کد خبر 1510199
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی علیرضا پناهیان ویدیویی را با عنوان رهایی مقدّس؛ میل به رهایی و آزادی، یک میل مقدس است و توجه به این نکته که میل به رهایی انسان را به خدا می رساند، منتشر کرد:

یکی از خواسته‌های جدی انسان که بعضی وقت‌ها وسیله‌ای‌ برای رسیدن به دیگر خواسته‌ها است و گاهی از اوقات هم مستقلاً مطلوب انسان است، «رسیدن به رهایی و آزادی» است. معمولاً از کلمۀ آزادی بیشتر استفاده می‌شود اما کلمۀ رهایی قدرتمندتر و فراگیرتر از آزادی، یک تمایل عمیق انسان است؛ رهایی از رنج‌های درونی و رنجش‌هایی که برای انسان پیش می‌آید و رهایی از رنج‌های بیرونی و موانعی که در محیط اطراف و بیرون وجود انسان پدید می‌آید. این رهایی خیلی برای انسان مطلوب است.

آدم‌ها خیلی زود ممکن است بپذیرند که در این دنیا، رهایی به صورت مطلق وجود ندارد پس ناامید بشوند و به یک زندگی حداقلی بپردازند و دیگر دنبال رهایی نباشند. اینها ظاهراً دنبال رهایی نیستند اما واقعاً هیچ انسانی نیست که رهایی را دوست نداشته باشد.

خیلی از اوقات که آدم‌ها بندگی خدا را کنار می‌گذارند و اطاعت از خدا و محدودیت‌های دین را نمی‌پذیرند بخاطر همین میل به رهایی است. اینها می‌گویند: «چرا باید خودم را مقید به دینی بکنم که هر دقیقه می‌خواهد من را به یک رفتار خاص و به یک وضعیت خاص مقید کند؟ این‌طوری رهایی و آزادی خودم را از دست می‌دهم.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • :) IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    خوبه حداقل یدونه شیخ هوشمند دارین بپرسید جاهلیت مقدس چیست.
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    مذهب و مدرنیته دو روی یک سکه برده داری هستند و متضاد دین معنوی
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    تفاوت است بین معنویت و فرقه برده داری،
  • کارگر IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    شعار رهایی از عالم ناسوت و سیر به لاهوت در تضاد با منزل میلیاردی هبه شده سعادت آباد است.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    تا حالا می گفتید این دنیا یعنی کنترل نفس تا به رهایی برسید. الان میگید این دنیا هم به رهایی برسید چون مقصد به رهایی رسیدنه و مقدسه؟!! خدا وکیلی یکی اینو توضیح بده آخرش کدوم؟!
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    جالبه کسی که شهوات حالش رو خوب میکنه باید تا اوج شهوات بره که به رهایی برسه تا به خدا برسه! مگه رهایی دینی رها شدن از خواسته های نفسانی نبود تا به خدا برسیم؟! هر روز یه چیز جدید رونمایی میشه!
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    رهایی کلمه ای که به دل میشینه، معنی آزادی در این زمونه عوض شده، معنی اش با فریب آلوده شده... هرکی از آزادی حرف میزنه حس میکنی یه حقه بازی ای تو سرشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس