آمریکا با ارسال تسلیحات حاوی اورانیوم، اوکراین را نابود می‌کند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ اذعان کرد: واشنگتن با ارسال تسلیحات حاوی اورانیوم، اوکراین را نابود می‌کند.

به گزارش مشرق، «رابرت کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که واشنگتن با ارسال تسلیحات اورانیوم ضعیف‌ شده برای ارتش اوکراین، کی یف را نابود می کند.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ در این پیام نوشت: ویران کردن اوکراین برای نجات آن! مقاله‌ ای آگاه کننده درباره تسلیحات اورانیوم ضعیف‌ شده. باید بگویم که اگر رئیس‌ جمهور شوم، به این سیاست بدون احتیاط و غیرانسانی پایان خواهم داد.

پایگاه اینترنتی «اینتل ریپابلیک» پیشتر درباره اینگونه تسلیحات نوشته بود که وقتی مهمات ساخته شده از اورانیوم ضعیف شده به هدف خود اصابت می‌ کند، اورانیوم به گرد و غبار تبدیل می‌ شود، توسط باد جابجا شده و باعث خفگی و سوختگی در افرادِ در معرض آن خواهد شد.

جیمز هیپی، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس اواخر ماه آوریل گفته بود که این کشور هزاران توپ برای تانک‌ های چلنجر ۲ به اوکراین ارسال کرده که در آن از اورانیوم ضعیف‌ شده استفاده شده است.

وی اذعان کرد که لندن محل استفاده از آنها را ردیابی نخواهد کرد و درباره بررسی و رسیدگی به عوارض و تاثیرات استفاده از آن پس از اتمام جنگ نیز هیچ تعهدی نداده است.

این در حالیست که پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار داده بود: کسانی که به طور مستقیم از این مهمات استفاده کنند، باید بدانند که نه‌ تنها به خود و شهروندان‌ شان صدمات جبران‌ ناپذیری وارد می‌ کنند؛ بلکه به‌ خاطر استفاده از آن پاسخگو خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عمیر IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    2 5
    امیدواریم دوباره اوکراین بتونه بایدنو راس قدرت ببینه چون هیچ مردی اندازه این کمک نکرد ، زنده باد حامی مظلوم ! 💛💙
    • حسام IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 2
      من هم امیدوارم بایدن رو در راس قدرت آمریکا ببینم چون هیچکس مثل این پیرمرد خواب آلود توان تخریب آمریکا و متحدان غربی اش را ندارد زنده باد خد تخریب گر ظالم😂😂
  • مهدی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    3 2
    اوکراین حتی اگه تمام خاک خودشو پس بگیره باز هم یه شکست خورده محسوب میشه و سال ها طول خواهد کشید تا به اوضاع قبل از جنگ برگرده
  • عاشق ایران IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 2
    عمیربروبمیر!،بوزینه دست آموززلنسکی دلقک!!وراستی بایدن یحتمل تا2024بقول ترامپک!!!میمیره!تاتوآرزوبه گورشوی!!!
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • خسرو IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    این رابرت کندی یک مهره سوخته آمریکاییست . این حرفا رو به خوردش میدن تا کلا از نامزدی حذف بشه . البته یک آزمونی هم برای صحت ارزیابی ازیشونه . اگر رای نیاره ینی سیاست بایدن پیروزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس