اسرائیل

در حال حاضر رژیم صهیونیستی در دوره حساسی به سر برده و با رسیدن به موعد تصویب طرح اصلاحات قضائی و افزایش اعتراضات، اوضاع سیاسی در سرزمین های اشغالی متشنج شده است.

سرویس جهان مشرق - در آستانه یک هفته حساس در مبارزه با اصلاحات قضائی در سرزمین های اشغالی، سازمان های معترض صهیونیستی تظاهراتی را در خیابان کاپلان در تل آویو و در ۱۵۰ مرکز در سراسر فلسطین اشغالی برگزار کردند. همچنین، تظاهر کنندگان تظاهراتی را در مقابل کنست رژیم صهیونیستی به راه انداختند. این تظاهرات، بی سابقه ترین تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضائی در شش ماه گذشته بود. حدود ۲۹ هفته است که سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات و اعتراض علیه دولت بنیامین نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی است.

در جریان اعتراضات،‌ برخی از معترضان صهیونیست با پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند. تعدادی از تظاهرکنندگان نیز توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت شدند. کنست رژیم صهیونیستی در آستانه تصویب نهایی قانون "لغو عقلانیت مصوبات " قرار دارد. قرائت اول این قانون،‌ دو هفته قبل در کنست رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده بود. در صورت تصویب این قانون که بخشی از طرح اصلاحات قضائی است، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دیگر توانایی لغو قوانین تصویب شده توسط کنست را نخواهد داشت. در آستانه تصویب نهایی این قانون، سرزمین های اشغالی در یک بحران سیاسی عمیق قرار گرفته است.

وضعیت قرمز سیاسی در سرزمین های اشغالی/ کابینه نتانیاهو کمر به راه اندازی یک درگیری داخلی بسته است +عکس و فیلم
تظاهرات در تل آویو

در روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که در صورت تصویب این قانون و پیشبرد طرح اصلاحات قضائی، از حضور در برنامه های ارتش امتناع خواهند کرد. پس از اینکه صدها تن از خلبانان و افسران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فعالیت خود در ارتش را در اعتراض به طرح اصلاحات قضائی تعلیق می‌کنند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد که وضعیت بسیار نگران کننده است. در این راستا روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرانوت در مقاله‌ای نوشت: «یک چیز مسلمی وجود دارد، آن هم این است که حتی اگر کارایی ارتش همانند سابق باشد، اما انسجام در ارتش اسرائیل به شدت ضربه دیده است».

وضعیت قرمز سیاسی در سرزمین های اشغالی/ کابینه نتانیاهو کمر به راه اندازی یک درگیری داخلی بسته است +عکس و فیلم

گالانت بیان کرده که وضعیت بسیار نگران‌کننده است و از نتانیاهو درخواست کرده است که رأی‌گیری برای تصویب این طرح را به تعویق بیندازد. همچنین حدود ۱۰۰ نفر از مقامات نظامی رژیم از جمله رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، روسای موساد و شاباک و ژنرال‌های رژیم صهیونیستی حمایت خود از اعتراضات علیه اصلاحات قضایی اعلام کردند. مقامات سیاسی و امنیتی سابق رژیم صهیونیستی مستمرا درباره خطر و پیامدهای تصویب این طرح هشدار میدهند و از نتانیاهو میخواهند که روند تصویب این طرح را متوقف کند.

وضعیت قرمز سیاسی در سرزمین های اشغالی/ کابینه نتانیاهو کمر به راه اندازی یک درگیری داخلی بسته است +عکس و فیلم
تظاهرات درمقابل کنست رژیم صهیونیستی

یورام کوهن، رئیس سابق شاباک، نسبت به عواقب تصویب قانون "لغو عقلانیت مصوبات " هشدار داد و گفت: «اگر این قانون تصویب شود، می ترسم در اسرائیل مبارزات خشونت آمیزی رخ دهد.» کوهن همچنین افزود: اسرائیل در برابر تهدیدات خارجی در وضعیت آسیب پذیری قرار دارد. آنچه اکنون می‌بینیم می‌تواند تشدید شود [تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی]، ارزیابی دشمنان ما این است که اسرائیل به اندازه کافی قوی نیست تا به یک حمله از خارج پاسخ دهد. ناداو آرگامان رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در رابطه با تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی گفت: «به شدت نگرانم که در آغاز یک جنگ داخلی باشیم».

در حال حاضر دولت نتانیاهو قصد ندارد برای دومین مرتبه از تصویب این طرح و پیشرد اصلاحات قضائی عقب نشینی کند. باتوجه به وضعیت فعلی در سرزمین های اشغالی،‌ در صورت ادامه این وضعیت و اصرار دولت رژیم صهیونیستی و جریان اپوزیسیون بر مواضع خود،‌ افزایش و خشونت آمیزتر شدن درگیری ها در میان صهیونیست ها دور از ذهن نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    5 6
    خدایا و مهدی فاطمه واقعا ازتون ممنونم🤩🤩🤩 صدای ناقوس مرگ اسرائیل را میشنویم. خیلی امید دارم
    • US ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      1 0
      بهتره از نتانیاهو تشکر کنی که دشمن شادکن شده!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    5 3
    پیش به سوی کن فیکون شدن اسرائیل 🤩💪🤩. الحمدالله
  • تبریزی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 0
    این چیزی که میبینید دقیق کاری هست که میخواستند سر ایران عزیز ما بیاوردند ولی به خواست خداوند متعال و کمک ائمه و رهبری داهیانه #امام_خامنه_ای و پای مردی مردم عزیزمان از سر ما رد شده و خود خیاط در کوزه افتاده
  • US ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 0
    این پلیس اونجا چقد بی عرضه اس بابا این اغتشاشگران جمع کنید
  • باربد IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    الان بی بی سیو ایران اینترنشنال که تجمعات 100-50 نفری رو تو ایران نشون میدادن کجا هستن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس