کد خبر 1516775
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
اسباب بازی

رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری دو خواهر که تحت عنوان فروش اسباب بازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در اینستاگرام کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: چندی پیش فردی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش اسباب بازی از وی کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: شاکی به ماموران گفت که در فضای مجازی مشغول جستجو بوده که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از اسباب بازی‌های باکیفیت و جدید با قیمت های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور یک اسباب بازی خریداری کرده اما بلافاصله پس از واریز وجه او را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی گردانندگان صفحه مذکور را شناسایی و پس از انجام تشریفات قضایی مجرمین که دو زن جوان بودند را در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۳۰ نفر در روند رسیدگی پرونده و ارزش مالی حدود هشت میلیارد ریال افزود: متهمین که دو خواهر بودند پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش اسباب بازی با قیمت مناسب، مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت بیعانه قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس