کد خبر 1513045
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
سفیر آمریکا در بغداد: هیچ بانک عراقی تحریم نشده است

سفیر آمریکا در بغداد که دولتش پیشتر اعلام کرده بود چهارده بانک عراقی را به علت نقض برخی قوانین، تحریم خواهد کرد، گفت هیچ بانک عراقی تحریم نشده است.

به گزارش مشرق، «آلینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق، شامگاه شنبه، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر جزئیات جدیدی از موضوع تحریم بانک‌های عراقی اعلام کرد.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که ۱۴ بانک عراقی را به علت آنچه نقض قوانین مربوط به پولشویی خوانده شد، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

سفیر آمریکا در این باره خبر داد که گفت‌وگوی تلفنی‌ای میان وزارت خزانه‌داری آمریکا و بانک مرکزی عراق اخیرا درباره اقدامات واشنگتن برای محدودسازی ۱۴ بانک عراقی در ارائه خدمات دلاری صورت گرفته که او نیز در این گفت‌وگو شرکت داشته است.

آلینا رومانوسکی در ادامه نوشت که بانک مرکزی عراق به دنبال اعلام آمریکا، «اقدامات مناسب و سریعی را اتخاذ کرد و هیچ یک از بانک‌های عراقی تحریم نشدند».

او در پایان اشاره کرد که آمریکا با همکاری بانک مرکزی عراق «پیروی از کنوانسیون‌های AML/CFT و دیجیتال‌سازی اقتصاد عراق» را بهبود خواهد بخشید.

اعلام پیشین آمریکا درباره محدودسازی ۱۴ بانک عراقی باعث کاهش ارزش دینار عراق در برابر دلار آمریکا شده بود که «مظهر صالح» مشاور اقتصادی نخست‌وزیر عراق در این خصوص گفته بود این یک «واکنش موقت» برای محروم‌سازی بانک‌های عراق از دادوستدهای دلاری است.

پیشتر بانک مرکزی عراق به صراحت اعلام کرده بود که درخواست بانک‌های منع‌شده تنها ۸ درصد حواله‌های خارجی است و این بانک‌ها در دادستد با دیگر ارزها و دینار عراق به جز دلار از آزادی کامل برخوردارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    فراموش نکنید که یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس