رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۵۳ میلیارد تومانی ۳ شرکت لبنی خبر داد

یک آرایشگاه زنانه در استان فارس به دلیل گرانفروشی، یک میلیارد و 680 میلیون تومان جریمه شد. این رفتار دقیق همان نوشدارویی است که "بیماری گرانی بیقاعده" به آن نیاز دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قوه قضائیه تکلیف این شوخی را مشخص می‌کند!

دو گام "بانیان آشوب" تا آغاز شورش مسلحانه/ قوه قضائیه تکلیف این شوخی را مشخص می‌کند!

اسحاق جهانگیری، فعال چپ و معاون اول دولت رئیس جمهور روحانی اخیراً طی اظهاراتی در جمع تعدادی از مدیران اصلاح‌طلب در دولت‌های گذشته، پیرامون شکایت قالیباف گفته است:

"این رفتار از شوخی های دوران ما است که یک نامزد از نامزد دیگر به خاطر مسائل طرح شده در مناظره ها که مردم آن مباحث را شنیده و خود قضاوت کرده اند، شکایت می‌کند."

به گزارش جماران، او می‌افزاید: در انتخابات ۹۶ ایشان به اشکال مختلف مسائل شخصی یا موضوعاتی که در حوزه مستقیم مسئولیت بنده نبود را مورد سوال قرار داد. من ضمن پاسخ، به طرح چند پرسش پیرامون موضوعاتی که آن زمان و شاید هنوز در افکار عمومی مطرح بود مانند املاک نجومی، چگونگی واگذاری سهام شهرداری در بانک سرمایه و... پرداختم که ایشان به این سوالات پاسخی نداد. ظاهرا ایشان اهل پاسخ گویی نیست. در حالیکه مسئولان جمهوری اسلامی باید بدانند بدون استثنا باید به افکار عمومی پاسخ بدهند."[1]

*آقای جهانگیری گویا نه پاسخ قوه قضائیه مبنی بر کذب بودن تمام این اتهامات (املاک نجومی و غیره) را شنیده و نه تمایلی داشته به پاسخگویی قالیباف در قبال تک به تک این تهمت‌ها در مقاطع مختلف گوش فرا دهد.

ضمن اینکه در آن مناظره انتخاباتی کذا هم وقتی برای پاسخ دادن به این اتهامات نبود.

مع‌الوصف هم مردم و هم مخاطبان آقای جهانگیری منتظر خواهند بود تا نظر قوه قضائیه بعنوان داور اصلی، در قبال اتهامات جهانگیری را بشنوند.

فضای رسانه‌ای و سیاسی ما به شدت محتاج این است که هر شخصی مسئول اظهارات و حتی وعده‌هایش باشد و در قبال آنها تشویق یا مجازات یا استنطاق شود.

گفتنیست، مشاور سیاسی و رسانه رییس مجلس در واکنش به این اظهارات جهانگیری به ایسنا گفته است: ۸ سال آقای جهانگیری با مردم شوخی کرد، یکبار هم با صدور حکم دادگاه، ما با او شوخی می‌کنیم! +

***

می‌گویند کسی منتظر انتخابات نیست!

2 گام تا شورش مسلحانه؛ یک گام بر صندوق رأی و یک گام به سمت خیابان

دو گام "بانیان آشوب" تا آغاز شورش مسلحانه/ قوه قضائیه تکلیف این شوخی را مشخص می‌کند!

حسین نورانی‌نژاد، فعال اصلاح‌طلب و عضو کادر حزب اتحاد ملت اخیراً طی یادداشتی که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، نوشته است: در یکی از شدیدترین دوران نارضایتی مردم از شرایط عمومی کشور، کمتر کسی به فکر تغییر ریل حکومتداری و بهبود شرایط از مسیر انتخابات است...امروز در مواجهه با حاکمیت یکدست ناشی از دو انتخابات کم‌شور 1398 و 1400 کمتر کسی از رای ندادن خود پشیمان است و چه‌بسا برخی از مشارکت‌کنندگان در آن دو انتخابات احساس بیهودگی از آن تصمیم خود دارند. چه چیزی باعث این تغییر شرایط شده است؟

او در ادامه به زعم خود به طرح برخی مسائل و مشکلات و ادعاها به عنوان دلایل این بی‌انتظاری و سرخوردگی فرضی پرداخته و در خاتمه نیز می‌نویسد: تغییر این شرایط هم پکیجی برای تغییر همه این زمینه‌ها در ابعاد ساختاری و رویکردی و رفتاری را با هم می‌طلبد وگرنه بعید است رفتار سیاسی طیف ناراضی جامعه تا اطلاع ثانوی تغییر محسوسی کند، حتی اگر برخی نیروهای سیاسی منتقد یا اصلاح‌طلب برای این تغییرات مجاب شوند و برای آن تبلیغ کنند.[2]

*بدیهی‌ترین دلیل برای مطلوبیت انتخابات و لزوم منتظر بودن برای آنرا باید در کلام کسانی جست که معتقدند مشکلات زیادی در کشور وجود دارد. و چه دلیلی از این بهتر و واضح‌تر که برای تغییر ریل معقول اجرائیات کشور هیچ راهکار و چاره‌ای به جز انتخابات وجود ندارد.

اما اینکه چرا امثال آقای نورانی‌نژاد و سایر دوستان ایشان که در "ستاد تحریم انتخابات" حضور دارند؛ از این حقیقت بزرگ (راه حل بودن صندوق رأی) با مردم سخن نمی‌گویند را باید در سوء نیت‌های اثبات‌شده‌ی آنان جست.

سوء نیتی که می‌داند بر زمین گذاشتن صندوق رأی یعنی برداشتن اسلحه(!) و از آنجا که همین خواب را برای نظام اسلامی و امنیت مردم دیده است؛ پس چاره‌ای ندارد جز اینکه در مقابل آفتاب حقیقت بایستد تا تقلا کند کسی نور را نبیند.

جالب است که در اظهارات و اقاریر این قبیل افراد می‌بینیم که دائما اصرار دارند که دوران روحانی یا خاتمی خوب بوده اما هیچ تشویقی برای انتخابات بعنوان مسیری که می‌تواند مطلوب مطلق یا نسبی اینان در اجرا و سیاست را دوباره روی کار بیاورد، نمی‌بینیم!

نمی‌بینیم چون همانطور که اشاره شد پروژه اینان سالیانی است که به سمت "فتنه اقتصادی" و جنگ مسلحانه سوق پیدا کرده است و فتنه اقتصادی هم جز با ذبح صندوق رأی ممکن نیست.

دقت شود که بهانه اینان مبنی بر "نبود نامزد مطلوب ما در انتخابات" هم یک بهانه بی‌مبناست زیرا اولا اینان نزدیک به 40 سال با همین قوانین فعلی در انتخابات‌ها شرکت کرده اند و ثانیا آقای نورانی‌نژاد و سایر دوستان تحریمی‌اش در انتخابات 92 هم نامزد مطلوب نداشتند اما عقلانیت به خرج دادند و از "نامزد نزدیک" یعنی حسن روحانی حمایت کردند.

لذا سؤال اینجاست که چرا دیگر حاضر به این کار نیستند؟!

و البته پاسخ هم آنجاست که حاضر نیستند چون می‌خواهند تا عمرشان تمام نشده؛ بر باد رفتن نظام را از مسیر خشونت خیابانی و فتنه اقتصادی ببینند و همانطور که اشاره شد؛ این پروژه شوم از مسیر "تحریم انتخابات و ذبح صندوق رأی" بعنوان یگانه راه مردم برای تغییر معقول اوضاع محقق می‌شود.

مجددا تأکید می‌شود که شیوع مشکلات اتفاقا بهترین دلیل برای شرکت در انتخابات و مشارکت گسترده است تا فرایند حل مشکلات کشور با "رأی خوب" مردم؛ سرعت بیشتری پیدا کند.

اما آقای نورانی‌نژاد و دوستان تحریمی‌شان در ستاد اصلاحات این را نمی‌خواهند...

جالب است که ما پیش از این در یک تخاطب رسانه‌ای از نورانی‌نژادِ تحریمی که منکر تقلای اصلاح‌طلبان ستادی برای برداشتن اسلحه شده بود،‌ پرسیدیم که آیا در 2 راهی صندوق رأی و اصلاحات سخت و مسلحانه؛ راه سومی را هم می‌شناسد یا خیر؟ که البته آقای نورانی‌نژاد سکوت کرده و پاسخی نداشتند![3]

گفتنیست، ستاد اصلاحات تاکنون دو انتخابات 98 مجلس و 1400 ریاست‌جمهوری را رسما تحریم کرده است.

لکن حزب کارگزاران و چند حزب دیگر با این تصمیم غلط و غیر عقلانی همراهی نکرده و در انتخابات شرکت کرده‌اند.

اشاره خط پایانی یادداشت نورانی‌نژاد مبنی بر اینکه "حتی اگر برخی نیروهای سیاسی منتقد یا اصلاح‌طلب برای این تغییرات مجاب شوند" اشاره به همین کورسوهای عقلانیت در اردوگاه اصلاحات است که گویا از نظر نورانی‌نژاد و دوستانش، همین کورسوها هم باید ذبح شوند!

***

جریمه یک میلیارد و 680 میلیون تومانی یک آرایشگاه زنانه به دلیل گرانفروشی

دو گام "بانیان آشوب" تا آغاز شورش مسلحانه/ قوه قضائیه تکلیف این شوخی را مشخص می‌کند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفته است: یک واحد آرایشگاه زنانه در استان به دلیل گران فروشی خدمات، به پرداخت جریمه ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال محکوم شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا سالاری در این زمینه تصریح کرد: با گزارش بازرسان سازمان صمت در خصوص تخلف یک واحد صنفی آرایشگاه زنانه، پرونده این واحد صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به جریمه ۱۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی این آرایشگاه زنانه، افزود: میزان ۱۰ میلیون ریال جریمه هم به دلیل ارایه نکردن فاکتور برای این واحد صنفی در نظر گرفته شد.[4]

*بایستی اذعان کرد که بازار کالاها و خدمات در ایران هم‌اکنون به شدت تشنه همین قبیل رفتارهای نظارتی و تعزیراتی است زیرا گرانی فعلی حاکم شده بر این بازار یک گرانی بیقاعده است که راهکار برخورد با آن نظارتی است نه اقتصادی!

زیرا این گرانی بیقاعده از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند.

متأسفانه باید گفت که این قبیل برخوردهای عقلانی با معضل گرانی بیقاعده به شدت کم و ناچیز است و حتی شاهدیم که برخی مسئولان رده بالا اظهار می‌کنند که ما قائل به قیمت‌گذاری نیستیم![5] فلذاست که سطح تأثیرگذاری این قبیل برخوردها نیز عملا کم و ناچیز خواهد بود.

بازار دچار گرانی بیقاعده در تمام دنیا با برخورد مواجه می‌شود و بازاری که حاکم اصلی آن یعنی دولت از اعمال حاکمیت طفره برود؛ طمع و سودپرستی را جایگزین دولت خواهد کرد و در این فرایند عملا مردم هستند که قربانی گرانی خواهند شد.

دولت محترم طبق وعده‌هایش وظیفه دارد فکری به حال گرانی بیقاعده بکند و مردم را از گرانی اجاره، گرانی مواد غذایی، گرانی درمان و گرانی خودرو نجات دهد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1594769

2_ https://hammihanonline.ir/news/title-one/chra-ksy-mntzr-antkhabat-nyst

3_ mshrgh.ir/1397665

4_ https://irna.ir/xjMvtj

5_ mshrgh.ir/1491074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    32 8
    لعنت خدا و مهدی فاطمه بر خائنین کشور که چشم دیدن پیشرفت ایران قوی را ندارند
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      3 0
      این شوخی جالبی بود بازم از لطیفه ها برامون بوگو
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    32 5
    حامیان تحریم انتخابات همان حامیان گرانی هستند
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      9 2
      و کاسبان دوگانه برجام و تحریم هم هستند! لعنت اللّه علیهم اجمعین!!
  • محمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    22 12
    اصلاح طلب ها بی شرفت ترین موجودات روی کره زمین هستند.
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      7 2
      در بین جنّ و انس !!!!!!!
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      17 2
      یک بار برا همیشه باید کار این حزب یکسره کرد
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      17 1
      به لطف مماشات های مکرر قوه قضائیه و نهادهای امنیتی هر روز هم بیشرف تر از روز قبل می شوند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    4 2
    اصلاح طلبان منافقان جدید
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 12
    امپراطوری مهدوی ایران، لایق این است که بهترین مردان جهان برایش فدا شوند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    5 7
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند
  • علی افصحی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    12 0
    قرآن در سورهٔ یوسف آیهٔ صد و دو می فرماید « ذلک من انباء الغیب نوحیه الیک و ما کنت لدیهم اذ جمعوا امرهم و هم یمکرون این تحلیل از نوع خوانش غیب بوده که بر اساس وحی الهی نصیبت گشته در حالتی که شما نزدشان هنگام برنامه ریزی جمعی شوم برای آشوب و جنگ مسلحانه نبوده ای و آن ها داشتند فتنهٔ آشوبی و بلوای مسلحانه را ساز می کردند» خوانش حرکت های بعدی اصلاح طلبان فاسد وخشن امثال نورایی نژاد ناشناس در بین همهٔ مردم ! در اقدام به آشوب آن هم از نوع مسلحانه ، از جانب متفکران انقلابیون ولایی ، برای این عناصر ترسو توهم قدرت ایجاد کرده و این تخیل شیطانی را در اذهان زنگ زده و مرتجعشان بارور می سازد که نظام در برابرشان کم آورده و از این نظر نهی از حرکت مسلحانه می کند پس « دست به اقدام بزنیم و نظام رأی محور را به سمت آشوب مسلحانه سوق دهیم» این توهم را ضد انقلاب بارها و بارها، به ویژه اصلاحات آمریکایی در فتنه هشتاد و هشت و فتنه « زن زندگی هرزه گی» آزموده و نتایجش را نیز دیده که چگونه امثال نورایی نژاد اعدام ، فراری یا راهی زندان شده و آب از آب تکان نخورده و دوستان مشنگ بیرون مانده اشان نیز هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند. خوانش حرکت های بعدی فرا قانونی و بلکه ضد قانونی اصلاحات آمریکایی کودتاچی نه هراس از اقدام آن هاست بلکه برای « روز واقعه » است که نگویند « به ما گوش زد نشد»! چگونه است وقتی سازمان منافقین علیه شاه جلاد ضد مردمی سلاح برمی دارد و می خواهد امام خمینی را نیز همراه خود سازد امام خمینی به جای تجلیل از این عمل می فرماید « با این کار خودتان را به هلاکت می اندازید و کاری هم از پیش نمی برید» آن هم در مقابل نظام ستمشاهی غیر مردمی! اینک که یک نظام قویم شیعی با پشتوانه مردمی لایزال که همه برای شهادت در راه دفاع از نظام شیعی و ولایی لحظه شماری می کنند چند ثروت اندوز و قدرت طلب کودک منشی چون نورایی نژاد که مردم کف جامعه اصلا او را نمی شناسند تهدید به عمل مسلحانه می کنند! تهدیدی که بارها اتفاقا عمل شده و در همین اعدام سه جانی منافق که به امر اقدام مسلحانه کرده و به رغم خط ونشان کشیدن اصلاح طلبان فاسد اعدام شدند و همچنان « ضجه» از اردوگاه فاسد اصلاحات آمریکایی به گوش می رسد. حالا اگر این غلط را امثال نورایی نژاد بی هویت و به شدت فاسد انجام دهد ، آیا سرنوشتی جز تروریست ها پیدا خواهند کرد.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      1 1
      احسنت!
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 14
    بابا چند بار بگویم یک سیاستمدار خوب آنچه می خواهد انجام دهد را واضح اعلام نمی کند،باید در مقابله با طالبان کاری می کردید به غلط کردن بیفتدو حقابه را پیشکش کند.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      1 1
      خوب ریسی هم همین کار را کرد دیگه اخطاری داد بدون اینکه بگویید چکار خواهد کرد
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    غنی نژاد و دریاب . لال مونی نگیر . مردم کور و کر نیستن .
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    ظلمانی نژاد! سیاهی شب را نوید می دهد.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    حالا مثلا سال 88 که انتخابات حداکثری بود و نتیجه مطلوب اصلاحات از صندوق درنیومد، اونا گزینه صندوق رای رو قبول کردند؟! از نظر اصلاح طلبا بطور کلی حکومت فقط وقتی مشروع هست که اونا در راس امور باشن. انتخابات وقتی درست هست که اونا انتخاب بشن. خدا وقتی هست، که اونا خدا باشن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    حالا خوبه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 0
    چاره کار مشارکت در انتخاباته ولی مردم به چه امیدی مشارکت داشته باشند
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      ناامیدی حرف همیشگی...! بدیهی است که یک ملت باید برای زندگی خودش تقلا کند و نا امیدی در لحظه ای که توانایی برای حل مشکلات دارد چنانکه پیشرفتای دشمن کر کنی هم بدست آورده کاملا دشمنانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس