کد خبر 1503173
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
گروهک منافق، مهره سوخته این روزهای غرب

کشورهای غربی اینک دست از حمایت منافقین کشیده‌اند که سرکوب اعضای این گروهک از سوی پلیس آلبانی و عدم صدور مجوز گردهمایی از طرف فرانسه در این راستا قابل ارزیابی است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر، یورش پلیس آلبانی به مقر گروه منافقین در آلبانی که به هلاکت یک نفر و زخمی و بازداشت شدن صدها تن دیگر منجر شد، مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته‌ است؛ گروهکی تروریست که در لوای حمایت غربی‌ها ، دستانشان به خون ۱۷ هزار ایرانی شهید ترور ، آغشته است.

در همین ارتباط «کاظم غریب‌آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر ایران روز یکشنبه (چهارم تیرماه) در نشست خبری ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: نباید غافل از این باشیم که جنایات آمریکا قبل‌تر از ششم تیرماه (۱۳۶۰ ) و زمانی که عناصر وابسته به گروهک منافقین بمبی را در ضبط صوت مقابل مقام معظم رهبری قرار دادند آغاز شد و این اولین جنایت آمریکا در تیرماه است.

غریب آبادی ادامه داد: قبل از آغاز تحمیلی گروهک‌های وابسته به آمریکا در بهشت امن کشورهای غربی و آمریکایی ساکن شدند گروهک منافقین ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رساند به کشورهای غربی هشدار می‌دادیم که این منافقین به شما هم رحم نخواهند کرد زیرا خوی تروریستی خود را رها نکرده‌اند و شاهد بودیم که در فرانسه و آلبانی چه اتفاقی رخ داد زیرا این کشورها نیز متوجه خوی تروریستی این گروهک شده‌اند.

گروهک منافق، مهره سوخته این روزهای غرب

اشاره دبیر ستاد حقوق بشر به خطرناک و پرهزینه بودن روابط نزدیک و میزبانی منافقین است. اگرچه آمریکا به خاطر دشمنی با ایران در سال ۲۰۱۲، نام سازمان مجاهدین خلق را از لیست سیاه گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی این کشور خارج کرد اما پیشتر از این گروه زخم خورده‌بود.

آمریکا قبلاً این سازمان را به خاطر کشتن ۶ آمریکایی در سال ۱۹۹۷ و تلاش برای حمله به مقر دیپلماتیک ایران در سازمان ملل در سال ۱۹۹۲ در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌بود.

از طرفی، منافقین برخلاف تعهد سال ۲۰۱۳ با تیرانا مبنی بر عدم ورود به مسائل سیاسی، از پایگاه «اشرف ۳» برای اهداف سیاسی شوم خود بهره گرفتند تا جایی که روابط تهران- تیرانا قطع و در نهایت منافع و روابط دوجانبه دو کشور مورد آسیب قرار گرفت.

روابط دیپلماتیک ایران و آلبانی از شهریور ۱۴۰۰ به بهانه «حمله گسترده سایبری ایران» به آلبانی قطع شده‌است. دولت آلبانی مدعی شده تهران پشت پرده حملات سایبری گسترده علیه این کشور بوده که با هدف تخریب زیرساخت دیجیتال دولت جمهوری آلبانی، فلج‌کردن خدمات عمومی، سرقت داده‌ها و اطلاعات تماس الکترونیکی از سیستم‌های دولتی انجام شده‌است.

حال نیروهای امنیتی آلبانی به این نتیجه رسیده‌اند که این گروهک ناقض مقررات داخلی و تهدیدی جدی برای این کشور است. از این رو با اخذ مجوز رسمی از دادگاه به مقر منافقین حمله کرده و اسناد لازم از جمله کامپیوترها را از کمپ مجاهدین مصادره کردند که در نهایت دست‌کم ۱۵۰ دستگاه کامپیوتر مصادره شد؛ از این سیستم‌ها برای انتشار توییت‌های هماهنگ علیه جمهوری اسلامی و البته سایر گروه‌های رقیب اپوزیسیون استفاده می‌شد.

در کنار اقدام دولت آلبانی، اقدام عملی دولت فرانسه و مواضع اعلامی آمریکا نیز حائز اهمیت است. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از حق آلبانی برای تحقیق درباره هر گونه احتمال اقدام غیرقانونی در خاکش حمایت کرد و پلیس فرانسه به تازگی اعلام کرده‌است که به این گروهک اجازه نخواهد داد، گردهمایی سالانه خود را در پاریس برگزار کنند.

گروهک منافق، مهره سوخته این روزهای غرب

آمریکا و اروپا مدت‌ها است که از این گروهک پیر مستقر در اردوگاه اشرف۳ که اصطلاحاً «خانه سالمندان» لقب گرفته‌است، قطع امید کرده‌اند. تلاش سایبری آنها در جریان ناآرامی‌های اخیر که اهداف براندازانه را دنبال می‌کرد، راه به جایی نبرد و آرام شدن اوضاع، تیر خلاصی بر پیکر زخم خورده منافقین بود.

شکست پروژه براندازی در کنار تنفر ایرانیان از این گروهک تروریست در نهایت آمریکا و اروپا را به این نتیجه رساند که نه تنها نمی‌توانند روی مجاهدین به عنوان یک اپوزیسیون قوی و موجه حساب باز کنند بلکه هزینه میزبانی آنها نیز به مراتب بیشتر از منفعت آنهاست.

افزون بر آن، توان نظامی و دیپلماتیک ایران در عرصه منطقه و فرامنطقه دلیل دیگری بر طرد منافقین از سوی غربی‌هاست؛ کشورهایی که تامین منافع خود را بجای میزبانی از دشمنان ایران، در همراهی با تهران می‌بینند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    یک سری پیروپاتال بدبخت آلبانی که برای سرگرمی به آنها یارانه داده اند تاوقت بگذرانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس