زندگی‌نامه شهید احمد گودرزی در «شب بی‌قراری من» خواندنی شد - کراپ‌شده

کتاب «شب بی‌قراری من» نوشته مونس عبدی‌زاده دربرگیرنده زندگی‌نامه شهید مدافع حرم احمد گودرزی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «شب بی‌قراری من» نوشته مونس عبدی‌زاده دربرگیرنده زندگی‌نامه شهید مدافع حرم احمد گودرزی چاپ و روانه بازار نشر شد. این‌کتاب سیزدهمین ‌عنوان از مجموعه «مدافعان حرم» است که انتشارات ۲۷ بعثت چاپ می‌کند.

گفتگوی مشرق با همسر شهید گودرزی را اینجا بخوانید:

همسر شهید:‌ پیکر شوهرم را ندیدم و تا آخر عمر پشیمانم!

خواستگاری یک نفره جناب سرگرد از دختر افغانستانی!

شهید مدافع حرم، سرهنگ پاسدار شهید احمد گودرزی، روز اول فروردین سال ۱۳۵۷ در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. وی تابستان‌ها کار می‌کرد که خرج تحصیلش را دربیاورد و این‌گونه کمی فشار را از دوش پدرش بردارد. شهید گودرزی عضو لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود که در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

زندگی‌نامه یک شهید متفاوت مدافع حرم خواندنی شد

کتاب زندگی این ‌شهید در ۱۱ فصل، عکس‌ها و اسناد مربوط به شهید گودرزی را شامل می‌شود.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بهمن ماه اعزام به اصفهان شروع می‌شود. روز حرکت بچه‌ها را سوار چهارپنج تا اتوبوس شرکت واحد می‌کنند تا ترمینال جنوب. از آنجا دوباره سوار اتوبوس می‌شوند. ساعت پنج بعدازظهر است که اتوبوس‌ها به‌سمت اصفهان راه می‌افتند. نیمه‌شب خسته و چرت‌پریده می‌رسند دانشکده افسری اصفهان. همه را توی حسینیه جا می‌دهند. تا پایش به حسینیه باز می‌شود، بوی جوراب مشامش را نوازش می‌دهد. هرکس یک طرف دراز کشیده. صحنه‌ای شده برای خودش. هنوز نخوابیده، برای نماز صبح بیدارباش می‌زنند.

زندگی‌نامه یک شهید متفاوت مدافع حرم خواندنی شد

بعد از نماز تازه چرتش برده که با سروصدای زیادی چشم‌هایش را باز می‌کند. حسینیه پر شده است و جای سوزن انداختن نیست. حالا توی آن شلوغی اندازه یک متر هم برای خودش جا پیدا نمی‌کند. به تنش کش‌وقوس می‌دهد. نگاهش به بچه‌ها می‌افتد که در حال مرتب کردن سر و وضعشان هستند. یادش می‌آید الان اگر خانه بود توی رختخواب راحتش غلت می‌خورد و صبح که پا می‌شد، قبل از مرتب کردن سر و وضعش، رختخواب را مرتب می‌کرد؛ دلش‌ نمی‌آمد به مامان زحمت بدهد. گوشه حسینیه شلوغ می‌شود. هرکس می‌آید، سروصدای بچه‌ها اوج می‌گیرد. آقای علیزاده، مسؤول گزینش تهران را می‌بیند.

این‌کتاب با ۱۹۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس