پارس جنوبی

وزیر نفت با اعلام اینکه نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی شب گذشته - ششم تیر - تکمیل شد، گفت: به زودی با حضور رئیس جمهور شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

به گزارش مشرق، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت عید سعید قربان، صنعت نفت یک عید بزرگ و دستاورد بی نظیری برای مردم ایران دارد.

وی ادامه داد: قرارداد بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی از سال ۷۹ بین شرکت های مختلف خارجی دست به دست می شد و مهمترین فاز پارس جنوبی است که در نقطه صفر مرزی قرار دارد.

اوجی یادآور شد: شرکت های مختلف خارجی مانند توتال و و سی ان پی سی چین برای این فاز از میدان گازی پرس جنوبی آمدند ولی کاری نکردند اما خدا را شاکریم که در دولت سیزدهم وزارت نفت طبق دستور رئیس جمهور با بسیج عمومی صنعت نفت توانست سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را بسازد و نصب کند.

وی خاطر نشان کرد که این سکوی نفتی توسط شرکت های پتروپارس و تأسیسات دریایی ساخته و نصب شده است.

وزیر نفت گفت: این سازه ۲۰۰ هزار تنی با ۳.۵ میلیارد دلار ارزش دیشب نصب شد و ظرف دو سه هفته آتی شاهد بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی از یک میدان مشترک با ۱۱ تا ۱۵ میلیون متر مکعب گاز در مرحله نخست خواهیم بود و به مرور میزان برداشت از آن به ۵۰ میلیون متر مکعب می رسد.

اوجی با بیان اینکه قرار است افتتاح رسمی از این فاز با حضور رییس جمهور انجام شود، ادامه داد: در این دولت؛ از صفر تا ۱۰۰ پروژه توسط صنعت نفت ایران تکمیل شده و بهره برداری می شود تا مردم ایران از نعمت گاز آن بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 2
    20 تا فاز در دولت رفسنجانی اعلام شد تا الان بعد از گذشت 30 سال 11 فاز تکمیل شده همزمان در قطر هم فعالیت گازی شروع شد الان نه تنها تکمیل شده بلکه پول پیمانکار که توتال باشه داده شد و رفت کنار اما ما وسط کار کرسنت داشتیم و بقیه دولتها هم لال مونی گرفتن
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    ۲۲ فاز تکمیل شده داریم الان، با فاز ۱۱ میشه ۲۳ فاز، اگه فقط ۱۱ فاز داشتیم قطعی های مکرر گاز داشتیم فکر میکنی مصرف روزانه ۷۰۰ میلیو متر مکعبی گاز در زمستان از کجا میاد از همین ۲۲ فاز دیگه
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    وقت ساخت ایران قوی است به داشته هایمان ایمان و امید داشته باشیم ایران هاب انرژی گاز و نفت و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس