حسین جلالی

چرا دیگر مثل زمان جنگ در ۱۰۰ روز ۱۰۰ کیلومتر خط آهن نمی‌سازیم و چرا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک شهر برای سیراب شدن، فقط معطل ۱۶ کیلومتر لوله گذاری هستند؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

روایت قالیباف از مشکل ۵۰ ساله‌ای که ۳ ساله حل می‌شود

روایت قالیباف از مشکل ۵۰ ساله‌ای که ۳ ساله حل می‌شود/ پیری آیت‌الله جنتی خوب است یا بد؟!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جلسه شورای اداری شهرستان رودبار گفته است: مدیریت زباله سواحل گیلان از جمله مواردی است که با وجود اینکه قابل حل است اما حدود ۵۰ سال است ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، او تصریح کرد: همه ابعاد این مسأله را می‌شناسم. این موضوعی است که در بدترین شرایط و بدون هزینه ظرف مدت ۳ سال قابل حل است اما ۵۰ سال روی زمین مانده. موضوعات این چنینی با همت مسئولان و مردم برطرف می‌شود.[۱]

*موارد دیگری هم از این دست مشکلات بر زمین مانده وجود دارد. از جمله بازسازی کامل آبادان و خرمشهر، بهینه سازی خودروهای تولید داخل، نظارت دولت بر قیمتها برای کاهش گرانی، اجرای مصوبات بر زمین مانده ای مثل تعیین سقف برای اجاره بها و...

لکن برای رفع این مشکلات به "رأی خوب" مردم نیاز است.

به این معنی که مردم در موسم انتخابات؛ به تفکر کارآمد، صاحب کارنامه و جهادی رأی بدهند و این رأی خوب موجب حل مشکلات و بیشتر شدن سرعت پیشرفت کشور شود.

***

۵۰۰ هزار نفر معطل ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری!

چرا دیگر مثل زمان جنگ در ۱۰۰ روز ۱۰۰ کیلومتر خط آهن نمی‌سازیم؟!

روایت قالیباف از مشکل ۵۰ ساله‌ای که ۳ ساله حل می‌شود/ پیری آیت‌الله جنتی خوب است یا بد؟!

حجت الاسلام حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با ایلنا در اشاره به مشکلات آبی استان کرمان با بیان اینکه شهرهای رفسنجان، انار، زرند، سیرجان و شهربابک -در این استان- با تنش آبی شدید مواجه‌اند، گفت: برای حل معضل کم آبی در استان پیش بینی شده بود که از خلیج فارس انتقال آب داشته باشیم. اکنون آب از گل گهر و مس رفسنجان عبور کرده و به چادرملوی یزد رسیده، با توجه به سرمایه گذاری معادن گل گهر، مشکل سیرجان تا حدی حل شده و تنش آبی برطرف شده است. شهر کرمان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۱۵ کیلومتر لوله گذاری و به آب خلیج فارس متصل شود. این میزان اعتبار( ۱۰۰۰ میلیارد تومان) را باید معادن مس و گل گهر تامین کنند که متاسفانه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

او تصریح کرد: اگر به تعهدات عمل می‌شد تنها ۵۰ کیلومتر از لوله گذاری کرمان باقی مانده بود و مشکل این شهر حل می‌شد، رفسنجان هم فقط ۱۶ کیلومتر با مخزن آب فاصله دارد (با توجه به اینکه آب به مجتمع مس رسیده) و همه چیز فراهم است. تنها باید سفارش لوله داده می شد تا به شبکه خلیج فارس متصل شود و ۵۰۰ هزار نفر در ابتدای تابستان از تنش آبی نجات پیدا کنند اما ۱۶ کلیومتر معلق مانده است!

جلالی با بیان اینکه دغدغه‌ای برای اجرای پروژه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: این ۱۶ کیلومتر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای تامین لوله نیاز دارد و فقط باید لوله و تجهیزات برسد تا بتوان به سرعت اوضاع را بهبود بخشید.[۲]

*ضعف اجرایی در این صحبت های حجت الاسلام جلالی نیز مشهود است.

ضعفی که البته باید با همت مسئولان و هوشیاری سیاسی مردم جبران شود و کارآمدانی در عرصه اجرائیات قرار گیرند که اقلا بتوانند ۱۶ کیلومتر لوله گذاری را انجام بدهند!

این در حالی است که مردم باید بدانند تفکر جهادی و بسیجی در دوران دفاع مقدس تنها در مدت ۱۰۰ روز اقدام به ساخت ۱۰۰ کیلومتر خط راه آهن بین شهرهای خرمشهر و اهواز کرد.[۳]

اما اینکه چرا این افتخارات امروز تکرار نمی شوند و مثلا چرا مردم یک شهرستان، تنها معطل ۱۶ کیلومتر لوله گذاری هستند تا سیراب شوند را بایستی در ضعف مجریان امر جستجو کرد.

***

عباس عبدی همچنان به دنبال نظرسازی

پیری آیت‌الله جنتی خوب است یا بد؟!

روایت قالیباف از مشکل ۵۰ ساله‌ای که ۳ ساله حل می‌شود/ پیری آیت‌الله جنتی خوب است یا بد؟!

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب و از تئوریسین های این جریان اخیراً عکسی را از حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد امام راحل در توییتر خود منتشر کرد که در آن چند نفر مشغول کمک به آیت ا... جنتی، رئیس مجلس خبرگان برای راه رفتن هستند.

عبدی همچنین با انتشار این عکس نوشته است: "تصویر واقعی از ساختار قدرت در ایران امروز"!

*ما در وبلاگ مشرق بارها و بارها این گزاره را هشدار داده و تکرار کرده ایم که از آسیب های مبتلی‌به جامعه ما مسئله "عوامزدگی خواص" است.

اینکه یک رجل سیاسی همنوا با آدم های جاهل و بی مطالعه اقدام به ریشخند یک عکس کند و شرایط فیزیکی یک مسئول رده بالای کشور را با شرایط حکومت منطبق کند حقیقا جای تأسف و تأمل دارد.

بماند که اتفاقا ساختار حکومت و قدرت در ایران اسلامی بر خلاف ادعای عبدی بسیار قوی است و از باب مقایسه باید اذعان کرد حکومتی که طی ۴۴ سال با انواع و اقسام توطئه های دوستان آقای عبدی (اعم از فتنه گری، جاسوس بازی، پیاده نظام شدن برای دشمن خارجی و حتی نظرسازی به اسم نظرسنجی) زمین نخورده، برقرار مانده و پیشرفت هم کرده است؛ پس حکما یک حکومت فرتوت نیست و بلکه بسیار هم جوان و قوی و پویاست.

از طرفی باید از عبدی پرسید چطور حاضر شده این ننگ تاریخی را به جان بخرد که به یک "قدرت هژمون" که در مقابل تحریم ها برقرار مانده و حتی از متحدانش نیز حمایت اقتصادی و نظامی و سیاسی دارد؛ کنایه پیری و فرتوتی بدهد؟!

جدای از این بایستی برای جوانان عزیز هم این توضیح تبیینی را ارائه کرد که پیر بودن برای سمت هایی که مثل سمت ریاست جمهوری کار اجرایی خاصی ندارند؛ یک عیب نیست و بسا یک حسن نیز باشد.

چه اینکه در سمت های سیاسی و حکومتی -و نه اجرایی- یک نظام سیاسی؛ معمّر بودن یک مسئول به معنی باتجربگی، صلابت فکری و سلامت سیاسی نیز هست و تجربه دیگر ملل هم نشان می دهد که همانطور که برای پست های اجرایی و جهادی به نیروی جوانی احتیاج است؛ برای سمت های سیاسی و حکومتی؛ معمّر بودن و پیرانه سری نه تنها یک ضعف نیست بلکه همانطور که اشاره کردیم بسا یک امتیاز نیز هست.

***

1_isna.ir/xdNZ3r

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1363292

3_https://fa.ncc.gov.ir/fa/news/1643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 113
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    49 14
    شما سابقه خودتون رو در عمل به وعده ها همچین خیلییییی خوب قبلا نشان دادید! حنای بی رنگ .....
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      27 33
      امان از عباس عِبری که هنوز خودش را جوان می بیند!!!!!!!!!!
    • حمیدرضا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      17 50
      *** یقینا سن سپری شده آقای جنتی تصدیق عمر با عزت است .... شاید بتوان گفت در موضوعات مرتبط به شورا نگهبان در دهه 90 اوج و قله های قوانین را بدرستی ایشان عملی نمود ... حضور ایشان در مراسم 14 خرداد غیرت و انگیزه ایشان بود .
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      4 2
      بایدن فرتوت و متوهم ابله است و جانی.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    24 12
    مسئولان از الگوهای امریکایی دست بردارند برای نمونه شما ۴۵سال پیش در فرانسه با قطارهای پرسرعت همه جای گشور به راحتی و ایمتی و ارزان مسافرت می کردی اما در ایران هنوز مسئولان همچنان در تکاپوی نهضت اتوبان سازی و خودروهای شخصی و مصرف بالای سوخت هستند
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      9 16
      داداش فرانسه بره به وضعیت متروهاش برسه، قطارهای پر سرعت پیشکش
    • حمید IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      13 1
      من به صحبت آقای عبدی کاری ندارم، ولی با توجه به اینکه در ۵۰ سال گذشته تغییرات علم و تکنولوژی و.. بیش از حد تصور بوده ، تا تغییرات اساسی در شایسته سالاری و رده های مدیربت کشور صورت نگیرد، پیشرفت نخواهیم کرد، تجربه سالهای دور بهیچوجه بدرد امروز نمیخورد، چرا اینقدر اصرار دارند، با وجود اینهمه جوانهای تحصیل کرده بالا بیکار یک عده ای بابا بزرگ سالها پس از بازنشستگی سرکار باشند. چرا من با تحصیلات دانشگاهی بالا و دو زبا خارجی و تجربه علمی بروز در ۵۰ سالگی بازنشست بشوم و اونها خیر در صورت بازنشستگی همه مسئولین در سن قانونی تعریف شده، مشکل بیکاری مملکت حل شده و تحول و پیشرفت اتفاق خواهد افتاد.
  • احمدی IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    23 3
    سهامداران احمق و ساده که گول بورس می خورند تا هزینه تامین آب ملت از جیب آنها پرداخت شود
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      4 7
      لابد باهوش تویی که همش از طریق نوسان گیری بخواهید پول رو پول بگذاری
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      فقط دلار و طلا بخرین.یه ماه نزولیه بقیش صعودیه
  • دهقان IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    16 0
    خوب معلوم هست هنوز خیلی جا ا داره که بودجه تامین بشه و مثل برف رضا خانی تا برسه به پروژه روی زمین آب بره چون همه شدند اختلاص گر چرا خودتون میپیچو.نید به کوچه علی گدا متوسل میشوید
  • ح IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    11 20
    احتمالا خود اقای عبدی قصد بازنشستگی یا پیری را ندارند ! فسیل سیاست شکست خورده !!
  • دایناسور IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    25 5
    البته که پیری امتیاز است و جوانان البته بجز آقازاده ها و دامادهای مکرم باید بروند غاز بچرانند.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      8 6
      پیری خوبه اگه آدم بفهمه که دنیا محل گذره و اشتباهاشو جبران کنه
    • کربلایی از یخچال قاضی قم IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      2 0
      پس حاجی از جوبشور، بفهم که دنیا محل گذره
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    4 13
    اونی که لایق مسخره شدنه خود عبدی وطن فروش وخائنه پیری به سراغ همه میاد خوداین بیشرفم خیلی وقتقه پیری به سراغش اومده ولی گویا اززورخریت هنوزمتوجه نشده مهم اینه که انسان تااخر انقلابی ومرد باقی بمونه نه اینکه مثل جناب عبدی پادوی دشمنا بشه
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 11
    عباس افندی گاو نیست که نفهمه چی میگه. اون یه تفاله درجه 3 اسرائیله که داره به وظیفه ش عمل میکنه. از حرف های اینا نه بویی از ایرانی بودن استشمام میشه و نه مسلمونی. چرا؟ چون اینا نه ایرانی هستن نه مسلمون.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    15 2
    جناب قالیباف یعنی اگر مردم مثلا نود درصد در انتخابات شرکت کردن مشکل کار جهادی حل میشه ؟شما که خودتون انتخاب شدین وهمفکرانتون تو مجلس ودولت هستین چرا کارها بر زمین مونده ؟مشکل نبود مدیر دلسوز وکاربلد هست .مدیران کشور رانتی وعموما بیسواد اما با مدارک بالای دانشگاهی هستن .اگر این سالها این همه نخبه دانشگاهی که جذب آمریکا وکانادا میشن رو جذب وزمینه کار براشون فراهم می کردیم امروز اوضاعمون این نبود .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 18
    کسانی که آیت الله جنتی حفظه الله را نمیشناسند چرت و پرت می بافند او یک نعلبکی غذا می خورد و ۱۲ ساعت کار می کند اما این مدعیان شکم صاحب مرده شونو پر جوجه کباب و کباب برگ می کنند یک دوغ و دبستر هم می زنند و یکساعت هم درست کار ننیکنندعقل و هوش و درایت و صداقت و قاطعیت و ایمان و تقوا و توکل و عشق او به ولایت و مردم سرشار و قوی است شاید هنوز یه سرو گردن از همکاران بالاتر است
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      2 15
      بنده در خدمت این مجاهد نستوه بودم در ساده زیستی و پارسایی و هوش و ایمان و اخلاص و ایثار و جود و تقوا بی نظیر است در عشق به ولایت و تولی و تبری لنگه ندارد در فقه سیاسی و تسلط به قانون اساسی و دقت زبانزد است اما در احترام به نظر همکاران حتی پژوهشگران جوان کسی به حلم و بزرگواری او ندیده ام گواهی میدهم که اوشایسته مقام است و قدر نشناسی کار افراد کم عمق است
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    تمام عقب ماندگی ها مربوط به تنبلی مسئولین هست
  • عبدالله IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 3
    عبدی و امثال ایشون همه چیز رو میفمند و لکن با توجه به بن بست خوردن سیاسی اونها و عدم تحویلشان در جامعه فقط دنبال عقده گشایی هستند.و لذا حرف مفت می زنند.که مثلا ماهم هستیم.
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 1
    خداییاغالب مطالب نوشته این سایت و طرفداران تون پر از اهانت و تحقیر و عصبانیت است- این گونه اهانت ها ناشی از ناتوانی در پاسخ گویی است. البانی نشین باشد اینجا نمیاد محترمانه حرف بزند ولو مخالف - کم برای این نظام دشمن بتراشید
  • رضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    11 1
    آقای قالیباف جدیدا خیلی بیشتر از کوپنش حرف میزنه. باید باید رو ما مردم هم میتونیم بزنیم. به خودت زحمت نده.
  • حسین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    14 1
    اگر قالیباف و باند مافیایی حامی او از قدرت کنار بروند نصف مشکلات کشور حل میشه.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 5
      جدا! پس چرا قبلشمشکل داشتیم و حل نمی شد؟!!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 11
    با سلام آقای جنتی پیر و معمر است ولی از منظر انقلاب نمادی از ایمان و مجاهدت است و نمونه ای صریح از روایت یک زندگی مجاهدانه است. دینداری پیروان نمی شناسد ولی انتظار آقایان عبدی و همفکرانش مداهنه و یا نفوذ و یا غلبه ترس بر افرادی نظیر آقای جنتی است. و اما، در مقابل، عبدی و دوستانش در سیاست ورزی جای شرع و تشریع رو گرفتند و حکمرانی بایستی با مزاج آنان سازگار باشد درغیر این صورت امر مذمومی در جریان است. این همان سیره شیطان است که در مقام احتجاج با خالق هستی درآمد و از آن روز تا ابد در موضع لجاجت قرار دارد و کرسی رجیم را اختیار کرده است. عبدی و نظایر آن بایستی از مقام شامخ عقل خودبنیاد یا خدابنیاد نزول کرده تا امکان همدلی با ج اا را پیدا کنند‌
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    13 1
    مردم هرچی مشکلات می کشند از امثال مدیران نالایق
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 4
      مخصوصا از نوع غربگراش که معمول کارهاش رو در تسلیم خلاصه میکنه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 3
    با سلام انتخاب خوب یک پیش شرط عقلانی است و مورد قبول و اتفاق است. اما بحث اداره کشور نیازمند نظریه پردازی و همچنین اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز است. اتفاقا برخورداری از این امتیاز یکی از شرایط انتخاب خوب است. ببینید، بنی صدر معتقد بود زمین بدهیم و زمان بگیریم این یک فاجعه بود. خاتمی در مقابل بسط هژمون گفتگوی تمدن ها را مطرح کرد و سیاست ورزی را وارد یک دوره مجازی کرد که سرنوشت کشور را در متن این روایت به نظام سلطه وابسته کرد. هاشمی ورژن تمدن بزرگ شاه بود و در واقع دست به یک کورتاژ سیاسی زد که میراث سیاسی آن در کارگزاران بی چون و چرای خود قابل تعریف است. روحانی بشکل ابلهانه ای گردش چرخ ها را در دو سطح عیر متجانس به ربط داد و یک دهه کشور را به قهقرا برد. و اما، هم اکنون مجلس، قوه و دولت همه انقلابی اند اما خبری از نطریه پردازی نیست و اتفاقا در ارزترجیحی ماهیت دولت ها از نظر تحلیلی یکسان و شبیه هم بود. بنابراین ما نیازمند یک نظریه خوب و انقلابی جهادی هستیم. جبرائیلی فعلا پرچم دار طرح این نظریه در سطح عقلا است و اگر دنبال یک انتخاب خوب و همچنین انتخابات پرشور هستیم این جریان فکری را تقویت و مبنا قرار دهند. والسلام
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      5 0
      جبرائیلی خودش حامی رئیسی بود و از تتلو هم تجلیل کرد.
  • ب IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 1
    برای مردم فرق نمی کنه جنتی باصد سال سن باشه ، یا جوانی با تفکرات ایشان در آن پست قرار بگیره ، مهم خروجی شورای نگهبان است که با تغییر فرد ، تغییر نمی کند ایشان ماشین امضا هستند تمام دیگری هم باشد همین است
    • عبدالله IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 7
      تو اصلا میدونی وظیفه شورای نگهبان چیه که نظر مفتکی میدی
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 0
    خخخخخخ
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      ه ه ههههههههههه
  • FR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 4
    با عرض معذرت در مورد چنین افراد خاصی عوامزدگی به درجه بی شرافتی رسیده است و اینها در جریان سقوط افکار پلیدشان در جامعه فقط دلخوش به حمایت اراذل و پس مانده های یک جامعه سالم و نرمال هستند … بنظرم جهاد تبیین باید شناساندن کامل این افراد و مغز تهی شان به مردم باشد
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    18 1
    به یک پزشک بعد ازین معین اجازه نمیدن جراحی کنه به داور بعدازسن معین اجازه داوری نمیدن چطور میشه سرنوشت یک کشور رو دادن دست آدمی با سن صدسال
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 7
    اینا همون جماعتی هستن که برای صد سالگی کیسینجر مقاله و یادداشت می‌نویسن و از عقل و درایتش تعریف می‌کنن... اما سن و سال جنتی خار شده رفته تو چشمشون!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 1
    در برابر عزرائیل هم مقاومت دارین
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 1
      کیسینجر و بایدن چی؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 1
    آنقدر در شرکت های بانکی و نفتی حقوق های نجومی و پاداش های آنچنانی و وام های فراوان دادن که همه جا توقع دارن ثروت بادآورده بدست بیاورند کسی کار نمی کند اینا از خواص مدیریت این دوره زمونس دور هم بشینید یه سفره ای پهنه بلاخره کنار میایید با هم
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 1
      آیت الله جنتی اصلح و عالم است
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 5
    این عبدی ... بعد از فیلم اخیر زمین خوردن بایدن نظرش در مورد ساختار قدرت آمریکا چیه ؟! تازه جنتی مسئول رده چندم ایرانه و جایگاهش با جایگاه بایدن فاصله اساسی و بسیار زیادی داره !
    • محمود IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      زمین خوردن بایدن اتفاقی بود
    • نادر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      اتفاقا از نظر مقام ایشون تو بالاترین رده ها هستن، رئیس جمهور و نماینده و.... همه باید از زیر دست این جناب 97 ساله رد شن
  • جمال IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    17 3
    پیری اصلا بد نیست همه ما پیر میشیم اما در پیری کسی که نمیتونه خودشو سرپا نگه داره چطور میخواد مشگل هشتاد میلیون نفر رو حل کنه این جای بحث داره
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      نظرت در مورد بایدن خرفت و متوهم چیه؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 17
    آیت الله جنتی خاریه تو چشمان این بی شرف های عرصه سیاست و البته وادادگی و سرسپردگی غرب و اربابشون آمریکا. امثال عبدی هرگز کینه نظام رو از دل بیرون نمی کنند چون اینها رو مثل آشغال بیرون ریخت و آرزوهای ننگینشون رو برباد داد. معلومه که امثال عبدی هرگز نمی تونه از نفرت و دشمنی با آیت الله جنتی دست برداره چون این پیرنستوه چنان زخمی به این خائنین زده که تا ته گور با خود خواهند داشت.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 16
    جناب عبدی ، آیت الله جنتی هم میتونست مثل سران اصلاح طلب که دوران یائسگی شون رو میگذرانند در خانه بنشینه و توی مراسم سالگرد امام (که اصلاح طلبها به دروغ ادعای طرفداری از او را دارند ) شرکت نکنه !
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 8
    توجه به افکار عمومی با توجه به حجم تبلیغات ناجوانمردانه شبکه های خارجی و برخی پادوهای داخلی خیلی چیز ساده وبدیهی است چرا مسولان کشور افکار عمومی و مدیریت افکار عمومی را در نظر نمی گیرند جای سوال دارد
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    4 0
    فقط بلدید شعار بدید موقع عمل از صدر تا ذیل تو دلتان میگین بالا کی حال داره ما چیزی گفتیم دهن مردم بسته شه یا به قول یکی از مسولین گفتار درمانی کردیم
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 13
    بر دشمن و مسخره‌کننده آیت‌الله جنتی لعنت
  • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 4
    این عباس عبدی بی عقل واقعا نمی‌فهمه که بعضی از پستها اتفاقا اصلا جوانان نباید منصوب شوند جوان برای کار اجرایی بسیار خوبه ولی برای مثلا قضاوت پرونده های پیچیده قضایی اگر یه قاضی کار کشته باشد مسلماً خیلی بهتر است در شورای نگهبان اتفاقا باید انسانهای کارآزموده وباتجربه و معمّر باشند کهنه سیاستمداران آمریکا قبله دلهاتون رو هم همینجور جرأت داری مسخره کنی مثل کیسینجر ۱۰۰ ساله رو
    • رضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      مثال: نخست وزیر انگلستان، رئیس جمهور کانادا ، کرواسی و.... چون جوان هستند کشورهاشون نابود شده!!!!
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 3
    خوبه دولت متبوعتون حسن فریدون تمام وزیر وزراش همه پیروپاتال بودند وبوی الرحمنشون بلند کاش شما هم عرضه داشتین مثل اقای جنتی کار میکردین اگر اهل کاروتلاش بودین اون کذاب با دارودستش گندی به این بزرگی نمیزد یادمون نرفته که فریدون باید تو مجلس جلوی پاش پنکه روشن میکردن مثل یه تازه عروس قروفرداشت🤮🤮🤮
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خوبه خودشان میدانند
  • isa IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خدمت این بزرگوار عرض شود که همه مشکلات کشوراز گرانی وبیکاری وفرار ومغزها و... قابل حل است
  • فرهاد IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    انکار واقعیت! واقعیت را عوض نمی کند!
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      بایدن خرفت و متوهم رو چی می گی؟
  • ناصر IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 1
    به هزاران دلیل مسئولین از مردم دور شده
  • ممقانی باز نشسته ۹ درصد کشوری IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    عاقلان دانند
  • رضاموسوی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 1
    اگرپیری خوبه چرامردم بازنشسته میشن
    • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      بایدن خرفت و متوهم رو چی می گی؟
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 1
    از مشرق نیوز حالم به هم میخوره. دیگه عمرا اگر توی این سایت مزخرف بیایم
  • رامین IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 3
    چه جاااالب انگار همه ی مردم ایران از منتقدین و مخالف آقای عبدی هستند... خیلی جالبه... حداقلیها خودشون رو کامل می‌دونن و فکر میکنن ایرانی هستن....
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      چه جالب هرچی خائن و دزد و جانی و تنبل و بی شرف هست طرفدار این عباس عبدی خائن و جاسوس هست که جرم جاسوسی هم در پرونده اش هست.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 1
    اینجاش بده که بعضی از آقایون با رد شدن از سن بازنشستگی، چند شغل داشته باشن و براش حقوق بگیرن، اما جوانان شایسته برای پیدا کردن شغل سرگردون باشن.
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      بایدن خرفت و متوهم رو چی می گی؟
    • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      بایدن خرفت و متوهم
  • ایرانی US ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 0
    سود جویانی که در بدنه مدیریت کشور رخنه کرده اند و به حکومتی ها وابسته هستند تقریبا هیچ پروژه ای را اجرا نمی کنند اگر ده برابر خود قیمت پروژه به جیب خودشان نرود. انقدر پروژه را معطل می کنند تا وقتی که وضعیت مهیای ان دزدی کلان فراهم شود.
    • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      بایدن خرفت و متوهم با فساد مالی خانوادگی و رسوایی اکراین گیت پسرش
  • ناشناس IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    مگه حرف بدی زده
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      بایدن خرفت و متوهم
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      اونی که همش بایدن پیر را تکرار می‌کنی از مرحله خیلی پرتی
  • حسینی IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    بله تعبیر به رای هست و هرجا منفعت شماست پیری مشکلی نیست
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 1
      آیت الله جنتی اصلح و عالم است
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      بایدن فرتوت و متوهم ابله است و جانی.
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      بایدن خرفت و متوهم
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    اینها‌رابازنشسته‌کنید‌
  • ناشناس IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعیت گفته
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 0
    همون مشکل قیمت مرغ رو حل کردید کافیست . دیگه مشکلات دیگر رو حل نکنید
  • ع IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    امان
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    درگذشته مشکلی نبود؟
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    غیر قابل قبول است.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام دوستان. جریان چیه. هرکه نظری میده.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    مشرق جان ننویس! ببخشیدها، شبیه پدرخوانده هان ایشان. هان
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    متاسفانه اصلاح طلبان نه حرمت می فهمند و نه درک سیاسی دارن، بایدن پیر و فرتوت آلزایمر داره و یک جمله بلد نیست حرف بزنه ولی کار اجرایی میکته ولی در نظام ما کار اج ایی را رییس جمهور انجام میده و خبرگان کار اجر ایی ندارد، بعضی کارها را باید به پیرها سپرد چون تجربه در آن نقش دارد
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    لطفاً عوامفریبی نکنید باید دید تو این 44سال چه کرده این کجا بوده این والان کجا هستیم و باید با این همه ثروت و منابع کجا می‌بودیم چقدر عقبگرد داشته این این رو کارشناسان بی‌طرف قضاوت کنند ولی کلا مملکت ما زیر چکمه استکبار بوده و هنوز هم هست بدتر شده که بهتر نشده به امید رفع جهالت ملتهای ستمدیده
  • بنده خدا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    آقای جنتی بره استراحت لطفا باید به جوون‌ها میدون داد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    الان حکومت یکدست بدست شما افتاده یک نظر سنجی کلی از مردم ایران بکنید وضعیت ملمکت الان خوبه یا زمان آقای خاتمی یه کمی منصف باشید ایمان و وجدانتان را برای این چند روز دنیای چنغر گاز که دارای قدرت و مقام و پول هستید نفروشید عاقبت خو بی ندارد آیندگان در مورد شما چه قضاوتی خواهند کرد خدا داند
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      احسنت اما متاسفانه طرفداران این دولت همانند ضرب‌المثل نرود میخ آهنین در سنگ هستن
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    نمیدونم چرا
  • ناشناس IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 0
    با یک نگاه به تاریخ میتوانی بفهمی عربها کجا بودن به کجا رسیدن ولی ما ایرانیها کجای هنوز گیر قیمت تخم مرغی
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 0
    اینطور نيست!!بلاخره علم پزشکی می‌گوید سلول‌های مغز هم پیر میشود
  • متخصص RU ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    ازقدیم گفتن کسی که خودش رابه خواب بزنه نمیشه بیدارش کرد.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    بستگی دار
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    اینهایی‌که‌پست‌و‌مسئولیت‌دارند‌همیشه‌طلبکارانه صحبت‌می‌کنند‌
  • محمود IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    منم کاری ب نظر عبدی ندارم
  • علی رزمی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام حرف حق را باید پذیرفت
  • ناشناس IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    کامنت ها هم کلا فقط یه عده دارن پاچه خواری میکنن و اینجوری فاز انقلابی برداشتن .
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا جای تاسف دارد
  • عباس دژمخو IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 0
    با وجود شما سردمداران که برای هر صبری 50 سال مهلت لازم است.وضع معیشت گرانی تورم کم ابی و و و و همینطور ادامه خواهد داشت چرا این پست را دو دستی چسبیده و کار را به اهلش واگذار نمی کنید
  • مهدی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    والا مملکت مدیر جوان و کاردان میخواد اقتصاد و بودجه یی میخواد نه امام جماعت مگه میخوایم اقامت ببندیم آقای جنتی هم دیگه والا بنده خدا دیگه خسته شده خدا اجرش بده بره خونه استراحت کنه
  • هادی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    با سلام: این قالیباف متخصص همه چیز است؟ حالا هم متخصص پسماند و بازیافت زباله! بابا این بشر را هزار سال نگه دارید تا همه نسلها ارزش سود ببرند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس