کد خبر 1497877
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
9 زخمی در تیراندازی «سان فرانسیسکو»

به گفته پلیس، دستکم نُه نفر در پی تیراندازی در جریان یک تجمع محلی در یکی از مناطق شلوغ سان فرانسیسکو هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، دستکم نُه نفر در تیراندازی محله «میشن» Mission سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

به گفته یک مامور پلیس سان فرانسیسکو، این اتفاق جمعه در جریان یک جشن خیابانی محلی رخ داد و انتظار می‌رود همه این افراد زنده بمانند.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، دستکم پنج نفر این قربانیان بستری شدند و یکی از آن‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: زمانی که ماموران به صحنه حادثه رسیدند چند قربانی را یافتند که دچار جراحات ناشی از اصابت گلوله شده بودند. ماموران نیروهای درمانی را برای مداوا و انتقال مجروحان به بیمارستان‌های اطراف فراخواندند.

طبق این گزارش، مقامات آمریکایی از بازداشت کسی در ارتباط با این حادثه گزارشی نداده‌اند.

ناحیه میشن از مناطق بزرگ و پرجمعیت و با تنوع جمعیتی است که به دلیل معماری تاریخی خود در بخش مرکزی-شرقی سان فرانسیسکو شناخته می‌شود.

آزاد بودن خریدوفروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است.

چهارشنبه هم رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تیراندازی در یک مراسم فارغ‌التحصیلی در شهر «ریچموند» ایالت ویرجینیا دست‌کم دو کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

علی‌رغم آنکه وقوع چنین تیراندازی‌هایی هر بار به مباحثات عمومی در باب اقدام‌های لازم دامن می‌زند، احتمال تصویب قوانینی برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌های نیمه خودکار بعید به نظر می‌رسد.

چندی پیش مرکز افکارسنجی «پیو» اعلام کرد نتایج تحقیقات این مرکز نشان می‌دهد شمار کودکان و نوجوانان آمریکایی که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به ضرب گلوله کشته شده‌اند ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    بیخود نیست که گفته شده " الناس علی دین ملوکهم"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس