کد خبر 1507888
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
تکرار یک ادعای نخ‌نما علیه سقف بودجه فوتبال؛ دشمن‌تراشی خیالی برای فرار از اجرای قانون

سرمربی استقلال و مدیر پرسپولیس در روزهای اخیر با طرح ادعاهایی مانند اینکه «می‌خواهند نگذارند ما قهرمان شویم» به قانون سقف بودجه که برای جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال است، حمله کرده‌اند.

به گزارش مشرق، فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کم حاشیه ندارد. حواشی که امسال با توجه به اجرای قانون سقف بودجه پررنگ‌تر هم شده است. قانون سقف بودجه در حالی توسط فدراسیون فوتبال با تاکید نهادهای نظارتی برای جلوگیری از ریخت‌وپاش باشگاه‌های دولتی وضع شده است که اجرایی شدن این قانون از همان ابتدا با موضع سخت و مخالفت برخی باشگاه‌های مطرح روبرو شد.

مخالفان سقف بودجه با طرح ادعاهایی بی‌اساس، در صف اول هجمه علیه این قانون ایستاده‌اند و با استفاده از هر تربیونی در پی جوسازی علیه این قانون هستند؛ قانونی که برای جلوگیری از حیف‌ومیل بیت‎المال قرار است اجرا شود.

استقلال و پرسپولیس از جمله مخالفان قانون سقف بودجه هستند، دو تیم بزرگ پایتخت که با قرار گرفتن در کنار هم در حمله به قانونی که قرار است بساط سوءاستفاده از بودجه عمومی کشور را جمع کند، کم نمی‌گذارند. نکته قابل تامل اینکه، مخالفان سقف بودجه در این دو باشگاه اعتقاد دارند که این قانون برای ضربه زدن به این دو تیم وضع شده است و کاری به تیم‌های دیگر ندارد.

جواد نکونام سرمربی استقلال که از مخالفان جدی این قانون است، گفته است:« فکر می‌کنم آقایان می‌خواهند به هوادار و باشگاه استقلال ظلم کنند.نکته مهم این است که می‌گویند استقلال سقف قرارداد دارد. نه؛ این مسائل برای این است که به استقلال ضربه بزنند، تیم‌هایی که الان در حال بازیکن گرفتن هستند این اتفاقات را رعایت نمی‌کنند. این مسائل برای ضربه زدن به تیم ما است که نتوانیم نفرات مدنظرمان را بگیریم.»

افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس هم که گویا به نمایندگی از این تیم در مخالفت با قانون سقف بودجه اظهارنظر می‌کند، مدعی است:«این قانون فقط به پرسپولیس و استقلال ضرر می‌رساند. در مجموع خیلی از تیم‌ها فراتر کار می‌کنند. این قانون را گذاشتند که این ۲ تیم از قهرمانی دور شوند. این قانونی که گذاشتند برای بازیکن منطقی نیست.»

در حالی با سکوت رضا درویش، پیروانی مسئولیت حمله به قانون سقف بودجه را با یک ادعای آشنا که «نمی‌خواهند بگذارند قهرمان شویم!» مطرح کرده است که تنها دو ماه از اثبات پوشالی بودن چنین ادعایی که اواخر سال گذشته از زبان یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس به زبان آمد، می‌گذرد.

گل‌محمدی بهمن‌ سال گذشته پس از شکست پرسپولیس مقابل فولاد، در نشست خبری با حمله به فدراسیون فوتبال، همان ادعای امروز پیروانی را تکرار کرد و گفت تا وقتی من هستم نمی‌گذارند، پرسپولیس جام بگیرد:«اراده این است که پرسپولیس قهرمان نشود چون من سرمربی این تیم هستم.یک چیزهایی بین پرسپولیس و مردم است که آن‌ها را نمی‌توانید بگیرید. جام فلزی را ممکن است بگیرید اما شرف و غیرت را نمی‌توانید بگیرید چون پشت این تیم به مردم است.»

البته برای اثبات پوشالی بودن ادعای گل‌‎محمدی تنها کمتر از سه ماه و نیم زمان نیاز بود و برخلاف ادعای گل‌محمدی نه تنها پرسپولیس قهرمان لیگ شد، بلکه قهرمانی جام حذفی را هم به دست آورد تا بی‌اساس بودن ادعایش ثابت شود.

اگر آن روز سرمربی پرسپولیس مدعی بود با سوت‌های داوری نمی‌گذارند، پرسپولیس قهرمان شود، امروز مدیر این تیم مدعی است با قانون سقف بودجه نمی‌خواهند که آنها قهرمان شوند! یک ادعای تکراری که به نظر می‌رسد بیشتر یک واکنش احساسی و البته جوسازی برای کوتاه آمدن مسئولان فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی از اجرای قانون سقف بودجه است.

جدا از هجمه سنگینی که از سوی استقلال و پرسپولیس علیه قانون سقف بودجه به راه افتاده است، به نظر می‌رسد بخشی از دغدغه‌های مسئولان و مربیان این دو تیم که عنوان کرده‌اند« فقط آنها در چشم هستند و به بقیه باشگاه‌ها کاری ندارند،» موضوع قابل تاملی است که باید مورد توجه مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان بازرسی قرار بگیرد.

بدیهی است که قانون سقف بودجه قانونی برای تمام تیم‌های لیگ برتری است و در چشم بودن استقلال و پرسپولیس نباید سبب شود که اجرایی شدن این قانون تنها معطوف به آنها شود و باید بر عملکرد مالی همه تیم‌هایی دولتی که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کنند، نظارت ویژه صورت بگیرد و با تیم‌های متخلف فارغ از نگاه رنگی برخورد شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    3 4
    سپاهان سقف رعایت نمیکنه که هیچ اصلا معلوم نیست چقدر پرداختی داشته منتها پرسپولیس تمام قرارداد هاشو باید اعلام کنه رو سامانه کدال هم همه میبینن حق پخش که نمیدن حداقل اگه نصف پولی که صدا و سیما بابت پخش آگهی های بازرگانی قبل و بعد بازی های پرسپولیس و استقلال در میاره رو به تیمها بدن کلی از مشکلاتشان حل میشه
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    باشگاه های دولتی، همیشه بدهکار/ حرام تان باشد پول بیت المال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس