانان خود نیست. همانطور که اوکراین هم نتوانست منافع هم‌پیمانان خود را تأمین کند فلذا عملا در صحنه جنگ با روسیه تنها ماند.

***

امیدواری محسن میردامادی به خون و اسلحه!

اقدام به‌موقع شمخانی در مقابل آمریکا/ نکته‌سنجی باهنر درباره تناقض خاتمی

محسن میردامادی، از چهره‌های ستادی جریان چپ اخیرا در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم در سال جاری گفته است: مردم در گذشته بارها به امید تغییر وضعیت و بهبود شرایط زندگی‌شان در انتخابات شرکت کردند اما انتظارات‌شان برآورده نشد. لذا امروز به این نقطه رسیده‌اند که دیگر امیدی به حل مشکلات‌شان از طریق صندوق رای ندارند!

او می‌افزاید: در گذشته مهم‌ترین مشکل انتخابات، نظارت استصوابی یا اگر درست‌تر بخواهم بگویم دخالت استصوابی بود؛ اما مشکلی که امروز باعث رویگردانی مردم از صندوق‌های رای شده، مشکل بی‌خاصیت شدن ساختارهای برآمده از انتخابات است!

میردامادی همچنین گفته است:

"وقتی اصلاح‌طلبان به وضوح می‌بینند با شرکت در انتخابات هیچ‌کدام از برنامه‌های‌شان را نمی‌توانند محقق کنند، اگر وعده‌ای دادند یا قول و قرارهایی با مردم گذاشتند، نمی‌توانند آنها را محقق کنند و... تنها خروجی حضورشان در انتخابات، کاهش سرمایه اجتماعی آنها خواهد بود. این موضوع زمانی بحرانی‌تر می‌شود که مردم هم به این نتیجه برسند که با برگزاری یک چنین انتخاباتی گرهی از مشکلات آنها باز نمی‌شود و انتظارات آنها برآورده نمی‌شود. در واقع گزینه عدم شرکت در انتخابات گزینه مطلوبی برای یک حزب سیاسی نیست، اما در مواقعی تنها گزینه روی میز است و عملا گزینه دیگری وجود ندارد."[2]

*مردم باید بدانند که به لحاظ فلسفی هرگز نمی‌توان از صندوق رأی ناامید بود و انکار این امید مثل انکار روشنی خورشید است.

چه اینکه مثلا یک نگاه ساده به کارنامه شورای شهر چهارم و شورای پنجم در تهران به روشنی نشان می‌دهد که رأی خوب چگونه منجر به کارآمدی شد و رأی بد چطور سرنوشتی را رقم زد که در آن علاوه بر ناکارآمدی و تعویض مداوم شهرداران حتی شاهد محکومیت شهرداری وقت به دلیل گرانفروشی به مردم نیز بودیم.[3]

و یا ایضا تفاوت‌های آشکار دولت‌های خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و رئیسی که هریک با میزانی از مثبتات و نقاط منفی اثبات می‌کنند چطور می‌شود با رأی خوب مردم، اقتصاد و روزگار بهتری ساخت و گزینه‌های بهتری روی کار آورد.

پس آقای میردامادی صراحتا در حالی دروغگویی است و مشغول دعوت مردم به چاه ویل ناامیدی، ناامنی و ناکارآمدی است.

در سوی دیگر ماجرا نیز باید دانست کسی که امر عقلانی صندوق رأی را برای بهبود امور انکار می‌کند یعنی به اسلحه‌خانه امید بسته زیرا در وادی جامعه و سیاست؛ هیچ راهی جز صندوق رأی و انتخابات برای اصلاح‌گری وجود ندارد.

راهی که اگر عده‌ای دیکتاتور مسلک و شورشی آنرا مسدود کنند؛ یعنی همانند سودان و لیبی؛ اسلحه است که باید تکلیف میدان را مشخص کند.

امثال میردامادی 68 ساله در حال تکمیل پازل ناتمام سال 88 خود برای فتنه‌گری و سوریه‌سازی ایران اسلامی هستند و در این راه از ریخته شدن خون هیچ فردی بر زمین هم اِبایی ندارند. چه اینکه می‌پذیریم جریانی که پا بر عقلانیت و سیاست می‌گذارد؛ طبعا از ریخته شدن خون مردم و ناامنی هم شرمسار نخواهد بود.

گفتنیست، تصمیم اصلاح‌طلبان ستادی تا این لحظه بر تحریم انتخابات مجلس دوازدهم در راستای دو گام تحریمی قبلی (تحریم انتخابات 98 و 1400) است.

پیش از این و سال گذشته بود که سعید حجاریان نیز در اظهاراتی بر تحریم انتخابات تأکید کرد.[4]

***

نکته‌سنجی باهنر درباره تناقض خاتمی

اقدام به‌موقع شمخانی در مقابل آمریکا/ نکته‌سنجی باهنر درباره تناقض خاتمی

محمدرضا باهنر، فعال اصولگرا و از نمایندگان شهیر ادوار مجلس به تازگی در یک مصاحبه پیرامون رفتارهای سیاسی اصلاح‌طلبان گفته است: سکوت افراد در برخی برهه‌های زمانی معنادار است. در جریان فتنه‌های اخیر، برخی اصلاح‌طلبان مواضع معتدل و خوب گرفتند. ضمن اینکه پیشنهاد می‌دادند کارهایی باید صورت بگیرد، اما می‌گفتند باید با برخی مسائل هم برخورد شود. برخی، سکوت توأم با رضایت داشتند که این کاملا متفاوت است، باید به موقع اظهارنظر کنند و این مسأله به بصیرت افراد برمی‌گردد. مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید دارند که انسان باید دوست و دشمن را به خوبی بشناسد و زمان‌شناس باشد. این مثال را رهبر انقلاب قبلا گفته بودند که بعد از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هزاران نفر در راه خون‌خواهی ایشان به شهادت رسیدند، اما هیچ‌کدام از این‌ها، شهدای کربلا نمی‌شوند، به دلیل اینکه علاوه بر زمان‌شناسی صحیح، دوست و دشمن را به خوبی نشناختند. برخی فکر می‌کنند امسال یا ۶ سال دیگر موضع بگیرند، خیلی تفاوتی نمی‌کند، در حالی که این دو مسأله با همدیگر تفاوت دارد. در زمان‌شناسی، امروز با فردا متفاوت است و اگر با چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب صحبت کردید، حتما این موارد را به آنان بگویید که چرا این مواضع، به موقع انجام نمی‌شود.

به گزارش مشرق، او همچنین می‌افزاید: خاتمی در بحبوحه اغتشاشات سال گذشته از زیبا بودن شعار «زن، زندگی آزادی» سخن گفت اما اخیرا در جمعی اشاره کرد که این شعار با براندازی حاصل نمی‌شود.[5]

*لکنت و تأخیر سیاسی اصلاح‌طلبان در قبال خط قرمزهای نظام و مردم؛ مسئله امروز و دیروز نیست و تاکنون هزینه‌های زیادی را به این جریان خاص سیاسی تحمیل کرده است.

چپ‌های ستادی هنوز که هنوز است موضع مشخصی درباره فتنه سال 88 ندارند، اغتشاشات خیابانی را محکوم نمی‌کنند، تکلیفشان با قوانین کشور مشخص نیست، از رفتار منافقانه "تحریم انتخابات" برائت نمی‌جویند و ایضا نمی‌گویند که مواضع ساختارشکنانه میرحسین موسوی را جزو اصلاح‌طلبی می‌دانند یا نمی‌دانند؟!

ما همچنین قضاوت درباره تناقض خاتمی در قبال اغتشاشات سال گذشته که مهندس باهنر به آن اشاره کرده است را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

1_ isna.ir/xdNP3P

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-611258

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683

4_ mshrgh.ir/1352504

5_ mshrgh.ir/1486655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    15 7
    باعملکردغلط مسئولین مردم ازآنهاناامیدشده انداین امرباعث دلسردی مردم نسبت به انتخابات شده اندوهیچ گروه یاحزبی درصدددورکردن مردم ارانتخابات نیستند
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      2 1
      خطاب به تو و همه مشرقیان !تحریم انتخابات توسط کسانی که نماینده ای بین تایید شدگان ندارند عملا تاثیری بر مشارکت ندارد
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    7 26
    احسنت به اقای شمخانی وطنپرست و ساده زیست
    • امیرحسام IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      4 4
      کسی که تو عباس آباد و پشت پارک ساعی تهران زندگی میکنه ساده زیست هستش؟! التماس تفکر و تعقل عمیق...
    • GB ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      29 5
      مخصوصاً بچه اش
    • US ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      24 3
      ساده زیست با در آمد بیش از 400 میلیون دلار در ماه - ساده زیست تر از این نمی شه.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    21 14
    مرگ بر منافق یعنی اصلاح طلب فاسق !!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    26 2
    مقصر مسولان قضایی و امنیتی هستند که در قبال این لجن پراکنی ها و بنزین ریختن بر آتش این جماعت سکوت پیشه کرده اند
    • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      3 1
      "وقتی اصلاح‌طلبان به وضوح می‌بینند با شرکت در انتخابات هیچ‌کدام از برنامه‌های‌شان را نمی‌توانند محقق کنند، اگر وعده‌ای دادند یا قول و قرارهایی با مردم گذاشتند، نمی‌توانند آنها را محقق کنند و... تنها خروجی حضورشان در انتخابات، کاهش سرمایه اجتماعی آنها خواهد بود. این موضوع زمانی بحرانی‌تر می‌شود که مردم هم به این نتیجه برسند که با برگزاری یک چنین انتخاباتی گرهی از مشکلات آنها باز نمی‌شود و انتظارات آنها برآورده نمی‌شود. /// ایا غیر از این است- یک کلام ختم کلام تا با عمو سام کنار نیایید آش همین است و هزینه های گزاف بدون دستاورد ..وووو
  • عمیر IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    17 2
    دست تورو شده برام ، قصه هاتونو بلد شدم
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    33 2
    مشرق از این جماعت اصلاحاتی دفاع نکن تجربه ثابت کرده اینا سر یه بزنگاه های حساس زهرشون رو به نظام و مردم میریزن
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 1
      به قول امام خیلیییییییییی ....
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 12
    بعضی افراد ندکه اهل سیاست هستند اما بویی ازانسانیت نبردند قهرکردن با صندوق را گزینه روی میز میدانند آن کسانیکه به این باورند متولینی هستند که درفضای بیماری اقتصادی منافع آنها درخطرست کما اینکه جریانهای مخالف هم از وجود بیماری اقتصادی بی نصیب نیستند جریان چپ منتقد اداره جامعه بشیوه ایی که درجریان هست میباشند وجریان مخالف هم اصرار برشیوه ایی هستند که کشورهم اکنون با آن اداره میشود .دودی که ازخروجی همه آنان بیرون میزند مثل گاز دی اکسیدکربن است که تنفس اقتصادی ومعیشتی مردم با آن گره خورده است .بعقیده من آنها که شیفته سیاست واداره امورجامعه هستند باید راهی پیدا کنند که هوای خوب مثل هوای بهاری خصوصا اردیبهشت هرسال برپیکره جامعه دمیده شود همه چیز بستگی به مدیریت دارد واستفاده ازتمام ظرفیتهای خدادادی سرزمین ایران که بعنوان مهدتمدن درجهان بشمار میرود وکسی را خلاف این نظر نیست .هرکس درهرمقامی که باشد بعضا کوتاهی ها وندانم کاریها و بارهای برزمین مانده را به مردم ما که بسیارهزینه درراه عزت وافتخار قربانی کرده اند نسبت ندهند .تبعیضا ،ناکارآمدیها، فسادها، ناهماهنگیها،بی برنامه گیها،دوراندیشیهاوقاطعیتهادربرابر صداقتها،فداکاریها،ساده زیستی ها،اخلاصها،گذشتها برجسته ترند وممکن است درآینده برمردم تاثیر بگذارد ویا باعملکردها فضای مودتها ومحبتها و باهم بودنها وآرامش به روح جامعه دمیده شود پس ضایع کردن روح جامعه میتواند ازمدیران صرفنظر ازهر نگاهی مهم تلقی شود روح جامعه را آلوده نکنید .
  • على IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    17 2
    من مجردم چون پول اجاره کردن خونه ندارم. اونوقت پسر شمخانى نفتکش داره. حالا هى بفرمایید ازدواج و تولىد نسل. که چى بشه؟ براى مرفهین و منافع اونها کارگر و سرباز ارزون قيمت تولىد کنم‌؟ مشرق مرد باش منتشر کن
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      8 5
      خودت خواستی اینا سوارت بشن
    • عمیر IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      خودت خواستی
  • US ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    9 2
    خود جناب باهنر هم مواضع زیگزالی دارند یه علیه نظام موضع می گیرند اوضاع که خوب شد انقلابی می شود
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    3 2
    کسی گفته: «وقتی اصلاح‌طلبان به وضوح می‌بینند با شرکت در انتخابات هیچ‌کدام از برنامه‌های‌شان را نمی‌توانند محقق کنند، اگر وعده‌ای دادند یا قول و قرارهایی با مردم گذاشتند، نمی‌توانند آنها را محقق کنند و... » نمی دانم چرا این حرف را زده؟ اصلاح طلبان که تمام برنامه هایشان را که عبارت بود از تاراج آبروی کشور، خالی کردن خزانه ی کشور، دریوزگی آمریکا و دیگر دشمنان کشور، از بین بردن اقتصاد کشور، از بین بردن گمان و ایمان مردم به اسلام، فشار برای از بین بردن تولید در کشور و چیزهای دیگری که در همین قالب و قواره هستند، در زمان حسن روحانی اجرا کردند؛ چرا حالا می گویند نتوانسته اند نیّات پلیدشان را عملی سازند. حتماً این دروغ پردازی ها به خاطر این است که می خواهند دوباره با عوام فریبی برنامه های نیمه کاره ی از بین بردن کشور را ادامه دهند. البتّه اشکالی به آن ها نباید گرفت. وقتی قوّه ی قضائیه در مورد این خباثت ها اقدامی نمی کند، هر روز این ها پررو تر و طلب کار تر می شوند. مصاحبه ی اخیر حسن روحانی را دیدید؟ اگر به خاطر آن همه خیانت و خباثت محاکمه می شد، امروز بلبل زبانی نمی کرد.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    10 2
    یک کار هم بما بده تو نفت کش پسر عزیزتان ما هم انسانیم بخدا زیر بار گرانی مردیم جاروکشی هم باشه خوبه
  • US ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    15 4
    اینو همه میشناسن از سال 92 که شد دبیر شورا تا همین الان یه روز خوش تو مملکت ندیدیم فساد از همه جاش میباره
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    8 1
    امیدی به اصلاح نیست؛واقعامجلس چه کارکردی درکشورداره؟اونجا صرفاکارمندمجلسه وامکانات کلان دراختیارشه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    16 2
    پسرش تو 18 سالگی تریلیاردر شده !! خدا بداد آخرتمون برسه ولو تو این دنیا با رانت بشیم قارون
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    30 2
    //نکته‌سنجی باهنر درباره تناقض خاتمی//. امثال گفتار و کرداراقای باهنر مثل مثال گربه ای است که برای رضایت خدا موش شکار نمیکند است در این مدت 40 سال چه برادارن اصولگرا یا دوستان اصلاح طلب کارنامه خوبی در این حرکات و گفتار ها نداشته و ندارند
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 1
    شمخانی و باهنر ، دیگه کشور زیر دست اینها چی میشه خدا میدونه !
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    یکی سهم کسایی که دستشون نمیرسه رو زنده کنه
  • مهرداد IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 1
    یه عده شده اند همه کاره مملکت
  • عبدالله IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    تکلیف امثال میردامادی و طایفه سیاسی او که معلومه. پادو غرب.و گروهکی که فقط با دروغ و نفاق میخوان به خواسته های غیر مشروعشان برسند. البته با توجه به سابقه ننگینی که دارند ملت هم خوب آنها رو شناخته و هیچ جایگاه اجتماعی ندارند. لذا عقده ای شده اند.و دهنشونو مفت باز کرده و عقده گشایی میکنند. اما باهنر هم دست کمی از اونها نداره.حزب قائدین.و مخالف نیروهای انقلابی.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    دلسردی از انتخابات یعنی دلسردی از دمکراسی اصلاح طلبان در چهل سال گذشته باندازه کافی وقت داشتند تا نمونه عملکرد خود را نشان دهند نتیجه رفتار خود را مشاهده میکنند که اکنون فرصت باز کردن سیر تاریخی نیست .. امیدواریم چهره های جوان فاضل متعهد و متخصص و صادق و اهل تقوی به تعدادشان افزوده گردد و فرصت کافی برای بررسی دقیق و کامل توسط شوراهای نظارت در استان ها فراهم آید که مسئولیت شرعی و قانونی گرانی بر دوش خود دارند .
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    یکی از همین اشخاص ستادی مورد اشاره آقای باهنر چند سطر بالاتر نظرش راجع به انتخابات گفته
  • کارشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    اره نگران فروش نفت بود تا تحریم نشه
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    34 2
    عکسی از جناب شمخانی در سفر اخیرشان به امارات نشر و گفته شد آقازاده ایشان هم در جلسه حضور دارند که با نظرات داده شده از همین هوشمندی حکایت دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس