ایجاد شفافیت با راه‌اندازی سامانه ثبت اجاره‌ مسکن و کاهش هزینه برای مستاجران

در حالی که مردم درگیر گرانی بیقاعده هستند؛ عده‌ای از مسئولان برای مقابله با این گرانی به سراغ طرح‌هایی رفته‌اند که نتیجه آنها صرفا مجلس‌آرایی است نه درمان درد مردم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آشی که برای مردم و نظام پخته‌اند...

رقص بانیان آشوب در بزم سعید حجاریان

رقص بانیان آشوب در بزم سعید حجاریان/ تحقق یک میلیون و 400 هزار واحدی مسکن رئیسی از قرارداد تا ساخت

علی ربیعی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی طی یادداشتی پیرامون بازخوانی انتخابات دوم خرداد ۷۶، بر ضرورت بازخوانی علل رأی مردم در آن انتخابات و فهم آنچه همواره در لایه‌های پایین اجتماعی می‌گذرد، تأکید کرده است.

او سپس می‌نویسد: پس از گذشت دو سال از انتخابات دوم خرداد هیچ کس نخواست از «علل موجده» واقعه سراغی بگیرد و از این مهم‌تر، رفتار غیر قابل قبول پیش‌بینی بیست میلیون از مردم که می‌توانند نماینده قریب به هشتاد درصد از جمعیت باشند به بوته فراموشی سپرده شد. به راستی علل موجده در لایه‌های زیرین و ناپیدای جامعه امروز در کدام «علل جدید» تنیده‌اند؟ و سمت و سوی آتی آن کجاست؟ آنچه مسلم است رفتار مردم در دوم خرداد بر سبیل حدس و گمانه‌زنی‌های روز نبود این رفتار در ورای انگاره‌های این جناح و آن جناح، حرف‌ها، علت‌ها و حکایت‌ها در دل خود داشت. حکایتی که همچنان بدون روایتگری بی غرض در سکوت و ناآشکاری مانده است و عللی که همچنان مستور مانده‌اند. یک جامعه زنده و یک نظام هوشیار بر این رخداد و از این واقعه به سادگی نباید بگذرد و چه تلخ که این چنین نیست و تلخ‌تر اینکه، با تحلیل‌هایی جناحی و برخاسته از انگاشته‌های غیرعلمی، عمدتا در شناخت علت‌ها راه به بیراهه رفته است.

قسمت آخر نوشته ربیعی اما نشان می‌دهد که تمام این جملات مقدمه بوده است.

به گزارش ایلنا، او در بخش پایانی یادداشت خود اینگونه نتیجه‌گیری می‌کند:

"نسیان ذاتی انسان است. گاه نعمت است و گاه نقمت. روبه‌روی مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری به سمت محل کار حرکت می‌کردم، بی‌اختیار به یاد سوم خرداد ماه سال ۱۳۷۶، افتادم بهت و حیرت عمومی و قیافه‌های بسیاری را به یاد آوردم. به یاد آوردم که چگونه بعضی‌ها نمی توانستند «اتفاق» را باور کنند و با آن (تلخ) برخورد می‌کردند و روایت برادری پاسدار و محافظ را به یاد آوردم که در روز سوم خرداد در منزل آقای... وزیر سابق یک وزارتخانه مهم چگونه در درآغوش فـلان نماینده مجلس (زار زار) می‌گریستند بی اختیار آقای... رئیس سازمان... به یاد آوردم که چگونه تکیده و ناباورانه تلخندی به لب داشت. امروز با خود فکر می‌کردم «بهت‌ها» را نباید فراموش کرد. فراموشی بهت‌های کوچک می‌توانند زمینه‌ساز بهتی بزرگ باشد. بهتی که اگر دربگیرد دیگر جایی برای تحلیل‌های این و آن جناح باقی نخواهد گذاشت."[۱]

*با خوانش دقیق یادداشت ربیعی آشکار می‌شود که منظور او این است که یک رخداد دهشتناک و بنیادبرافکن در پیش است که از آنجا که بهت این و آن جناح را در پی خواهد داشت و جایی هم برای تحلیل این و آن باقی نمی‌گذارد پس چیزی نزدیک به مفهوم "براندازی" است.

در این باره لازم به اشاره است که آقای ربیعی و دوستانش سال‌هاست که در اشاره به این رخداد دائما "آدرس خیابان" را به مردم داده‌اند!

جالب است که مردم بدانند ربیعی حتی در مقطعی که سخنگوی دولت روحانی هم بود؛ پس از اغتشاشات آبان ۹۸ در یک یادداشت نوشت: "حکایت همچنان باقیست..."

در این باب بیان ۲ نکته ضروریست:

۱_ رخداد مورد اشاره ربیعی همان "فتنه اقتصادی" است که اصلاح‌طلبان ستادی قصد دارند به بهانه مشکلات اقتصادی؛ دست به ایجاد آن بزنند.

مشرق تاکنون نزدیک به یک هزار گزارش و مطلب درباره محتوای این فتنه، علل و عوامل آن و ایضا راه‌های پیشگیری از آن منتشر کرده است که جویندگان حقیقت می‌توانند از آنها استفاده کنند.

۲_ باید دانست که هیچ امر سیاسی در خلأ رخ نمی‌دهد. و از آنجا که فتنه اقتصادی هم طبعا در خلأ رخ نخواهد داد پس باید دانست که این فتنه بزرگ احتمالی، فرماندهانی دارد که مدت‌هاست مشغول طرح‌ریزی برای آن هستند.

ظلم است اگر به مردم نگوییم این فرماندهان و این "بانیان آشوب" همان‌ها هستند که در سال ۸۸ نیز آدرس خیابان را به مردم دادند و پس از آن نیز در قبال هر مشکلی؛ دائما انگشت اشاره خود را به سمت خیابان دراز می‌کنند!

جالب است بدانید که سعید حجاریان چند سال قبل در اشاره به تجمعات پیرامون درگذشت یک خواننده جوان صراحتا گفت که "همین مردم برای پاشایی به خیابان آمدند و حمایت کردند. باید برای دیگر خواسته‌ها هم فشار اجتماعی وارد کنند!"[۲]

و پس از او نیز شاهد بودیم که برخی چپ‌های ستادی همواره و تا امروز که صراحتا به رخدادی بهت‌آور و بنیادبرافکن در آینده اشاره می‌کنند؛ همواره از "آدرس خیابان" حرف زده‌اند!

در این زمینه اگر پای جهاد تبیین، برخورد امنیتی معقول، برخورد اطلاعاتی با ناکارآمدی و تنویر ذهن جامعه نسبت به ناامنی در کار نباشد؛ آن رخداد بهت‌آوری که ربیعی گفته رخ خواهد داد...

***

چرا مصوبات ضد گرانی اجرا نمی‌شوند؟

مردم درگیر گرانی، آقایان مشغول مجلس‌آرایی!

رقص بانیان آشوب در بزم سعید حجاریان/ تحقق یک میلیون و 400 هزار واحدی مسکن رئیسی از قرارداد تا ساخت

منصور آرامی، از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون عمران در بخشی از یک مصاحبه با شفقنا درباره مصوبه رئیس‌جمهور رئیسی برای افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بهای املاک، به مصوبه سال گذشته شورایعالی هماهنگی سران قوا در همین رابطه اشاره کرده و گفته است: همان زمان هم که سران قوا در این رابطه تصمیم گیری کردند بارها گفتیم که این امر امکان پذیر نیست. من افراد زیادی را می شناسم که تصمیم داشتند میزان اجاره بها را فقط ۱۰ درصد اضافه کنند و بعد از مصوبه سران قوا، آنها هم اجاره را به میزان ۲۵ درصد افزایش دادند.

او می‌افزاید: کارشناسان می‌گویند در حوزه مرغ و تخم مرغ هم نباید دستوری عمل کرد اما ما در حوزه مسکن هم این کار را کردیم که نتایج منفی به دنبال داشت. وقتی درصد بالایی را برای اجاره بها مشخص می‌کنیم طبیعی است که صاحب خانه ها به مصوبه ما عمل می‌کنند و مستأجران هم به دلیل نزدیکی خانه به محل کار و یا مدرسه فرزندانشان مجبور به تمدید هستند. بنابراین نیاز است هر چه سریع‌تر اقدام اساسی در این رابطه صورت بگیرد.

آرامی در ادامه به طرح اخیر مجلس برای ساماندهی اجاره نیز اشاره کرده و با بیان اینکه رویکرد آن حمایت از صاحبان املاک و تشویق آنها برای اجاره دادن خانه‌هاست، می‌گوید: دفاتر املاک باید تمام اقدامات خود را ثبت کنند و سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی به روز و شفاف شود. به نظر من هرچقدر شفاف‌سازی در این حوزه بیشتر شود یعنی تمام معاملات اجاره و خرید و فروش، با اعداد و ارقام ثبت سیستمی شود، می‌تواند به ساماندهی وضعیت مسکن کمک کند. وزارت راه و شهرسازی و حاکمیت هم باید اطلاع داشته باشند که چه میزان خانه داریم؛ چه میزان خرید و فروش صورت گرفته و قیمت اجاره و خرید و فروش چقدر است که همه اینها باید در سیستم ثبت شود و مطمئناً ثبت آمار و اطلاعات، باعث شفافیت این حوزه خواهد شد. همچنین باید مالکان را تشویق کنیم که در صورت اجاره دادن خانه‌هایشان از مالیات معاف شوند.[۳]

*درباره اظهارات آرامی چند نکته مهم وجود دارد.

در بحث مصوبه دولت آقای رئیسی و مصوبه پیشین شورایعالی هماهنگی سران قوا مبنی بر تعیین سقف برای اجاره‌بها در تهران و شهرستان‌ها، بیان این نکته ضروری است که آنچه که این ۲ مصوبه شبیه به هم را معطل گذشته؛ نبود عزم اجرایی است نه ضعف خود مصوبه!

کما اینکه می‌بینیم مثلا برای اجرای قانون "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" و یا اجرای وعده "ساخت ۱ میلیون مسکن در سال" هم عزم اجرایی وجود ندارد و این قوانین و وعده‌ها نیز روی زمین مانده‌اند.

پس آقای آرامی باید انتقاد خود را از سمت معقول ماجرا مطرح می‌کرد که نکرده است!

در بحث طرح برخی نمایندگان مجلس برای ساماندهی اجاره‌بها نیز پر واضح است که این طرح نیز بی‌فرجام خواهد بود و ما در وبلاگ مشرق پیش از این در همین باره تصریح کردیم و توضیح دادیم که بازار دچار گرانی بیقاعده هرگز با تشویق و مماشات اصلاح نخواهد شد.[۴]

به سخن دیگر اینکه گویی نه دولت و نه برخی نمایندگان مجلس عزمی برای مقابله با برخی "مرفهین بی‌درد" که بی‌هراس از برخورد قانونی؛ قیمت‌گذاری دلبخواه انجام می‌دهند، ندارند. و نتیجه هم می‌شود نبود اجرا از آن‌سو و نبود رفتار نتیجه‌بخش از این‌سو!

مثلا آقای آرامی در حالی با یک تفکر معصومانه(!) می‌گوید معاملات باید ثبت شوند و وزارت راه باید از همه چیز خبر داشته باشد که تجربه ۲ سال گذشته نشان می‌دهد نه وزارت راه علاقه‌ای به خبردار شدن دارد و نه عزمی جدی برای پیگیری معاملات وجود دارد.

آیا اکنون باید معیشت مردم که به شدت دچار گرانی است را به این "ساده‌اندیشی‌ها" گره بزنیم و در پی بیان حرف‌های بی‌ریشه اقتصادی مثل "لغو کامل نظارت بر بازار" که حتی در لیبرال‌ترین اقتصادها هم طرفداری ندارد؛ همچنان پی مجلس‌آرایی باشیم؟!

یا اینکه به‌عنوان یک نماینده متعهد به نظام و مردم به میدان بیاییم و با ۲ ابزار نطق و ایضا استیضاح و سؤال از دولت بخواهیم مصوباتی مثل "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" را دقیقا اجرا کند و پای کار اجرای مصوبه تعیین سقف برای اجاره‌بها بیاید؟!

ما قضاوت در این زمینه را دردمندانه به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

تحقق ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی مسکن رئیسی از قرارداد تا ساخت

رقص بانیان آشوب در بزم سعید حجاریان/ تحقق یک میلیون و 400 هزار واحدی مسکن رئیسی از قرارداد تا ساخت

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت رئیسی و سخنگوی اقتصادی دولت اخیراً در اظهاراتی درباره آخرین آمار ساخت مسکن و اینکه آیا تعارضی بین وعده دولت و دیدگاه کارشناسان برای ساخت ۱ میلیون مسکن وجود دارد یا خیر؟ گفته است:‌ دو گانگی بین هدف دولت و نظر کارشناسان در این زمینه وجود دارد. دولت وقتی کار خود را شروع کرد که شکاف زیادی در تقاضا و عرضه در مسکن وجود داشت، چون سال‌ها عرضه مناسبی انجام نشده بود. کارشناسان هم معتقد بودند باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود و تکلیف مجلس هم همین بود. دولت از همه ظرفیت‌ها و مسیرها برای ساخت مسکن استفاده می کند.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: زمین های دولتی در حال عرضه برای ساخت است و برای مالکان برای ساخت مسکن تامین مالی انجام می شود و طبق‌ آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن از مرحله پایان قرارداد تا مرحله ساخت در حال انجام است.[۵]

*وظیفه سخنگو و خاصّه سخنگوی یک دولت، اقناع و بیان استدلالی است.

به سخن دیگر اینکه انتظار بود آقای خاندوزی به مخاطبان خود و مردم توضیح بدهد که از این ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن که ادعا شده در طیفی از مرحله قرارداد تا ساخت قرار دارند؛ تاکنون دقیقا یا حدودا چند واحد مسکونی ساخته شده و دولت، ۲ سال دیگر و در پایان عمر خود حدودا چند واحد از مجموع ۴ میلیون مسکن موعود را به مردم تحویل خواهد داد؟!

***

۱_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۳۶۰۱۱۵

۲_ https://www.farsnews.ir/news/۱۳۹۳۱۲۱۱۰۰۱۶۵۲

۳_ https://fa.shafaqna.com/?p=۱۵۷۸۳۹۲

۴_ mshrgh.ir/۱۳۶۰۷۰۶

۵_ isna.ir/xdNVms

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    34 7
    دولت تو آمار مسکن مردم رو چیز دگه حساب کرده
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      17 12
      خوب حالا که برادر عباد و همپالگیهایش اعتقاد به خیابان و خشونت و آتش زدن دارند ، چطوره از محله های مرفهین بی درد شروع کنیم مثل آتش‌ زدن خانه که چه عرض کنم، کاخ های مرفهین ، ماشین های اشرافی ، مال ها،ویلاهای که با دزدی از بیت المال و رانت و ...در دوران رفسنجانی و خاتمی و روحانی بدست آورده اند باید آتش را به محله های دزدان و رانت خواران برد
    • ربیعاتی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      8 9
      خوب به یاد دارم خیلی در توهم بودند یکبار با شانس و ضد تبلیغاتی مثل بنویسید خاتمی بخوانید ناطق و البته خودکامگی دولت رفسنجانی 8 سال قبل از ان رای خوبی گرفته بودند فکر میکردند دنیا از حرکت ایستاده و تا ابد بر این اسب سفید رویایی سوارند نشانه های ناپایداری این وضعیت و البته دنیای فانی یکی یکی میرسید پیمانه عمر بعضیهاشان تمام میشد شورای شهر اول با جنگ و جدال نیمه کاره تمام شد نارضایتیها گسترش مییافت عبرت نگرفتند تا ناگهان آوار دکتر احمدینژاد را بر سر خود دیدند بر خلاف روال معمول همیشگی یک تبریک خشک و خالی نگفتند عقده روی عقده حسادت روی حسادت کینه روی کینه انباشتند چهار سال بعد اما خرداد 88 به امید بازستانی تاج و تخت بر باد رفته لشکری عظیم با چاشنی دروغ و فریب و تزویر تقلب آراستند کشتند و ویران کردند و باز نتیجه نگرفتند خیلیهاشان الان با سری افکنده در برزخ منتظر دادگاه محشر در تب و تاب و باقیمانده ها غافل و جاهل با وجود کهنسالی هنوز در رویای بدست اوردن مجدد جیفه متعفن دنبال فتنه و بلوا
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      21 7
      قیافه خاندوزی تورم زاست و وعده های پوچ میده! اونقدر میماند تا رئیسی رو هم نابود میکنه! بعدش هی بگید غربگدا! خخخخخ
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      11 1
      برادر آمار باد هوا و باد شکم ااست نمازت خراب نشه
    • سوخته IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 2
      نکند جریان بنفش منافق و جاسوسان روزگار ما خوب کار کردن که بند آمار دولت انقلابی میکنی
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    18 17
    خدا لعنت کنه هاش رفسنج رو که نیامرزه که اون باعث و بانی همه ی این بدبختی های مردم و مشکلات بوده .
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      11 3
      قیافه خاندوزی تورم زاست و وعده های پوچ میده! اونقدر میماند تا رئیسی رو هم نابود میکنه! بعدش هی بگید غربگدا! خخخخخ
    • مقدس IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      12 18
      امثال على ربيعى سياه مغز مفت خور چپاولگر و بقيه اين طيف ارازل و اوباش وطن فروش مثل حسن فريدون ، حجاريان و حسن لاكچرى باز و ... تفاله هاى به جا مانده از دوران غريق هستند كه مثل يك تكه آشغال بى ارزش توسط مردم به زباله دان تاريخ انداخته شدند ، يه مشت خائن بى سروپاى بى وجدان چپاولگر رانت خوار .
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      1 1
      با سلام برادر گرامی اولا ادب ایجاد می کند که پشت سر مرده . دست صحبت شود ثانیا تو کجا بودی که این مرحوم در قبل از انقلاب چه شکنجه هایی که نشده . حتما توصیه می کنم برو مطالعه کن بعد قضاوت کن ثالثا خود شما یکم مردانی نشون بده در زندگی شخصی خود ببین کجای پازل هستی. اگه شما هم جای ایشان بودی تا کجا میرفتی رابعا برادر رئیس که بنده هم به ایشان رای دادم ظاهرا فقط دارای بیان است نه عمل(قیمت ها ساعتی شده کجای دنیا اینجوریه) عالمی از دوستان میگفت در قم بخاطر اینکه نتوانسته داروی درمان برای بچه اش تهیه کنه بچه فوت شده و ایشان هم سکوت معناداری چرا چون ارز 4200 به ظاهر در همین دولت تبدیل به ارز 28000 و در عمل 42000 شده یک مقدار به خودت بیا و سعی کن درست قضاوت کنی.
  • رضا IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    16 5
    با احترام همتون یه .........
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 18
    این کامنت ها و حرف های مردم در دفاع از حزب مطبوعشان جز دعواهای سیاسی،مهم اینه که مردم هنوز مسئولین و نظام رو دوست دارند و از آنها دفاع میکنن،یه طرف خاتمی،روحانی خوبه یه طرف ریسی احمدی نژاد که جمعا همشون مسئولین ایرانی اند.
    • ارشک IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      5 1
      ده نفر پیدا کن که بگویند حسن روحانی خوبه یازده نفر هم برای خاتمی!
  • سید IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    15 18
    همه هنر و سیاست اصلاح طلبان تهوع آور که مثلاً نظریه پردازشان نوچه پوپر یعنی حجاریان است، مخالفت با ولایت فقیه و تضعیف جایگاه و قداست آن در نزد مردم است که اگر با دقت به این موضوع بنگریم متوجه می شویم که در حقیقت یادآور سیاست امویان ملعون در قبال اسلام اهل بیت رسول اللّه است!
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 2
      سواد ندارین شماها طرفدار حکومت. بهترین دوران بعد از انقلاب دوران خاتمی بود
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      دوره خاتمی شاید برای تو خیلی خوب بوده است‌ بهرحال به خبلی از رفقایش خوب رسیده است.
  • بنده خدا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    20 6
    باسلام وادب،من اگررسانه ای داشتم،درخفاأبه مسؤولبن مربوطه عرض میکردم که درآینده ای نزدیک درایران شاهد جنگهای خیابانی همچون صحنه های اوایل آن هرج ومرج وجنگ خیابانی درسوریه خواهیم بود،پس شمارابه خدا،حداقل به مسؤولین هشدارهای جدی بدهید،بگوییدکه بصورت بسیارنامحسوس،گسترده وعمقی درهرجایی رخنه وحضورزاشته باشند تاهم عوامل وهم سلاحهای ذخیره شده رادریابند،یااگرمیتوانیدهمین عرائض بنده رابرای مسؤولین ارسال نمایید.بنده قبل ازاغتشاشات اخیرهم برای نهادهای مهمی پیام هشدارارسال نموده بودم،امّااین باراگرخداوندتغییری درقضانفرمایدوازسوی مسؤولین اقدامات جدی نشود،کارخیلی سخت میشود وامیدبه عنایت الهی که این دوران به خیرشود.باتشکر
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      12 6
      باز گلی به جمال شما که باور دارید کشور در آستانه انفجار است!
  • ساس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    چو دانی و پرسی سوالت خطاست. راه حل. به شکل متقارن و متمرکز خدمات را در دایره ای چند طبقه و دور افتاده برپا کنید و زمینهای دور دایره را به بازار و کارگاه های سبک و کمی دورتر را به مسکنهای از پیش نقشه داده شده با معماری ایرانی و اسلیمی تخصیص دهید. خود مردم آبادش میکنند. تراموا و بوستان و دریاچه هم پیش بینی شود. دو ملیون کاگر افغان دارید ازشان بیشترین استفاده را ببرید.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    14 7
    آقای ربیعی شما هم چیزی نداشتی با زد بند سیاسی به اینجا رسیدی حالا مفسر شدی وضعیت موجود حاصل رانت خواری و ویژه خواری بی حد حصر شما و امثال شماست
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 6
    و امّا آنچه مشخص و محرز است و در تمامی اغتششاتی که تا کنون رخ داده ، خواب بودن مجموعۀ وزارت اطلاعات است و غفلت آشکار تر از اصل پیشگیری !!! کجایند سربازان فداکار امام زمان (عج ) در دهۀ شصت و هفتاد !!!!
  • م IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    11 7
    پایداری چی ها عامل گمراهی و نشر دهنده دروغ و تهمت
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      8 3
      احسن، این گروه منحرف، خوارج زمانند؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    16 1
    رای دوم خرداد به خاتمی .در جواب زیاده خواهی وتمامیت خواهی رفسنجانی بود .سیاستهای غلط باعث روی آوری به خاتمی شد وگرنه خاتمی چیز جدیدی نداشت جز سیاست تسلیم و مسامحه
  • FR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    14 4
    بهت اور ترین اتفاق در جمهوری اسلامی اینست که مدیران و مسولین میخوان براندازی کنند و مردم نمیگذارند !
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 0
      منم بااین نظرموافقم.مسئولین ازتمام جناح هادیگه توانی برای نگهداری نظام ندارندازبس رفسنجانی وروحانی تخریب کردن.مردم عاشقِ اسلام وائمه وخمینی کبیرورهبرمعظم،نمیذارن.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    10 0
    هر چه بیشتر نفت می فروشیم و پول آنرا هم می گیریم دلار گرانتر می شود. هر چه بیشتر مسکن ساخته می شود قیمت مسکن و اجاره بها افزایش می یاید. هر چه طبق ادعای دولتمردان تولید بالاتر می رود و تورم پایین تر می آید قیمتها گرانتر و کالاها کمیاب تر می شوند. کی قرار است که این وارونگی بین گفتار و واقعیت ها از بین برود.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 3
    به خدا اگر نظام و انقلابیون حقیقی که در در گرو این نظام و ۳۰۰ هزار شهیدی که برای اعتلای نام ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی ایران مظلومانه به شهادت رسیدند دست به یک اقدام عاجل برای پاکسازی کلی نظام نزنند همین جماعت خبیث نمک نشناسی که خون ملت رو ۳۲ سال در شیشه کردند و انگشت اتهام رو به سمت دیگری گرفتند بنیان نظام و کشور را متزلزل و نابود خواهد کرد. شما رو به روح امام و خون شهیدان حالا دیگه اینها رو از سیستم بیرون بریزید.اگر دلتون برای نظام و کشور و ملت می سوزه زودتر اقدام کنید.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 0
    کاش دولت تو آمار مسکن مسولان دخالت کنه ولای چند هکتاری در فرشته چند هتکاری مصادره در لواسان در ازگل وووو فقط،بلده در مسکن مردم وکارکنان ادرات دخالت کنه ولی آیا تا حالا ورود کرده نوه ونتیجه مسولان چه چیزای در ایران وخارج به نامشان هست
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    6 5
    مردم فراموش نمی کنند که بانیان وضعیت طی 40 سال گذشته همین سازندگی و اصلاحاتی و کلا لیبرالهای شکم سیر بوده و هستند.... مردم را فریب ندهید.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 4
    باز هم میگم لعنت بر مسئولین غربزده و مامور امریکا و اسراییل در ایران بدون شک 90درصد مشکلات ایران از اوناست که با ظاهری اسلامی ماموریت دارند ایران و اسلام را نابود کنند بخصوص لعنت به کسانیکه با خوراندن هرروزه غذاها وداروهای قدیمی و جدید اما کاهنده عمر بتدریج از عمر ملت شریف و عزیز ایران میکاهند متاسفانه دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی هم یا خوابند یا شریک جرم
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 4
    ما هرچی میگم اینترنت و فضای مجزی داره دین و ایمان و امنیت و فرهنگ و ... از بین میبره هیچ فایده ای نداره الان اخبار میگه دولت برنامه داره کل روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت مجهز کنه واقعا ما رو مسخره کردید خودتون اسلحه دشمن میدید دست مردم بعد جهاد تبیین میخواید ول معطلیم
  • علی افصحی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    7 2
    هرکس نداند ربیعی کارگزار روزنامهٔ« کار و کارگر » روزنامهٔ چپ نمای آن دوران ،خوب می داند که رای دوم خرداد یک کلاهبرداری اساسی بود و اصالت نداشت و به همین خاطر خیلی زود دست کلاهبرداران دوم خردادی رو شد. دوم خرداد آن طور که می نمود ( نه آن طور که بود ) می توانست که اشرافیت برآمده از جریان نفاق انقلاب اسلامی را برای همیشه دفن کند و حرکت اصیل انقلاب را به ریل خود برگرداند اما با همدستی موسوی خوئینی ها ، کروبی ، محتشمی ، هادی خامنه ای و...که همه متظاهر به نقد اشرافیت و انحصار خاندانی قدرت توسط هاشمی بودند حتی امثال عباس عبدی متظاهر به چپ که به خاطر نقد مواضع اقتصادی هاشمی به زندان رفته بود ، حرکت اصیل عدالت خواهی انقلابیون را به انحراف کشانده و آراء انقلابیون را به سبد رأی خاتمی سوق دادند. پس از چند صباحی و در معرفی هیأت دولت ،که خاتمی ، بدنهٔ دولتش را همان هایی قرار داد که کارگزار اشرافیت هاشمی بودند به ناگهان فریب و کلاهبرداری دوم خرداد روشن شد. اما دوم خرداد مشخصهٔ اصلی که داشت این بود که با هجوم به ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و میراث امام خمینی ، حرکت اقتصادی سرمایه داری هاشمیون را از جهت غرهنگی و ارزش های نظام پول محور تکمیل کرد با جایگزینی فرهنگ تساهل در برابر احکام اسلامی. پدیدهٔ شوم اختصاصی سازی مراکز تولیدی و اقتصادی پر درآمد با سوء استفاده از اجرای باندمحور اصل چهل و چهار ، سلبریتی فاسد، تنفس ضدانقلاب و...محصول همین دوران تهاجم فرهنگی بود و تدریجا حتی اصل انقلاب ، فرهنگ عاشورا ، جهاد و شهادت و حتی دفاع مقدس نیز در محافل اصلاح طلبی منافق به زیر تیغ ناجوانمردانه تحریف و تأویل شیطانی رفت. دوم خرداد ادامهٔ فرهنگی اشرافیت مشمئز کننده هاشمی و دارو دسته اش بود که پس از روشنگری های امام خامنه‌ای و عملکرد ضد انقلابی خاتمی و به ویژه دولت از دم فاسد روحانی جهانگیری دیگر کسی از جبههٔ انقلاب اسلامی نه یادی از دوم خرداد می کند و نه از دوران بنفش آخرین دولت برآمده از اصلاحات فاسد کرده و انقلابیون ولایی با انتخاب جناب رئیسی و مجلس انقلابی گام در جهت بازگشت ارزش های اصیل انقلاب اسلامی برداشته و نیز با روشنگری های پی در پی امام خامنه‌ای به بلوغی دست یافته اند که دیگر با کارنامه محور شدن انتخابات ، اصلاح طلب ناتویی بر آراء پاک مردم چمبره نزند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 1
      آره کسب هر روز از تورم ۹ درصدی و رشد اقتصادی ۶ درصدی آن زمان و تورم ۴۶ درصدی و رشد اقتصادی ۱ درصدی زمان شما انقلابیون صحبتی نمیکنه. شماها که اینقدر معصوم هستید شورای نگهبان رو دوبرابر کنید تا دیگه بهانه نداشته باشید جریان اصیل.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 2
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت انتخابات 88 را تایید کردند
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 2
    ۱-دولت نقشه راه را برای ساخت۱/۴میلیون مسکن ایجاد کرده وبخش خصوصی ومردم اقدام به ساخت کردنند-اطراف شهرها و سایتهای فروش خانه واپارتمان را نگاه می‌کنیم پر از آپارتمانهای(درحال ساخت-نیمه ساخت و تکمیل شده)هست-فقط مانده دولت(مثل کشورهای خارجی)۱۰درصد ازقیمت آپارتمان رااز آورده مردم بگیره و بقیه را بانک پرداخت کنه واقساطشو ازمرذم بگیره
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 1
    رسانه و شبکه های مجازی کاملا دست اوناست و جبهه خودی در زمینه رسانه بسیار ضعیف و فشل هست
  • حمیدرضا IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 3
    *** جناب آقای دکتر ربیعی محترم. ... سلام علیکم. __ ابتدا از آنچه در دل و عقل از شما دارم و شخصی ست و نظر بنده اتفاقات و ناراحتی های که بعد از بررسی قتل های زنجیره ای که جنابعالی مسول مستقیم تهیه گزارش بودید که شاید باعث تباهی حقوق افرادی شده باشد چیز دیگری ندارم و اگر در آن زمان حق و حقیقت را بیان داشته اید که دیگر حرفی نیست ..... شخصیت مدیریت و حقیقت مداری تان بخصوص در دولت 12 قابل اعتنا و اعتبار و خدا قوت بود .... با اجازه اصل مطلب جناب آقای دکتر ربیعی (( علی آقا )) ... انتخابات سال 1376 مبارک کشور و همه باشد آقای خاتمی تنفیذ رهبری داشته و این حجت و مانند مصداقی از عهد غدیر به فرمان خدایی پیامبر ص و در این زمان به معنای واقعیت ولایت مداری در این عصر است ... اما علی آقا بحث اینجاست آن موفقیت انتخابات سال 1392 تفکری دیگر را در منتخب مردم بوجود آورد و همه و بخصوص جنابعالی از همه بیش تر مستحضر هستید همین حق آبه افغانستان حاصل روند در پیش گرفته دولت آقای خاتمی در آن سال ها بود .... آرزوی موفقیت برای دیگر اندیشه ها و تداوم عالی برای مسولان دارم ... پیروز و موفق باشید .
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 2
    هیج مسکنی ساخته نشده‌اند توهم رییسیه
  • آرش IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    11 4
    سعید امامی مامور وزارت اطلاعات شهید راه حق، که اسرار زیادی از اصلاح طلبان خائن می‌دانست را به دروغ قاتل قتل های زنجیره ای گفتند. وتوسط امثال ربیعی و حجاریان و تاجزاده در زندان ناجوانمردانه به شهادت رسید و گفتند خودکشی کرده است!
    • US ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      15 5
      سعید امامی یک بیشرف تمام عیار مثل خودت بود تو هم به زودی به درک واصل میشی
  • غلامحسین آذری IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    متأسفانه حافظه تاریخی مردم نجیب ایران فراموش کار است؛ هر از چند گاهی لازم است یادآوری گذشته نچندان دور، این روزها شبکه مستند صدا و سیما، در حال پخش مستند جالبی با عنوان "این یک اعتراض نیست" میباشد،دوستان دیدن این مجموعه ذات برخی از مدعیان را عیان میکند.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 2
    ساعت میرسلیم 6 میلیارد تومن
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 0
      دروغگو خر است.
  • عمو IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    نمیخام تو ذوق کسی بزنم یا هر چی دیگه که به فکر هر کی بیاد ولی این طرحها و طرحهای مشابه دیگه و خیلی برنامه های دیگه از خیلی وقت پیش تو شهرداریها و جاهای دیگه موجود بوده حالا وقت انتخابات شد مال رئیسی . یه شاسی بلند هم بدید بهشون تو اون فیلم که شاکی بود می گفت:اگه اینطوری می های درونی خودم می روم معلوم میکنه رانندگی هم بلدن،ژیان ندیده شاسی بلند. یکم به فکر ما باشید مُردیم با این نسلهای تو گِل مونده و به مرداب و باتلاق رمونده ... خودشون خوب می دونن چه بلاهایی دارم سرشون درمیارم که این بلاها رو سر من و بیچاره های دیگه درآوردن . ? did you understand
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 0
    اینترنت برا زیر ۱۸ سال ممنوع کنید مخصوصا اگه نصب مشکلات جامعه حل نشد تف کنید تو صورت من بابا کار دخترا و زنا شده ۲۴ ساعته تو گوشی و فضای مجازی بودن
  • سید فروزان CH ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 1
    سخنان و مقالات این شخص (ربیعی) دقیقا مثل نوشتارهای منافقین در روزنامه هایشان در اوایل انقلاب است ، ‌متاسفانه جماعتی منافقین چهره عوض کرده و وارد دولت و دستگاههای اطلاعاتی مملکت شدند ،ربیعی یکی از آنها ،زیبا کلام و حجاریان و عبدی و تاجزاده همینطور
  • عبدالله IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    7 1
    طایفه فاسد و عقده ای موسوم به اصلاح طلب با توجه به سابقه ننگینی که دارند همیشه برای رسیدن به اهداف شومشان به دروغ گویی و فتنه متوسل میشوند. همان رسم و راهی که عمروعاص پیشه کرده بود.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 3
    قیافه این ربیعی خیلی چندش اوره
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    ////رقص بانیان آشوب در بزم سعید حجاریان//// زمانی سفره و معیشت مردم لنگ باشد فرضیه و اقدامات این مسولین از مردم بیخبر قابل تامل است معضل سفره و معیشت مردم حل شود دنیا و اخرت مردم تضمین میشود و هیچ بنی بشری هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    3 3
    زنده باد خاتمی.زنده باد اصلاحات
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    4 3
    هاشمی غده ای بود توسط خانواده اش بد خیم گردید.باید اموال نوچه هایش مصادره وخودشان هم زندان بروند ودارودسته روحانی خائن به ملت ایران هستند
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    قوه قضائیه چرا یقه دزد فرشهای کاخ سعد آبادرانمیگیردلعنت خداوند براین شاه دزدهای بیشرف دراین مملکت آفتابه دزد را مجازات میکنند ولی شاه دزد را نه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعا نان مفت توکیسه مردم است جناب نانوا که با قیمت پایین وباضرر باید نان بفروشد وسودش قبلا رفته توجیبمغازه اجارهای.ازوزن میزند.نان پرکنجدی میزند پنجبرابر ارد دریافت میکند بابت چنددآنه کنجد هزار میگیرد ..خداراشکر نان گران نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس