آیت الله محسن اراکی

چرا دشمنان اسلام و ایران با حجاب مخالف‌اند و چرا برای برکندن ریشه آن از فرهنگ و اعتقاد ایرانیان تقلا می‌کنند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حاشیه‌ای بر "فقه اجتماعی"

چرا دشمن با حجاب مخالف است؟!

"حذف نخبگان" به روایت وزیر اسبق اطلاعات/ ترک فعلی که مردم را بیچاره کرده است

آیت‌ا... محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهید مرتضی مطهری گفته است: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با نماز خواندن و روزه گرفتن ما کاری ندارند بلکه مشکل آنان با نماز و روزه ای است که جامعه عابد می‌سازد و به همین خاطر است که با آن مقابله می‌کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بدیلی از مدیریت جهان بشری را ارائه می‌کند که بر ضد منافع دشمنان بوده و آنها برای همین با این امر مخالفت دارند؛ چنان که دشمنان عصر ائمه معصومان علیهم السلام نیز با اینگونه مسائل مشکل داشتند نه با نماز و روزه صرف.

به گزارس رسا،‌ وی در ادامه با اشاره به گفتار برخی از افراد که می‌گویند اسلام سیاست نداشته و با مسائل سیاسی کاری ندارد بیان داشت: ما از این حرف تعجب می کنیم. مگر اقتصاد رفتار بشر نیست؟ مگر نباید انسان در رفتارهای خود از خدا تبعیت کرده و او را پرستش کند؟ اطاعت از رسول باید در همه چیز و جهات باشد و نمی‌توانیم مسجد را از مدرسه جدا کنیم و از سیاست جدا بدانیم و اگر ما در سیاست از خدا تبعیت نکنیم به معنای تبعیت از شیطان بوده و به معنای شریک قرار دادن برای خداوند است.

آیت الله اراکی افزود: فقه ما مقدمه فقه اجتماعی است تا ما بتوانیم جامعه را جامعه عابد تربیت کنیم و باید رشته‌های فقهی اعم از فقه نظام اقتصادی، فقه نظام سیاسی، تربیتی و اخلاقی را خوب آموخته و به دنیا ارائه دهیم که اگر حرف و اندیشه اسلامی خود را خوب مطرح کرده و بر اجانب عرضه کنیم، همه جا جانب برتر را خواهیم داشت و ما باید همیشه، مسائل و موضوعات مختلف اسلامی را محکم، خالص و بی پیرایه بر جهان ارائه کنیم.[1]

*در اقتفای بیانات مهم آیت‌ا... اراکی ذکر این نکته مهم است که بدانیم دلیل اصلی دشمنان اسلام و ایران با مقوله "حجاب" نیز اجتماعی بودن امر حجاب است.

چه اینکه امر حجاب، امری نیست که به دو قسم فردی و جمعی منشق شود بلکه حجاب از اساس امری اجتماعی و مربوط به ظهور و بروز جمعی افراد است.

فلذا از آنجا که اسلام ناب برای حیطه اجتماعی افراد قیوداتی عقلانی دارد تا جامعه را به سمت صلاح و فلاح هدایت کند؛ دشمن نیز به مقابله برخاسته است تا یکی از اصلی‌ترین فرم‌های اجتماعی اسلام یعنی حجاب زن و مرد را دچار خدشه کند.

حجاب موجب آرامش روانی جامعه و ایجاد امنیت است و یک کلونی انسانی در هنگام آرامش و امنیت؛ سرعت بیشتری برای پیشرفت و حال خوب خواهند داشت. و البته دشمن این را برای ایران و ایرانی نمی‌خواهد.

***

علی(ع) را چه کسی کشت؟!

"ترور و انزوای نخبگان" به روایت وزیر اسبق اطلاعات

"حذف نخبگان" به روایت وزیر اسبق اطلاعات/ ترک فعلی که مردم را بیچاره کرده است

ایرنا گزارش داد: حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات طی سخنانی در یادواره شهدای حرم مطهر رضوی و شهدای شهرستان خواف گفته است:

"یکی از توطئه های دشمنان و استکبار جهانی در راستای سیاست نفوذ، ترور فیزیکی و شخصیتی است و علاوه بر ترور فیزیکی تلاش می کنند که برخی شخصیت‌ها را از طریق مهره های نفوذی از حیز انتفاع برای کشور خارج کنند."[2]

*صحبت‌های حجت‌الاسلام مصلحی به صورتی کاملا آشکار پروژه "نخبه‌کشی" را مورد اشاره قرار می‌دهد.

پروژه‌ای که به راحتی هرچه تمام‌تر می‌تواند یک جامعه را به سمت انحطاط و یا به مسیر دلخواه دشمنانش پیش ببرد.

چه اینکه نخبگان یک جامعه که البته معدود هم هستند "حقیقت و تحلیل صحیح" را می‌دانند و بیان این حقیقت در ساحت جامعه به ضرر دشمن است.

لذاست که دشمن در یک حمله گازانبری و با دو ابزار "ترور و منزوی‌سازی" به جنگ با این نخبگان می‌رود تا بتواند حقیقت را از جامعه بستاند و به جای آن جعلیات و محاسبات غلط را مهمان اذهان عمومی کند.

در این زمینه می‌توان به بارزترین مثال تاریخ از انزوا و ترور نخبگان اشاره کرد و آن زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع) است.

حاکمی مقتدر و کارآمد اما مظلوم که با توطئه دشمنانش و جهل مردم زمانه منزوی شد و جامعه‌ای که می‌توانست از عدل و کارآمدی علی(ع) استفاده کند؛‌ او را به تنهایی در کنار چاه تبعید کرد.

و دست آخر نیز که رایحه کارآمدی و عدل علی(ع) طی 5 سال حکومتش در شامّه جامعه پیچید؛ مردم جامعه به دلیل رذالت نفسانی و تحلیل‌های غلطی که در انزوای نخبگان واقعی به ذهن آنان رسوخ کرده بود؛ باز هم علی(ع) را نخواستند و در فضای ایجاد شده بر اثر همین نخواستن؛ ملجم مرادی و یارانش رأی به فساد علی(ع) دادند و آن بزرگمرد بی‌همتای عرصه عدالت و کارآمدی را ترور کردند.

جالب است که باید به نکته هم فکر کنیم که جامعه‌ای که دست به ترور علی(ع) زد چگونه سال‌ها زیستن زیر ظلم حجاج را تحمل کرد اما هرگز خواستار کشتن او نشد! و عدالتخواهان تندرویی نظیر ملجم مرادی چرا برای کشتن حجاج و سایر ائمه جور فعال نشدند و فقط برای امیرالمومنین و امام مجتبی طرح "اعدام انقلابی" می‌کشیدند؟

گفتنیست، در اعترافات برخی اعضای گروهک فرقان که در صدر انقلاب دستگیر شدند نیز خوانده‌ایم که از روش‌های آنها در کنار ترور فیزیکی؛ "ترور غیر فیزیکی شخصیت" بوده است.

***

خواب مسئولان و انفجار قیمت اجاره

ترک فعلی که مردم را بیچاره کرده است

"حذف نخبگان" به روایت وزیر اسبق اطلاعات/ ترک فعلی که مردم را بیچاره کرده است

منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره روند اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، بیان کرد: متولی اجرای این قانون که در مجلس به تصویب رسید، وزارت راه و شهرسازی است که سامانه جامع اطلاعات را دارد. سازمان امور مالیاتی نیز مسئول اخذ مالیات از خانه‌های خالی است اما اکنون این قانون به طور کامل اجرایی نمی‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خالی در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: بخش زیادی از این واحدهای خالی نیز در تهران و به ویژه در شمال شهر قرار دارد. البته بنده فکر نمی کنم که اجرای این قانون بتواند بر تعادل قیمت مسکن تاثیر بگذارد اما این یک قانون است. هر کسی که خانه ای می سازد نباید آن را ۵ الی ۱۰ سال خالی نگه دارد بلکه باید آن را یا اجاره دهد یا به فروش برساند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی ابزاری است که می تواند جلوی سفته بازی در این بازار را بگیرد، تصریح کرد: نباید خانه ساخت و یا خرید صرفا با این نگاه که ارزش پول حفظ شود بلکه باید مالیات آن را پرداخت. اکنون یک سوپرمارکت در روستا هم مالیات می پردازد اما فردی که در منطقه ۱ تهران ۱۰۰ واحد خانه خالی دارد و آن را نگه داشته تا ۵ سال دیگر قیمت آن چندین برابر شود، مالیات نمی پردازد. همان طوری که خرید و فروش هر کالایی مالیات دارد، احتکار آن نیز باید مشمول مالیات شود. ما با ساخت مسکن مشکلی نداریم اما فردی که با هدف سوداگری خانه را خالی نگه می دارد باید مالیات آن را بپردازد.

آرامی در پایان گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به طور جدی در راستای تقویت سامانه خود به منظور جمع آوری اطلاعات و شناسایی واحدهای خالی گام بردارد و سازمان امور مالیاتی نیز ساز وکاری را طراحی کند که مالیات قانونی پیش بینی شده از صاحبان خانه های خالی اخذ شود.[3]

*دولت و سازمان‌های ذیربط بایستی پاسخ دهند که چرا قانونی در این حد از اهمیت که قطعا تأثیری بسیاری در کاهش قیمت مسکن و اجاره خانه‌ها دارد اجرا نمی‌شود؟

این ترک فعل با چه هدف و با کدامین انگیزه صورت می‌گیرد و مسئولان ذیربطی که در این پرونده صراحتا مرتکب اهمال هستند چرا توبیخ نمی‌شوند؟

در زمانه‌ای که وزیر اقتصاد می‌گوید ما اکنون می‌دانیم چه کسی از کجا نان می‌خرد؛ چرا کار ساده‌ای مثل اخذ مالیات از خانه‌های خالی انجام نمی‌شود و این قانون مطلوب مجلس یازدهم در هزار توی کدام ناکارآمدی یا انگیزه‌ی سوء درمانده است؟

پیش از این، اسماعیل حسین‌زهی، دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس در سخنانی گفته بود: رضایت چندانی از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی نداریم. دستگاه ها باید پای کار بیایند و خانه های خالی را شناسایی کنند.[4]

***

1_rasanews.ir/0034s1

2_https://irna.ir/xjMkzB

3_https://www.etemadonline.com/tiny/news-610350

4_mshrgh.ir/1484905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    8 2
    لعنت بی کران و ازلی و ابدی خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
  • حيران از ،،،، ! IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 0
    چرا دشمنان ،،،،،؟ چون متاسفانه ميدان رو تقريبا خالى از اراده غيرتمندانه برخى مسئولين ميبينند !!!
  • احمد IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 3
    مصلحی بفرمایند در وزارت اطلاعات چه ضعفی وجود داشت که دانشمندان هسته ای ترور می شدند؟ حالا کنار گود نشسته و نظریه می دهند!!
    • حمیدرضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 1
      ***در پاسخ کاربر محترم 21/14 .... آقای حیدر مصلحی از ضعف و یا تضعیف صحبتی انجام نداده بلکه از شیوه و شگرد یک سازمان خرابکاری و تروریستی صحبت داشته
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ارباب خاتمی وروحانی یعنی انگلیس مکار گفته اگمیخواهید جامعه مسلمانان راازهم بپاشید دوگزینه را دنبال کنید شراب وفحشا .امروز هماگر میبینید بعضیها از گسترش بیحجابی کهمقدمه فساد است دفاع میکنند ولااکراه فی الدین میخوانند .به حرف ودستور ارباب عمل میکنند تاجوان را از مدافع حرمی به زیر زمین تباهی بکشند خدالعنت کند شیطان واصحابش را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس