کد خبر 1517485
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مترو

روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در مورد افتتاح خطوط ۸ الی ۱۱ مترو نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ،نگاهی آمارگونه به آنچه با احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران (خطوط ۸ تا ۱۱) شکل خواهد گرفت، حاوی نکات قابل توجه و ارزنده‌ای است که لزوم تکمیل هرچه سریعتر آنها را گوشزد می‌کند.

از جمله اینکه تمام خطوط جدید، دارای ایستگاههایی در مرز مشترک برخی مناطق خواهند بود که همین مساله سطح مسافرپذیری آن ایستگاهها را مضاعف می‌سازد.

خطوط جدید در ۲۰ منطقه شهر تهران دارای ایستگاه هستند؛ به طور مثال مسیر و ایستگاههای خط ۸ مترو، مسافران ۱۳ منطقه را پوشش می دهد که البته بعضی ایستگاهها در مرز مشترک برخی مناطق واقع شده اند.

مناطق ۲،۳،۴،۱۸ و ۲۲ بیشترین سهم را از ایستگاههای خطوط جدید خواهند داشت. در یک نگاه دیگر، می توان گفت مناطق نیمه جنوبی پایتخت، حدود ۷۰ ایستگاه جدید را در نقاط اغلب کم برخوردار شاهد خواهند بود.

اهالی محدوده غرب پایتخت و خصوصاً مناطق ۲۱ و ۲۲ که هم اکنون از فقر شدید سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری رنج می برند، از ۳۰ کیلومتر مسیر مترویی و ۲۲ ایستگاه جدید برخوردار می شوند و همه اینها از فواید پرشمار احداث و بهره‌برداری خطوط ۸ تا ۱۱ شبکه مترو تهران محسوب می‌شود که ضرورت تسریع در عملیات تکمیل آنها را یادآور می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دلواپس IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    خواهند بود یعنی چی؟ خواهند بود که افتخار نداره.
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    پس شهریار چی. یه خط رو زمینی با یک دهم هزینه به ما با یک و نیم میلیون جمعیت نمی‌رسه؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس