کد خبر 1514292
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
وزیر خارجه سریلانکا به تهران می‌آید

رسانه‌های سریلانکایی خبر دادند که وزیر خارجه این کشور برای دیدار با مقام‌های ایران و رایزنی درباره تقویت روابط، روز جمعه (فردا) به تهران سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، طبق خبری که وبگاه سریلانکایی «کولومبو گزت» روز پنجشنبه (امروز) منتشر کرده، علی صبری وزیر خارجه این کشور چهارم تا هفتم آگوست (۱۳ تا ۱۶ مرداد) به تهران سفر و با مقام‌های ارشد ایران دیدار می‌کند.

به نوشته این رسانه سریلانکایی، علی صبری وزیر خارجه سریلانکا به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، به تهران سفری رسمی انجام می‌دهد.

به روایت کولومبو گزت، وزیر خارجه سریلانکا در سفر به تهران با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مقام‌های ارشد ایران دیدار خواهد داشت.

این رسانه سریلانکایی افزود، علی صبری در سفر به تهران و دیدار با مقام‌های ایران درباره تقویت روابط نزدیک بین دو کشور رایزنی خواهد کرد.

سفر علی صبری به تهران در شرایطی رسانه‌ای شده که وزرای خارجه دو کشور سابقه گفت‌وگوهای دوجانبه را دارند. ۲۴ اسفند ماه سال گذشته بود که حسین امیرعبداللهیان و همتای سریلانکایی در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دو کشور و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در آن رایزنی تلفنی با اشاره به پیشینه روابط دوستانه ایران و سریلانکا، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس