کد خبر 1511904
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
سلاجقه: پروژه میانکاله مجوز محیط زیست ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه هیات دولت، گفت: پروژه میانکاله مجوز محیط زیست ندارد، دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه هیات دولت، گفت: پروژه میانکاله مجوز محیط زیست ندارد.دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود.

وی افزود: ابطال پروژه میانکاله را به هیات وزیران داده ایم و در حال پیگیری است. تعداد روزهای آلوده ما نسبت به سال قبل خیلی کاهش داشت.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی و کاهش بارشها در این فصول آلودگی داریم. مساله ما گرد و غبار است که شمال شرق کشور و دیگر بخش های کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

سلاجقه گفت: بحث مجوز محیط زیست بعد از مصوبه دولت است؛ اگر دولت چیزی را مصوب کرد باید بحث‌ها و کارهای ادارای آن انجام شود؛ در سال ۹۱ یا ۹۲ هیات وزیران هرگونه بارگذاری صنعتی آلاینده را در شمال کشور ممنوع می‌کند اما سال ۹۹ از طریق کمیسیون زیربنایی دولت این اتفاق نمی‌افتد.
 
وی افزود: مباحث توسعه‌ای دولت حتما باید در قالب کمیسیون زیربنایی و محیط زیست دولت اتفاق بیفتد اما این داستان از طریق کمیسیون اقتصادی اتفاق افتاده است یعنی مصوبه در قالب کمیسیون اقتصادی است و بزرگترین علامت سوال در همین جا است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به نحوه ایجاد مصوبه ، مصوبه طرح‌های توسعه‌ای دولت حتما باید از طریق کمیسیون زیربنایی و محیط زیست شکل بگیرد اما زمانی که از طریق کمیسوین اقتصاد شکل می‌گیرد جای سوال دارد.

وی افزود: دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود؛ ابطال پروژه میانکاله را به هیات وزیران داده ایم و در حال پیگیری هستیم.

سلاجقه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و کاهش بارش‌ها در این فصول آلودگی داریم، تعداد روزهای آلاینده ما نسبت به سال‌ قبل بسیار کاهش داشته است. 

وی ادامه داد: اما اکنون بحث گرد و غبار مطرح است که بسیاری از مناطق کشور به‌خصوص مناطق شرق و شمال شرق را تحت تاثیر قرار داده است که از طریق ترکمنستان و موضوع منطقه سرخس این اتفاق رخ داده است.

سلاجقه درباره موضوع گرد و غبار در مناطق شرق کشور گفت: انباشت گرد و غبار هم از داخل و هم از خارج از کشور در سطوح وسیعی اتفاق افتاده و چندین شهر کشور تعطیل شده است.

وی تاکید کرد: ادامه این وضعیت بستگی به شرایط جوی دارد و سطوح وسیع و گسترده‌ای به‌خصوص از خارج از کشور است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درخصوص گرد و غبار در شهر زابل در چند سال گذشته اقداماتی متعددی انجام شده است اما آنچه که وجود دارد بحث کشور همسایه است که باید مشکل را حل کند در غیر این صورت این وضعیت تا حدودی پایدار خواهد بود.

سلاجقه درباره آتش‌سوزی در میانکاله نیز توضیح داد: روز گذشته در میانکاله آتش‌سوزی صورت گرفت و مجموعه نیروهای محیط‌ بانی، منابع طبیعی و دستگاه‌های نظامی وارد میدان شدند و بالگرد هم تا اواخر آتش‌سوزی به منطقه رسید.

وی افزود: امروز از دولت درخواست شد که در صورت امکان پایگاه اطفای حریق ملی در کل کشور تشکیل شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه تغییر اقلیم به سمت و سویی می‌رود که از این به بعد کاهش بارش‌ و افزایش دما را خواهیم داشت و در همه دنیا به همین شکل است و بحث آتش‌سوزی‌ها اتفاق می‌افتد این وضعیت باید ساماندهی شود که در این رابطه بهترین اقدام شکل گیری پایگاه‌های ملی اطفای حریق است.

سلاجقه درباره آتش‌سوزی در غرب کشور نیز تاکید کرد: چند روز قبل آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان اتفاق افتاد که خاموش شد و اکنون آتش‌سوزی در چند منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد را شاهد بودیم که البته نقاط خیلی محدودی بود.

وی درخصوص بحث کندی اطفای آتش‌سوزی اظهار داشت: ما به لحاظ تجهیز نیروها مشکلی نداریم آنچه که وجود دارد این است که آتش‌سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبوری اتفاق می‌افتد.

سلاجقه تاکید کرد: البته مردم مشارکت خیلی خوبی دارند که در همین‌جا از آنها قدردانی می‌کنم البته تقاضا می شود که مراقبت لازم در مصرف آب و جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها را داشته باشند و مسئولان را در اطفای حریق سریع تر کمک کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی اوقات در مناطق صعب‌العبور، بالگرد و پرنده‌هایی که باید آتش را خاموش کنند، دستگاه‌های نظامی مکلف هستند که این کار را انجام دهند و طرح‌های مشترکی باید اتفاق بیفتد که دنبال آن هستیم و دستگاه‌های مسئول مانند وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها هم باید به وظایف خود عمل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    الان مسوول محترم میگه مجوز نداره و وای واااای بده بعدا خودش میره توی مراسم افتتاح شرکت میکنه و دست میزنه و به دستاورد جدید افتخار میکنه . چقدر ما عااااالی هستیم
  • افسانه IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    از مسولین درخواست دارم به مردم سیسستان و بلوچسااناب رسانی کنند لطقانطرمن رابدارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس