خسارات اعتراضات فرانسه به ۷۱۵ میلیون دلار رسیده است

خسارات ناشی از اعتراضات فرانسه که در پی قتل یک نوجوان ۱۷ توسط پلیس در اواخر ماه قبل میلادی رخ داد، بیش از۷۰۰ میلیون دلار برای شرکت‌های بیمه هزینه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، شرکت «فرانس اشور» در بیانیه‏ ای اعلام کرد: با احتساب مطالبات هفته گذشته، کل هزینه ادعاهای ثبت شده مربوط به خسارات ناشی از اعتراضات تا به امروز بیش از دو برابر شده و به ۶۵۰ میلیون یورو (۷۱۵میلیون دلار) رسیده است.

بر اساس این بیانیه، ۵۵ درصد از کل مبلغ مطالبات بیمه مربوط به خسارت اموال مشاغل و ۳۵ درصد مطالبات مربوط به اموال دولتی عمومی است.

۲۷ ژوئن، نائل المرزوقی، ۱۷ ساله فرانسوی الجزایری تبار، به اتهام امتناع از اجرای دستورات توسط افسر پلیس به ضرب گلوله کشته شد. این حادثه باعث اعتراضات سراسری شد که بیش از یک هفته به طول انجامید و در نهایت، با استقرار ۴۵ هزار پلیس و ژاندارم در سراسر کشور سرکوب شد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که معترضان بیش از ۱۲۰۰۰ خودرو و همچنین حدود ۵۰۰ ساختمان شهرداری، ایستگاه پلیس و سایر ساختمان های دولتی را به آتش کشیدند. بیش از ۴۰۰۰ نفر بازداشت شدند که بخش قابل توجهی از آنها نوجوانان بودند. وزارت اقتصاد فرانسه هم در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه خرده فروشی، حدود ۳۷۰ بانک، ۲۰۰ فروشگاه مواد غذایی و ۴۳۶ مغازه دخانیات در جریان ناآرامی‏ ها غارت شده ‏اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس