کد خبر 1507642
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
حوادث

۳شرور در نزاع خیابانی پسر ۱۹ساله‌ای را با شلیک تفنگ شکاری و ضربه تبر به قتل رساندند.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از ۲۱ اردیبهشت امسال وقتی کلید خورد که نزاع خونینی بین ۱۰ شرور در یکی از محله‌های رباط کریم سرو صدا به پا کرد به طوریکه با شلیک‌های گلوله همراه بود. خیلی زود گشت‌های ویژه در محل درگیری حضور یافتند و پس از متفرق شدن اوباش محله پسر جوانی که در اثر ضربه تبرو گلوله غرق در خون بود به بیمارستان منتقل شد و متأسفانه علی رغم تلاش تیم پزشکی پسر جوان در کام مرگ فرو رفت. با مرگ او بود که کارآگاهان جنایی رباط کریم دست به کار شده و عاملان جنایت تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

از میان افرادی که در این درگیری حضور داشتند ۳ نفر دستگیر شدند و ۳ نفر اصلی خشونت خیابانی نیز پس از دو ماه ردیابی سرانجام مخفیگاهشان در شهریار و خود رباط کریم مورد شناسایی قرار گرفت و صبح روز دوشنبه ۱۹ تیرماه این ۳ متهم فراری در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند. ۳ متهم دیگر این پرونده نیز به اتهام شرکت در نزاع خیابانی تحت تعقیب پلیس رباط کریم قرار دارند.

سرهنگ زنگنه، فرمانده انتظامی رباط کریم درباره این جنایت خیابانی گفت: ۳ متهم دستگیر شده که ۲۵ ۲۸و۴۰ساله هستند هر کدام دارای سوابق متعدد شرارت هستند که با ایجاد درگیری باعث رعب و وحشت در محله‌های مختلف می‌شدند.این متهمان درباره علت درگیری مدعی شدند که به خاطر اختلاف‌های قبلی و ناسزاگویی باهم گلاویز شدند.

نگاه کارشناس

زهرا بیات کارشناس ارشد روانشناسی

شرارت همراه با قدرتنمایی از جمله مصادیق بارز متهمانی است که با ایجاد نزاع‌های خیابانی در صدد قلدور بازی هستند این قبیل افراد در اثر کمبود اعتماد به نفس و روحیه خشونت طلبانه‌ای که دارند دست به هر کاری می زنند تا خودشان را به‌عنوان یک فرد قدرتمند مطرح کنند گاهی با چاقویی که به دست دارند وگاهی با اسلحه و برخی اوقات با الفاظ رکیک و چوب دستی سعی در بازی نقشی دارند که فکر می‌کنند با آن می‌توانند ایجاد هیمنه کنند این افراد علاقه زیادی به رفتارهای خشونت‌آمیز دارند آنقدر غرق در خشونت هستند که گاهی هم دست به خودزنی می زنند تا به بقیه اثبات کنند آنها افرادی قوی هستند درحالیکه در بررسی‌های روانشناختی افرادی ضعیف النفس هستند که صرفاً برای نشان دادن قدرت ظاهری دست به این رفتارها می‌زنند. خالکوبی‌های عجیب و غریب و تراشیدن مو به شکل غیر طبیعی از جمله مصادیق قیافه‌های متفاوت آنها محسوب می‌شود.

از اینکه حس کنند افرادی ازآنها می‌ترسند احساس خوبی پیدا می‌کنند برای همین دست به خشونت می‌زنند، شیشه مغازه‌ها را می‌شکنند یا با چاقو به جان هم می‌افتند برای آنها هیچ چیزی قبح و زشتی ندارد فقط به دنبال قدرت‌طلبی ویا بهتر بگویم در صدد قدرتنمایی هستند. استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر و همچنین سابقه شرارت در کودکی زمینه رفتارهای خشن را درآنها تقویت می‌کند.

آنها حتی هیچ ابایی از کتک زدن اعضای خانواده خود ندارند. برخوردهای قهری نیز چندان آنها را سربه راه نکرده و به نظر می‌رسد خانواده‌ها باید دراین زمینه کمک کنند تا از وقوع این رفتارهای خشونت باری جلوگیری شود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد44 ساله IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    7 1
    مشروبات الکلی کلید هر پلیدی و پلشتی. فاز بعد از بی حجابی اجباری، آزادسازی این منکر هست. با سناریوی مسموم سازی!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    اشکالی نداره. حالامیرن زندان، چاق و چله میشن.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    پول غذای مفت از پول ملت. اشکالی ندارد. شاید یه روزی به دردی بخورن. شاید هرگز به دردی نخورن. بیت المال که حساب کتاب نداره. غذای مفت بهشون بدین حال کنند و به شرارت های شدیدتر ادامه بدهند.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    همگی دارای سوابق متعدد شرارت هستند. چشم آقای اژه ای روشن. احسنتکم. خدا قوت. ماشاالله. با قدرت به راه خود ادامه دهید. ایول به قوه قضاییه پناهگاه و ملجأ کلیه اشرار سابقه دار.
  • حمید IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    مگه محاربه حکم اعدام ندارد؟ چرا اشرار که محاربه می‌کنند یعنی مردم را می‌ترسانند قضات به آنها حکم آزادی می‌دهد؟ خلخالی کجایی
  • جعفر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    اشرار همه آزاد مظلومین زیر خاک شعار دستگاه قضا و دادگاه ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس