اسرائیل

این روزها که سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات گسترده است، صحنه های متعددی از برخورد خشن و وحشیانه پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان زن منتشر می شود.

سرویس جهان مشرق - سال گذشته و پس از شروع نارآمی و اغتشاشات در چندین شهر ایران و تخریب اموال عمومی به دست گروهی از اوباش با بهانه اعتراض در جهت حمایت از حقوق زنان، شبکه های رسانه های خارجی و غربی به پوشش و بازتاب این اغتشاشات در ایران پرداختند. در این میان، شبکه های صهیونیستی و عبری زبان، شبانه روز به پوشش ناآرامی ها در ایران و تهیه گزارش های تبلیغاتی و دروغین از وضعیت زنان ایران مشغول شدند.

صهیونیست ها صرفا به پوشش رسانه ای اکتفا نکرده و اقدام به تولید محتوا، برگزاری تجمعات و اقدامات تبلیغاتی تحت عنوان حمایت از حقوق زنان در ایران کردند. سران و مقامات رژیم صهیونیستی به شکل علنی در فضای مجازی و مصاحبه ها حمایت خود را از اغتشاشگران اعلام و برای آنها آروزی موفقیت کرده و اشک تمساح برای زنان ایرانی ریختند.

صهیونیست ها اقداماتی از قبیل تولید فیلم و ارسال پیغام حمایت از اغتشاشگران تا فراخوان تجمع در سرزمین های اشغالی به جهت ابراز همدردی با اغتشاشگران، تا نورپردازی شعار «زن، زندگی، آزادی» بر روی ساختمان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی انجام داده و تمام تلاش خود را کردند تا خودشان را دلسوز و نگران زنان ایران نشان دهند.

زن، زندگی، آزادی در سرزمین‌های اشغالی به روایت آمار/ چرا کسی برای حقوق زنان در اسرائیل نگران نمی‌شود؟ + عکس و فیلم
فراخوان برای حمایت از زنان ایرانی در قدس اشغالی

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، این است که آیا برای رژیم صهیونیستی، زنانی که در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند و جزو افراد تحت حاکمیت این رژیم محسوب شده، ارزشی ندارد؟ آمار و ارقامی که از وضعیت و کیفیت زندگی زنان صهیونیست در سایت های عبری زبان منتشر می شود، شرایطی تاریک و وحشتناک از زنان در سرزمین های اشغالی را نشان می دهد.

اسرائیل و حقوق زنان، تراژدی که سانسور می شود

نمی‌توان به‌صورت دقیق آمار تجاوز جنسی در سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرد، چرا که به گفته رسانه‌های صهیونیستی، تمام جرائم و گزارش‌های منتشرشده از تجاوزات جنسی تنها بخش کوچکی هستند که در آن قربانیان تصمیم به افشاء آن گرفته‌اند و در عمل چیزی در حدود ۹۰ درصد از جرائم جنسی صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی گزارش نمی‌شود و در صورت گزارش نیز معمولاً رسیدگی نمی‌شود.

البته آمارهایی نیز در رابطه با این مسئله منتشرشده است که دریکی از این آن‌ها، آمار و ارقام قابل‌توجهی ذکرشده است. باید به این موضوع توجه داشت که وسعت سرزمین‌های اشغالی تحت تسلط صهیونیست‌ها ۲۲٬۱۴۵ کیلومتر مربع است، مساحتی کمتر از استان بوشهر، اما علی‌رغم این وسعت نه‌چندان بزرگ سرزمین‌های اشغالی، اگر فقط میزان و آمار آن دسته از جرائم جنسی که افشا و رسیدگی شده است را در نظر بگیریم، به نسبت وسعت ناچیز سرزمین‌های اشغالی، میزان تجاوزات جنسی یک رقم بسیار بالا و تعجب‌آور محسوب می‌شود.

زن، زندگی، آزادی در سرزمین‌های اشغالی به روایت آمار/ چرا کسی برای حقوق زنان در اسرائیل نگران نمی‌شود؟ + عکس و فیلم

بر اساس تخمین‌های وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، از هر سه زن، یک زن در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد، یعنی ۸۴۰۰۰ زن در هر سال مورد تجاوز واقع می‌شوند. این بدان معناست که تخمین زده می‌شود در اسرائیل روزانه حدود ۲۳۰ مورد تجاوز جنسی رخ می‌دهد!

همچنین بر اساس شاخص خشونت ملی، که توسط این وزارتخانه سال‌ها قبل منتشر شد، میزان جرائم خشونت جنسی در اسرائیل ۱۰ درصد بیشتر از میانگین نرخ کشورهای توسعه‌یافته است.

مقصر اصلی تجاوز جنسی به زنان در اسرائیل خودشان هستند، چراکه یک زن هستند!

مسئله دیگری که متوجه زنان در سرزمین‌های اشغالی است، نوعی نگاه این رژیم به زنان است. صهیونیست‌ها معتقدند که وقتی مردها یک زن را می‌بینند نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند و غریزه جنسی‌شان فعال می‌شود و این تقصیر مردان نیست، بلکه مشکل زنان است! درواقع اگر علیه یک زن تجاوز جنسی صورت بگیرد، این‌یک موضوع طبیعی است.

اخیراً یک دختر اسرائیلی به نام گالیا که به دلیل مورد تجاوز جنسی واقع‌شدن به یک پناهگاه فرستاده‌شده بود تا تحت درمان و محافظت قرار بگیرد، در همان پناهگاه نیز مجدداً مورد تجاوز و آزار اذیت قرار گرفت! این دختر اسرائیلی در این رابطه به شبکه ۱۲ اسرائیلی گفته است از روز اولی که به پناهگاه رسید، موارد خشونت زیادی را تجربه کرده است. هیچ‌کس سعی نکرد به وی کمک کند و حتی مسئول پناهگاه او را سرزنش کرده و به وی گفته است که مردان نمی‌توانند غریزه و تمایلات جنسی خود را کنترل کنند و مقصر این موضوع خود آن دختر است!

زن، زندگی، آزادی در سرزمین‌های اشغالی به روایت آمار/ چرا کسی برای حقوق زنان در اسرائیل نگران نمی‌شود؟ + عکس و فیلم
وب سایت خبر ۱۲ رژیم صهیونیستی: اسرائیل بهشت مجرمان جنسی است

بدبختی‌های زنان اسرائیلی به اینجا ختم نمی‌شود و مشکل دیگری در این رابطه نمایان می‌شود. بسیاری از فعالان زنان در سرزمین‌های اشغالی، اسرائیل را بهشتی برای مجرمان جنسی می‌دانند. بررسی و نگاه به سوابق برخورد با مجرمان جرائم جنسی در اسرائیل این موضوع را روشن می‌سازد. درواقع کسانیکه در سرزمین‌های اشغالی مرتکب جرائم جنسی می‌شوند، با حداقل‌ترین مجازات و جریمه‌های ممکن روبه‌رو می‌شوند و حتی دوران محکومیت خود را نیز به‌صورت کامل نمی‌گذرانند.

هاگیت پیر، کارشناس اسرائیلی در رابطه با وضعیت مجرمانی که دست به تجاوز جنسی زده‌اند، میگوید که سه مجرم جنسی، موشه ایوگی، رونن بیتی و به‌تازگی آلون کَستیل، همگی از مجرمان محکوم‌شده‌اند و هیچ‌یک از آن‌ها محکومیت و مدت حبس خود را تا پایان کامل نکرده‌اند. پرونده این سه شخص مربوط به همین چند وقت اخیر است. در پرونده هر سه مورد، کمیته آزادی‌های مشروط، منفعت مجرمان محکوم را بر منفعت قربانیان زن ترجیح داد.

تظاهرات در سرزمین های اشغالی و برخورد با زنان

در زمان وقوع اغتشاشات در ایران، مقامات صهیونیست برای مردم ایران و زنان ابراز نگرانی کرده و مدعی شدند که زنان ایران تحت خشونت شدید قرار دارند. اما باید از مقامات صهیونیست پرسید که چرا این حجم از نگرانی و تلاش های دروغین برای حمایت از حقوق زنان ایرانی را صرف بهبود وضعیت اسفناک زنان در سرزمین های اشغالی نمی کنند؟

شرح و ارائه وضعیت از خشونت، تجاوز، آزار و اذیت علیه زنان در سرزمین های اشغالی و تاریخ سیاه رژیم صهیونیستی در مسئله حقوق زنان، پتانسیل نوشتن یک جلد کتاب قطور را میطلبد و در اینجا امکان بسط و گسترش آن وجود ندارد.

در روزها و هفته های اخیر که سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات و درگیری بر سر مسئله تصویب طرح اصلاحات قضائی بود، صحنه های جالبی از رعایت حقوق زنان توسط پلیس رژیم صهیونیستی منتشر شد. نحوه برخورد پلیس رژیم صهیونیستی با زنان معترض به گونه ای بود که اگر یکی از این برخورد ها در ایران اتفاق می افتاد، فریاد وا مصیبتای رسانه های معاند، غربی و صهیونیستی بلند می شد.

زن، زندگی، آزادی در سرزمین‌های اشغالی به روایت آمار/ چرا کسی برای حقوق زنان در اسرائیل نگران نمی‌شود؟ + عکس و فیلم
گوشه های از برخورد پلیس رژیم صهیونیستی با زنان
زن، زندگی، آزادی در سرزمین‌های اشغالی به روایت آمار/ چرا کسی برای حقوق زنان در اسرائیل نگران نمی‌شود؟ + عکس و فیلم
گوشه های از برخورد پلیس رژیم صهیونیستی با زنان
زن، زندگی، آزادی در سرزمین‌های اشغالی به روایت آمار/ چرا کسی برای حقوق زنان در اسرائیل نگران نمی‌شود؟ + عکس و فیلم
گوشه های از برخورد پلیس رژیم صهیونیستی با زنان

اما چه کسی برای خشونت علیه زنان در سرزمین های اشغالی نگران می شود؟ آیا کسی از خشونت پلیس علیه زنان در سرزمین های اشغالی و یا حقوق زنان اسرائیلی ابراز نگرانی می کند؟ نگاهی تنها به بخش کوچکی به تصاویر و فیلم های منتشر شده از برخورد پلیس صهیونیستی با زنان در جریان تظاهرات، ثابت میکند که ادعای دولت رژیم صهیونیستی در رابطه با حقوق زنان در ایران، چقدر واقعی است.

خشونت علیه زنان در جریان تظاهرات در سرزمین های اشغالی

خشونت علیه زنان در جریان تظاهرات در سرزمین های اشغالی

خشونت علیه زنان در جریان تظاهرات در سرزمین های اشغالی

خشونت علیه زنان در جریان تظاهرات در سرزمین های اشغالی

تصاویر و مطالب بالا، تنها و تنها بخش کوچکی از وضعیت فاجعه بار حقوق زنان و نحوه برخورد با زنان در سرزمین های اشغالی است و همانطور که گفته شد، ابعاد آن بسیار گسترده تر و هولناک تر از آن است که در یک مقاله چند صد کلمه ای بتوان عمق فاجعه را مشخص کرد. اما در این میان، تعجب آور ترین و غیر قابل درک ترین مسئله، اظهارات و سخنان افرادی در داخل ایران است که رژیم صهیونیستی را به عنوان یک الگوی نرمال در حوزه حقوق زنان مطرح می کنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • US ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    37 30
    ملتی که خود تحریمی رو خواستند مستحق هر بلایی هستند، سلبریتی های خاین، مگر سایر کشورها سلبریتی ندارند؟! دارند ولی سرشون توکار خودشان هست
    • پدی ازپیج همسایه IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      14 21
      حرف مفت نزن،ملت تحریم نخواستن،تندروها میخوان چون نون شون توی تحریم وانحصار هست.بقیه کشورا هنرمندا و ورزشکارا میان صف اول خیابون کنار مردم‌.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 1
      توکار خودشون نیست خارجی همه کار میکنن بد خوب جلوه بده برا مردمش ولی اینجا کاملا برعکس
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      3 12
      حقیقت اینه که بانوان در ایران از حقوق اولیه هم برخوردار نیستن حتی نحوه لباس پوشیدنشون رو هم یکی دیگه تعیین میکنه
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      5 1
      چه انتظاری خاصی از این منافقین و یا سلبریتیها و دارودسته هایشان باید داشت؟ حالا صبخ تا شب از این عکسها و گزارشها و خبرها منتشر کنید باز هم چاقو که دسته خودشو نمیبرد
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 0
      پدی از پیج خانه برو دنبال کارت
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      5 1
      10.14 بورو خارج ببین ببین تو محل کار حقوق اولیه زنان چیه بعد بیا حرف بزن
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 0
      سلبریتی های کشورهای غربی در خدمت دولتهای خود و استعما دیگر کشورها هستند ولی سلبریتیهای ایران نوکر دشمنان هستند و بر ضد فرهنگ و ملت ایران عمل میکنند و لذا از دشمن هم دشمنتر هستند و مستحق مرگ
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    30 22
    چرا این مطالب در بیلبورد های خیابان ها نشان داده نمیشود که بی حجابی در غرب چه ناامنی برای زنان و کودکان ایجاد کرده .
  • ایرانی GB ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    12 7
    چرا الان عاشقان و جان نثاران و شیفتگان " زن زندگی آزادی " در ایران در برابر ظلم به زنهای کشورهای دیگه , اصلا" جیک شون در نمیاد و همه خفه قون گرفته اند ؟ علت سکوت مهسا پرستان چیه ؟ مگه اینها مثلا" طرفدار حقوق زن نیستند پس چرا الان نسبت به ظلم به زنها در کشورهای دیگه هیچی نمیگن ؟؟؟ و همه با هم خفه تشریف دارند ؟ یا اینکه از ترس ارباب واشنگتن نشین شون شلوار زرد کردند ؟
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      6 6
      برای اینکه ما مثل شما فضول مردم نیستیم... سرتون به کار خودتون باشه
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      5 2
      تو که می گی فضول نیستی ، پس چرا اینجا یه نفر جانی رو اعدام می کنند شما همه صداتون در می یاد که نه به اعدام ، پس چنین جاهایی هم خفه خون بگیرین و فضولی نکنید
    • ایرانی GB ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 0
      خطاب به ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ : فضول تو و امثال تو هستن که وقتی نیروی پلیس یک دزد و جانی و خلافکار رو مجازات میکنه مثل گله های احشام سرگردان میریزید تو خیابون ها , شیشه مغازه ها رو می شکنید , طرف نیروی انتظامی سنگ پرت میکنید و پنل آتیش میزنید , وقتی هم که می افتید دست قانون و دستگیر میشین , مثل موجودات ذلیل و بدبخت اشک می ریزید و گدایی بخشش میکنید
  • حاجی از سه راه جوبشور رُم IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    8 0
    فعلا که درگیر بحران داخلی خودساخته شده اند قوم لوط
  • رسولی IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    5 2
    قابل توجه خیز زن ،زر،زرزر،وتجزیه طلبی ،بی ناموسی با نام مهسا ، حالا کسانی که با دروغ می خواستند ایران را با مشکل مواجه کنند در چه یوزگی افتاده اند
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    5 1
    برای هر جا که حقوق هر انسانی تضییع بشود باید نگران شد... این منش اسلام واقعیست
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      8 1
      برای همه جا...بله. ولی در ایران با اون اخبار دروغی که از همه جا چپوندند توی مخ گچی بعضی از عقده‌ایگان، متاسفانه حق و باطل رو خودشون خواستند مخلوط کنند که هنوز راه حق رو نمیتونن تشخیص بدهند.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 2
    مادرمان ایران مادر دارد بنام زهرا س
  • ramin IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 4
    حالا خشن هست..اما چرا یک صحنه رو چندبار گذاشتین!!!!
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 1
    اسرائیل لبه ی پرتگاه رسیده یه هول دیگه میخواد.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      6 1
      خب به ما چه
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    اینگونه رفتارتوهین آمیزبازنان دراسراییل همانندرفتاریست که بافلسطینیان انجام می دهند و کشورهای غربی مدعی حقوق بشرودمکراسی واکنشی به این موضوع نشان نمی دهند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ببین ما به این وضعیت اسفبار صهیونیستا راضی هستیم. بذار همدیگه رو لت و پار کنن
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    4 1
    با وجود تنفر از یهود و صهیونیسم جماعت ولی هر چقدر هم اوضاع اونا بد باشه حداقل آزادی های اجتماعی بیشتری دارند .این اتفاقات هم تنها بخاطر اعتراضات میفته اونجا .
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      اعتراضات اجتماعی با طعم کتک
    • سیاوش IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      با اون کشور کوچولو 86 هزار تجاوز بخاطر اعتراضاته؟ مغز های کوچک غرب زده کاش زنگ میزد
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    7 1
    باید این موارد مورد تبلیغ گسترده در سطوح شهری و صدا و سیما قرار گیرد ، شاید باعث بیداری و عبرت عده ای شود
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      3 0
      با حرف و تبلیغ چیزی عوض نمیشه مردم عملتونو میبینن
  • یدالله IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    4 9
    اگر تو نگران آنها شدی ولی نگران زنان میهن نشدی شرافت نداری. بله .بدان . وکرنه ظلم هرجا و هر زمان محکوم است .نه به سبک ابن الوقت مثل شما
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 1
      نگران زنان ملت شدیم 70 درصد مشاغل دانشگاه و ثروت را به پای انان ریختیم از مهریه های هزار هزار سکه ای انها دفاع کردیم مردان را به این خاطر زندان انداختیم کیییییی ؟؟؟ وقتی شماها بعد از کامگیری از انان با هفت تیر ابکش میکردید با ده ها میلیارد دیه قاتل را میرهاندید
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      یکی این گوسپند رو جمع کنه.
    • درست نگاه کن IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 0
      از هر طرفی نگاه کنیم می بینیم در ایران زنها به مراتب بطرز فوق العاده چشمگیری از مردان پیشی گرفته اند.این نه بخاطر برتری ذاتی بلکه بخاطر قوانین شرع
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    10 0
    سلبریتی های خائن
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    8 1
    اگه بی‌حجاب بیان بیرون شکم مردم سیر میشه؟فقر ریشه کن میشه؟کار پیدا میشه؟نه والااااا از لحاظ اقتصادی جیب خودشون پر پول میشه و زیر شکمشون ...وچه زندگی ها ک نابود شود
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 5
      اگه با حجاب بیایم مشکلاتمون حل میشه؟ گرونی ریشه کن میشه؟
    • برهنگی مسئله نیست IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 3
      10:16 حجاب حکم شریعته ما این همه تحریم و جنگ و بدبختی تحمل میکنیم فقط برای اجرای شریعت وگرنه دلیلی نداره برای هیچ خودمون رو با دنیا سرشاخ کنیم که.پس رعایتش واجبه
    • العاقل IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      4 0
      اتفاقا مسببین فقر و قحطی و بی نظمی انضباطی از خداشونه مردم مثلا معترض با برداشتن یه روسری و شل کردن دکمه مانتو راضی بشن کار به اصل کار نداشته باشند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 3
    ظاهرا چند وقتی هست عکس های منکراتی در مشرق هم آزاد شده بدون شطرنجی!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    8 2
    الهی اسرائیل به درک واصل شود تا منطقه آرامش پیدا کنه
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    6 0
    جالب هست که تو اعتصابات تو ایران معترضین به سرعت به سلاح سرد و گرم مسلح میشوند و اعتراضات به سمت جنگ میرود و کلیه کشورها حامی مردم تو ایران میشوند ... ولی در کشورهای دیگه هیچ کشوری در اعتراضات و شورش ها دخالت نمی کنن عقل هم چیز خوبی هست
    • یدالله IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      3 2
      تو که راست گفتی ولی لعنت بر پدر آدم نفهم دروغگو
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 2
    مکر اونجا هم حجاب اجباریه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 1
    شرکت های دولتی نفتی و بانکی و هلدینگ ها با کاهش حجم مبنا با اندک پول کلان خون (از نظر سرمایه افراد عادی ، بسیار زیاد) باعث تغیرات ناعاقلانه چهل الی پنچاه درصدی در شرایط نزولی بازار و سپس با افزایش قیمت دلار و تورم کمر شکن خودساخته دولت مردان فاسد باعث نوسان های چند صد درصدی می شوند . این مردانگی نیست این اسلامی نیست این باعث نابودی دین و مراجع می شود این باعث بی اعتمادی به علما و سرداران می شود این بدتر از سرمایه داری است . سرمایه های مردم را در فصل کار و تابستان نابود نکنید به اقتصاد بی رحم و بدتر از سرمایه داری تشویق نشوید
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 4
    چون کسی برای حقوق زنان اسراییلی نگران نمیشود ما هم هر بلایی خواستیم سر زنان کشور میاریم و هیچ کس حق نداره فضولی کنه... کل نتیجه گیری این مطلب همینه دیگه
    • رضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 0
      چه بلایی میشه بگی بدونیم یازرمفت میزنی
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      تو چقدر می فهمی!!! با این هوشت! خیلی مراقب خودت باش.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 3
    بیچاره پلیس مظلوم و مومن کشور ما که چقدر اهل مدارا بود و هست. آدم دلش کباب می شه برای پلیس خودمون الهی دشمنان شون ذلیل و هلاک بشن
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 3
    چه کسی فکر میکرد ارمنستان ۳میلیونی، باکو و عثمانی رو بگیره بنشونه پای میز مذاکره؟
    • ایرانی GB ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      چون ارامنه باهوش بودند و فهمیدند بایستی با ایران همدل و دوست باشند تا سر جاشون وایستند
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 2
    اها... لطفا به شعور مردم توهین نکنین.... همه جای دنیا بدبختن و ما خوشبختیم آره؟...مردمو احمق فرض نکنین...
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    تو سرت به کار خودت باشه اینقدر تو کار سایر کشورها فضولی نکن. تو حقوق زنها را رعایت کن تا الگوی سایر کشورها باشی
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 2
    کی میشه از شر راحت بشیم؟ کی میشه یه کشور معمولی باشیم مثل بقیه کشورها!؟
  • حمید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    4 4
    دندان های مردم خراب است. مردم نمی توانند دندان هایشان را درست کنند. دولت از چین و هندوستان دندانپزشک بیاورد. دندانپزشکان ایرانی بی غیرت هستند.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 1
    اینا رو ولش
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 4
    شما کاری به کشور های دیگه نداشته باشید به فکر خودتون باشید
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 4
    مشرق هیچ جای دنیا مثل ایران زنان مورد حمایت قرار نگرفتند در اروپا و امریکا و اکثر کشورهای دنیا تامین معیشت خانه به عهده زوجین هست نه مرد مرد حق نفقه دادن به زن رو نداره مهریه با چیزی که در ایران میبینیم از زمین تا اسمان فرق داره زنان سرباز میروند هیچ جای دنیا مردانش حقوقشون در برابر زن نابود نشده برای همینه امار زنان شوهرکش در ایران بالاست چون هار شدند
  • مردونگی باارزشه IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 2
    زنان اسرائیلی همچون یک انسان کامل و بالغ و عاقل دوشادوش مردان باید در ارتش تن به خدمت اجباری بدن.اشکال از شماهاست که این مقوله بسیار بزرگ رو پوشش درست نمیدید زن ایرانی که خدادادی از خدمت معاف بدنیا میاد خیال میکنه حقش زیر سواله و داره بهش ظلم میشه!!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    محیط زیست را تبدیل به وزارت خانه کنید. متاسفانه محیط زیست شده عاملی برای تنبلی و جلوگیری از توسعه انسانی در حالی که محیط زیست باید با بهره وری اقتصادی و اجتماعی باعث افزایش توسعه انسانی شود.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اونا که حجاب ندارن
  • جاوید ایران اتمی AU ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    اخیراً شرکت ازکی کشف حجاب کرد و الانم خبرش اومد که این شرکت تعلیق شد، سوالاتی مطرح میشه این وسط! اولاً این شرکت های مطرح چطور و روی چه حسابی این کار رو میکنن؟؟ منظورم برداشتن حجاب هستش، مگه نمیدونن اگه این کار رو کنن حکومت باهاشون برخورد میکنه؟؟ رو چه حسابی این کار رو میکنن؟؟ واقعاً این یک سوال اساسی هست که مگه نمیدونن این کار تبعات سنگین براشون داره؟؟ حالا دو چیز این وسط مطرح میشه، من بعید میدونم این شرکت ها خبرنداشته باشن وقتی شرکت های دیگه کشف حجاب کردن چه اتفاقی براشون افتاده، بنابراین از دو حالت خارج نیست، یا برخورد تنبیهی حکومت چنان سطحی و ساده هست که اینها براشون مهم نیست و حساب کتاب که میکنن ضرر سنگین اقتصادی نمیکنن، و یا هم اینکه اینها به عمد کشف حجاب میکنن که در بین افرادی که بی حجابی میخوان سر زبونا بیفتن و در نهایت سود مالیشون حتی بیشتر از قبل هم بشه!! پس راهکار این هست که اگه برداشت دوم رو دارن حکومت باید چنان ضرر مالی به این شرکت ها تحمیل کنه که حتی با افزایش مشتری بعد از رفع تعلیقی ها هم نشه جبران خسارت عظیم رو کرد، اینها به گمونم هدفشون اینه که با این کار خودشون رو مطرح کنن پس باید حکومت حواسش جمع باشه این کارت رو ازشون بگیره، روش گرفتن این کارت هم این هست که یک ضرر بسیار بزرگ به این شرکت ها تحمیل کنه که از سود برداشتن حجاب و سر زبون افتادن عمدی بسیار عظیم تر باشه، وگرنه این برخوردهای حکومت نمیتونه عبرت آموز باشه بلکه شرکت هارو شاید وسوسه کنه که اینجوری خودشون رو سرزبونها بندازن برای سود بردن بیشتر و جذب مشتری بیشتر. مورد بعدی هم اینه که گویا مدیران و مؤسسان این شرکت ها اکثراً از افراد نزدیک به حکومت و حتی از امنیتی ها بودن، سوال اینه چه مررررگشونه این افراد؟؟؟؟ آدم امنیتی باید این کارها و رفتارهارو داشته باشه؟؟؟؟؟؟ این چه سیستم امنیتی هست که این افراد از توش بیرون میان؟؟؟؟؟؟ اینجوری میشه که اطلاعات و اسرار مملکت به دست بیگانه ها میفته دیگه چون خائن پروری هست این روش دستگاه های امنیتی!!!! شنیدم اینا از دستگاه های امنیتی میان!!!!واقعاً تأسف بار هست این مسائل!! طرف فقط به صرف اینکه خودش رو مذهبی نشون داده یا یه ریشی گذاشته شما اعتماد کردید راه دادید به دستگاه های امنیتی کشور؟؟؟؟ حالا میان برامون حجاب برمیدارن دهن کجی میکنن!!؟؟ واقعاً چه معنی میده این چیزا؟؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 2
    چون خودشان این گشت ارشاد و نظام مافیایی آنوسی را روی کار آوردن و هرچقدر این جنگ زرگری فامیلی کش آمد گندش بیشتر در آمد.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    پشت شعار زن زندگی آزادی دقیقا دقیقا یک تفکر مردسالارانه خوابیده دنبال حقوق مفت و اضافه حقوق جنیسیتی از زنان هست بطوریکه به سادگی و براحتی هرطور که دلش میخواد زنان در دسترس اش باشند نمونه اش کشور های اروپایی میدونین در آلمان به خانوما بعد از 50 سالگی دیگه خیلی سخت وام میدن یه تحقیق بکنید چرا اگر سخت تون بود برین مصاحبه بنی صدر رو درباره حقوق زنان در اروپا و آمریکا نگاه کنید خیلی جالبه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 1
    اسرائیل باران کوثری ،مهناز افشار ،محسن تنابنده معتمداریا نداره وگرنه الان چیزی ازش نمونده بود
  • مهدی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    برهنگی توی غرب نتیجه ای به همراه نداشت جز نابودی خود غرب
  • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    این زنان سلبریتی غرب زده را به اسرائیل تبعید کنید تا طعم آزادی را با پوست و خون خود بچشند
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 1
    کسی میدونه چرا اسائیل با 70 سال ادم کشی و تجاوز تحریم نمیشه ولی روسیه شده
  • مرضیه IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    مردم ایران شایستگی آزادی ندارند زیرا دل هم را به دست نمی آورند و متاسفانه در ایران گرسنه گداها پزشک دندانپزشک شده اند.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 1
    اینهایی که دارند کتک می خورند مگر زن نیستند . چرا از شما سلبریتی ها صدایی اعتراضی بگوش نمی رشه . ایا این دلیل محکمی نیست که سلبریتی های ایران مامور اسرائیل و امریکا هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس