کد خبر 1498576
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
تیراندازی در مریلند 3 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت

در یک حادثه تیراندازی کور در ایالت مریلند آمریکا، دست‌کم سه نفر جان باختند و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یک تیراندازی کور در یک اقامتگاه خصوصی در «آناپلیس» ایالت مریلند به کشته شدن دست‌کم سه نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.

شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش کرد، آناپلیس در ۳۰ مایلی از ساختمان کنگره ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. «اد جکسون» رئیس پلیس آناپلیس گفته است که در پی وقوع حادثه تیراندازی روز گذشته (یکشنبه) یک مظنون بازداشت شده است.

در گزارش‌های اولیه اعلام شده بود که یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داده است اما پلیس سپس تأیید کرد که سه نفر در تیراندازی جان باخته‌اند.

جکسون به خبرنگاران حاضر در صحنه گفت: «پیام من به جامعه این است که این یک عمل خشونت آمیز تصادفی نبود».

«سارا الفرت» سناتور ایالت مریلند این حادثه را یک تراژدی توصیف کرد و گفت: « جامعه ما امروز عصر یک تراژدی فراتر از کلام را تجربه کرد. تلفات و جراحات متعددی گزارش شده است. یک مظنون در بازداشت است».

طبق این گزارش، در نزدیکی محل حادثه یک مراسم فارغ التحصیلی برگزار شده بود و هنوز مشخص نیست که آیا تیراندازی با آن مراسم مرتبط بوده است یا خیر.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

علی‌رغم آنکه وقوع چنین تیراندازی‌هایی هر بار به مباحثات عمومی در باب اقدام‌های لازم دامن می‌زند احتمال تصویب قوانینی برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌های نیمه خودکار بعید به نظر می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس