کد خبر 1514909
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
جلسه اضطراری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در ارتباط با تحولات در مرز لبنان جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی فردا یکشنبه به منظور بررسی آخرین تحولات اوضاع در فلسطین و مرز با لبنان جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهد کرد.

از سوی دیگر، منابع عبری زبان اعلام کردند که یک هیئت بلندپایه آمریکایی هفته گذشته سفری ۴ روزه به فلسطین اشغالی داشته است.

به گفته این منابع، این هیئت که ریاست آن را یک مسئول عالی‌رتبه آمریکایی بر عهده داشته، با مقامات اسرائیلی در مورد تهدیدات حزب الله گفتگو کرده است.

منابع عبری جزئیات بیشتری از محتوای رایزنی‌های مقامات آمریکایی با سران صهیونیست منتشر نکرده‌اند، اما آن گونه که به نظر می‌رسد این دیدار با هدف تثبیت آرامش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی در پی تنش‌های اخیر میان دو طرف انجام شده است.

دو روز پیش نیز، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی تنش آفرین به مقاومت حزب الله لبنان هشدار داد و گفت: «بهتر است عزم و اراده اسرائیل را آزمایش نکنید.»

هرتزوگ در سخنرانی‌اش در نزدیکی مرز با لبنان مدعی شد: «می‌خواهم به دشمنانمان، به‌ویژه حزب‌الله در آن سوی مرز، بگویم اشتباه نکنند. ارتش اسرائیل قوی است، متحد است و خواهد توانست از حاکمیت خودش و امنیت و رفاه مردم اسرائیل محافظت و دفاع کند. این اولویت اصلی ما است.»

این ادعای رئیس رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده است که ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت با طرح جنجالی نتانیاهو دچار شکاف و انشقاق درونی شده و بیش از ۱۰ هزار نفر از افسران آن از احتمال جدایی‌شان از فعالیت نظامی خبر داده‌اند.

کمتر از یک ماه پیش، «گادی آیزنکوت»، رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تاکید کرد که تل آویو با وضعیت بسیار پیچیده و ملتهب روبه‌رو است که سال‌هاست شاهد چنین وضعیتی نبوده است.

آیزنکوت تصریح کرد که «بازدارندگی اسرائیل در منطقه به اندازه‌ای ضعیف شده که طی دهه‌های اخیر سابقه نداشته است.»

شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «أمان» نیز هشدار داده است که کاهش بازدارندگی این رژیم در برابر حزب الله ممکن است به یک جنگ و درگیری همه جانبه در جبهه شمالی منجر شود.

در این ارتباط، شبکه عبری زبان کان به نقل از برخی منابع در أمان آورده است که کاهش بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز در نواحی مرزی و تنش ناشی از آن نمایان است.

به گفته این منابع، تل آویو برخلاف سیاست‌هایش در اراضی اشغالی فلسطین، تلاش می‌کند همواره این پیام را بدهد که تصمیمی برای مقابله با حزب الله ندارد و همین مسئله موجب شده تا حزب الله دست به اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری بزند از جمله حملات راکتی از جنوب لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی و حملات قبل از آن.

این منابع یکی از تحریک‌آمیزترین اقدامات اخیر حزب الله را نصب دو چادر در داخل منطقه تحت سیطره رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی دانستند.

شبکه کان تاکید کرد که اقدامات تحریک‌آمیز حزب الله در شمال فلسطین اشغالی همزمان با تحولات امنیتی اخیر در کرانه باختری از جمله حمله نظامی به جنین و شلیک راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی صورت می‌گیرد.

گفتنی است که رونی منلیس سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی هم روز گذشته دولت نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و گفت این دولت از حزب الله ترس و هراس دارد بخاطر همین کارها و اقدامات تحریک‌آمیز آن را نادیده می‌گیرد.

پیشتر نیز، «عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که افزایش عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری بر این مساله تاکید دارد که اشغالگران صهیونیست بازدارندگی خود را از دست داده‌اند و اینکه در روزهای اخیر ده‌ها عملیات چریکی علیه ارتش و شهرک‌نشینان انجام شده بیانگر آن است که کرانه باختری به محلی برای مقاومت تبدیل شده است. الرشق در بیانیه‌ای مطبوعاتی به افزایش نگرانی اشغالگران به دلیل عملیات‌های فلسطینی اشاره نمود که ناشی از افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحان رژیم صهیونیستی در مقایسه با سال گذشته است.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد ادامه عملیات‌های مقاومت و نگرانی فراگیر در محافل اسرائیلی بر اثربخش بودن این گزینه در ریشه کن نمودن اشغالگران و شهرک‌نشینان از اراضی فلسطینی تاکید داشته و این هدف با توسعه پایگاه مردمی مقاومت و ورود هر چه بیشتر جوانان فلسطینی و مجموعه‌های مقاومت به مقابله با اشغالگران صهیونیست محقق می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس