کد خبر 1508724
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
ژنرال صهیونیست: وضعیت امنیتی اسرائیل خطرناک است

رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی  گفت: اوضاع امنیتی اسرائیل خطرناکتر از هر زمان دیگری شده است.

به گزارش مشرق از المیادین «گادی آیزنکوت» روز شنبه افزود: خطرات کنونی امنیت اسرائیل در چند دهه گذشته بی سابقه است.

وی پیشتر نیز نسبت به کاهش توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود.

آیزنکوت هفته گذشته در سخنانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: (رژیم) اسرائیل با واقعیتی پیچیده و انفجاری مواجه است که ما سالهاست از آن بی اطلاع هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح شده که بر اساس گزارش‌ها، همزمان با برگزاری جلسه کنست برای بررسی بخشی از لایحه جنجالی تغییرات قضایی، شماری از معترضان وارد ساختمان پارلمان شدند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که «یاییر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، به تازگی مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست‌ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس