خشونت مسلحانه در ایندیانای آمریکا دو کشته بر جای گذاشت

در جدیدترین مورد از تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا، در حمله مردی مسلح به ماموران پلیس در یک بیمارستان در ایالت ایندیانا یک مامور و فرد تیرانداز کشته شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه زنجیره خشونت مسلحانه در ایالات متحده آمریکا، نیروی پلیس ایالت ایندیانا اعلام کرد، یک مرد متهم به ارتکاب خشونت خانگی روز دوشنبه در بیمارستانی در شهر «تل سیتی» یک مامور پلیس را به ضرب گلوله کشته و خودش نیز در تیراندازی ماموران کشته شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پلیس ایالت ایندیانا در بیانیه ای توضیح داد، فردی که قربانی خشونت خانگی از سوی «شان هابرت»، عامل این تیراندازی قرار گرفته بود به کارمندان بیمارستانی در شهر تل سیتی گفت که او در حال حرکت به سمت بیمارستان برای حمله به او است و متعاقب آن کارمندان بیمارستان موضوع را به پلیس گزارش کردند.

در این بیانیه نوشته شد، بعد از ورود ماموران به این بیمارستان، یک مامور تلاش کرد هابرت ۳۴ ساله را با شوکر برقی مضروب و او را دستگیر کند اما تلاشش بی نتیجه ماند و هابرت با کشیدن اسلحه این مامور را کشت. افسران پلیس اعزام شده به این بیمارستان در پاسخ به این تیراندازی، به او شلیک کرده و او را کشتند.

جان دیویس، یک مقام پلیس شهر تل‌سیتی به آسوشیتدپرس گفت،‌این تیراندازی در داخل بیمارستان نزدیک به اتاق اورژانس رخ داد.

او گفت: ماموران اطلاعی از مسلح بودن این فرد نداشتند.

شهر کوچک تل سیتی که تنها ۷۵۰۰ نفر جمعیت دارد در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از شهر ایندیاناپولیس واقع است.

خشونت مسلحانه در آمریکا به یک موضوع عادی و سریالی تبدیل شده و مرتبا از مردم این کشور قربانی می‌گیرد اما تا کنون اختلافات داخلی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اجازه به اصلاح قانون آزادی حمل سلاح در این کشور نداده و باعث شده که هر هفته موارد جدیدی از تیراندازی گزارش شود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، روز یکشنبه هم در نتیجه تیراندازی جدیدی در شهر بالتیمور ایالت مریلند، حدود ۳۰ آمریکایی کشته و زخمی شدند.

حدود یک هفته قبل از آن نیز تیراندازی در جشن خیابانی و درگیری‌های شخصی در شهرهای «کانزاس سیتی » و «دیترویت» در غرب آمریکا ۵ کشته و ۲۰ مجروح برجای گذاشت.

آمار و ارقام آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح در آمریکا نشان می‌دهد که از اوایل سال ۲۰۲۳ تاکنون نزدیک به ۲۰۰ حادثه تیراندازی در ایالات متحده به وقوع پیوسته است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیشترین آمار تیراندازی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس