تقلای تل‌آویو برای ادامه حضور نیروهای یونیفل در مرز لبنان

رژیم صهیونیستی که به شدت از هر گونه تقابل با نیروهای حزب الله در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی واهمه دارد، یک هیأت را عازم آمریکا می‌کند تا بتواند نیروهای حافظ صلح یونیفل را در این مناطق باقی نگه دارد.

به گزارش مشرق، نظامیان رژیم صهیونیستی که این روزها از هر گونه اقدام جنبش حزب الله لبنان در مناطق مرزی با فلسطین اشغالی به شدت وحشت‌زده هستند، از مسؤولان این رژیم می‌خواهند به هر نحوی شده فعالیت نیروهای یونیفل را در جنوب لبنان تمدید کنند.

طی ماه گذشته ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه حزب‌الله لبنان دو چادر در آن سوی خط مرزی و در داخل خاک فلسطین اشغالی برپا کرده، اقدام به تنش‌آفرینی در منطقه مرزی کردند و همزمان از سازمان ملل و برخی کشورها خواستند تا حزب‌الله را به برچیدن این چادرها مجاب کند که با مقاومت حزب الله لبنان همراه شد. به گفته مقامات حزب‌الله این چادرها در داخل خاک لبنان برپا شده‌اند و اسرائیل هیچ حقی برای اعتراض ندارد، مقامات بیروت نیز به صراحت جانب حزب الله را گرفتند.

وبسایت صهیونیستی «واللا» امروز شنبه خبر داد که «افی دفرن» رئیس بخش روابط خارجی ارتش رژیم اسرائیل در صدر یک هیأت نظامی در هفته جاری به آمریکا سفر خواهد کرد و با مسئولان آمریکایی شروط مربوط به ادامه فعالیت نیروهای یونیفل را بررسی می‌کند.

به گزارش این پایگاه خبری، هیأت اسرائیل در دیدار با مقامات آمریکایی، از اینکه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به یونیفل در قبال نیروهای حزب الله و برپایی چادر توسط نیروهای این جنبش، هیچ اقدام و مداخله‌ای نکردند، ابراز انزجار خواهد کرد. واللا همچنین خبر داد که رژیم صهیونیستی خواستار ادامه فعالیت نیروهای یونیفل در این منطقه است.

رسانه‌های لبنانی هم دهم مرداد ماه جاری خبر دادند که «گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، شکایت این رژیم از لبنان را به شورای امنیت ارائه کرده است. این شکایت مربوط به تنش‌های رخ داده اخیر در مناطق مرزی با فلسطین اشغالی است و رژیم اشغالگر قدس در این شکواییه مدعی تنش‌آفرینی حزب‌الله لبنان در منطقه مرزی شده است.

رژیم صهیونیستی در این شکایت از شورای امنیت سازمان ملل خواسته فعالیت‌های حزب الله لبنان در مرز با فلسطین اشغالی را محکوم کند و این فعالیت‌ها را نقض صریح قطعنامه‌های این نهاد خوانده است.

از سوی دیگر، سخنرانی عاشورایی دبیرکل حزب‌الله لبنان طی دو روز اخیر بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت و موجی از ترس و وحشت را در نهاد نظامی و سیاسی اشغالگران ایجاد کرده است.

سید حسن نصرالله، نتانیاهو و سران رژیم اشغالگر را از ارتکاب هرگونه حماقتی در قبال لبنان برحذر داشت و گفت: مقاومت لبنان در قبال مسؤولیتش در دفاع از کشور و ایجاد بازدارندگی اهمال و سکوت نخواهد کرد و برای هر گزینه‌ای و مقابله با هر اشتباه یا حماقتی کاملا آماده خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم چندی پیش از پیشنهاد دولت آمریکا به این رژیم برای رفع تنش‌ اخیر در مرز مشترک لبنان و فلسطین اشغالی و حل و فصل مسئله چادر نصب شده از سوی حزب‌الله لبنان در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس