کد خبر 1498968
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
تیراندازی خونین در جشن قهرمان «ان‌بی‌اِی» در کلرادو

در تیراندازی کور بامداد سه‌شنبه در شهر «دنور» ایالت کلرادو که طرفداران تیم «دنور ناگتس» اولین قهرمانی آن در ان‌بی‌اِی را جشن می‌گرفتند، ۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، به گفته پلیس، در تیراندازی کور بامداد سه‌شنبه (به وقت آمریکا) در منطقه‌ای در دنور که طرفداران بسکتبال اولین قهرمانی تیم «دنور ناگتس» در ان‌بی‌اِی را جشن می‌گرفتند، نُه نفر زخمی شدند و مظنون بازداشت شد.

طبق بیانیه پلیس شهر دنور، مرکز ایالت کلرادو، تیراندازی حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد حدود سه و نیم ساعت بعد از بازی اتفاق افتاد و حال سه نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. مظنون یکی از شش مجروحی است که جراحاتشان حاد نیست.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، این تیراندازی در حدود یک مایلی سالن ورزشی اتفاق افتاد که ناگتس توانست تیم «میامی هیت» را شکست دهد.

سخنگوی پلیس دنور گفت علت درگیری منجر به تیراندازی در حال بررسی است. وی افزود: «تیراندازی در منطقه‌ای رخ داد که بزرگترین تجمع مردمی را داشتیم که در طول شب جشن می‌گرفتند» اما به گفته او، در زمان تیراندازی جمعیت در آنجا کم شده بود.

اخیراً هم در ادامه سریال تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا، دستکم نُه نفر در تیراندازی محله «میشن» Mission سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا هدف اصابت گلوله قرار گرفتند. به گفته یک مامور پلیس سان فرانسیسکو، این اتفاق جمعه در جریان یک جشن خیابانی محلی رخ داد.

آزاد بودن خریدوفروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

علی‌رغم آنکه وقوع چنین تیراندازی‌هایی هر بار به مباحثات عمومی در باب اقدام‌های لازم دامن می‌زند، احتمال تصویب قوانینی برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌های نیمه خودکار بعید به نظر می‌رسد.

چندی پیش مرکز افکارسنجی «پیو» اعلام کرد نتایج تحقیقات این مرکز نشان می‌دهد شمار کودکان و نوجوانان آمریکایی که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به ضرب گلوله کشته شده‌اند ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس