کد خبر 1503845
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
ثروتمندترین فرد جهان هم دچار افسردگی است؟

گزارش شده است که ایلان ماسک از ریزدوزهای «کتامین» برای درمان افسردگی استفاده و دوز کامل این دارو را نیز در مهمانی‌ها مصرف می‌کند.

به گزارش مشرق، طبق گزارش وال استریت ژورنال در روز سه‌شنبه، ایلان ماسک به برخی از همراهانش گفته است که برای درمان افسردگی، از دوزهای پایین داروی کتامین استفاده می‌کند و همچنین دیده شده که او این دارو را به صورت تفریحی نیز مصرف می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت «تسلا» که با ثروت خالص ۲۲۴ میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، کمتر از دو ساعت پس از انتشار گزارش وال‌استریت‌ژورنال در توییتی درباره استفاده از کتامین برای درمان افسردگی نوشت.

ماسک در نخستین ساعات صبح سه‌شنبه در توییتر خود نوشت: «در ایالات متحده تشخیص افسردگی بیش از حد است، اما برای برخی افراد، واقعا به فعل و انفعالات شیمیایی مغز [آن‌ها] بستگی دارد. به هرحال، تبدیل کردن افراد به زامبی با داروهای ضدافسردگی (اس. اس. آر. آی. ‌) مطمئنا بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. با توجه به آنچه که با دوستانم دیدم، کتامین اگر گاهی اوقات مصرف ‌شود گزینه بهتری است.»

به گفته «بنیاد الکل و مواد مخدر»، کتامین یک «داروی مُنفَک‌کننده» به حساب می‌آید که می‌تواند حواس بینایی و شنوایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین باعث ایجاد «حس جدایی از واقعیت‌های [فردی و محیطی]» شود.

این دارو معمولا در زمینه پزشکی به عنوان یک داروی بیهوشی استفاده می‌شود، اما می‌تواند به صورت غیرقانونی به عنوان روانگردان در پارتی‌ها نیز استفاده شود. این دارو معمولا به صورت پودر سفید، محلول مایع یا به شکل قرص وجود دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور رسمی کتامین را برای درمان مشکلات سلامت روان تایید نکرده است، اما برای بیش از یک دهه است که برخی از متخصصان پزشکی این دارو را برای برخی از بیماران تجویز می‌کنند.

مدیران سیلیکون ولی و روانگردها

وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع گزارش داد، سرگئی برین، از بنیانگذاران گوگل هم «قارچ سیلوسایبین» مصرف کرده است. شرکت رسانه‌ای «اینسایدر» پیش‌تر گزارش داده بود که آقای «برین» تابستان گذشته در یک مهمانی‌ای در لس‌آنجلس شرکت کرد که در آن آشکارا قارچ‌های روانگردان مصرف می‌شد و گفته می‌شد که وی به طور کلی به داروهای روانگردان علاقه نشان داده است.

به طور مشابه، اعضای شرکت سرمایه‌گذاری «فاندرز فاند» در سانفرانسیسکو که در شرکت‌های بزرگی مانند SpaceX، Airbnb و Spotify سرمایه‌گذاری کرده است - به برگزاری مهمانی با داروهای روانگردان معروف هستند.

«استفاده میکرودوزی» یا همان مصرف مقدار بسیار کمی از یک دارو، به یک روش رایج در «سیلیکون ولی» تبدیل شده است، چرا که به نظر می‌رسد مدیران شرکت‌ها برای تقویت خلاقیت و تمرکز خود، مقادیر کمی از داروهایی مانند روان‌درمان‌های ال‌اس‌دی را مصرف می‌کنند.

البته این تاثیرگذاری به صورت علمی ثابت نشده است و استفاده از بسیاری از روانگردان‌ها غیرقانونی است.

سابقه استفاده ایلان ماسک از موادهای مخدر

ماسک در گذشته هم به دلیل استفاده از مواد مخدر دچار چالش‌هایی شده بود. از جمله اینکه در سال ۲۰۲۲، این میلیاردر گفت که در پی کشیدن ماه مخدر «علف» در جریان پادکستی با «جو روگان» در سال ۲۰۱۸، او و «تمام اسپیس ایکس» مجبور شدند به مدت یک سال تحت آزمایش‌های مواد مخدر قرار بگیرند.

علاوه بر این، اعضای هیات مدیره تسلا نیز وقتی مدیرعاملشان در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شروع به استفاده از داروی خواب Ambien کرده است، نگران آینده این شرکت شدند.

منبع: انتخاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 0
    هه ما هم اگه پولدار بودیم بی خیال دردو مرضامون نمیشدیم میرفتیم بپش چندتا دکتر متخصص یه برسی کامل میشدیم یه روان پزشک هم میرفتیم شاید افسردگی ما هم خوب میشد و از خشم و نفرت و نا امیدی ای که با بی ارزش کردن پولمون و گرونی و تورم در وجودمون شعلور شده خلاص میشدیم
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 1
    شک نکن ،تحت فشار های روانی زیادی است .هم فقر و هم ثروت بسیار زیاد هر دو فشار ها را برای فرد زیاد میکند .یک زندگی متوسط بهترین زندگی است و احتمال افسردگی توش کم است
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 1
    اغلب آدمای ماتریالیست و بیدین و بی خدا همینطورن. یکیشون چندماه پیش تو شمال خودش رو حلق آویز کرد. لابد بقول ژان پل سارتر فکر کرده بود که : با این زندگی که به من داده شده چکار کنم؟ چه خاکی تو سرم بریزم؟
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 2
    هههه. مجموع ثروت فقط 3 نفر (بیل گیتس و جف بزوس _مالک آمازون_ و ایلان ماسک) بیشتر از 500 میلیارد دلاره. در عوض میلیونها نفر تو آمریکا دارو ندارشون تو یه چرخ فروشگاهه و زیر پل ها می خوابن و از توی سطل آشغال غذا برمی دارن. ولی هیچوقت دیدین یه غربگدا شیهه بکشه و بگه مردم آمریکا گرسنه ن.نون ندارن بخورن.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    3 0
    بعد پاندمی کرونا حالا افسردگی بعد کرونا خیلی واضح خودشو نشان میده حتی به شکل افسردگی خندان که شایع تره نمیدونم ارتباطی داره یا نه هوای روزگار از ظلم و گناه سخت و فسرده شده!
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 0
    خب هركه بامش بيش برفش بيشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس