سردار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان تاکید کرد گذشت آن زمانی که خیال بکنید اگر با ناو آمدید ما عقب بنشینیم.

به گزارش مشرق، یادواره سرداران شهید کاظم بازیار وشهید غضنفر فاطمی شهدای اطلاعات نیروی دریایی سپاه در شهرستان فسا واقع در استان فارس برگزار شد.

دریادار تنگسیری در این یادواره گفت:  در ۳۶‌امین سالگرد شهادت دو شهید اطلاعات نیروی دریایی سپاه در یادواره شهیدان فاطمی و بازیار دور هم جمع شدیم، دشمنان مشاهده کنند که مردم چگونه در پاسداشت راه شهیدان به اینجا آمدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در توصیف روحیات این دو شهید والامقام گفت: این دو شهید عزیز ما خصلت های بزرگی داشتند. دوشهید بزرگوار اهل روستا و از رزمندگان اوایل جنگ تحمیلی بودند و در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

وی افزود: این دو شهید از جمله تشکیل دهندگان یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. این شهیدان با قایق های تشت به جنگ با دشمن تا بن دندان مسلح دل به دریا می زدند چرا که به خدا توکل می کردند.

سردار تنگسیری با اشاره به جایگاه و مقام شهیدان، تصریح کرد: الان دشمنان ما کجا و شهیدان ما کجا هستند. شهیدان در دل ، پندار و فکر مردم ما هستند و شهدا زنده و پیش خدا دارای جایگاه رفیع هستند.

وی در توصیف احوالات شهیدان در دفاع مقدس ادامه داد: این دو شهید دوستان نزدیک بودند و به هم عشق می ورزیدند و در آن زمان کسی دنبال ریاست و مقام و درجه و این‌ها نبود. هر دو شهید فرمانده ناوچه طارق بودند و هر دو دشمن سرسخت استکبار بودند. هر دو شجاع، فرمانده، در یک سنگر و در یک ساعت و یک روز هم آسمانی شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با شرح رسالت پاسداری گفت: بنده به عنوان یک سرباز، باید نوکری این مردم را بکنم و اگر در دریا و در خلیج فارس ، مقابل این زورگویان نایستیم به شهدا جفا کرده ایم.

وی با یادآوری رویارویی رزمندگان اسلام طی سال‌های اخیر با استکبار در خلیج فارس و مدد الهی، افزود: هم رزم مان بنده محکم ایستاده اند و سال ۹۴ ده آمریکایی کنار جزیزه فارسی به زانو در آوردند. وقتی از آن‌ها پرسیدیم که چی شد شما زانو زدید می گویند نمی‌دانیم چه شد.

سردار تنگسیری با اشاره به اقدامات مخاطره آمیز و کاملا غیرحرفه ای و از روی ترس آمریکایی ها طی هفته گذشته در خلیج فارس گفت: وقتی رزمندگان ما در حال توقیف یک فروند نفتکش متخلف که ۹۰۰ تُن گازوئیل ما را داشت غیر قانونی قاچاق می‌کرد، بودند. آمریکایی‌ها به حمایت کشتی متخلف، دو جنگنده A-10 که ویژه جنگ های نزدیک است را به پرواز در می آورند و اقدامات خطر آفرین و کاملاً غیر حرفه ای انجام می دهند.

وی ادامه داد: دوباره یک بالگرد، یک هواپیمای بدون سرنشین یک هواپیمای با سرنشین می‌ فرستند به نقطه ای که ما در حال بازرسی شناور بودیم. در نهایت رزمندگان ما با اقتدار می ایستادند و اخطار می دهند، آن‌ها لشکرکشی کردند. اما، رزمندگان اسلام این کشتی را گرفتند و آوردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «دوران بزن در رو تمام شد»، شاهد بودید به محض اینکه کشتی ما را توقیف کردند بلافاصله از آن‌ها کشتی گرفتیم. گذشت آن زمانی که خیال بکنید اگر با ناو آمدید ما عقب بنشینیم.

سردار تنگسیری با اشاره به عملیات ۱۷ ربیع در سال ۱۴۰۰ و سرافکندگی استکبار گفت: آمریکایی ها با ۵ ناو جنگی آمدند تا کشتی متخلف را فراری دهند اما سربازان این ملت محکم ایستادند و تو دهنی خوردند.

وی افزود: زمانی صدام ۲۵ شهر ما را گرفته بود، شهدا ایستادند .این افتخار مردم فسا است که دو شهید را در نبرد مقابله مستقیم با استکبار تقدیم اسلام کرد. ما اکنون به مدد الهی با اقتدار در خلیج فارس ایستاده ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: در زمان طاغوت اگر کشتی از تنگه هرمز عبور می کرد چه شناور تجاری و چه شناور نظامی ما ایرانی ها حق نداشتیم از آن سوال کنیم. اما، اکنون این اقتدار را شهدا ایجاد کردند که مجبورند جواب دهند.

وی افزود : وقتی دو مرتبه آمریکایی ها، دو مرتبه انگلیسی ها، یک مرتبه کانادایی ها و یک مرتبه استرالیایی ها توسط رزمندگان اسلام دستگیر شدند، از ترس خود را می باختند. آیا از اسلحه ما می ترسند؟ خیر این ترس را خداوند در دل آن‌ها گذاشته است. وعده خداست که دشمنان می خواهند نور خدا را خاموش کنند و ابدا نمی توانند.

سردار تنگسیری در پایان رمز موفقیت جبهه حق را پیروی از ولایت دانست و گفت: بدانیم تا خدا را داریم، تا عشق ما به امام زمان و نائب امام هست برای ما هیچ اتفاقی نمی افتد.اگر خدا را فراموش کردیم و به خودمان پرداختیم اولین نشان سقوط ما است.

در پایان این مراسم از خانواده سرداران شهید کاظم بازیار و غضنفر فاطمی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    17 16
    خیس کردن سربازان آمریکایی با قدرت‌نمایی شیربچه های سپاه و ارتش یادمان نخواهد رفت 🤣🤣🤣💪💪💪. الحمدالله
  • ایران قوی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    6 9
    احسنت به سپاه مقتدر که ایه" وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم "رو به خوبی و عملی تفسیر کرد
  • DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    17 5
    شهر ری کلا افغانی شده. دماوند هم پر از افغانی شده. یزد پره افغانیه. اصفهان پر افغانیه. مشهد پر افغانیه. مازندران پر افغانیه. اینا آب نمی خوان؟ شغل نمیخوان؟ مدرسه نمی خوان؟ خونه نمی خوان؟ ما نمیخواهیم کشورمون دست اتباع اجنبی بیفته با چه زبانی بگیم
    • دهقان IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      6 3
      احسنت گل فرمودی ولی کو گوش شنوا این افاغنه به زبان گویای خودشون در توانشون باشه مردم ایران سلاخی میکنند همین جور که الان تعدی تجاوز گروگان گیری و زورگیری علنی میکنند بدی آن این هست که باشی مربوطه به شاکی گفته خوب میخواستی در محل نری یواش یواش کشور دارند تصرف میکنند
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    9 5
    بوالله خیلی مردی میخاد جلوی A10 warthog ایستادند. اینا با گتلینگ یا تیربار کالیبر بالا و آلیاژ سختی که دارند، میتونن تانک رو از کار بندازند. اینقدر قدرت نفوذ مرمی‌هاش بالاست. ولی شیر مردهای حیدر، ایستادند...به احترامشون می‌ایستم... و افتخار میکنم به تک تک پوتینهایی که میپوشند... این غلو نیست، اقدام این شیرمردها، شبیه کوهی از آهن هست.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    12 7
    دقیقا عوضش به چین و روسیه که براحتی تمامیت ارضی مارو زیر سوال میبرن و نفت مارو چپاول میکنن ک جنسهای بنجلشون رو به ما میچپونن و دنبال شریک برای جنگ با اوکراین میگردن و تحریمهامون رو اضافه میکنن نیازی به ناو نیست باز ما فقط تذکر ملایم میدیم گور پدر شرق و غرب کاش مسئولین وطنپرستی داشتیم
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      10 6
      مجبوری بدون مطالعه نوشته منو تو را تکرار کنی بنده خدا؟ وطن پرستی الان همون رابطه با اسیا و اوراسیاست . الان فرصتی که تاریخ هر هزار سال یکبار له کشوری میده نصیب ایران شده اقیانوس بازار چین و اوراسیا و وروسیه در اختیار ایرانه بفرما این گوی این میدان شما یک پشمک هم نمیتونی به غرب و امریکا بفروشی و پول بگیری از کدام وطن پرستی حرف می زنی
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      2 2
      میشه بگید با برجام چه گلی آمریکا به سر ایران زد فروش نفت ایران روزی زیر ۵۰۰ هزار تا کاهش پیدا می دونی یعنی چی بعد چین و روسیه کی به ایران حمله نظامی کردند کی دارو تحریم کردن وقتی دوست و دشمن تون نمی شناسید
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    5 1
    امروز خبر زدید اف 16 آوردن تا جلو توقیف کشتی ها رو بگیرن. ببینیم چی کار میکنید.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    7 1
    توئیت رسمی وزرارت امور خارجه روسیه و اعلام خلیج عربی به جای خلیج فارس و حمایت وزیر امور خارجه روسیه از جدا شدن جزایر ایرانی فقط و فقط به قصد تحقیر کردن است
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      4 1
      احسنت. استالین سالها قبل گفت برای کنترل ایران باید حاکمان آنرا تحقیر کرد . خوروشچف یکبار اینکار را کرد و پوتین هم مدتها است که این کار را می کند.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 3
    مگه سوخت ما توسط همین یانکی ها تحریم نیست چی شده الان نگران حرکت کشتی های حامل سوخت از مبدا ایران شدن؟مگه غیر از اینکه امریکای ها مسئول این دزدی بودن؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 0
    فعلا که بدتر از انومقع است
  • US ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 1
    سلاح های بروز تر و قوی تر بسازید
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 1
    پیشنهاد به نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز:کبوتر ها را میشه روی قایق های تندرو جلد کرد ....کبوتر پاکستانی دیدم که روی کشتی جلد شده .....شما اگر روشون یه فرستنده سیگنال نصب کنی با فرکانس های متفاوت که بین ساحل و قایق های روی دریا برن و بیان با یه دسته 50 تای کبوتر جنگ الکترونیکی راه انداختی که بیا ببین.....اگه نیروهای متخاصم هم بهشون شلیک کردن که دیگه اعلان جنگه .....
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      4 0
      کفتر بازی داداش؟
  • US ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 4
    در عوض در داخل کشوررخیلی راحت آشوب میکنند و علیه دین و فرهنگ مردم اقدام میکنند، ترور و اشوب!
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    8 1
    رجزخوانی
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    آنها ازپایداری هراس دارند ومیدانند کوچکترین خطایی در خلیج فارس گورستانی ازکشتیها وتسلیحات نظامی خواهدشد وازین بابت آنها مطمئن هستند که پاسخ قطعی دریافت میکنند واینها فقط ازنیروی ایمان سرچشمه میگیرد
  • م IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    اینها بخاطر مردمان ایران است. قدرت حداکثری مردمان ایران قابل تقدیر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس