کد خبر 1521088
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
پوتین به واگنرها دستور داد سوگند وفاداری امضا کنند

رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای گروه نظامی واگنر که رئیس خود را در سانحه هوایی از دست دادند، دستور داد سوگند وفاداری به دولت امضا کنند.

به گزارش مشرق، بعد از سقوط هواپیمای «یِوگنی پریگوژین» رهبر گروه نظامی خصوصی واگنر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای این گروه دستور داد سوگند وفاداری به دولت روسیه امضا کنند.

شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی از سقوط یک هواپیما در حومه منطقه مسکو خبر دادند که طبق گزارش‌ها، پریگوژین هم مسافر آن بود. پوتین پنجشنبه در اولین واکنش به این خبر، درگذشت سرنشین‌های هواپیما را به خانواده‌های آن‌ها تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور روسیه فرمان مذکور برای اعمال فوری را جمعه بعد از آن امضا کرد که سخنگوی کرملین (کاخ ریاست‌جمهوری روسیه) گفت ادعاهای غرب مبنی بر این که پریگوژین به دستور مسکو کشته شده، دروغ محض است.

به تحلیل رویترز، سوگند اجباری برای کارکنان واگنر و سایر پیمانکاران نظامی خصوصی اقدامی آشکار برای کنترل شدیدتر دولت روسیه بر چنین گروه‌هایی بود.

این فرمان که روی وبسایت کرملین قرار گرفت، هر کسی را که به نمایندگی از ارتش روسیه کاری انجام می‌دهد یا از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کند، ملزم به سوگند رسمی وفاداری به روسیه می‌کند. متن سوگند شامل بندی است که در آن کسانی که این سوگند را می‌پذیرند، قول می‌دهند از دستورات فرماندهان و رهبران ارشد با جدیت پیروی کنند.

رئیس گروه واگنر در ماه ژوئن شورشی مسلحانه را علیه مسکو آغاز کرد که به سرعت با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس پایان یافت. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در آن زمان در تشریح دلیل شکست شورش گروه نظامی خصوصی واگنر در یک نشست خبری گفت دلیل شکست این توطئه برای بی‌ثبات کردن روسیه این بود که نظامیان ارتش روسیه به سوگند و وظایف نظامی‌شان پایبند ماندند.

گروه واگنر تنها تشکیلات نظامی بود که از امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه کمی قبل از شورش سرباز زده بود. مسکو بعد از پایان شورش گفت اعضای این گروه در صورت تمایل به ادامه همکاری با وزارت دفاع روسیه باید با آن قرارداد امضا کنند یا به بلاروس بروند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    4 0
    خخخخخ
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 5
    بسیار عالی..پس وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • پرهام IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      5 7
      دشمنه دشمن من دوسته منه حرام زاده تر شماهایی که تو زمین اسراییل و آمریکا بازی می‌کنید که دشمن وجودی ایران هستند نیس
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      5 6
      پدرت ترامپ تو زندانه
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      5 5
      احسنت ، دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم!! مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش!!
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      1 6
      دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم!! به همین دلیل وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید، به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد ان شاء الله !!!
    • فرزند ایران IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      4 3
      فقط نق زدن!!!!! یک روز می گویید هیچ دوستی ندارید و یک روز می گویید نوکری دوستانتان را می کنید. حتی اگر بر فرض محالی ایران نوکر روسیه باش باز هم به پای نوکری رضا و محمد رضا به آمریکا و انگلیس نمیرسه. کسانی که عزل و نصب خودشان و زیر دستانشان دست اجنبی بود.
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 1
      پماد سوختگی از داروخانه تجویز شد حتما بگیر
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 3
    ارتش ایران هم اگه سوخو۳۵ میخواد باید سوگند وفاداری امضاء کنه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 3
    عمو پوتین به واگنرها نیازی نیست، پهپادهای رادار گریز و دوربرد ایرانی همون کار واگنر رو برات انجام میدن ،منحل بشه گروه واگنر بهتره
    • عمیر IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      4 2
      برو بفکر نون شبت باش دلقک
    • عمیر IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 2
      پهپاداتونم با اس سیصد امریکایی به خاک و خون میکشیم 😉
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 1
    واقعا حیف شد با اینکه تاجر بود ولی وقتی در تجارت جنگ درگیر میشه بایستی گفت که به فکر وطن اش روسیه هم بوده و تنها پول نبود که وی برایش میجنگید برای همین این نیروها عالی میجنگند چون درگیر فرآیند نظامی نبودند ولی خب وقتی مساله پولی میشه ممکنه عواملی از درون باعث چنین خرابکاری هایی هم بشه. که بنظر عوامل داخلی زرخرید شده توسط دشمنان روسیه باشه. البته نیاز به مراقبت ضد جاسوسی بود که بنظر از قلم افتاده بود
  • یزدان IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 0
    سانحه هوایی خنده داره از اون خنده دار تره تویی مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس