گرانفروشی مرغ در سایه بی توجهی مسئولان

میزان نظارت‌های دولتی و قضایی بر بازار و همچنین مجازات‌های تعیین شده برای گرانفروشان همچنان در حدی نیست که توانسته باشد جلوی پدیده "گرانی بیقاعده" و رنج مردم از این بابت را بگیرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بذرپاش و درآمد مالیاتی 2 میلیون خانه خالیِ بانک‌ها

جزیره گنج دولت رئیسی کجاست؟!

جزیره گنج دولت رئیسی کجاست؟!/ انتخابات غیر رقابتی؛ دروغی که "اصلاح‌طلبان تحریمی" می‌گویند

محمد منان‌رییسی، مدیر مرکز مطالعات معماری و شهرسازی اسلامی، اخیراً در سخنانی که سایت بولتن‌نیوز آنها را منتشر کرد، گفته است:

"میلیون‌ها خانه خالی در کشور وجود دارد که 2 میلیون واحد، متعلق به بانک‌هاست."

او همچنین تصریح می‌کند: هر وقت خواسته‌اند عرضه -مسکن- را زیادتر کنند، تراکم فروخته‌اند. رانتی که در اختیار سرمایه داران قرار می گیرد و نشانه آن، 2 میلیون خانه خالی است که در دست بانک‌هاست.

منان‌رئیسی در ادامه گفته است: مالیات از خانه‌های خالی و لوکس هم به درستی اجرا نمی‌شود در حالیکه در غرب، مالیات سنگینی بابت این املاک اخذ می‌شود.[1]

*صحبت‌های آقای منان‌رییسی قبل از هرچیز اثبات‌کننده یک مماشات خطرناک است.

مماشاتی که چند سال است با بهانه‌های مختلف عملا وارد اجرای قاطع و کارای طرح "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" نمی‌شود، نمایش‌هایی مثل "گشت تشخیص خانه‌های خالی" را به راه می‌اندازد و مثلا به دلیل همین مماشات بود که دولت هرگز نتوانست طرح "اخذ وام بدون ضامن از بانک‌ها" را علیرغم تبلیغات فراوان اجرا کند.

و البته در برایند تمام این رخدادها نیز جهش قیمتی مسکن و اجاره بها رخ می‌دهد، دولت از درآمدی سرشار و چندهزار میلیاردی از محل اخذ مالیات از خانه‌های خالی محروم می‌شود و در پرتو تمام این ناکارآمدی‌های نهادهای ذیربط دولتی؛ عملا مردم هستند که همچنان درگیر مشقت خانه‌های اجاره‌ای و هزینه‌های بالای مسکن هستند.

این در حالی است که برخی آگاهان اقتصادی معتقدند اجرا و پیگیری بسیاری از قوانین در حوزه مسکن به راحتی امکانپذیر است و اثرات آن نیز در کوتاه‌مدت قابل رؤیت خواهد بود.

درباره مماشات اشاره شده همچنین می‌توان به ماجرای اعطای وام‌های مختلف به کارمندان بانک‌ها از سوی خود بانک‌ها نیز اشاره کرد که تاکنون برخورد خاص و اقناعی با این مسئله صورت نگرفته است.

اینکه علت مماشات اشاره شده چیست را باید مردم قضاوت کنند...

***

انتخابات غیر رقابتی؛ دروغی که "اصلاح‌طلبان تحریمی" می‌گویند

جزیره گنج دولت رئیسی کجاست؟!/ انتخابات غیر رقابتی؛ دروغی که "اصلاح‌طلبان تحریمی" می‌گویند

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی اخیرا طی یادداشتی که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرده است، نوشت:

"اگر در انتخابات رقابت نباشد، مشکل مشروعیت برای نظام ایجاد می‌شود. در نظامی که انتخابات در آن برگزار می‌شود اگر آرا به هم نزدیک نباشد، روشن است که رقابت نیست و مشارکت و مشروعیتی هم در کار نخواهد بود."[2]

*باید متوجه این شبهه‌پراکنی بود که اساسا انتخابات یک مسئله رقابتی است و منظور مورد اراده آقایان از نبود رقابت در انتخابات یعنی نبود نامزدی که مطلوب اصلاح‌طلبان باشد!

دقت شود که انتخابات ولو در حالت نبود نامزدهای بی‌صلاحیت هم رقابتی خواهد بود زیرا وقتی دو یا چند نامزد انتخاباتی ولو با یک خاستگاه سیاسی یکسان در انتخابات شرکت می‌کنند به این معنی است که با یکدیگر رقابت و تفاوت دیدگاه دارند وگرنه بدیهیست که باید به نفع یکدیگر کنار بروند.

در این حالت البته عده‌ای ظن نمایشی بودن حضور را مطرح می‌کنند که باید پاسخ داد نمایش در عرصه رأی‌گیری و صندوق رأی عقلا باطل و ناممکن است زیرا مردم می‌توانند به هرکه بخواهند رأی بدهند و بسا نامزدی که بخاطر نمایش در صحنه مانده به جای نفر اصلی رئیس‌جمهور شود. و اسم این رخداد هم منطقا نمی‌تواند نمایش باشد. ضمن اینکه انتخابات دارای 2 رکن حاکمیت و مردم است. در صورت عزم رکن حاکمیت برای اقدام نمایش؛ منطقی نیست که بپذیریم مردم هم شریک این نمایش می‌شوند.

درباره رقابت همچنین باید به این نکته توجه داشت که یکی بودن خاستگاه‌های گفتمان سیاسی هرگز به معنی یکی بودن روش‌های اجرایی نیست زیرا در علم مدیریت کلان، هر مدیری روش اجرایی مختص به خود که منبعث از میزان علم و خصلت‌های فردی خود اوست را دارد و از آنجا که مسئله مردم و انتخابات نیز در وهله اول؛ گزینش روش اجرایی است؛ پس خواه ناخواه هر انتخاباتی متضمن است رقابت است و انتخابات بدون رقابت عقلا ممکن نیست.

ما در وبلاگ مشرق همچنین بارها و بارها ضمن توضیح توطئه اصلاح‌طلبان ستادی برای "تحریم انتخابات"؛‌ این مسئله را هم شرح کرده‌ایم که مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن مشروعیت و اعتبار نظام اسلامی از اجرای قانون و رعایت الزامات قانونی انتخابات منشأ می‌گیرد نه از میزان مشارکت.

ضمن اینکه مشارکت پایین نیز صرفا بیانگر پایین بودن سطح تحلیل سیاسی عده‌ای از افراد، انزوای نخبگان و شیطنت برخی رجال سیاسی است وگرنه جامعه‌ای که درگیر مشکلات باشد؛‌اتفاقا بایستی برای تغییر ریل در اجرائیات کشور و باز کردن زمینه‌های پیشرفت بیشتر؛ مشارکتش را در انتخابات افزایش دهد.

***

رضایت بازار و گرانفروش‌ها از قلّت نظارت و مجازات!

جزیره گنج دولت رئیسی کجاست؟!/ انتخابات غیر رقابتی؛ دروغی که "اصلاح‌طلبان تحریمی" می‌گویند

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه عرضه مرغ خارج از قیمت مصوب، تخلف است، گفت: با نظارتی که بر بازار مرغ -در این استان- صورت گرفته تاکنون ۱۱۹ پرونده تخلف به ارزش ریالی۳۵۴ میلیارد و ۸۲۹ میلیون تومان تشکیل شده که عمده تخلفات شامل گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت بوده است.

مرتضی شریفی در مصاحبه با ایرنا همچنین تصریح کرد: باتوجه به تولید مطلوب مرغ در استان و داشتن رتبه دوم کشوری امیدواریم مشکلی در خصوص عرضه مرغ نداشته باشیم ولی این نافی نظارت ویژه بر بازار مرغ و برخورد قاطع با متخلفان نخواهد بود و با مکاتباتی که با فرمانداران محترم صورت گرفته بر این موضوع تأکید شده است.[3]

*نبود نظارت دولت بر بازار موجب گرانی انواع و اقسام مایحتاج مردم در حیطه‌های مختلف شده است.

گرانی بیقاعده‌ای که از هیچ قاعده دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند و صرفا به دلیل نبود نظارت حادث شده است.

دقت شود که معضل "گرانی بیقاعده" از آنجا که سود هنگفتی را نصیب افراد طمّاع و سودپرستان می‌کند جز با دخالت محرز و قاطع حاکمیتی رفع نخواهد شد و از همین روست که می‌بینیم مجازات‌های ناچیز تعزیراتی هم نتوانسته آنچنان که باید این معضل را رفع کند.

این در حالی است که دولت بعنوان حاکم اصلی اجرائیات کشور وظیفه دارد بر بازار نظارت کند؛‌ البته قوه قضائیه نیز قانونا شأن مدعی‌العمومی دارد و باید در صورتی که احساس کند در یک زمینه عمومی؛ جرمی رخ داده و حقی از مردم تضییع شده است؛ به مسئله ورود کند.

و البته گرانی هم جزو همین جرائمی است که حق بزرگی را از تمام مردم تضییع کرده است.

به هر روی، میزان نظارت‌ها و مجازات‌ها در حدی نبوده که مردم را از معضل گرانی در مواد غذایی، مسکن، خودرو و... برهاند.

جالب است که مثلا می‌بینیم چند سالی است برخی ایرلاین‌ها دائما به واسطه گرانفروشی مؤاخذه و حتی جریمه می‌شوند اما این فرایند لاینقطع است و تمام نمی‌شود. و گاهی اخبار جدیدی از گرانفروشی‌های جدید برخی ایرلاین‌ها به گوش می‌رسد.

و این هم شاهدیست دیگر بر اینکه میزان نظارت‌ها و مجازات‌ها بازدارنده نیست.

در این زمینه نیاز مردم و نظام اسلامی به مسئولانی مصمم و جهادی است که بی‌هراس از مدح و ذم توییتر، اینستاگرام و کسانی که با بی‌عقلی تمام "نظارت بر بازار" را به سخره می‌گیرند؛ به صحنه بیایند و در مقابل گرانی بیقاعده از مردم و نظام اسلامی دفاع کنند.

***

1_ https://www.bultannews.com/003SJY

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-616492

3_ https://irna.ir/xjMF5P

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    25 11
    آیا اصلاح طلبان تهوع آور شایستگی، اهلیت و لیاقت به عهده گرفتن ارکان نظام حمهوری اسلامی ایران که حاصل خون شهداء و مجاهدت های خمینی کبیر است را دارند؟! و این همان چیزی است که در شورای نگهبان به آن صلاحیت افراد گفته می شود!!
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 3
      چهار شب قبل یکی از اعضای مسجد چند سبد زرد الوی باغ خودش را کیلویی 35 تومان جلوی مسجد به فروش گذاشت و مومنین خریدند لحظاتی بعد میوه فروشهای محل با بغض و عصبانیت یک ماشین پلیس هم دنبالشان راه انداخته بودند امدند برای دعوا و بازخواست جالبه حتی با خریداران هم سر جنگ داشتند انها همان میوه را کمتر از 60 تومان نمیفروشند اقای اژه ای اقای ریسی ایا کسییییییییییییی هست این مملکت بی صاحاب را سامان دهد ؟؟ البته کار سختیست چون متاسفانه مردم پای کار نیستند و چشم و گوش به بیگانه دارند و بعضا ذینفعند
    • حسین IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 11
      دوره بعد اجازه بدن خاتمی یا روحانی کاندید شوند ببین با چه اختلافی نسبت به سید محرومان رئیس جمهور میشوند...
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      8 4
      اصلاح طلبان در انتخابات مجلس سال 98 دوتا دوتا لیست دادند در انتخابات ریاست جمهوری تمام قد از همتی حمایت کردند و شکست خوردند حالا میگن انتخابات رقابتی نبود !
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      5 1
      اصلاح طلبی یعنی خروخ از خط رهبری .نوعی نسخه غربی است
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      9 5
      بالاترین رباومیانگین حقوقها اتفاقا متعلق به جریان افراطی وصل ودهان سران به اصطلاح مذهبی برایشان اب می افته است بایدهدف فقط ارتباط عاقلان هبادنیا وکوشش وجوابخواهی برای کارومسکن وازدواج که نخستین وظیفه حکومت های حتی جنگلی است باشه رویه وپیش بینی بجزحرف بیخود چیزی نیست بااین وضع درست وخواست دین هم نیست که پشت این رویه وچشم انداز دربیاییم
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 1
      مردمی که به مجید انصاری کمتر از ۸۰ هزار رای دادند قطعا به خاتمی و روحانی رای نمی‌دن. چون سید محرومان خائن و اشرافی نیست مردمیه
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 0
      من به شرطی در انتخابات آینده شرکت میکنم که آرای مجلس و مجمع تشخیص مصلحت شفاف شود در غیر این صورت رأی نخواهم داد
  • محمدایوب IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    13 4
    در سال قبل که مرغداری‌ها با افزایش تولید ومازاد نیاز بازار داشتند رسانه ملی در هر ساعت اخبار که پخش میکرد گزارشگر خود فرهاد آذری بقا را در میدان بهمن نشان میداد وگزارش لحظه ای قیمت مرغ واز مردم می خواست والتماس میکرد بیش از نیاز بخرند که مرغداری‌ها ضرر نکند اما حالا که مرغداری‌ها عرضه را کم کرده اند رسانه ملی خفه خون گرفته آذری بقا هم مرده شرف داشته باشید این مردم هستند که مانند عقب افتاده ها با آنها برخورد میکنید گوشت که نمیشود طرفش رفت مرغ و تخم مرغ هم این وضعش شما که بلد هستید یک عوضی دیگر را بگذارید تبلیغ گیاه خواری بکند در هر برنامه تلویزیون مانند آگهی های بازرگانی هم ساعت برنامه پر میشود هم مردم بی پول گیاه خوار میشوند حالا انروز مردم را وادار به خرید می‌کردید امروز دولت با واردات تو دهن مرغداران بی شرف بزند تاکی مردمی که طرفدار نظام هستند واز قشر متوسط به پایین زیر فشار زندگی کمرشان بشکند فقط به جرم اسلام خواهی وطرفداری نظام
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      6 5
      از یکطرف هر چی مرغه داره صادر میشه عراق و افغانستان از طرف دیگه جلوی واردات رو هم گرفتن . خوب معلومه وضع بازار داخل و سفره ها میشه این افتضاحی که راه افتاده
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 9
      حرف مفت کنتور نداره، منافق هر موقع اتفاقی میوفته فوری میپری چه صادر کردند عراق و افغانستان!!!!
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 0
      عزیز من مرغدار نمیتونه عرضع را کم کنه چون به محض اینکه دوره پرورش از 60 روز بگذره دیگه اصلاً توجیه و صرفه برای نگهداری وجود نداره چون مرغدارها نمیتونن انابر کنند مرغ را و بلافاصله باید آن را برای کشتار در اختیار کشتارگاه بگذارند. مرغدار فقط میتونه تولید نکنه که اونهم برای تولید نکردن مرض نداره که مرغداری شو خالی بگذاره فقط در یک صورت تصمیم میگیره که تولید نکنه و اونهم در صورتی است که برای مرغدار صرفه نداشته باشه یعنی قیمتی که ازش میخرن با قیمتی که هزینه کرده همخوانی نداشته باشه
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    10 11
    عوامفریبی جزیره گنج رئیسیه
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      6 3
      محبوبیت مردمی گنج رئیسی است.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      6 1
      گنج تو هم قرقره فضولات خارجی هست، نوش جونت
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 1
    ایران مرکز ترانزیت جهان علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند. اقتصاد _ گردشگری _ ترانزیت کالا_ امنیت_ جلوگیری از خام فروشی
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 0
    ایران مرکز ترانزیت جهان علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند. اقتصاد _ گردشگری _ ترانزیت کالا_ امنیت
  • محمدی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    7 3
    اونجا که ، یک اصولگرای میانه رو، به عنوان رکورددار ریاست مجلس در تاریخ جمهوری اسلامی هم رد صلاحیت میشه! اصلاح طلبان که جای خود دارند.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      6 3
      اصلاح طلبان بی کفایت قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و غیره را 10 برابر کردند و مردمو بیچاره کردند همان بهتر که رد صلاحیت شدند.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 0
      اصلاح طلبان بد بودن قیمت ارز رو ده برابر کردن شما به دولت خوبتون بگید قیمت ارز رو بکنه همون ۲۴ تومن که تحویل گرفت عیب شما اینه که دروغ میگید بی کنتور
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    10 2
    مرغ و تخم مرغ از خودمونه دلیل نداره گرونیش اگه من رییس جمهور میشدم دلار رو میکردم ٥ هزار این شعار دور قبل بود این دور شعار چیه
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    12 6
    واقعیت این است که دولت رئیسی نه نقشه راه برای،تغییر ریل لیبرالی در اقتصاد وسیاست وفرهنگ دارد ونه اراده تغییر فرهنگی!اون از وزیر بی خاصیت ارشادش! اون از ضرغامی! اون از مدیران فسیل شده روحانی که نگه داشته!
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 2
    جمع کنید بحثهای مزخرف سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و... رییسی در برخورد با بانکها چه میکنی؟؟؟؟؟؟ هنوز در خواب به سر میبری؟؟؟؟
  • . IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 1
    دستاورد های رئیسی داستان لباس جدید پادشاه
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 2
    واقعیت اینه اصلاح طلبان مجموعه ای رانت خوار و طرفدار سرمایه داری اصولگرایان اقلیتی بیسواد و منتظر فرصت برای پرکردن جیب مردم هم دو گروه هستند اول اقلیت مواجب بگیری که از شب تا صبح در سایت هایی همچون مشرق مجیز دولت را می گویند دوم اکثریت مخالف که یا بفکر مهاجرت هستند یا چاره ای جز افسرده شدن و ماندن ندارند...
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    زاکانی: در دولت سیزدهم، قیمت مسکن در پایتخت ۷۰ درصد افزایش یافته / اجاره‌نشینی در تهران ۴۸ درصد و در کرج ۴۱ درصد است / با حداقل دستمزد، اجاره یک مسکن مناسب تبدیل به آرزو شده و نظر من شهروند اینه که این حرفها چه ربطی به شهردار داره.اگه میتونی کاری بکن چرا شاکی هستی.زاکانی در آرزوی رئیس جمهور شدنه و گهگاهی به دولت میتازه.اگه کار بلدی رسوایی های مالی و اختلاس شهرداری و شورای شهر رو درست کن
    • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 0
      برادرمن ، آقای زاکانی بعنوان یه مسئول رده بالای کشور ، واقعیت صحیح از وضعیت زندگی کارگران کشور گفته ، مشکلات موجود رو بدون دروغگویی و آمارسازی بیان کرده ، مگه دروغ میگه ؟حرفش کاملا درست میباشد، شما چرا سعی میکنید کارنامه مردود رییسی رو سفید نشان دهید.!!!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 1
    2500 خونه خالی است ۲ میلیون واسه بانک و مسئولین است
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 3
    دوستان مشرق شمارو آگاه کرد که مشارکت پائین دلیل برمشکل دار بودن نظام سیاسی نیست عجب
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 1
    اشکال نداره اصلاح طلبان نباشن ولی افراد جدیدی غیر اصولگرا هم تائید بشن در اصولگرا هم افرادی با ادبیات سخیف و دوزار سواد رد بشن همینکه به خدا اعتقاد دارن و مسلمان باشن و کارنامه علمی قوی داشته باشن
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 3
    رقابت بین چارتا گروهک انحصار طلب که ائتلاف 3 کاندیدشون روی هم حتی یکچهارم حسن روحانی هم رای نیاورد و نتیجش شده مجلس 12 درصدی وشورای 8 درصدی و دولت 21 درصدی دیگه رقابت نیست یک مهندسی مفتضحه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 5
    انتخابات غیر رقابتی است.در واقع انتصابات است
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 6
    زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 1
      هههههه خیلی وقته مرده، زور زیادی نزن.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 4
    انتخابات‌ترکیه‌درست‌بود‌رقابت‌ریسی‌با‌ابراهیم‌‌ریسی‌در‌ایران‌فرمایشی‌وکلی‌خرج‌برای‌هیچ
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    رحیمی‌ جهان‌آبادی، نماینده مجلس: با دست خودمان طیف‌هایی که ۷۰، ۸۰ درصد مردم را پای صندوق رأی آورده و آرای ۲۰ میلیونی می‌آوردند، همه را حذف کردیم / حالا چه کسانی به عنوان دایره خودی مانده‌اند؟ کسانی که با ۱۰ و ۱۵ درصد آرا به مجلس می‌آیند / قبل از تنش‌زدایی با هر کشوری، باید با ملت خودمان آشتی کنیم / طرح آشتی ملی یعنی آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقدیتی؛ یعنی بازگرداندن تمام نیروهای سیاسی به گردونه انتخابات واما نظر من شهر وند.آقای نماینده اخیرا رهبری فرمودن امید رو به مردم تزریق کنید و نه ناامیدی.شما گوش ندادی.روزنامه مردم سالاری هم ناامیدی سمپاشی میکنه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 1
    شخص بنده توبه کردم که در هیچ انتخابی شرکت کنم.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    ۸ سال تفکرنمیتوانیم کاریکنیم مگر با فروش همه چیز کشور به امریکا روی کار بودپس الان ۸ سال ساکت شوید ودهان ببندید بگذارید دیگران کار کنند تشکیلات اصلاح طلب نما ها را باید همان زمان خیانت وقانون شکنی سال۸۸ کامل جمع میکردند تا آلان باز هم هوس فتنه و ورود به مجلس به سرشان نمیزد متاسفانه قاطعیت وهوشباری لازم در رابطه با اینها در فوه قضایی دیده نشده ونمیشود
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 8
    وقتی مقام معظم رهبری سخنرانی میکنن اصلاح طلبان واسه چی میان؟ اینها که هیچکدوم رهبری رو قبول ندارن.فیلم بازی میکنن
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 6
      اصلاح طلبان مهره های سوخته هستن
  • جلال میاندواب IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 1
    با این وضعیت گرانی وبیکاری ومالیات نه نماینده ارزش را دادن داره نه ریاست جمهوری ملت توفشارند
  • سعید IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 3
    سعی صفا و مروه عادت عوام است به این دلیل که هنوز نمی‌دانند برای هر جهش اقتصادی ابتدا بایستی زیر ساخت ایجاد نمود. البته که آنان بیشتر تمایل به شنیدن وعده های صد روزه دارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس